• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Miura Satoko  三浦 智子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 20803224
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2019 – 2021: 山形大学, 大学院教育実践研究科, 准教授
2017 – 2018: 弘前大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Education
Keywords
Principal Investigator
教員の職能開発 / 教員の専門性 / 指導主事 / 自治体教育行政 / 校内研修のマネジメント / 教育政策形成能力 / 公教育経営 / 職能開発 / 指導助言 / 教育学 … More / 教育の職能開発 / 指導主事の力量開発 / 学校におけるミドルリーダー / 教育行政と学校 / 教員の職能成長 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  教員の育成に資する指導主事の職能とその開発を促進する制度的要因に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      三浦 智子
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
      Yamagata University
  •  a study on the impact of the control to schools by education administration in teachers' professional developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Miura Satoko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Hirosaki University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育経営における責任・統制構造に関する研究2019

    • Author(s)
      三浦智子
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      風間書房
    • ISBN
      9784759922592
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06499
  • [Journal Article] コロナ対応にみる教育経営学理論の限界と課題2023

    • Author(s)
      三浦智子
    • Journal Title

      日本教育経営学会紀要

      Volume: 65 Pages: 158-162

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14051
  • [Journal Article] A Study of Organizational Issues Concerning the Duties of Teacher Consultants : Focusing on the Reality of Guidance and Advice to Schools2023

    • Author(s)
      三浦智子
    • Journal Title

      教育実践学論集

      Volume: 24 Pages: 39-50

    • DOI

      10.15117/00020548

    • ISSN
      24331791
    • URL

      https://hyogo-u.repo.nii.ac.jp/records/17054

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14051
  • [Journal Article] 教員制度改革下における指導主事の職務に関する予備的考察2021

    • Author(s)
      三浦智子
    • Journal Title

      山形大学大学院教育実践研究科年報

      Volume: 12 Pages: 46-55

    • NAID

      120007003611

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14051
  • [Journal Article] 資質・能力ベースのカリキュラムの構築過程に関する考察―高等学校における実践を踏まえて―2020

    • Author(s)
      大瀬幸治、上野秀人、三浦智子
    • Journal Title

      弘前大学教育学部研究紀要クロスロード

      Volume: 24 Pages: 107-116

    • NAID

      120006821047

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14051
  • [Journal Article] 教職大学院における教員の職能開発とその効果検証の方法:「授業アンケート」の可能性と課題2019

    • Author(s)
      三浦智子、上野秀人、吉原寛
    • Journal Title

      弘前大学教育学部紀要

      Volume: 121 Pages: 189-198

    • NAID

      120006619278

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06499
  • [Journal Article] 教員間の協働が学校の「民主性」にもたらす影響―教員及び保護者を対象とした質問紙調査結果の分析を通して―2018

    • Author(s)
      三浦 智子
    • Journal Title

      弘前大学教育学部紀要

      Volume: 119 Pages: 127-135

    • NAID

      40021552031

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06499
  • [Presentation] コロナ対応にみる教育経営学理論の限界と課題2022

    • Author(s)
      三浦智子
    • Organizer
      日本教育経営学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14051

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi