• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Masu Chiaki  枡 千晶

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 20847008
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 信州大学, 学術研究院総合人間科学系, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
:Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
知的障害 / 中学校 / 発達障害カウンセリング / 特別支援教育 / 教師 / 発達障害 / 中学生 / 教育相談
Except Principal Investigator
行動経済学 / 社会科・家庭科教育 … More / 経済 / 金融 / カリキュラム / 博物館教育 / 金融経済教育 / 金融経済 / 初等教育 / 消費者教育 / 金融教育 / 経済教育 / 社会科教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Research on restructuring financial consumer education curriculum in primary education with an eye toward 18-year-old adults

    • Principal Investigator
      TAMURA YOSHIMICHI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shinshu University
  •  Development of the counseling manual of children with developmental disabilities for junior high school teachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Masu Chiaki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Shinshu University

All 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 中学校の教育相談において教師に求められるコンピテンシーの検討 ―大学生を対象とした回想法による調査を通して―2021

    • Author(s)
      枡千晶
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 12 Pages: 46-59

    • NAID

      120007113349

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Journal Article] 何かをしながらの動作は手先の不器用さに影響を及ぼすか―健常児と知的・発達障害児のHandwritingに着目して―2020

    • Author(s)
      枡千晶、橋本創一、杉村美冴
    • Journal Title

      教職研究

      Volume: 11 Pages: 1-9

    • NAID

      120007099462

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Journal Article] 特別支援学校における保護者への教育相談に関する調査報告2019

    • Author(s)
      枡千晶、橋本創一、渕上真裕美、堂山亞希、熊谷亮、杉岡千宏、李受眞
    • Journal Title

      発達障害研究

      Volume: 41(1) Pages: 66-71

    • NAID

      40021945144

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Journal Article] 韓国における知的障害者の特殊教育について : 知的障害特殊学校のカリキュラムとその課題に関する事例的検討2019

    • Author(s)
      李受眞、橋本創一、枡千晶、杉岡千宏、尾高邦生
    • Journal Title

      発達障害支援システム学研究

      Volume: 18(1) Pages: 79-87

    • NAID

      40022007754

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Presentation] 乳幼児期の発達障害カウンセリングの検討ー相談の主訴、クライエント、相談フィールド・形態に着目してー2019

    • Author(s)
      枡千晶、橋本創一、三浦巧也
    • Organizer
      日本学校心理士会2019年度大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Presentation] 高校生を対象としたストレスマネジメント教育(SME)開発・実践研究ー一次的援助サービスとしてのスタートアッププログラム実践―2019

    • Author(s)
      日下虎太朗、三浦巧也、李受眞、杉岡千宏、枡千晶、橋本創一
    • Organizer
      日本学校心理士会2019年度大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • [Presentation] 発達障害の可能性がある女子高校生の実態とはー男子生徒との比較検討を通してー2019

    • Author(s)
      三浦巧也、日下虎太朗、李受眞、杉岡千宏、枡千晶、橋本創一
    • Organizer
      日本学校心理士会2019年度大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23285
  • 1.  TAMURA YOSHIMICHI (60710085)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  栗原 久 (00345729)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  小山 茂喜 (10452145)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  河野 桃子 (10710098)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  金 早雪 (20186307)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi