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NAKANO Satoshi  中野 暁

… Alternative Names

Nakano Satoshi  中野 暁

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Researcher Number 20963135
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-5114-3242
Affiliation (Current) 2025: 中央大学, 商学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 明治学院大学, 経済学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / 0107:Economics, business administration, and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
Keywords
Principal Investigator
マーケティング / チャネル / 小売 / 消費者行動 / オムニチャネル / 流通 / 顧客関係管理 / マルチチャネル / 小売マーケティング / ウェブルーミング … More / キャッシュレス / ロングテール / パニック購買 / EC / 小売チャネル … More
Except Principal Investigator
意思決定プロセス / 消費者行動 / 商圏内需要 / 商圏内小売競争構造 / 移動行動 / 買回行動 / リピート / トライアル / ポイントプログラム / モバイルマーケティング / 非計画購買 / 計画購買 / 商圏内 / 買回り行動 / EEG / アイトラッキング / メディア接触行動 / リモートワーク / HRM / Webの回遊 / レシートデータ / ファッション / オフライン購買 / オンライン購買 / サステナブル / 脳波 / アイカメラ / 消費者の意思決定プロセス / Web回遊 / 購買履歴 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Elucidating consumer decision-making processes using new technologies

    • Principal Investigator
      清水 聰
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  オムニチャネル統合における一貫性・非一貫性が顧客体験や購買行動に及ぼす影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中野 暁
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Media Exposure and Job-related Outcomes under the Remote Work Environment: An Investigation Using Behavioral Log Data

    • Principal Investigator
      竹内 規彦
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 7:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Empirical research on customers' online information touchpoints and channel choicePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakano Satoshi
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      0107:Economics, business administration, and related fields
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age

    • Principal Investigator
      清水 聰
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Research on understanding the dynamic structure of retail competition within a trade area based on consumer travel behavior

    • Principal Investigator
      Teramoto Takashi
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析2024

    • Author(s)
      中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 31 Pages: 9-37

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] 消費者はどのように決済手段を選択するか?状況的要因と個人要因を用いた選択行動分析2024

    • Author(s)
      中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 31(1) Pages: 9-37

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] Customer demand concentration in online grocery retailing: Differences between online and physical store shopping baskets2023

    • Author(s)
      Nakano Satoshi
    • Journal Title

      Electronic Commerce Research and Applications

      Volume: 62 Pages: 101336-101336

    • DOI

      10.1016/j.elerap.2023.101336

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K18538, KAKENHI-PROJECT-22K20145, KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] 〜信頼性が購買行動に果たす役割〜2023

    • Author(s)
      渋瀬 雅彦、中野 暁
    • Journal Title

      Journal of Promotional Marketing

      Volume: 16 Issue: 0 Pages: 26-45

    • DOI

      10.32260/promotion.16.0_26

    • ISSN
      2434-1665, 2434-1673
    • Year and Date
      2023-10-18
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13503, KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] ウェブルーミングのメカニズム─情報探索と不確実低減の観点から─2023

    • Author(s)
      中野暁, 渋瀬雅彦
    • Journal Title

      Direct Marketing Review

      Volume: 22 Pages: 21-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] Factors Influencing Consumers’ Online Grocery Shopping Under the New Normal2022

    • Author(s)
      Nakano Satoshi
    • Journal Title

      Studies in Computational Intelligence

      Volume: 1074 Pages: 59-75

    • DOI

      10.1007/978-3-031-19604-1_5

    • ISBN
      9783031196034, 9783031196041
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K18538, KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] キャッシュレス決済の普及に関する消費者視点による実証分析2022

    • Author(s)
      中野暁, 山口真一, 駒崎幹拓
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 325 Pages: 66-73

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Journal Article] Consumer panic buying: Understanding the behavioral and psychological aspects2022

    • Author(s)
      Nakano Satoshi、Akamatsu Naoki、Mizuno Makoto
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 5 Issue: 2 Pages: 17-35

    • DOI

      10.5844/ijmd.5.2_17

    • ISSN
      2432-700X, 2432-7182
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K01947, KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] オンライン食品小売における顧客需要の集中-実店舗とオンラインのショッピング・バスケットの比較を通じて-2023

    • Author(s)
      中野暁
    • Organizer
      日本商業学会関東部会 11月部会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] 消費者のキャッシュレス決済手段選択-状況的要因と個人要因が与える影響-2023

    • Author(s)
      中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦
    • Organizer
      日本商業学会 第73回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] オンライン食品小売における顧客需要の集中-実店舗とオンラインのショッピング・バスケットの比較を通じて-2023

    • Author(s)
      中野暁
    • Organizer
      日本商業学会 関東部会11月部会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] ロングテール効果の再考: 食品小売におけるオンライン・実店舗間の顧客需要の集中2023

    • Author(s)
      中野暁
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?2023

    • Author(s)
      中野暁, 斉藤嘉一, 清水聰, 寺本高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?2023

    • Author(s)
      中野暁, 斉藤嘉一, 清水聰, 寺本高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] ロングテール効果の再考: 食品小売におけるオンライン・実店舗間の顧客需要の集中2023

    • Author(s)
      中野暁
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K18538
  • [Presentation] PBシェアはストアロイヤリティを高めるのか?―COVID-19 前後の日本市場における関係の変化―2023

    • Author(s)
      川西 建, 中野 暁
    • Organizer
      日本行動計量学会第51回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • [Presentation] 消費者のキャッシュレス決済手段選択-状況的要因と個人要因が与える影響-2023

    • Author(s)
      中野暁, 勝又壮太郎, 山口真一, 一小路武安, 生稲史彦
    • Organizer
      日本商業学会 第73回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] オンライン食品小売における顧客需要の集中-実店舗とオンラインのショッピング・バスケットの比較を通じて-2023

    • Author(s)
      中野暁
    • Organizer
      日本商業学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K18538
  • [Presentation] ウェブルーミング行動の理解-情報処理動機と不確実低減の観点から-2022

    • Author(s)
      中野暁, 渋瀬雅彦
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会 第21回全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20145
  • 1.  Teramoto Takashi (60609915)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  清水 聰 (40235643)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  赤松 直樹 (40758801)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  齊藤 嘉一 (50328671)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  竹内 規彦 (40387569)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  鄭 有希 (00468828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  竹内 真登 (50805025)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  本橋 永至 (50707239)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  松井 暉 (60962884)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  鶴見 裕之 (70581198)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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