• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

INOSHITA Osamu  井下 理

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30129069
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2014: 慶應義塾大学, 総合政策学部, 名誉教授
2010 – 2013: 慶應義塾大学, 総合政策学部, 教授
2011: 慶応義塾大学, 総合政策学部, 教授
2009: 慶応義塾大学, 総合政策学部, 教授
2001 – 2002: 慶應義塾大学, 総合政策学部, 教授
1995: Professor, Faculty of Policy Management Shonan Fujisawa Campus, Keio University, 総合政策学部, 教授
1994: Associate Professor, Faculty of Policy Management Shonan Fujisawa Campus, Keio U, 総合政策学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology / Educaion
Except Principal Investigator
Educaion
Keywords
Principal Investigator
higher education / design of instructional environment / Face-to-face communication / study of teaching and learning / collaborative group learning / Computer mediated Communication / teaching method / CSCL(Computer supported Collaborative Learning) / 高等教育 / 学習環境デザイン … More / 対面コミュニケーション / 授業研究 / 協調学習 / Computer-mediated Communication / 教授法 / CSCL / カリキュラム開発 / 学習支援 / 学士課程教育の質保証 / 国際研究者交流 / ラーニングコモンズ / 質保証 / ジェネリックスキル / 教材・教授法開発 / カナダ:オーストラリア / 国際情報交換 / ライティング指導 / 教育の質保証 / ラーニング・コモンズ / FD・SD / 初年次教育 / ライティング教育 / 大学教育の質保証 / キャリア教育 / 人材育成 / グローバル人材 … More
Except Principal Investigator
International educational exchange / International cooperation in higher education / Information system in higher education / University reform / Curriculum in higher education / Internationalization of the university / 高等教育国際協力 / 高等教育情報システム / 大学改革 / 国際教育交流 / 高等教育カリキュラム / 大学の国際化 / International students / University / Internationalization / Curriculum / Higher Education / 留学交流 / 留学生教育 / 大学 / 国際化 / カリキュラム / 高等教育 / 学士課程カリキュラム・マップ / ラーニング・ポートフォリオ / 学士課程教育の再構築 / 剽窃 / 学士課程教育質保証 / キャリア発達 / 評価基準(ルーブリック) / 大学におけるライティング教育 / ポートフォリオ / ルーブリック / 大学図書館 / ライティングセンター / FD・SD活動 / 学士課程教育の質保証 / 学習支援 / ライティング教育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (91 results)
  • Co-Researchers

    (30 People)
  •  Global Cooperative Study on Quality Assurance of Career Education through Writing DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INOSHITA Osamu
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Keio University
  •  The study of writing development and faculty development in higher education focused on writing center as learning support for students

    • Principal Investigator
      INOSHITA Chiiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      J. F. Oberlin University
  •  Basic Study for teaching method and learning environment to utilize computer network in higher educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INOSHITA Osamu
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Keio University
  •  Internationalization of Curriculum in Higher Education

    • Principal Investigator
      EBUCHI Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for international Scientific Research
    • Research Institution
      KYSHU UNIVERSITY
  •  Internationalization of Curriculum in Higher Education

    • Principal Investigator
      EBUCHI Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Overseas Scientific Survey.
    • Research Institution
      KYUSHU UNIVERSITY

All 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学び入門-レポートの書き方からキャリアデザインまで2015

    • Author(s)
      井下千以子
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Book] 思考を鍛えるレポート・論文作成法【第2版】2014

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Book] 思考を鍛えるレポート・論文作成法2013

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Book] レポート・論文の書き方2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Book] 「入学前教育の動向と課題-ギャップタームをどう活かすか」、『初年次教育の現状と未来』2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Publisher
      世界思想社(印刷中)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Book] 大学における「学びの転換」と学士課程教育の将来2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Total Pages
      169
    • Publisher
      東北大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Book] 大学における「学びの転換」と言語・思考・表現2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      東北大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] FDとSDの統合による組織的職能開発2015

    • Author(s)
      井下 理
    • Journal Title

      大学職員論叢

      Volume: 3 Pages: 7-18

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] 高大接続を目指した入学前教育の現状と課題2015

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 7 Pages: 85-93

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] 学習環境としてのラーニングコモンズ2013

    • Author(s)
      井下 理
    • Journal Title

      IDE 現代の高等教育

      Volume: 556 Pages: 4-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] 大学での学びとキャリア教育をつなぐー生涯発達心理学の視座から2013

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Journal Title

      初年次教育学会誌

      Volume: 5 Pages: 18-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] グローバルな人材育成に向けたキャリア教育の質保証とライティング指導2013

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 35 Pages: 24-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] これからの大学図書館員に期待される役割2013

    • Author(s)
      井下 理
    • Journal Title

      NPO法人大学図書館支援機構ニュースレター

      Volume: No.12 Pages: 1-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] 協働学習空間としての大学図書館の変革2012

    • Author(s)
      井下 理
    • Journal Title

      Media Net

      Volume: No.19 Pages: 40-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Journal Article] PISA2009調査に見る「考えて書く力」とは2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      桜美林大学大学教育開発センターNewsletter

      Volume: 5号 Pages: 1-1

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・井下理、小笠原正明・米澤誠
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第33巻2号 Pages: 70-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・小笠原正明・米澤誠・井下理
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 32巻 Pages: 70-71

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] 体験型学習の意義と課題2011

    • Author(s)
      井下理
    • Journal Title

      IDE高等教育

      Volume: 530巻 Pages: 33-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、土持法一
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第32巻2号 Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] 大学での学びの礎を築く「大学での学びと経験」と「ブリッジ・カレッジ」2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      OBIRIN TODAY 10巻

      Pages: 1-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子, 田部井潤, ほか
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 32巻 Pages: 36-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
    • Journal Title

      大学における「学びの転換」と学士課程教育の将来(学士課程カリキュラム・マップに見る「学びの転換」と「学びの展開」-Writing Across the CurriculumとFD-)(東北大学出版会)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] 教授法改善と学習支援型図書館-ラーニング・コモンズの国際的普及2010

    • Author(s)
      井下理
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Pages: 2-2

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
    • Journal Title

      大学における「学びの転換」と言語・思考・表現(研究大学における「書く力考える力」の育成と「実践型FD」-学習観の転換・発達観の転換・デザイン観の転換-)(東北大学出版会)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子、土持法一、長澤多代、近田政博
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第31巻2号 Pages: 100-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] 大学職員のキャリア発達と学生支援業務2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      桜美林シナジー 8巻

      Pages: 1-13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子・土持法一, ほか
    • Journal Title

      大学教育学会誌 31巻

      Pages: 100-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 教養教育における批判的思考の育成の検討-ライティング指導の観点から2014

    • Author(s)
      井下千以子・井下理・小笠原正明・江本理恵・柴原宜幸・田部井潤
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学(名古屋市)
    • Year and Date
      2014-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 大学を取り巻く状況と大学図書館の役割:Writing Across the CurriculumとCritical Thinking Across the Curriculumの観点から2014

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      国立情報学研究所 学術基盤推進部主催:平成26年度大学図書館員短期研修
    • Place of Presentation
      京都大学(京都市)
    • Year and Date
      2014-10-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 初年次教育の焦点:思考を鍛えるアカデミック・ライティング2014

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      フェリス女学院大学FD研修会
    • Place of Presentation
      フェリス女学院大学(横浜市)
    • Year and Date
      2014-10-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 大学を取り巻く状況と大学図書館の役割:Writing Across the CurriculumとCritical Thinking Across the Curriculumの観点から2014

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      国立情報学研究所 学術基盤推進部主催:平成26年度大学図書館員短期研修(京都大学会場)
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区本郷)
    • Year and Date
      2014-11-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] アカデミック・ライティングを指導する-現状の分析と指導法の提案2014

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      国際連携を活用した大学教育力支援拠点
    • Place of Presentation
      東北大学高度教養教育・学生支援機構専門性開発プログラム(Professional Develpoment Program:PDP)(仙台市)
    • Year and Date
      2014-09-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 学生の書く力考える力を育む-授業実践とFD活動への展開2014

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      新潟県立大学FD研修会
    • Place of Presentation
      新潟県立大学(新潟市)
    • Year and Date
      2014-11-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] Teaching “Identity Status” and its Effects on ‘Career Design’ of University Students2013

    • Author(s)
      Chiiko Inoshita
    • Organizer
      24nd International Conference on the First Year Experience
    • Place of Presentation
      Cona,Hawaii,米国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 心理学教育はジェネリックスキル修得にいかに資するか2013

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Organizer
      教育心理学会第55回大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] グループ学習での「書く」ことの意義と効果2013

    • Author(s)
      井下 理
    • Organizer
      教育心理学会第55回大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      旭川大学第2回FD研修会・経済学部就職委員会共催
    • Place of Presentation
      旭川
    • Year and Date
      2012-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 学ぶ人による・学びたい人どうしの学習コミュニティの形成2012

    • Author(s)
      井下 理
    • Organizer
      PDPセミナー  2012年8月22日  東北大学(仙台)
    • Place of Presentation
      東北大学 (仙台)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 学力不足の学生に対する教育について-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      戸板女子短期大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 学力不足の学生に対する教育について-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      戸板女子短期大学FD研修会
    • Place of Presentation
      戸板女子短期大学(東京)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「学習観の転換」と「発達観の転換」-2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      旭川大学第2回FD研修会・経済学部就職委員会共催
    • Place of Presentation
      旭川大学(北海道)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-02-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダーズセミナー
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス
    • Year and Date
      2011-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子、井下理、田部井潤、柴原宜幸、土持法一、小笠原正明、米澤誠
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学図書館の構想策定へ向けた教職協働の試み-グループインタビュー調査技法の活用を軸に-2011

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダースセミナー
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 書くことと思考の関係-思考を育てる看護記録教育に向けて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学 看護学部 FD研修会
    • Place of Presentation
      金沢医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-02-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学図書館の構想策定へ向けた教職協働の試み-グループインタビュー調査技法の活用を軸に-2011

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダーズセミナー
    • Place of Presentation
      福岡ガーデンパレス
    • Year and Date
      2011-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・小笠原正明・米澤誠・井下理・田部井潤・柴原宜幸・土持法一
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 知的自律と自己の発達を支援するアカデミック・キャリアガイダンス-初年次教育と入学前教育のプログラム開発を踏まえて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 知的自律と自己の発達を支援するアカデミック・キャリアガイダンス-初年次教育と入学前教育のプログラム開発を踏まえて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダースセミナー
    • Place of Presentation
      福岡ガーデンパレス(招待講演)
    • Year and Date
      2011-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 書くことと思考の関係-思考を育てる看護記録教育に向けて2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学看護学部FD研修会
    • Place of Presentation
      金沢
    • Year and Date
      2011-02-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      岩手県立大学社会福祉学部教員研修会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-05-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 高度専門職教育における書く力考える力を育む-豊かで深く意味のある大学での学びとは2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学 教員懇談会
    • Place of Presentation
      金沢医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京国際大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京国際大学
    • Year and Date
      2010-02-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学における書く力考える力を育む-豊かで深い学びを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      札幌医科大学FD講演
    • Place of Presentation
      札幌
    • Year and Date
      2010-12-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 'Small Group Communication Practices' : Instructional development and environmental educational development such as 'learning commons' are needed for teaching and learning development.2010

    • Author(s)
      Osamu Inoshita
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 豊かで深い学びを目指して-大学での書く力考える力を育む-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      鶴見大学歯学部FD講演会・鶴見歯学会協賛
    • Place of Presentation
      神奈川
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 「豊かで深い学び」を目指して-大学での書く力考える力を育む-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      鶴見大学歯学部 FD講演会 鶴見歯学会協賛
    • Place of Presentation
      鶴見大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] The impact of a program for the first year students experien ce : On the basis of cognitive psychol ogy2010

    • Author(s)
      Inoshita, C.
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、柴原宜幸、土持法一
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2010-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学における書く力考える力を育む-豊かで深い学びを目指して2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      札幌医科大学 FD講演会
    • Place of Presentation
      札幌医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-12-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子, 田部井潤, ほか
    • Organizer
      大学教育学会 大会ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 授業改善講座4図書館の教育支援を活用する2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京国際大学FD研修会
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Year and Date
      2010-02-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学における学びの礎を築く-ライティング教育とCurriculum Developmentの視点から-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京医科歯科大学教養部教員研修会
    • Place of Presentation
      東京医科歯科大学
    • Year and Date
      2010-02-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 専門職教育における豊かな学びとは-発達論・学習論・カリキュラム論の視点から-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      昭和薬科大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2010-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 大学における学びの礎を築く-ライティング教育とCurriculum Developmentの視点から2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京医科歯科大学教養部教員研修会
    • Place of Presentation
      千葉
    • Year and Date
      2010-02-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 学習させる大学の構築-大学執行部と教員の役割-2010

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      IDE高等教育フォーラム
    • Place of Presentation
      一橋記念講堂
    • Year and Date
      2010-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 授業改善講座4 図書館の教育支援を活用する2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 知識変換型ライティングの指導に関する研究-ラーニング・ポートフォリオの「学びの根拠」の分析-2010

    • Author(s)
      井下千以子、柴原宜幸
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] Small Group Communicatio n Practices : Instructional developme nt and environmental educational dev elopment such as 'learning commons' ar e needed for teaching and learning development2010

    • Author(s)
      Inoshita, O.
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] The impact of a program for the first year students experience : On the basis of cognitive psychology2010

    • Author(s)
      Chiiko Inoshita
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 学習させる大学の構築-大学執行部と教員の役割-2010

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      IDE高等教育フォーラム「学習させる大学」
    • Place of Presentation
      一橋記念講堂
    • Year and Date
      2010-03-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 専門職教育における豊かな学びとは-発達論・学習論・カリキュラム論の視点から2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      昭和薬科大学 FD研修会
    • Place of Presentation
      昭和薬科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 専門職教育における書く力考える力とは-豊かで深く意味のある学びとは2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      神戸常盤大学 教員研修会
    • Place of Presentation
      神戸常盤大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-07-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 授業改善講座3 ライティング指導をカリキュラムから考える2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 高度専門職教育における書く力考える力を育む-豊かで深く意味のある大学での学びとは-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学教員懇談会
    • Place of Presentation
      金沢
    • Year and Date
      2010-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 授業改善講座3ライティング指導をカリキュラムから考える2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] 専門職教育における書く力考える力とは-豊かで深く意味のある学びとは-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      神戸常盤大学教員研修会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2010-07-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] Establishing an Academic Cornerstone through Self Exploration : An Attempt at Academic and Career Advising2009

    • Author(s)
      Chiiko Inoshita・Akiko Matsukubo
    • Organizer
      22^<nd> International Conference on the First Year Experience
    • Place of Presentation
      Montreal(Canada)
    • Year and Date
      2009-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、土持法一、長澤多代、近田政博
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] ライティング教育とCurriculum Development-学びの先を見通す力-2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      関西FD連絡協議会主催ワークショップ「思考し表現する学生を育てる-書くことをどう指導し、評価するか」
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] Establishing an Academic Cornerstone through Self Exploration : An Attempt at Academic and Career Advising2009

    • Author(s)
      Inoshita, C. & Matsukubo, A.
    • Organizer
      22 nd International Conference on First Year Experience
    • Place of Presentation
      Canada
    • Year and Date
      2009-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530806
  • [Presentation] グローバルな人材育成に向けたキャリア教育の質保証とライティング指導力

    • Author(s)
      井下 理・田部井 潤・山地弘起・井下千以子
    • Organizer
      大学教育学会 第35会大会 ラウンドテーブル発表
    • Place of Presentation
      東北大学 (仙台)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 「学習させる大学」における学生の正課外活動

    • Author(s)
      井下 理
    • Organizer
      名古屋大学高等教育研究センター 第106回招聘セミナー
    • Place of Presentation
      名古屋大学 (名古屋)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 初年次からのキャリア教育-アイデンティティステイタスを用いた分析の効果

    • Author(s)
      井下 千以子
    • Organizer
      初年次教育学会 第5回大会発表
    • Place of Presentation
      文京学院大学 (東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] 大学が何かを始めるとき

    • Author(s)
      井下 理
    • Organizer
      九州大学第1回教育改革研究会
    • Place of Presentation
      九州大学(福岡)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] シラバスと授業設計

    • Author(s)
      井下 理
    • Organizer
      大学セミナーハウス 第2回新任教員研修セミナー
    • Place of Presentation
      八王子セミナーハウス(東京)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • [Presentation] キャリア教育の質保証に向けたライティングスキルズ育成を考える(1)

    • Author(s)
      井下千以子・住吉廣行・田部井潤・松本美奈
    • Organizer
      大学教育学会 第34回大会発表
    • Place of Presentation
      北海道大学 (札幌)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530966
  • 1.  SHIBAHARA Yosiyuki (30327275)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  TABEI Jun (50267861)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 3.  YAMAMOTO Shinichi (10220469)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  UMAKOSHI Tohru (60000030)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  INOSHITA Chiiko (60407757)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 91 results
  • 6.  EBUCHI Kazuhiro (60036845)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TAKEKUMA Hisao (10264003)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  TANAKA Yoshiro (00188351)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  ARAI Katsuhiro (90133610)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MOCHIDA Kengo (70037050)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YOSHITANI Takeshi (60182747)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  KAMEOKA Yu
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  WAGNER Alan
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  TUCHIMOCHI Houichi (00422064)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 15.  SHIRATSUCHI Satomi (60154374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  INABA Tsugio (00134180)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MARUYAMA Koichi (80037035)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  NAKADOME Takeaki (20082901)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  マリーク ヴェンデ
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  アラン ワグナー
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  マルカム スキルベック
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  SKILLBECK Malcom
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  WENDE Marijk van der
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  フォン・コップ ボト
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  ヴェンデ マリーク
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  WENDE Marijk
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  PICKERT Sarah
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  ALTBACH Philip
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  SKLLBECK Malcom
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  VON KOPP Botho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi