• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Date Masaki  伊達 正起

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

伊達 正起  ダテ マサキ

DATE Masaki  伊達 正起

DATE MASAKI  伊達 正起

Less
Researcher Number 30259858
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 教授
2022 – 2023: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 教授
2018 – 2020: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 教授
2016: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 教授
2015: 福井大学, 教育地域科学部, 教授 … More
2014: 福井大学, 教育地域科学部, 准教授
2008 – 2010: University of Fukui, 教育地域科学部, 准教授
2004 – 2005: 福井大学, 教育地域科学部, 助教授
2001 – 2002: 福井大学, 教育地域科学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
流暢さ / 練習効果を高める手立て / 同じタスクを繰り返す練習 / 発話タスク / タスク練習 / 正確さ / タスク繰り返し / 形式指導 / フィードバック / 開いた発話タスク … More / タスクタイプの影響 / アンケート調査 / 練習時の学習者の意識 / 日本語使用した繰り返し / 英語の繰り返し / 練習時に使用する言語 / テスト時のタスクタイプ / 開いたタスク / タスク繰り返す練習 / 練習 / 形式化 / 繰り返し / 概念化 / 効果の転移 / タスクタイプ / 日本語使用 / 言語形式に関する知識の手続き化 / 形式指導の形態 / 発話時の自己訂正 / 発話の流暢さ / 発話の正確さ / 言語知識の正確さ / 言語知識の手続き化 / 発話の正確さと流暢さ / 形式指導のタイミング / 言語知識の手続き化と正確さ / モードの組み合わせ / リハーサル時間の長さ / トピックの繰り返し / 学習者の熟達度 / エラー形式の学習 / 正確さの転移 / 気づきの転移 / エラー形式の気づき / 質的分析 / 気づいた形式の学習 / 気づいた形式の運用 / 学習者の意識 / 転移 / 気づき / モニタリング / タスク運用 / リハーサル / 意味の保持 / 推測後の意味指導 / 直接的な意味指導 / 文脈による意味推測 / 未知語の意味 / アウトプット処理 / インプット処理 / 気づきの強化の仕方 / 両指導の組み合わせ / 暗示的指導 / 明示的指導 / 気づかせ方 / 未知語とその意味の保持 / 個人内インタラクション / 文語英語 / 誘出 / メタ言語知識 / ドリル / エラー別効果 / 8種類のエラー / 短期保持 / 英作文 / 気づきの強化 / 気づきの促進 / ドリルの有無 / フィードバックのタイプ Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (20 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  開いた発話タスクを繰り返す練習の効果を高める手立てPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      伊達 正起
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  同じ発話タスクを繰り返す練習に対するタスクタイプの影響と練習効果を高める手立てPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      伊達 正起
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  A Study on Factors Influencing the Effectiveness of Practice Using Task RepetitionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      DATE Masaki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  A Study on Form Instruction to Enhance the Effectiveness of Task Repetition for Facilitating Proceduralization of Linguistic KnowledgePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      DATE MASAKI
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  A Study on the Factors Influencing Accuracy Transferred From Rehearsal to Task PerformancePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      DATE Masaki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  気づかせ方の違いと気づきの強化の仕方の違いが気づきの保持に及ぼす影響の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊達 正起
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  自由英作文に対するフィードバック及びドリルが形式上の正確さにもたらす効果の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊達 正起
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      University of Fukui

All 2024 2023 2022 2019 2017 2016 2015 2014 2010 2009 2008 2006

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 発話タスクを繰り返す時のL2学習者の意識に関する研究 ―開いたタスクと使用言語を要因とする場合―2024

    • Author(s)
      伊達正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 53 Pages: 183-190

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00812
  • [Journal Article] The Influence of Timing of Form Instruction During Practice Using Task Repetition on Task Performance2017

    • Author(s)
      Masaki DATE
    • Journal Title

      全国英語教育学会紀要

      Volume: 28 Pages: 97-112

    • NAID

      130006687656

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Journal Article] 発話中の学習者の言語形式への意識を高める手立てとは?2017

    • Author(s)
      伊達 正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 46 Pages: 25-32

    • NAID

      130006330126

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Journal Article] タスクを繰り返すことで言語形式に関する知識の手続き化は起こるのか?2015

    • Author(s)
      伊達 正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要

      Volume: 44 Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Journal Article] Does Form Instruction During Task Repetition Facilitate Proceduralization and Accuracy of Linguistic Knowledge?2015

    • Author(s)
      DATE Masaki
    • Journal Title

      全国英語教育学会紀要

      Volume: 26 Pages: 189-204

    • NAID

      110010006589

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Journal Article] 学習者による気づきと理解に焦点をあてたペア・トーキング活動2010

    • Author(s)
      伊達正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 39巻

      Pages: 205-212

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • [Journal Article] 学習者による気づきと理解に焦点をあてたペア・トーキング活動2010

    • Author(s)
      伊達正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 39

      Pages: 205-212

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • [Journal Article] タスク運用時に再使用される英語に対するリハーサルの効果2009

    • Author(s)
      伊達正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 38巻

      Pages: 405-412

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • [Journal Article] タスク運用時に再使用される英語に対するリハーサルの効果2009

    • Author(s)
      伊達正起
    • Journal Title

      中部地区英語教育学会紀要 38

      Pages: 405-412

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • [Journal Article] The Influence of Ways to Trigger and Enhance Awareness in Incidental Learning of New Vocabulary2006

    • Author(s)
      DATE Masaki
    • Journal Title

      ARELE(全国英語教育学会紀要) 17号(印刷中)

    • NAID

      110008512049

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16720128
  • [Presentation] 開いた発話タスクを繰り返す練習の効果に 影響を及ぼす要因2023

    • Author(s)
      伊達正起
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00812
  • [Presentation] Influence of two factors on the effectiveness of practice using oral repetition of open tasks2023

    • Author(s)
      Date Masaki & Jones Dylan
    • Organizer
      Applied Linguistics Association of Australia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00812
  • [Presentation] 開いた発話タスクを繰り返す練習において学習者はどう感じているのか2022

    • Author(s)
      伊達正起
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00812
  • [Presentation] Effectiveness of L1 use for conceptualization in repeating oral narrative tasks2019

    • Author(s)
      Date Masaki
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00826
  • [Presentation] The effects of a first task performance in L1 during practice using task repetition for developing L2 speaking skill2019

    • Author(s)
      Date Masaki
    • Organizer
      Applied Linguistics Association of Australia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00826
  • [Presentation] 発話中の学習者の言語形式への意識を高める手立てとは2016

    • Author(s)
      伊達 正起
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      鈴鹿医療科学大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Presentation] タスク繰り返しと形式指導を使った練習の効果-形式指導のタイミングの影響に関して-2016

    • Author(s)
      伊達 正起
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Presentation] タスクを繰り返すと言語知識の手続き化は促されるのか?2014

    • Author(s)
      伊達正起
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      山梨大学
    • Year and Date
      2014-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370695
  • [Presentation] 学習者の気づきを考慮したペア・トーキング活動2009

    • Author(s)
      伊達正起
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      常葉学園大学
    • Year and Date
      2009-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • [Presentation] リハーサル時の気づきがタスク運用に及ぼす影響について2008

    • Author(s)
      伊達正起
    • Organizer
      中部地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      清泉女学院大学
    • Year and Date
      2008-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520494
  • 1.  DYLAN Jones (70347946)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi