• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

IKEDA NOBUKO  池田 伸子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

池田 伸子  イケダ ノブコ

IKEDA Nobuko  池田 伸子

Less
Researcher Number 30294987
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 立教大学, 異文化コミュニケーション学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2023: 立教大学, 異文化コミュニケーション学部, 教授
2014 – 2015: 立教大学, 公私立大学の部局等, 教授
2005 – 2006: 立教大学, 経済学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education / Educational technology
Except Principal Investigator
Japanese language education / Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
日本語教育 / 日本語教員養成 / 教材開発 / 教員養成 / ディスレクシア / 支援技術 / 日本語学習支援 / KAPギャップ / 態度変容 / Structure of teaching material … More / Cognitive Style / Learning Style / E-learning / Distance learning / Japanese Language Education / 学習者特性 / e-learning / 教材構造 / 認知スタイル / 学習スタイル / E-Learning / 遠隔教育 / 教育工学 / 日本語教授法 / 教授法開発 / 学習支援 / 学習障害 / 教育支援 … More
Except Principal Investigator
日本語教育 / 大学 / 発展的評価 / 開発型評価 / 質保証 / 人材育成 / プログラム評価 / 持続可能 / 大学の国際化 / 教育評価・測定 / 参加型 / プログラム / 大学国際化 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Fostering Evaluators for Quality Assurance of Japanese Language Education at Universities: Training Japanese Language Teachers to Practice Developmental Evaluation

    • Principal Investigator
      小澤 伊久美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      International Christian University
  •  Developmental Evaluation Targeting Japanese Language Education Program at University Level: What is the Sustainable and Useful Developmental Evaluation?

    • Principal Investigator
      Ozawa Ikumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      International Christian University
  •  Development of a Feasible, Individualized Japanese Language Education Support System for Dyslexic LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Nobuko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Rikkyo University
  •  How to Evaluate the Contribution of Japanese Language Program to Internationalization of University: Constructing a Model by Participatory Evaluation

    • Principal Investigator
      OZAWA Ikumi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      International Christian University
  •  Developing Teaching Methods for Dyslexic Students: Teacher Training Guidelines and GuidebookPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA NOBUKO
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Rikkyo University
  •  The effectiveness of Japanese language distance-learning・from the point of system structure and learner characteristicsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Nobuko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Rikkyo University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 先の見えない現在―人、地域、文化、社会をつなぐ「ことば」を考える― (立教大学異文化コミュニケーション学部研究叢書)2020

    • Author(s)
      池田伸子、川﨑晶子、髙橋里美、ロン・マーティン、丸山千歌、森(三品)聡美
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      晃洋書房
    • ISBN
      4771033749
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Book] 新界標日本語 総合教程(3)2016

    • Author(s)
      徐敏民・丸山千歌主編、池田伸子編集
    • Total Pages
      352
    • Publisher
      復旦大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Book] 新界標日本語 練習冊(3)2016

    • Author(s)
      徐敏民・高村めぐみ主編、池田伸子・丸山千歌編集
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      復旦大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 国際共修授業の可能性と課題―連想法による授業評価からの検討―2024

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育

      Volume: 7 Pages: 1-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00631
  • [Journal Article] Transformation of Student Advisors’ Learning in the Japanese Language Support Desk2022

    • Author(s)
      藤田 恵・金庭 久美子・小松 満帆・任 ジェヒ・小林 友美・数野 恵理・鹿目 葉子・丸山 千歌・池田 伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育 = Journal of Japanese language and Japanese language teaching

      Volume: 6 Pages: 131-146

    • DOI

      10.14992/00022579

    • ISSN
      2186-7828
    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1062/00022579/

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00631, KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Journal Article] Study on the Prior Learning for Online Japanese Learning Support Activities : Using an Association Method2022

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育 = Journal of Japanese language and Japanese language teaching

      Volume: 6 Pages: 1-17

    • DOI

      10.14992/00022572

    • ISSN
      2186-7828
    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1062/00022572/

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00631, KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Journal Article] Japanese Language Programs in Response to the COVID-19 Pandemic : Efforts by the Center for Japanese Language Education, Rikkyo University in AY 20202020

    • Author(s)
      藤田恵・数野恵理・金庭久美子・任ジェヒ・小林友美・小松満帆・池田伸子・丸山千歌
    • Journal Title

      日本語・日本語教育 = Journal of Japanese language and Japanese language teaching

      Volume: 4 Pages: 1-20

    • DOI

      10.14992/00020629

    • NAID

      120007032469

    • ISSN
      2186-7828
    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1062/00020629/

    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Journal Article] 21世紀における日本語教育センターの役割―多文化共生社会の実現を目指して―2020

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育

      Volume: 3 Pages: 1-12

    • NAID

      120006863439

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Journal Article] Qualitative Analysis of Students Learning through Online Japanese Learning Support Activities : A free description analysis via KJ Method2020

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育 = Journal of Japanese language and Japanese language teaching

      Volume: 4 Pages: 21-34

    • DOI

      10.14992/00020630

    • NAID

      120007032468

    • ISSN
      2186-7828
    • URL

      http://id.nii.ac.jp/1062/00020630/

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―視聴覚教材利用による態度変容の可能性2―2019

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 7 Pages: 1-10

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―シミュレーションによる態度変容可能性の検討2―2019

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育

      Volume: 2 Pages: 1-18

    • NAID

      120006863431

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] ディスレクシアを抱える学習者に対応できる日本語教員養成―先行研究の分析を通して―2017

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 4号 Pages: 91-105

    • NAID

      120006324454

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] 「日本語教育プログラムにおける開発型評価の導入―評価的思考を組み込んだプログラム運営とは―」2017

    • Author(s)
      丸山千歌・池田伸子・小澤伊久美
    • Journal Title

      『立教日本語教育実践学会』

      Volume: 5 Pages: 90-102

    • NAID

      120006324462

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―シミュレーションによる態度変容可能性の検討―2017

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育

      Volume: 1 Pages: 1-18

    • NAID

      120006596263

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―映像教材利用の可能性―2017

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 6 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―態度変容に関する予備的考察22017

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 5号 Pages: 1-11

    • NAID

      120006324456

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―態度変容に関する予備的考察―2016

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 1-19

    • NAID

      120005728118

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発ーー態度変容に関する予備的考察ーー2016

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 1-19

    • NAID

      120005728118

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 日本語教育プログラム運営における開発型評価活用の意義と可能性2016

    • Author(s)
      小澤伊久美・丸山千歌・池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 20-31

    • NAID

      120005728119

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 多様なニーズに対応可能な日本語教員養成プログラムの開発―態度変容に関する予備的考察―2016

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 3 Pages: 1-19

    • NAID

      120005728118

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Journal Article] ディスレクシアを抱える日本語学習者に対する読み学習支援に関する一考察2015

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 2 Pages: 1-15

    • NAID

      120005612292

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] ディスレクシアを抱える日本語学習者に対する読み学習支援に関する一考察2015

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 第2号 Pages: 1-15

    • NAID

      120005612292

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] 日本語教育プログラムの大学国際化への貢献を評価する際の課題2015

    • Author(s)
      小澤伊久美・丸山千歌・池田伸子
    • Journal Title

      ICU日本語教育研究

      Volume: 11 Pages: 31-41

    • NAID

      120005614929

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 学習者の多様性に対応できる日本語教育とは : 高等教育機関における日本語学習者支援体制の構築に向けて2015

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      ことば・文化・コミュニケーション : 異文化コミュニケーション学部紀要

      Volume: 7 Pages: 115-126

    • NAID

      120005598302

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 役割語の観点を取り入れた授業デザイン -学習者が理想とする日本語話者を養成するために-2015

    • Author(s)
      金庭久美子 ・丸山千歌 ・栗田奈美・池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育学会実践フォーラム報告 WEB版

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 学習者の多様性に対応できる日本語教育とは―高等教育機関における日本語学習者支援体制の構築に向けて―2015

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      ことば・文化・コミュニケーション

      Volume: 第7号 Pages: 115-126

    • NAID

      120005598302

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] 効果的な「海外留学研修」プログラムの開発に関する一考察2014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      ことば・文化・コミュニケーショ ン

      Volume: 6 Pages: 17-30

    • NAID

      120005427012

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 日本語教師はディスレクシアをどう認識しているのか―これからの日本語教員養成プログラム開発 のための基礎研究2014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 創刊号

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 日本語教師はディスレクシアをどう認識しているのか―日本語教員養成プログラム開発のための基礎研究―2014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 1 Pages: 30-45

    • NAID

      120005487832

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] MBA課程におけるビジネス日本語教育の可能性-立教モデルの試行-2014

    • Author(s)
      栗田奈美・金庭久美子・丸山千歌・池田伸子
    • Journal Title

      日本語教育実践研究

      Volume: 創刊号

    • NAID

      120005487836

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] 日本の高等教育機関における日本語教育センターの役割と可能性2014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本総合学術学会誌

      Volume: 13

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Journal Article] スロヴェニア共和国における読み書き障害支援政策の沿革―ディスレクシアの学習者を対象とした日本語教育支援の基礎として―2013

    • Author(s)
      池田伸子、守時なぎさ
    • Journal Title

      ことば・文化・コミュニケーション

      Volume: 5号 Pages: 141-152

    • NAID

      120005288711

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] 発達性ディスレクシアを抱える日本語学習者への支援や指導につながる研究の必要性2012

    • Author(s)
      池田伸子
    • Journal Title

      日本語・日本語教育

      Volume: 創刊号 Pages: 21-46

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Journal Article] 日本語学習者にとって「いい」CALL教材、E-Learning教材とは何か2005

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      立教大学人文紀要『ことばと人間』7号 7号

      Pages: 21-40

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500652
  • [Journal Article] Japanese language education by using the Internet Chat system.2005

    • Author(s)
      NOBUKO IKEDA
    • Journal Title

      Kokubun-mejiro Vol.44

      Pages: 17-26

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500652
  • [Journal Article] What kind of CALL, E-learning Materials are "Good" for learners of Japanese Language? -From the viewpoint of usability, content and attractiveness.2005

    • Author(s)
      NOBUKO IKEDA
    • Journal Title

      Rikkyo University Journal of Language and the Humanities Vol.7

      Pages: 21-40

    • NAID

      110002339375

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500652
  • [Journal Article] 日本語学習者にとって「いい」CALL教材、E-Learning教材とは何か2005

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      ことばと人間 7号

      Pages: 21-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500652
  • [Journal Article] インターネット・チャットを利用した外国語としての日本語教育2005

    • Author(s)
      池田 伸子
    • Journal Title

      国文目白 44号

      Pages: 17-26

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500652
  • [Presentation] 教室活動と言語評価 日本語学習の環境の変化と評価について考える2023

    • Author(s)
      池田伸子・丸山千歌
    • Organizer
      2023 年度 第 20 回マレーシア日本語教育国際研究発表会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00631
  • [Presentation] 次世代に対応可能な日本語教育のための発展的評価の活用—正規学部留学生向けアカデミック・ジャパニーズのクラスを対象に—2021

    • Author(s)
      数野恵理・金庭久美子・藤田恵・嶋原耕一・小林友美・池田伸子
    • Organizer
      第30回小出記念日本語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00631
  • [Presentation] 多様な正規学部留学生受け入れにおいて日本語教育(センター)の果たすべき役割2019

    • Author(s)
      池田伸子
    • Organizer
      立教大学日本 語教育センターシンポジウム 2018
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Presentation] ディスレクシア―現場の教師に求められる知識と態度2019

    • Author(s)
      池田伸子
    • Organizer
      ICUグローバル言語教育研究センター 日本語教育における「学びのユニバーサルデザイン」を考える 連続講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02657
  • [Presentation] 開発型評価を取り入れた日本語教育プログラム評価の実践 ―新規開講の漢字クラスを対象に―」2018

    • Author(s)
      藤田恵・金庭久美子・数野恵理・嶋原耕一・池田伸子・丸山千歌
    • Organizer
      ヴェネツィア 2018 年日本語教育国際研究大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Presentation] 短期日本語プログラムからみる日本語教育(センター)の可能性2017

    • Author(s)
      池田伸子
    • Organizer
      立教大学日本語教育センター シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02863
  • [Presentation] Web によるプレイスメントテスト開発における方略と課題2016

    • Author(s)
      丸山千歌・金庭久美子・栗田奈美・藤田恵・平山紫帆・池田伸子
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会 BALI ICJLE 2016
    • Place of Presentation
      バリ(インドネシア)
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 日本語教育プログラムの利害関係者の声を聞く―プログラムに影響を与える多様な要因の可視化と運営への示唆2016

    • Author(s)
      丸山千歌・小澤伊久美・池田伸子
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会 BALI ICJLE 2016
    • Place of Presentation
      バリ(インドネシア)
    • Year and Date
      2016-09-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 日本語教育プログラムの貢献をどう評価するか2015

    • Author(s)
      小澤伊久美 ・丸山千歌 ・池田伸子
    • Organizer
      平成27度日本語教育学会秋季大会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Year and Date
      2015-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 大学の国際化と日本語教育におけるプログラム評価 ―過去・現在・未来― (コメンテーターとして)2015

    • Author(s)
      池田伸子・小澤伊久美
    • Organizer
      立教大学日本語教育センター シンポジウム
    • Place of Presentation
      立教大学
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 日本の日本語教育機関はディスレクシアを抱える学習者をどう支援できるのか2014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Organizer
      立教日本語教育実践学会
    • Place of Presentation
      東京都豊島区立教大学
    • Year and Date
      2014-12-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Presentation] 「大学の国際化と大学評価―語学教育プログラムの貢献をどう評価するかー」指定討論12014

    • Author(s)
      池田伸子
    • Organizer
      立教大学日本語教育センターシンポジウム2014 「大学の国際化と大学評価―語学教育プログラムの貢献をどう評価するかー」
    • Place of Presentation
      立教大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 日本語教育におけるディスレクシアへの対応―日本語教師養成課程用手引書作成に向けて―2013

    • Author(s)
      西澤芳織・池田伸子・石田敏子
    • Organizer
      第16回英国日本語教育学会年次大会
    • Place of Presentation
      イギリス ノッティンガム大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24652105
  • [Presentation] 役割語の観点を取り入れた授業デザイン -学習者が理想とする日本語話者を養成するために-

    • Author(s)
      金庭久美子 ・丸山千歌 ・栗田奈美・池田伸子
    • Organizer
      2014年度 日本語教育学会実践フォーラム
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Year and Date
      2014-08-02 – 2014-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] MBA取得コースにおけるビジネス日本語教育の可能性―立教モデルの試案―

    • Author(s)
      栗田奈美・金庭 久美子・丸山千歌・池田伸子
    • Organizer
      2013 年度日本語教育学会秋季大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • [Presentation] 日本語教育におけるディスレクシアへの対応―日本語教師養成課程用手引書作成に向けて―

    • Author(s)
      池田伸子・西澤芳織・石田敏子
    • Organizer
      BATJ 2013
    • Place of Presentation
      ノッティンガム大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25370599
  • 1.  OZAWA Ikumi (60296796)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  丸山 千歌 (30323942)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 3.  ISHIDA Toshiko
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  OSHIMA Hiroko
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NISHIZAWA Kaori
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  MORITOKI nagisa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  HIGURASHI yoshiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  LIN shuchang
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi