• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nakanishi Chiharu  中西 千春

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NAKANISHI Chiharu  中西 千春

Less
Researcher Number 30317101
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 国立音楽大学, 音楽学部, 特別研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 国立音楽大学, 音楽学部, 教授
2013 – 2016: 国立音楽大学, 音楽学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields / Basic Section 09070:Educational technology-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
ブルームの改訂版 / 英語ディスカッション指導 / 改訂版タキソノミー / Community of Inquiry 理論 / リフレクション / 自律的な授業改善 / リフレクションツール / メタ認知 / リフレクション・ツール / 分析ツール … More / 授業デザイン / 知識次元 / 認知プロセス次元 / タキソノミー・テーブル / ブルーム教育目標改訂版 / 教材開発 / 評価 / 教育目標 / CLIL型学習 / ブルーム改訂版教育目標 / 思考プロセス / リメディアル教育 / ブルームの改訂版の教育目標 / 発問 / CLIL(内容言語統合)型学習 / 英語力 / 思考力 / 英語力下位層 … More
Except Principal Investigator
FDデザイン / 楽譜連動 / 身体の使い方の認知 / 演奏まるごと見える化 / ピアノ学習支援 / 楽譜認識 / ニーズ調査 / 検索システム / 頭出し / 動画解析 / 楽譜解析 / 演奏動画 / 楽譜 / Webアプリケーション / マルチアングル / スマートフォン / ピアノレッスン / 音声処理 / 楽譜分析 / 積み上げ学習 / 内省 / 自律 / 学習支援 / 自律学習 / 授業内・外学習 / メタ認識 / アンケート調査 / 妥当性の検証 / パイロット実験 / 自己振り返りツール(AIE) / 授業モデルの最適化 / 外国語教育 / モデルの最適化 / 指導モデル / 自己省察ツール (AIE) / 評価ツール開発 / 教材開発 / 異文化対処能力 / 自己省察ツール(AIE) / 教材・評価ツール開発 / 指導モデルの構築 / 評価基準 / 到達目標 / Can-doリスト / 異文化間能力 / クリティカル・シンキング Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (78 results)
  • Co-Researchers

    (17 People)
  •  Advancing Discussion Instruction in Higher Education English Courses: A Practical Approach through the Community of Inquiry FrameworkPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      中西 千春
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  Development of Piano Teaching Support Tools and FD Design

    • Principal Investigator
      Morita Naoki
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Designing and reflecting classes by the Revised Taxonomy TablePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakanishi Chiharu
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  Conditions Observed Metacognitive Behaviors lead to Autonomous Learning during in-class and out-of-class Learning

    • Principal Investigator
      NAKAO KEIKO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Otsuma Women's University Junior College Division
  •  English Language Program Development in Building Cognitive Skills for Japanese College Students of Lower English ProficiencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakanishi Chiharu
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  Development of the Objectives/Descriptors/Evaluation Criteria for Teaching Critical Thinking and Intercultural Competence in Foreign Langauge Education

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Kahoko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokai University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学習する,教える,評定するためのタキソノミー ブルームの『教育目標のタキソノミー』の改訂版2023

    • Author(s)
      中西穂高,中西千春,安藤香織 訳
    • Total Pages
      429
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798917757
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 音楽大学におけるワークショップ型英語授業の実践と考察2023

    • Author(s)
      中西千春編著
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • ISBN
      9784908648113
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 音楽大学におけるFD 『草の根FDプロジェクト2019』 教師の指導への気づきを高める2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • ISBN
      9784908648069
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Book] 英語力下位層を対象とした思考力を育成する英語学習プログラムの開発2017

    • Author(s)
      中西千春
    • Total Pages
      90
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Book] 音楽大学のグループレッスンにお ける思考力育成の取り組み2016

    • Author(s)
      中西千春編著
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      飛鳥井出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 国際性向上を目的としたワークショップの実施 ー音大生の国際的志向性ー2023

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所 紀要

      Volume: 29 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 英語プレゼンテーション授業における 音大生の意識変化 タキソノミー・テーブルと日本語を活用した試み2022

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所

      Volume: 27・28合併号 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏指導におけるメタ認知についての考察 ――ICEモデルとメタ認知――2022

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 56 Pages: 301-312

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏教師のための FD(レッスン改善): 『草の根 FD プロジェクト2019』2021

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 55 Pages: 337-348

    • NAID

      40022559327

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 留学生 TA と学生の視点から見た英語プレゼンテーション授業実践2021

    • Author(s)
      中西千春・Fontes Bento Renan・内野 佑弥子
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter

      Volume: 創立30周年特集号 Pages: 55-68

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] ブルームの改訂版タキソノミー・テーブルを用いた 授業改善手法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 55 Pages: 293-297

    • NAID

      40022559238

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 効果的なプレゼンテーション指導法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春・白石よしえ・豊田典子・山本恭子
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter

      Volume: 86号 Pages: 3-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 音楽大学における英語プレゼンテーション授業実践に基づく考察2021

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国際教育研究所 Newsletter 特集号

      Volume: - Pages: 70-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 演奏教師のためのFD(レッスン改善)プロジェクト 公開レッスンを活用して2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 54 Pages: 113-124

    • NAID

      40022232529

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] Teachers’ Reflective Practice Using the Revised Bloom’s Taxonomy2018

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi, Hodaka Nakanishi, Kazue Kawai, Keiko Nakao
    • Journal Title

      201807Tokyo Conference Proceedings-ASMSS & ICEPS

      Volume: 201807Tokyo Pages: 260-262

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Journal Article] ブルームの改訂版『タキソ ノミーテーブル』をオペラ指導に活用する2017

    • Author(s)
      中西千春,松原有奈
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 51 Pages: 101-112

    • NAID

      40021191612

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 音楽大学におけるグループレッスンの分析-学生の思 考に働きかける-2017

    • Author(s)
      中西千春・本島阿佐子他
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 51 Pages: 249-270

    • NAID

      40021192229

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] How do Students Think about Soft CLIL in the Basque Secondary Schools?2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      Asian Journal of Education and E-Learning

      Volume: 1 Pages: 1-6

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 音楽大学における思考力育成についての予備的調査2016

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子,進藤郁子,蔭山真美子
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 127-138

    • NAID

      110010038746

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Japanese Junior High School Students’Perception toward English and Soft CLIL -A Case Study at Shoto Junior High School in Tokyo2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      The 16th International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government EEE

      Volume: 16 Pages: 28-34

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Using the Bloom’s Revised Taxonomy to Analyze the Teacher’s Description of Cognitive Skills in Music College’s Vocal Lessons2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Asako Motojima
    • Journal Title

      International Journal of Educational Science and Research

      Volume: 6 Pages: 93-100

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] ブルームのタキソノミー改訂版「認知プロセス領域の分類」を活用するために2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 115-126

    • NAID

      110010038745

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] バスク自治州における言語教育とCLIL型学習の実践 中学校授業視察に基づいて2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 49 Pages: 93-104

    • NAID

      110009910489

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] Students’ Perception towards Soft CLIL in the Basque Secondary Schools2014

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Journal Title

      e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government: The 2014 WorldComp International Conference Proceeding

      Volume: 13 Pages: 3-8

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Journal Article] 英語力下位層を対象としたCLIL(内容言語統合)型学習の可能性 CLIL型学習教材開発者Phil Ball氏の著述とインタビューから2014

    • Author(s)
      中西 千春
    • Journal Title

      国立音楽大学研究紀要

      Volume: 第48集 Pages: 93-104

    • NAID

      110009794832

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Evaluation of Multi-Angle System for Reflecting Piano Lessons2024

    • Author(s)
      Md Saidi Muhammad Ashraf Naim, Naoki Morita, Kenta Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SIGNAL 2024 : The Ninth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] ブルームのタキソノミー改訂版:アンダーソン博士のインタビュー分析と日本における実践的応用の可能性2024

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Organizer
      第238回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Synchronized Recording System Using Multiple Smartphones2023

    • Author(s)
      Naoki Morita, Md Saidi Muhammad Ashraf Naim, Kenta Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SOCIETY TRENDS 2023 : International Conference on Technical Advances and Human Consequences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Development of a Score Click Playback System2023

    • Author(s)
      Motoya Wakiyama, Megumi Wakao, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kazue Kawai, Kenta Morita
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Chord Extraction Method in Development of a Score Click Playback System2023

    • Author(s)
      Kenta Morita, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SOCIETY TRENDS 2023 : International Conference on Technical Advances and Human Consequences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] In-video Searching for Melody in Piano Lesson Videos2023

    • Author(s)
      Tatsuya Oshiro, Megumi Wakao, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kazue Kawai, Kenta Morita
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Requirements for Piano Lesson Support System2023

    • Author(s)
      Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kenta Morita, Kazue Kawai
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] 日本語とタキソノミー・テーブルを活用した英語必修科目: (質問紙調査の結果から)2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学びを視覚化するタキソノミー・テーブル ―教職志望学生の内省力向上を目指して―2022

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      全国英語教育学会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における国際性向上を目的としたワークショップの実施2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第230回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における プレゼンテーション指導: タキソノミー・テーブルと日本語プレゼンテーションを導入して2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第221回東アジア英語教育研究会 オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における英語プレゼンテーション力の育成と学生の意識 ―タキソノミー・テーブルを基にした質問紙を使って―2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      The JACET 60th Commemorative International Convention
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] リメディアル教育における英語プレゼンテーション 授業の試み (ブルームのタキソノミーの『改訂版』と日本語を取り入れて)2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生と教師のリフレクションツール:タキソノミー・テーブルの活用2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      大学英語教育学会 第216回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Abbreviation of Anxiety in Singing Through Verbalization of Meta-cognition of Body2021

    • Author(s)
      Chiharu NAKANISHI,Hodaka NAKANISHI, Asako MOTOJIMA
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education 19th Annual Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 効果的なプレゼンテーション指導法についての考察2021

    • Author(s)
      中西千春,豊田典子,白石よしえ,山本恭子
    • Organizer
      国際教育研究所 第189回月例研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 外国語活動模擬授業における教職志望学生の意識2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Bloomの『教育目標のタキソノミー』から 『改訂版』のタキソノミー・テーブルの活用へ2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 活動・発話の違いが教職課程学生の意識に及ぼす影響 (タキソノミー・テーブルによる分析)2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] コロナ禍の制限がもたらす英語教師への影響と アクティブラーニング授業2021

    • Author(s)
      ロン美香,大和久吏恵,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第9回中国・四国支部大会 オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における演奏教師のメタ認知についての気づきとレッスン改善2021

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会 第43回大会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] LINEを利用した専攻の異なる教師間でのリフレクションの共有 (英語・声楽・ピアノ教師の視点から)2021

    • Author(s)
      中西千春,山本佳代,山村薫
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第14回関西支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 演奏教師のための「草の根FD(レッスン改善)プロジェクト」 についての考察2020

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] FD (Faculty Development) Project for Music Performance Teachers in Japanese Higher Education2020

    • Author(s)
      Asako MOTOJIMA, Chiharu NAKANISHI
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Training metacognition of students by use of the Bloom’s revised Taxonomy Table2020

    • Author(s)
      Chiharu NAKANISHI,Hodaka NAKANISHI, Asako MOTOJIMA
    • Organizer
      Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生のメタ認知的知識を促すための教師の知識の整理 (ブルームの改訂版の知識次元に基づいて)2019

    • Author(s)
      中西千春,本島 阿佐子,中西穂高
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 「公開レッスン」の分析に基づく演奏レッスン改善法の提案 -音楽大学の演奏系教師のためのFD-2019

    • Author(s)
      中西千春,本島阿佐子
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生の認知を促す英語プレゼンテーション指導法についての考察(ブルームの改訂版19の認知プロセスに基づいて)2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中西穂高
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] メディアル教育としてのライティング指導における内省・応用・授業外学習について-学生の主体的な参加に向けて-2019

    • Author(s)
      中尾桂子・中西千春・川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第7回関東甲信支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] タキソノミー・テーブルを活用した英語授業デザインワークショップ〔ブルームの『改訂版』の 教育目標に基づいて〕2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中尾桂子
    • Organizer
      大学英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] タキソノミー・テーブルを活用した英語授業デザインワークショップ -ブルームの改訂版の教育目標-に基づいて-2019

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝・中尾桂子
    • Organizer
      大学英語教育学会第58回国際大会(名古屋、2019.8.30)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] 教職課程学生の英語発音に対する意識変化(自由記述とタキソノミー・テーブルによる分析)2019

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] ブルームの改訂版を用いた教師のための発問デザインCan-doリストの開発2018

    • Author(s)
      中尾桂子・中西千春
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会:ICJLE2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] リメディアル教育における「発問と教師の意図」についての考察-知識次元と認知プロセス次元の分析-2018

    • Author(s)
      中尾桂子・中西千春・川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第14回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] 声楽のレッスンス タディ:認知プロセス Applyを考えるブルームの改訂 版認知プロセスの分類を使って2017

    • Author(s)
      中西千春,山本真由美
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第5回関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      神田外語学院
    • Year and Date
      2017-02-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 英語初級リーディン グ教材の発問は思考力を育てているか ブルームの改訂版 認知プロセスのサブカテゴリーを使って2017

    • Author(s)
      安藤香織,中西千春
    • Organizer
      日本リメディア ル教育学会 第5回関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      神田外語学院
    • Year and Date
      2017-02-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] IR: 音楽大学における思考力育成実態調査を通してのレッ スン改善2016

    • Author(s)
      中西千春,進藤郁子,堀江志磨,松原有奈
    • Organizer
      日本教育工学会,第32回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス
    • Year and Date
      2016-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 授業デザイン・分析にブルームのタキソノミーの改訂版『認知プロセス領域の分類』を活 用する2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第12回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪国際大学
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 教師の思考力育成分析に基づい た FD 方法の提案2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第1回 東北支部大会
    • Place of Presentation
      桜の聖母短期大学
    • Year and Date
      2016-12-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] バスク自治州の中学生の CLIL 型学習に対する認識2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET大学英語教育学会関東支部第10回記念大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-07-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Japanese Junior High School Students’Perception toward English and Soft CLIL -A Case Study at Shoto Junior High School in Tokyo2016

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 15th International Conference on e-Learning, e-Business,Enterprise Information Systems, and e-Government EEE’16
    • Place of Presentation
      ラスベガス Monte Carlo Hotel
    • Year and Date
      2016-07-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] CLIL 型学習に対する中学生の意識調査2016

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET 大学英語教育学会,第55回国際大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2016-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における『考える』『伝える』力の育成2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第7回関西支部会大会
    • Place of Presentation
      関西外国語大学
    • Year and Date
      2015-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] An Analysis of Music College’s Vocal Lessons by the Bloom’s Revised Taxonom2015

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Asako Motojima
    • Organizer
      2015 The 4th Hong Kong International Conference on Education, Psychology and Society
    • Place of Presentation
      Eaton Hotel, Hong Kong
    • Year and Date
      2015-12-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 音楽大学で思考力はどのように育成されているか2015

    • Author(s)
      本島阿佐子・進藤郁子・蔭山真美子・中西千春
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 「考える」「伝える」力を育てる大学英語授業 ワークショップ2015

    • Author(s)
      中西千春 間中和歌江
    • Organizer
      JACET 大学英語教育学会 第54回(2015年度)国際大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学 郡元キャンパス
    • Year and Date
      2015-08-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 思考力を育成する英語リメディアル授業を目指して2015

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第4回 関東・甲信支部大会
    • Place of Presentation
      江戸川大学
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Assessment of Scoring Content and English in the first CLIL Project at a High School in Sardinia2015

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi and Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2015 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government, EEE’15, EEE
    • Place of Presentation
      Monte Carlo Resort, Las Vegas, USA
    • Year and Date
      2015-07-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] スペインバスク地方のCLIL型学習からの日本の大学英語教育への示唆2014

    • Author(s)
      中西千春・中西穂高・若山昇
    • Organizer
      大学教育学会第36回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] イタリア工業高校における初のCLIL型学習集中講座から学ぶ2014

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      JACET関東支部大会第8回大会
    • Place of Presentation
      青山学院大学
    • Year and Date
      2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] Students’ Perception towards Soft CLIL in the Basque Secondary Schools2014

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi & Hodaka Nakanishi
    • Organizer
      The 2014 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government, EEE’14
    • Place of Presentation
      Monte Carlo Resort
    • Year and Date
      2014-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] バスク自治州(スペイン)におけるCLIL型学習の実践から学ぶ ‐CLIL型学習ワークショップ‐2014

    • Author(s)
      中西千春
    • Organizer
      西南学院大学
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • [Presentation] 「考える」英語の授業,グローバル人材の育成を支える教材開発2013

    • Author(s)
      間中 和歌江,中西 千春
    • Organizer
      JACET第52回国際大会
    • Place of Presentation
      京都大学吉田キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350294
  • 1.  川井 一枝 (40639043)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 26 results
  • 2.  中西 穂高 (00567399)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 67 results
  • 3.  NAKAO KEIKO (20419485)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 4.  沢田 千秋 (50816387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MATSUMOTO Kahoko (30349427)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KOYAMA Yukie (20293251)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OHNO Hideki (40343628)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ITO Sukero (50242227)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Morita Naoki (50413571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 10.  間中 和歌江 (50386794)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 11.  三宮 真智子 (90170828)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  若山 昇 (90439589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  延 恩株 (00554742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  森下 淳也 (20182230)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  生田 好重 (50455036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  森田 賢太 (50881679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 17.  川西 千秋
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi