• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshikuni Hideto  吉國 秀人

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YOSHIKUNI Hideto  吉國 秀人

Less
Researcher Number 30343734
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2011 – 2013: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 准教授
2007 – 2008: Kagoshima Prefectural College, 生活科学科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
第二言語 / 教育系心理学 / 小学生 / 「代理的知識操作」 / 推論 / アブダクション / 母語 / ルール学習 / ルール / 素朴理論 / 学習過程 … More
Except Principal Investigator
… More 科学教育 / ICT / 対話による学び / 学習課題 / 対話的な学び / プログラミング的思考 / 論理的思考力 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  仮説形成的推論の統御に及ぼす「代理的知識操作」の効果に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉國 秀人
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Empirical Study of the Effects of Interactive Learning on Learners' Logical Thinking

    • Principal Investigator
      栢木 紀哉
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Ryukoku University
  •  A psychological study of the mechanism in which second language rule learning creates a high level of understanding in the native languagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIKUNI Hideto
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  THE STUDY OF REFORMATION MEGHANISM OF NAIVE THEORY CONGERNED HUMANITIESPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIKUNI Hideto
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Kagoshima Prefectural College

All 2014 2013 2012 2011 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 素朴理論に基づいた英語の応答と課題状況との関係-大学生を対象とした基盤的調査より-2008

    • Author(s)
      吉國 秀人
    • Journal Title

      鹿児島県立短期大学地域研究所『研究年報』 第39号

      Pages: 1-13

    • NAID

      110007138570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Journal Article] 素朴理論に基づいた英語の応答の様相とその修正について-大学生を対象にして-2008

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Journal Title

      鹿児島県立短期大学人文学会論集『人文』 32

      Pages: 11-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Journal Article] 素朴理論に基づいた英語の応答の様相とその修正について・大学生を対象にして2008

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Journal Title

      鹿児島県立短期大学人文学会論集『人文』 32

      Pages: 11-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Journal Article] 英語の応答に関するルール適用時の認知プロセスモデルの検討2008

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Journal Title

      鹿児島県立短期大学紀要(人文・社会科学編) 59

      Pages: 45-53

    • NAID

      110007145080

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Journal Article] 素朴理論に基づいた英語の応答と課題状況との関係・大学生を対象とした基盤的調査より2008

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Journal Title

      鹿児島県立短期大学地域研究所『研究年報』 39

      Pages: 1-13

    • NAID

      110007138570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Presentation] 英語のルール学習における母語の自覚化の様相2014

    • Author(s)
      吉國 秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • [Presentation] 英語のルール学習における母語の相対化の様相について2013

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2013-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • [Presentation] 英語のルール学習における母語の相対化の様相について2013

    • Author(s)
      吉國 秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会
    • Place of Presentation
      法政大学市ヶ谷キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • [Presentation] 英語のルール学習が母語の高次操作に及ぼす影響-学生を対象としたインタビューに基づく検討-2012

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • [Presentation] 視点切り替えを促す教授方略が英語のルール適用と母語への興味に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センター かでる2・7
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • [Presentation] 素朴理論に基づく英語の応答の様相とその修正2008

    • Author(s)
      吉國秀人
    • Organizer
      日本教授学習心理学会第4回年会
    • Place of Presentation
      玉川大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730423
  • [Presentation] 英語のルール学習が母語の高次操作に及ぼす影響-学生を対象としたインタビューに基づく検討-

    • Author(s)
      吉國 秀人
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学千原キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530856
  • 1.  YOSH工KUNI Noriko
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 2.  山内 敏男 (70783942)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  植原 俊晴 (30887279)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  栢木 紀哉 (40300389)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi