• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YAMANISHI Hiroyuki  山西 博之

… Alternative Names

山西 博之  ヤマニシ ヒロユキ

Less
Researcher Number 30452684
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-9331-2836
Affiliation (Current) 2025: 中央大学, 理工学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 中央大学, 理工学部, 教授
2021 – 2023: 中央大学, 理工学部, 教授
2018: 中央大学, 理工学部, 准教授
2017: 東京理科大学, 理工学部, 准教授
2017: 東京理科大学, 理工学部教養, 准教授 … More
2012 – 2016: 関西大学, 外国語学部, 准教授
2010 – 2011: 関西外国語大学, 外国語学部, 講師
2010: 関西外国語大学・外国語学部, 講師
2009: Kansai Gaidai College, 短期大学部, 講師
2008: Kansai Gaidai College, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
英語教育学 / ライティング / 測定・評価 / 大学生 / 社会的コンテクスト / タスク / 技能統合型課題 / 要約 / 技能統合型タスク / 要約研究 … More / コーパス / 国際情報交流(イギリス) / 英文要約 / 発達 / プロダクト / プロセス … More
Except Principal Investigator
英語教育 / ライティング / 第二言語ライティング / ルーブリック / 第2言語 / 言語変換 / 脳機能イメージング / 脳機能 / 第二言語 / 機械学習 / 英語学習 / fNIRS / ライティング評価 / ライティングの社会的コンテクスト / タスク開発 / 尺度開発 / 協働への認識 / 尺度 / 協働 / 作文評価 / パラグラフ・ライティング / 第二言語習得 / ピア・ラーニング / 書き直しツール / 測定 / 教育評価 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  社会的コンテクストとmediationに着目した大学英語ライティング・タスク開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山西 博之
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Toward developing a novel English educational method by visualizing English skills through fNIRS-based neuroimaging

    • Principal Investigator
      檀 一平太
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  社会的コンテクストの視点からの大学英語ライティング・タスク開発とオンライン提供Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山西 博之
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Developing L2 (English) writing tasks that allow learners to practice writing with social context

    • Principal Investigator
      Kuru Yukiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Medical University
  •  The Kansai University Bilingual Essay Corpus (KUBEC) ProjectPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tokyo University of Science
      Kansai University
  •  大学生による協働的ライティング活動:協働に対する認識の変化と指導効果の検証

    • Principal Investigator
      阿部 真
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Dokkyo University
  •  Developing a Rubric for Integrated Summary Writing Tasks in EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Developing an assessment and instructional tool for L2 (English) writing in higher education in Japan

    • Principal Investigator
      KURU Yukiko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Aichi Medical University
  •  Developing an Analytic Rating Scale for L2 Summary Writing in the Japanese University ContextPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
      Kansai Gaidai University
  •  English Writing Activities Using Peer Learning: Noticing of the Language and the Role of Model Text

    • Principal Investigator
      ABE Makoto
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Dokkyo University
      Poole Gakuin University
  •  The examination and classroom use o f an EFL writing rubric

    • Principal Investigator
      MASAKI Michiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka International University
  •  Development of Japanese EFL learners' writing processes and written productsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai Gaidai College

All 2023 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 大規模バイリンガルエッセイコーパスの構築とデータ分析のための各種システムの開発2018

    • Author(s)
      山西博之・水本 篤・染谷 泰正・今尾 康裕・浦野 研・鎌倉 義士・石原 知英・阿久津 純恵・山下 美朋・赤瀬川 史朗
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863274327
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284085
  • [Journal Article] 社会的コンテクストへの気づきを促すライティング・タスク2023

    • Author(s)
      久留友紀子・山西博之
    • Journal Title

      JACET関西支部ライティング指導研究会紀要

      Volume: 15 Pages: 109-118

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00793
  • [Journal Article] English Writing Episodes in the Japanese Workplace: A Survey Study2019

    • Author(s)
      KURU Yukiko, YAMANISHI Hiroyuki, KINSHI Kayoko, OTOSHI JUnko, & MASAKI Michiko
    • Journal Title

      JACET関西支部ライティング指導研究会紀要

      Volume: 13 Pages: 25-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02705
  • [Journal Article] 「ルーブリック2009」の妥当性についての検証―構成を中心に2017

    • Author(s)
      大年順子,久留友紀子,山西博之,金志佳代子,正木美知子
    • Journal Title

      JACET関西支部ライティング指導研究会紀要

      Volume: 12 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02705
  • [Journal Article] 大学でのサマリー・ライティングの指導と評価2015

    • Author(s)
      山西博之
    • Journal Title

      英語教育(大修館書店)

      Volume: 12 Pages: 22-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580121
  • [Journal Article] Evaluation by Native and Non-Native English Teacher-Raters of Japanese Students’ Summaries2015

    • Author(s)
      Yuko HIJIKATA-SOMEYA, Masumi ONO, & Hiroyuki YAMANISHI
    • Journal Title

      English Language Teaching

      Volume: 8(7) Issue: 7 Pages: 1-12

    • DOI

      10.5539/elt.v8n7p1

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26580121
  • [Journal Article] 大学英語教育における協働的ライティング学習の可能性-グラウンデッド・セオリー・アプローチに基づいた分析の試み-2013

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Journal Article] Revising a Writing Rubric for Its Improved Use in the Classroom2011

    • Author(s)
      Kayoko Kinshi, Yukiko Kuru, Michiko Masaki, Hiroyuki Yamanishi, Junko Otoshi
    • Journal Title

      LET関西支部研究集録

      Volume: 13 Pages: 113-124

    • NAID

      40018880461

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Journal Article] Developing a Questionnaire to Assess Japanese High School Students' Writing Strategies for Expository Compositions : A Pilot Study2009

    • Author(s)
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Journal Title

      Studies in English Language Teaching 32(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Journal Article] Japanese EFL Learners' Use of Writing Strategies: A Questionnaire Survey2009

    • Author(s)
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Journal Title

      JACET関西支部ライティング指導研究会紀要 8

      Pages: 53-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Journal Article] Japanese EFL Learners' Use of Writing Strategies : A Questionnaire Survey2009

    • Author(s)
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Journal Title

      JACET関西支部ライティング指導研究会紀要 8

      Pages: 53-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Journal Article] Developing a Questionnaire to Assess Japanese High School Students' Writing Strategies for Expository Compositions: A Pilot Study2009

    • Author(s)
      YAMANISHI Hiroyuki
    • Journal Title

      Studies in English Language Teaching 32

      Pages: 33-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Journal Article] Revising a Writing rubric for Its Improved Use in the Classroom

    • Author(s)
      金志佳代子、久留友紀子、正木美知子、山西博之、大年順子
    • Journal Title

      関西支部研究集録

      Volume: Vol.13

    • NAID

      40018880461

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] Developing L2 (English) writing tasks: Building a bridge to business writing2017

    • Author(s)
      久留友紀子,山西博之,金志佳代子,大年順子,正木美知子
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing
    • Place of Presentation
      タイ(バンコク)
    • Year and Date
      2017-06-30
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02705
  • [Presentation] Developing L2 (English) writing tasks: Building a bridge to business writing2017

    • Author(s)
      久留友紀子,山西博之,金志佳代子,大年順子,正木美知子
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02705
  • [Presentation] 大規模バイリンガルエッセイコーパスの構築とデータ分析のための各種システムの開発2016

    • Author(s)
      山西博之、染谷泰正
    • Organizer
      研究成果合同発表シンポジウム「コーパスを使った教育・研究サポートツールの開発」
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2016-02-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284085
  • [Presentation] 指導ツールとしてのライティング・ルーブリックの効用:学習者の気づきを促進させる試み2015

    • Author(s)
      金志佳代子・大年順子・久留友紀子・山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)第55 回全国研究大会
    • Place of Presentation
      千里ライフサイエンスセンター 大阪府
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02705
  • [Presentation] 関西大学バイリンガルエッセイコーパスプロジェクトの成果と展望2015

    • Author(s)
      山西博之、水本篤
    • Organizer
      第 41 回日本言語テスト学会研究例会
    • Place of Presentation
      東海大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26284085
  • [Presentation] Supplementing an original L2 (English) essay/paragraph writing rubric with interpretations and writing samples2014

    • Author(s)
      Yukiko Kuru, Kinshi Kayoko, Michiko Masaki, Junko Otoshi, Hiroyuki Yamanishi
    • Organizer
      17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA)
    • Place of Presentation
      Brisbane, Australia
    • Year and Date
      2014-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520667
  • [Presentation] 日本人大学生が産出する英文要約を対象とする分析的尺度の開発:「専門家の判断」による精緻化2013

    • Author(s)
      山西博之・土方裕子・大野真澄
    • Organizer
      全国英語教育学会 第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学(北海道)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] Developing an analytic rating scale for L2 summary writing in the Japanese university context : A quantitative and qualitative examination2013

    • Author(s)
      Masumi ONO, Hiroyuki YAMANISHI, & Yuko HIJIKATA
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2013
    • Place of Presentation
      Shandong University, Jinan, China
    • Year and Date
      2013-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] 日本人大学生が産出する英文要約を対象とする分析的評価尺度の開発:専門家の判断による精緻化2013

    • Author(s)
      山西博之・土方裕子・大野真澄
    • Organizer
      全国英語教育学会第39回北海道研究大会
    • Place of Presentation
      北海学園大学北海道
    • Year and Date
      2013-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] Developing an analytic rating scale for L2 summary writing in the Japanese university context: A quantitative and qualitative examination2013

    • Author(s)
      Masumi ONO, Hiroyuki YAMANISHI, Yuko HIJIKATA
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2013
    • Place of Presentation
      Shandong University, Jinan, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] 日本人大学生の英文要約評価: 分析的尺度開発のための基礎研究2013

    • Author(s)
      山西博之・大野真澄・土方裕子
    • Organizer
      全国英語教育学会 第38回愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] 日本人大学生の英文要約評価:分析的尺度開発のための基礎研究2012

    • Author(s)
      山西博之・大野真澄・土方裕子
    • Organizer
      全国英語教育学会第38回愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学愛知県
    • Year and Date
      2012-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] 協働的 L2 ライティングにおけるプロセスとプロダクトの分析2012

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 (LET) 第52回全国研究大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Year and Date
      2012-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] 協働的英語ライティングの効果検証2012

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] 協働学習を取り入れた英語ライティング指導の可能性2011

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第51回全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2011-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] The evaluation of L2 summary writing : Reliability of a holistic rubric2011

    • Author(s)
      Yuko HIJIKATA, Hiroyuki YAMANISHI, & Masumi ONO
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2011
    • Place of Presentation
      Howard International House, Taipei, Taiwan
    • Year and Date
      2011-06-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] EFL教室における書き直しツールとしてのライティング・リレーブリックの使用-学生の認識調査と教員の評価結果をもとに-2011

    • Author(s)
      金志佳代子、大年順子、久留友紀子、正木美知子、山西博之
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] EFL Learners' Perceptions of a Rubric as a Writing Guideline : A Pilot Study2011

    • Author(s)
      山西博之、正木美知子、金志佳代子、久留友紀子、大年順子
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2011
    • Place of Presentation
      Howard International House, Taipei, Taiwan
    • Year and Date
      2011-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] The Evaluation of L2 Summary Writing: Reliability of a Holistic Rubric2011

    • Author(s)
      Yuko Hijikata, Hiroyuki Yamanishi, Masumi Ono
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing 2011
    • Place of Presentation
      Howard International House, Taipei, Taiwan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520725
  • [Presentation] 協働学習を取り入れた英語ライティング指導の可能性2011

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会 (LET) 第51回全国研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋学院大学
    • Year and Date
      2011-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] 大学での段階別英作文指導における協働学習の効果2011

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センターかでる 2.7
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] EFL Learners. Perceptions of a Rubric as a Writing Guideline : A Pilot Study2011

    • Author(s)
      山西博之、正木美知子、金志佳代子、久留友紀子、大年順子
    • Organizer
      Symposium on Second Language Writing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] ライティング学習における協働的対話の分析-模範文の役割に焦点をあてて-2010

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] EFLライティング・ルーブリックの信頼性と妥当性の検証2010

    • Author(s)
      大年順子、金志佳代子、久留友紀子、正木美知子、山西博之
    • Organizer
      日本言語テスト学会(JLTA)第14回全国研究大会
    • Place of Presentation
      豊橋技術科学大学
    • Year and Date
      2010-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] ライティング学習における協働的対話の分析-模範文の役割に焦点をあてて-2010

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] 日本人英語学習者のライティングにおける方略使用, 熟達度, 複雑さの関係2009

    • Author(s)
      山西博之
    • Organizer
      全国英語教育学会鳥取研究大会
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Year and Date
      2009-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Presentation] 一般化可能性理論によるパフォーマンステスト分析 : 分析ソフトGENOVAを用いて2009

    • Author(s)
      山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会関西支部大学授業研究部会
    • Place of Presentation
      流通科学大学
    • Year and Date
      2009-01-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720147
  • [Presentation] 改訂ライティング・ルーブリックの検証:教室での使用を目指して2009

    • Author(s)
      正木美知子、久留友紀子、山西博之
    • Organizer
      2009年度大学英語教育学会(JACET)関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] 授業で使えるライティング・ルーブリックの開発-具体的な解釈例の提示の試み2009

    • Author(s)
      久留友紀子、正木美知子、金志佳代子、山西博之
    • Organizer
      第35回全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳥取大学湖山キャンパス
    • Year and Date
      2009-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] EFL教室における書き直しツールとしてのライティング・ルーブリックの使用-学生の認識調査と教員の評価結果をもとに-

    • Author(s)
      金志佳代子、大年順子、久留友紀子、正木美知子、山西博之
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] 改訂ライティングルーブリックの検証:教室での使用を目指して

    • Author(s)
      正木美知子、久留友紀子、山西博之
    • Organizer
      JACET関西支部2009年度秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] EFLライティングルーブリックの信頼性と妥当性の検証

    • Author(s)
      大年順子、金志佳代子、久留友紀子、正木美知子、山西博之
    • Organizer
      日本言語テスト学会(JLTA)第14回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • [Presentation] 英作文用ルーブリックの使用を助ける解釈例の作成

    • Author(s)
      大年順子,久留友紀子,正木美知子,山西博之
    • Organizer
      2013年度大学英語教育学会(JACET)関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      神戸市外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520667
  • [Presentation] 指導ツールとしてのライティング・ルーブリックの効用:学習者の気づきを促進させる試み

    • Author(s)
      金志佳代子,大年順子,久留友紀子,山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第55回全国研究大会
    • Place of Presentation
      大阪府豊中市千里ライフサイエンスセンター
    • Year and Date
      2015-08-05 – 2015-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520667
  • [Presentation] 協働的L2ライティングにおけるプロセスとプロダクトの分析

    • Author(s)
      阿部真・山西博之
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第52回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520602
  • [Presentation] 授業で使えるライティング・ルーブリックの開発-具体的な解釈例の提示の試み-

    • Author(s)
      久留友紀子、正木美知子、金志佳代子、山西博之
    • Organizer
      第35回全国英語教育学会鳥取研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520614
  • 1.  KURU Yukiko (00465543)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 2.  MASAKI Michiko (80229351)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 3.  KINSHI Kayoko (20438253)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 4.  OTOSHI Junko (10411266)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 5.  ABE Makoto (70553626)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 6.  HIJIKATA Yuko (10548390)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 7.  ONO Masumi (50704657)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 8.  水本 篤 (80454768)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 9.  染谷 泰正 (40348454)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 10.  今尾 康裕 (50609378)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  浦野 研 (20364234)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  鎌倉 義士 (80613976)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 13.  石原 知英 (80583559)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  阿久津 純恵 (20460024)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  Slater Kenneth (10728778)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  檀 一平太 (20399380)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  福田 純也 (20781818)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  印南 洋 (80508747)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  YAMASHITA Miho
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi