• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MASUNAMI Taiji  増南 太志

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

増南 太志  マスナミ タイジ

Less
Researcher Number 30463821
Affiliation (Current) 2025: 埼玉学園大学, 人間学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 埼玉学園大学, 人間学部, 教授
2016: 埼玉学園大学, 人間学部, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Educational psychology
Keywords
Except Principal Investigator
幼稚園 / コロナ禍 / オンライン・カウンセリング / 虐待防止 / 発達心理学 / ソーシャルスキル / 発達障害 / 子育て支援 / 子ども / 児童虐待予防 … More / 保育カウンセラー / オンライン相談 / 子育て相談 / 子育て不安 / 縦断的研究 / 実践研究 / 感情スキル / 児童・生徒 / 予防教育 / 小中連携 / 中1ギャップの予防 / 縦断研究 / 学校適応 / ソーシャルスキル教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  コロナ禍による虐待増加を防止するための新しい子育て相談体制の構築

    • Principal Investigator
      藤枝 静暁
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Saitama Gakuen University
  •  The development of the psychological education program to improve the school adjustment of the adolescent students

    • Principal Investigator
      FUJIEDA Shizuaki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Saitama Gakuen University

All 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究2016

    • Author(s)
      増南太志・藤枝静暁・相川充
    • Journal Title

      埼玉学園大学紀要

      Volume: 16 Pages: 107-115

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • [Journal Article] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究2015

    • Author(s)
      増南太志・藤枝静暁・相川充
    • Journal Title

      埼玉学園大学紀要人間学部編

      Volume: 15 Pages: 139-150

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • [Presentation] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究(7)2016

    • Author(s)
      増南太志・藤枝静暁・相川充
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      かがわ国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • [Presentation] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究(6)2016

    • Author(s)
      藤枝静暁・増南太志・相川充
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      かがわ国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • [Presentation] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究(2)-時間差を考慮した三水準モデルの検証-2015

    • Author(s)
      増南太志・藤枝静暁・相川充
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • [Presentation] 小学校におけるソーシャルスキル教育を中心とした心理教育の縦断実践研究(1)-児童用感情スキル尺度の開発-2015

    • Author(s)
      藤枝静暁・増南太志・相川充
    • Organizer
      日本教育心理学会第57回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380915
  • 1.  FUJIEDA Shizuaki (60521515)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  相川 充 (10159254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  森田 満理子 (20521511)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  堀 科 (00522682)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi