• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

takeoka atsue  竹岡 篤永

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Takeoka Atsue  竹岡 篤永

Less
Researcher Number 30553458
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 事業創造大学院大学, 情報デザイン学部(仮称)設置準備室, 教授
2025: 事業創造大学院大学, 新潟地域活性化研究所, 研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 事業創造大学院大学, 新潟地域活性化研究所, 研究員
2022: 新潟大学, 教育基盤機構, 特任准教授
2022: 明石工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
2021 – 2022: 新潟大学, 教育・学生支援機構, 特任准教授
2018 – 2020: 明石工業高等専門学校, その他部局等, 准教授 … More
2017: 明石工業高等専門学校, その他部局等, 助教
2017: 明石工業高等専門学校, 学習相談室, 助教
2015 – 2016: 高知大学, 大学教育創造センター, 特任助教
2015: 高知大学, 大学教育創造センター, 助教
2014: 高知大学, 総合教育センター, 特任助教
2013: 高知大学, 総合教育センター, 助教 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Learning support system / Basic Section 09070:Educational technology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 62030:Learning support system-related / Educational technology / Educational technology / Learning support system
Keywords
Principal Investigator
ストーリー型教材 / インストラクショナルデザイン / SCC / eラーニング / ストーリー中心型カリキュラム / 高専基礎教育 / 学習支援 / eラーニング / 授業設計 / 振り返り … More / インフォーマル学習支援 / 学習への共感 / ストーリー型学習 / 共感 / GBS / 学習者支援 / 授業デザイン … More
Except Principal Investigator
学習支援 / インストラクショナルデザイン / eラーニング / 美学第一原理 / ID美学第一原理 / インストラクショナル・デザイン / 学習者要因 / 初年次教育 / 学習経験の質モデル / RMモデル / リフレクション / 学習環境構築 / コア概念 / ADDIEモデル / IDの第一原理 / ゲーム的活動 / 授業設計 / ゲーム型学習 / 学びほぐし / 授業事例データベース / 授業コンサルテーション / FD / ストーリー型 / 課題分析図 / 教授設計理論 / ID美学の第一原理 / 学習経験要因モデル / 環境要因 / eラーニング / デザイン原則 / 基礎力養成 / 教育設計 / 教育工学 / 自己調整学習 / 個別化学習環境 / 自己主導学習 / 自己主導学習スキル / 個別化された学習環境 / PLEs / 自己調整 / ibstpiコンピテンシー / ルーブリック / アクションプラン / ストーリー / オンライン学習者 Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (54 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  An emperical study on core concepts of instructional design theories and construction of learning experience design

    • Principal Investigator
      鈴木 克明
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Musashino University
  •  学習設計のスキルを深めるための「学びほぐし」を取り入れた活動の提案

    • Principal Investigator
      根本 淳子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  高等教育における授業の課題発見を促進する事例データベースの構築:類推力に着目して

    • Principal Investigator
      高橋 暁子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Chiba Institute of Technology
  •  高専生を対象とした専門基礎知識と実社会を結びつけるストーリー型教育に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      竹岡 篤永
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Graduate Institute for Entrepreneurial Studies
      Niigata University
      Akashi National College of Technology
  •  Development and evaluation of independent learner training programs using Parrish's learning experience factor model

    • Principal Investigator
      Nakamichi Masaki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Development of a learning design support method that includes teaching design theory for beginning students

    • Principal Investigator
      Junko Nemoto
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 62030:Learning support system-related
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  A study on a tool to enhance story effect of story teaching material by e-learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEOKA Atsue
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Akashi National College of Technology
      Kochi University
  •  Development of Reflection Method Using RM Model for Autonomous Online Learner Training

    • Principal Investigator
      Junko Nemoto
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Focused on learner factor Development and evaluation of learning experience self evaluation table:Cultivation of learning attitude during the First-Year Experience

    • Principal Investigator
      nakamichi masaki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Ehime University
  •  Research and Development of Personal Learning Environments for Self-Directed Online Learning

    • Principal Investigator
      TAKAHASHI Akiko
    • Project Period (FY)
      2015 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      The University of Tokushima
  •  A study of story-centered curriculum in e-learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takeoka Atsue
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Learning support system
    • Research Institution
      Kochi University
  •  Comprehensive research of creating a training environment and extracting design principles for instructional design basic skills

    • Principal Investigator
      SUZUKI KATSUAKI
    • Project Period (FY)
      2011 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Kumamoto University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ストーリー中心型カリキュラム(SCC)の設計理論と授業実践:オンライン大学院の挑戦とその波及効果2014

    • Author(s)
      根本淳子・鈴木克明(編著)竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸(著)
    • Total Pages
      246
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Book] ストーリー中心型カリキュラムの理論と実践2013

    • Author(s)
      鈴木克明、根本淳子、竹岡篤永、高橋暁子、柴田喜幸
    • Total Pages
      246
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Journal Article] 初年次学生の学習経験の質に着目した「授業改善ヒント集:学習者要因編」の作成2022

    • Author(s)
      仲道雅輝,根本淳子,竹岡篤永
    • Journal Title

      リメディアル教育研究

      Volume: 16 Pages: 1-11

    • NAID

      130008082928

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02823
  • [Journal Article] Research on tools to enhance the story effects of story type teaching materials by e-learning2019

    • Author(s)
      Atsue TAKEOKA
    • Journal Title

      Impact

      Volume: 10 Pages: 33-35

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Journal Article] Designing and Evaluating “Portfolio Practice I,” a Course for Online Graduate Student2017

    • Author(s)
      Junko Nemoto, Akiko Takahashi, Atsue Takeoka, Hiroshi Nakano, and Katsuaki Suzuki
    • Journal Title

      International Journal for Educational Media and Technology

      Volume: 11 Pages: 25-33

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Journal Article] e ラーニング専門家養成大学院におけるコンピテン シーに基づいたポートフォリオ作成活動の試行2016

    • Author(s)
      根本淳子, 竹岡篤永, 高橋暁子, 鈴木克明
    • Journal Title

      教育システム情報学会誌

      Volume: 33((2) Pages: 114-119

    • NAID

      130005150645

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Journal Article] ストーリー中心型カリキュラムによるリフレクション活動の推進と強化2014

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Journal Title

      日本教育メディア研究

      Volume: 20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Journal Article] ストーリー中心型カリキュラムによるリフレクション活動の推進と強化(特集論文)2014

    • Author(s)
      根本 淳子・竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Journal Title

      日本教育メディア研究

      Volume: 20(2) Pages: 23-33

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 大学における授業改善支援者の育成を目指した授業ケース教材の開発とワークショップの設計2024

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会(第44回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] 学習経験レベルの学習環境要因とGBS理論7要素との関係分析:ストーリー中心型教材の構築に向けて2024

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03142
  • [Presentation] 「社会人基礎力」に基づく企業担当者へのインタビュー分析:ストーリー中心型教材の構築に向けて2023

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2023年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03142
  • [Presentation] 企業担当者へのインタビューによるストーリー型学習環境の要件整理2023

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03142
  • [Presentation] 第3回大学版上級ID専門家養成講座の実施報告:フォーカスグループインタビューを中心に2023

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2023年春季全国大会(第42回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] 大学の授業を題材とした問題発見を促す練習ケース開発の試行2021

    • Author(s)
      高橋 暁子, 根本 淳子, 竹岡 篤永
    • Organizer
      日本教育工学会2021年秋季全国大会(第39回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02858
  • [Presentation] 初学者向けインストラクショナルデザイン課題分析手法の実践2021

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤江
    • Organizer
      教育工学会2021年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] 定期試験を振り返る授業デザインの改善2019

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      教育システム情報学会 全国大会(第44回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] プロジェクト型授業における学びのスケッチの試行2019

    • Author(s)
      竹岡篤永・高橋暁子・根本淳子
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET19-3)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 自己調整学習サイクルに基づく個別化された学習環境の提案-Graaspを例に-2019

    • Author(s)
      高橋 暁子・ 根本 淳子・竹岡 篤永・ 仲道 雅輝
    • Organizer
      第44回教育システム情報学会全国大会(静岡大学)発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 教授設計理論を包含した初学者向け学習設計支援手法2019

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤永
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] インストラクショナルデザインにおける課題分析手法の活動分析2019

    • Author(s)
      根本淳子,高橋暁子,竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会第35回全国大会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K11575
  • [Presentation] テキストへの理解を深める「クイズ読み」の効果と検証2019

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会研究会(19-4)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] 学習目標の分類による授業外活動の明確化2018

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] リフレクションを促す「学びのスケッチver.2」の開発と形成的評価2018

    • Author(s)
      高橋暁子・根本淳子・竹岡篤永・仲道雅輝・和田卓人
    • Organizer
      教育システム情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 定期試験を振り返る授業実践の報告2018

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      第43回教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] Parrishの学習経験要因モデルを用いた授業改善ヒント集「環境要因編」の作成に向けて2018

    • Author(s)
      仲道雅輝,竹岡篤永,根本淳子
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02823
  • [Presentation] 目標・計画づくりを促すストーリー型授業の開発2017

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      第42回教育システム情報学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] Parrishの学習経験の質モデルの学習者要因に着目した授業改善ヒント集の開発2017

    • Author(s)
      仲道雅輝,根本淳子,竹岡篤永,高橋暁子,鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01027
  • [Presentation] 自己ペースでの授業学習を支援するeポートフォリオ等の活用により気づきと考察を促す授業設計2017

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      教育システム情報学会2017年度 第5回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] 並行履修授業を活用したスタディスキルの習得を促す授業の開発2017

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00479
  • [Presentation] Design and Evaluation of “Portfolio Practice I,”a Course for Online Graduate Students.2016

    • Author(s)
      Nemoto, J., Takahashi, A., Takeoka, A., Nakano, H., & Suzuki, K.
    • Organizer
      International Conference on Media in Education
    • Place of Presentation
      Kyoto University of Foreign Studies, Japan(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2016-08-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K00484
  • [Presentation] Parrishの学習経験の質モデルに着目した学習経験自己評価表の開発2016

    • Author(s)
      仲道雅輝・根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府・豊中市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01027
  • [Presentation] 大学間連携におけるオンライン教材開発支援のための相互レビューシートの試作2015

    • Author(s)
      根本淳子・高橋暁子・竹岡篤永
    • Organizer
      情報処理学会研究報告,Vol.2015-CLE-17 No.15.
    • Place of Presentation
      R福井駅前AOSSA
    • Year and Date
      2015-12-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラム「オリジナルSCC企画書」チェックリスト使用の効果2015

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      教育システム情報学会 第40回全国大会
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2015-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] ID 基礎力養成に向けた相互評価力チェックツールの試作2015

    • Author(s)
      高橋 暁子・根本 淳子・市川 尚・竹岡 篤永・井ノ上 憲司・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会 第31回全国大会
    • Place of Presentation
      電気通信大学
    • Year and Date
      2015-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 非同期遠隔型オンライン学習における個別化された学習ポータルサイトの構築に関する検討2015

    • Author(s)
      高橋暁子,根本淳子,竹岡篤永,仲道雅輝
    • Organizer
      情報処理学会第17回教育学習支援情報システム研究会(CLE研究会)
    • Place of Presentation
      福井市地域交流プラザ AOSSA(福井県福井市)
    • Year and Date
      2015-12-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01073
  • [Presentation] 教材設計支援のためのジョブエイドの動向調査2015

    • Author(s)
      根本 淳子・市川 尚・竹岡 篤永・高橋 暁子・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET15-5),149-152
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラムにおける文脈活用の実態2015

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Place of Presentation
      新潟大学
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] IDポータルサイトの現状と改善2014

    • Author(s)
      市川 尚,・根本 淳子・井ノ上 憲司・ 高橋 暁子,・竹岡 篤永・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育メディア学会2014年度第1回研究会
    • Place of Presentation
      長崎県立大学
    • Year and Date
      2014-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ID 基礎力養成に向けたID 実力チェックの設計2014

    • Author(s)
      根本 淳子・市川 尚・井ノ上 憲司・高橋 暁子・竹岡 篤永・鈴木 克明
    • Organizer
      第39回教育システム情報学会全国大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2014-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] 教材設計マニュアルによる教材作成を支援するJob-Aidツールの拡張2014

    • Author(s)
      井ノ上 憲司・市川 尚・高橋 暁子・竹岡 篤永・根本 淳子・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会 第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] “学習者個人に係わる要因”分析によるストーリー中心型カリキュラム(SCC)アドオンの方向性の再検討2014

    • Author(s)
      竹岡 篤永、根本 淳子、高橋 暁子、鈴木 克明
    • Organizer
      教育システム情報学会 第39回全国大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2014-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラム「オリジナルSCC企画書」提出課題の分析に基づく作成支援ポイントの整理2014

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      日本教育工学会研究会14-1
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] オンライン大学院におけるグループ課題の系列化2013

    • Author(s)
      鈴木克明・根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸
    • Organizer
      日本教育メディア学会第20回年次大会
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラム「オリジナルSCC設計書」の分析と設計書作成支援チェックリストの試作2013

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      第29回全国大会[平成25年(2013年)度]
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] Sequencing Collaborative Activities in an Online Graduate Program.2013

    • Author(s)
      Suzuki, K., Nemoto, J., Takeoka, A., Takahashi, A., & Shibata, Y.
    • Organizer
      ICoME 2013 (International Conference on Media in Education)
    • Place of Presentation
      Nihon Fukushi University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー文脈と自分の現実・体験とを結びつけるアドオンの試行2013

    • Author(s)
      竹岡篤永
    • Organizer
      2013年度 教育システム情報学会 全国大会(第38回)
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25330409
  • [Presentation] Design of Learning Environment for a Story-centered Curriculum2013

    • Author(s)
      Nemoto, J., Takeoka, A., Takahashi, A., Shibata, Y., & Suzuki, K.
    • Organizer
      ICoME 2013 (International Conference on Media in Education)
    • Place of Presentation
      Nihon Fukushi University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心 型カリキュラム「オリジナルSCC設計書」の分析と設計書作成支援チェックリストの試作

    • Author(s)
      竹岡 篤永・根本 淳子・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラムのための学習環境の構築

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育メディア学会「学習科学と教育メディア研究の接点を探る」ワークショップ
    • Place of Presentation
      内田洋行(株)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリキュラムのためのeラーニング環境の改訂に関する形成的評価

    • Author(s)
      高橋 暁子・竹岡 篤永・根本 淳子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心 型カリキュラムの計量テキスト分析

    • Author(s)
      根本 淳子・竹岡 篤永・高橋 暁子・柴田 喜幸・鈴木 克明
    • Organizer
      日本教育工学会第29回全国大会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー文脈と科目横断型進捗管理機能を付加したeラーニング環境の開発 -イン ターネット型大学院の事例をもとに-

    • Author(s)
      高橋暁子・伊澤睦・宮崎誠・竹岡篤永・柴田喜幸・根本淳子・鈴木 克明
    • Organizer
      教育システム情報学会 2012年度第5回研究会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリ キュラム「オリジナルSCC企画書」提出課題の分析に基づく作成支援ポイントの整理

    • Author(s)
      竹岡篤永・根本淳子・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      日本教育工学会研究報告集(JSET14-1), 123-128
    • Place of Presentation
      愛知工業大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • [Presentation] ストーリー中心型カリ キュラムの改善とその効果

    • Author(s)
      根本淳子・竹岡篤永・高橋暁子・柴田喜幸・鈴木克明
    • Organizer
      教育システム情報学会第38回全国大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23300305
  • 1.  Junko Nemoto (80423656)
    # of Collaborated Projects: 10 results
    # of Collaborated Products: 36 results
  • 2.  TAKAHASHI Akiko (20648969)
    # of Collaborated Projects: 9 results
    # of Collaborated Products: 34 results
  • 3.  nakamichi masaki (90625279)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 4.  SUZUKI Katsuaki (90206467)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 5.  ICHIKAWA Hisashi (40305313)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  Inagaki Tadashi (70364396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  Terashima Kosuke (30367932)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Inoue Kenji (70542033)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 9.  北川 千穂 (90826992)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi