• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SUGIZAKI Satoko  杉崎 哲子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30609277
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2023: 静岡大学, 教育学部, 教授
2013 – 2014: 静岡大学, 教育学部, 准教授
2011 – 2012: 静岡大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
筆圧 / 持ち方 / 書写 / ICT / 国語力 / 板書 / 書表現 / ICTの活用 / 手書き / 書字支援 … More / 教材開発 / 字形 / 書写書道 / アルゴリズム / 日本語学習 / 書字 / 国語 / 書道 / 電子黒板 / グローバル化 / 板書指導 / 文字文化 / 筆記支援 / 書字活動 / 教材 / 手書き文字 / ICT活用 / 国語力育成 / 漢字学習 / 書写指導 / 筆記用具 / 把持圧 / 握圧 / 左利き / 毛筆 / 書き進め方 / 書字指導 / なぞり / 空なぞり / 点画のつながり / ディスグラフィア / 空書 / なぞり書き / 執筆 / 姿勢 / 速書き / 横書き Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (11 results)
  •  Examination of ICT teaching materials that make use of "handwriting" for the development of Japanese language skills in a global societyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Sugizaki Satoko
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Development of teaching materials that utilize ICT to enhance "handwriting" to develop Japanese abilityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      sugizaki satoko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Effective development of teaching materials for establishing Shosha Guidance (Calligraphic Education) applicable to daily life.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      sugizaki satoko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A basic research for the establishment of the practical Shosha guidance. -By analyzing a causes of the damage to the shape of characters.-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      SUGIZAKI Satoko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shizuoka University

All 2013 2012 2011

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 横書き速書きスキルアップに関わる基礎研究2013

    • Author(s)
      杉崎哲子、沓名健一郎
    • Journal Title

      書写書道教育研究、全国大学書写書道教育学会紀要

      Volume: 第27号2013 Pages: 21-30

    • NAID

      40020841713

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Journal Article] 書写指導に関わる字形損傷要因の分類2012

    • Author(s)
      杉崎哲子
    • Journal Title

      形の科学会誌

      Volume: 26巻 3号 Pages: 334-335

    • NAID

      10030513939

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Journal Article] 字形損傷への対応としての望ましい字形指導法の考察 ~タッチパネルモニタを使用して~2012

    • Author(s)
      沓名健一郎、杉崎哲子
    • Journal Title

      形の科学会誌

      Volume: 26巻 3号 Pages: 330-331

    • NAID

      10030513933

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Journal Article] なぞり学習の字形認識効果について2012

    • Author(s)
      杉崎哲子、沓名健一郎
    • Journal Title

      形の科学会誌

      Volume: 27巻 1号 Pages: 62-63

    • NAID

      10030771286

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Journal Article] 書写における姿勢と持ち方による字形の変化2012

    • Author(s)
      沓名健一郎、杉崎哲子
    • Journal Title

      静岡大学教育学部研究報告教科教育篇

      Volume: 第44号 Pages: 169-175

    • NAID

      110009575002

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Journal Article] 字形損傷への対応としての望ましい字形指導法の考察~タッチパネルモニタを使用して~2011

    • Author(s)
      沓名健一郎・杉崎哲子
    • Journal Title

      形の科学会誌

      Volume: 26(3) Pages: 330-331

    • NAID

      10030513933

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Presentation] 字形損傷への対応としての望ましい字形指導法の考察 ~タッチパネルモニタを使用して~2012

    • Author(s)
      杉崎哲子
    • Organizer
      形の科学会
    • Place of Presentation
      群馬県四万温泉
    • Year and Date
      2012-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Presentation] 字形損傷への対応としての望ましい字形指導法の考察~タッチパネルモニタを使用して~2012

    • Author(s)
      沓名健一郎・杉崎哲子
    • Organizer
      形の科学会
    • Place of Presentation
      群馬県四万温泉
    • Year and Date
      2012-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Presentation] なぞり学習の字形認識効果について2012

    • Author(s)
      杉崎哲子
    • Organizer
      形の科学会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2012-06-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Presentation] 書写指導に関わる字形損傷要因の分類2012

    • Author(s)
      杉崎哲子
    • Organizer
      形の科学会
    • Place of Presentation
      群馬県四万温泉
    • Year and Date
      2012-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031
  • [Presentation] 横書き速書きスキルアップのための指導試案2012

    • Author(s)
      杉崎哲子
    • Organizer
      全国大学書写書道教育学会
    • Place of Presentation
      京都教育大学
    • Year and Date
      2012-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830031

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi