• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KIHARA Emiko  木原 恵美子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Kihara Emiko  木原 恵美子

木原 恵美子  キハラ エミコ

Less
Researcher Number 30611371
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神戸大学, 大学教育推進機構, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 神戸大学, 大学教育推進機構, 准教授
2016 – 2018: 神戸大学, 大学教育推進機構, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02080:English linguistics-related
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
学習者談話分析 / 構文の創造的使用 / 馴染みのないコンテクスト / 子供の構文学習 / 繰り返しと響鳴の頻度 / 会話の目的 / L2能力 / 記憶 / 構文の運用 / 構文の獲得 … More / 構文の学習 / 日本人母語話者 / 日本人学習者 / engagement / L2習熟度 / 認知的アクセシビリティ / L2学習者 / 幼児と大人 / グッドイナフ・アプローチ / 構文の部分的生産性 / グッドイナフアプローチ / 会話における構文 / 構文学習 / 学習者 / 幼児 … More
Except Principal Investigator
英語 / 討議力 / コンピューター支援学習 (CALL) / eーラーニング / ワールド・イングリッシュ / EFL ディベート / グローバル課題 / 国際共同プロジェクト学習 / e-learning / EFL disussion / international project / collaborative work / 国際ラーニングコミュニティ形成 / 国際的コミュニティ形成 / 異文化理解力 / 議論力 / e-ラーニング / 国際協働プロジェクト学習 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Exploring Partial Productivity of Constructions in ConversationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kihara Emiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02080:English linguistics-related
    • Research Institution
      Kobe University
  •  Argumentative and Persuasive Discourse in Debating through Collaborative E-learning Projects

    • Principal Investigator
      Wang Marian
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Konan University
      Kobe University

All 2023 2022 2021 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 認知言語学論考2023

    • Author(s)
      木原恵美子
    • Total Pages
      25
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Book] 言えそうなのに言わないのはなぜかー構文の制約と創造性2021

    • Author(s)
      木原恵美子・巽智子・濱野寛子
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      4823410793
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Journal Article] 構文の学習と部分的生産性の条件付け要因の探索的研究2022

    • Author(s)
      木原恵美子・巽智子・濱野寛子
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集

      Volume: 22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Journal Article] 構文の学習と部分的生産性の条件付け要因の探索的研究2021

    • Author(s)
      木原恵美子・巽智子・濱野寛子
    • Journal Title

      日本認知言語学会第22回全国大会 Conference Handbook

      Volume: 22 Pages: 18-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Journal Article] From E-debates to cross-border live debates: Reflections across borders2018

    • Author(s)
      Marian Wang and Emiko Kihara
    • Journal Title

      THT Journal: The Journal of Teachers Helping Teachers

      Volume: 6-(2) Pages: 72-91

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • [Journal Article] "Willingness to Communicate in Debate Settings: Case Study of a Japanese University Student"2017

    • Author(s)
      Wang, Marian and Emiko Kihara
    • Journal Title

      The Journal of Teachers Helping Teachers

      Volume: 2 Pages: 14-29

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • [Journal Article] E-Debating for Cross-border Communication and Critical Thinking Skills.2016

    • Author(s)
      Marian Wang and Emiko Kihara
    • Journal Title

      The Journal of Teachers Helping Teachers

      Volume: 4 Pages: 156-168

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • [Presentation] L2英語学習者による響鳴ー構文のファンネル構造ー2022

    • Author(s)
      木原恵美子
    • Organizer
      国際シンポジウム「言えそうなのに言わないのはなぜかー学習者と母語話者の違いー」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Presentation] L2英語学習者による3人会話にみられる繰り返し2021

    • Author(s)
      木原恵美子
    • Organizer
      第22回日本認知言語学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00680
  • [Presentation] L1 pragmatic transfer in L2 topic development: A qualitative approach to EFL context2018

    • Author(s)
      Kihara, Emiko and Marian Wang
    • Organizer
      The ninth Conference on Language, Discourse, and Cognition
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • [Presentation] Resonance in the co-constructed interactional and its application in the L2 learning context2018

    • Author(s)
      Kihara, Emiko, Marian Wang, and Yu-Chih Shih
    • Organizer
      The tenth International Conference on Construction Grammar
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • [Presentation] Rhetorical Structure Theoryを用いたEFLディベートのテキスト分析2017

    • Author(s)
      木原 恵美子、ウアン・マリアン、直井雅一
    • Organizer
      日本第二言語習得学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13263
  • 1.  Wang Marian (00529571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  濱野 寛子 (50756971)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi