• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sawabe Jun  澤邉 潤

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SAWABE Jun  澤邉 潤

Less
Researcher Number 30613583
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 新潟大学, 人文社会科学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2019: 新潟大学, 人文社会科学系, 准教授
2017: 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 准教授
2013 – 2016: 新潟大学, 教育・学生支援機構, 准教授
2012: 新潟大学, 教育・学生支援機構, 助教
2011: 新潟大学, 教育・学生支援機構, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educational technology
Except Principal Investigator
Educational technology / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
教師教育 / 学校システム / 教員育成 / カリキュラム / 学校インターンシップ / アクティブ・ラーニング / カリキュラムマネジメント / 単元開発(単元研究) / 高大連携 / 校内研修 … More / 総合的な学習の時間 / 教員養成 / アクションリサーチ / 校内研究 / 総合的な学習(探究)の時間 / カリキュラム・マネジメント / 学校発達 / 学校システム開発 / 同僚性 / 授業認知 / 能動的学習意識 … More
Except Principal Investigator
視線 / 机間巡視 / 発話 / 教師 / 学習行動 / 暗黙知 / 授業認知 / 授業雰囲気 / 非言語 / 雰囲気 / 授業崩壊 / 学校の荒れ / 中学校 / 小学校 / 教師の暗黙知 / 一斉授業 / 授業マネージメント / 教授行動 / 授業研究 / ルーブリック / 学士課程教育 / メディア認知 / メタ認知 / パフォーマンス評価 / 批判的思考 / メディア・リテラシー / 校システム / 学校システム / 職能発達 / 校内研修 / 教師教育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (56 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Development and Systematization of Educational Programs that Promote Connections between Teacher Training and Teacher's GrowthPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Sawabe Jun
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Elucidating the influence of teacher's class behavior on class management and children's learning behavior

    • Principal Investigator
      KISHI Toshiyuki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  Study of the school system model for promoting function of the teacher's growth and developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAWABE JUN
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Development of Higher order critical thinking education module using neta-cognition and performance assessment

    • Principal Investigator
      GOTOH Yasushi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Niigata University
  •  A positive research on school learning systems to support the continuing professional development of teacher

    • Principal Investigator
      NOJIMA Eiichiro
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Waseda University

All 2020 2019 2018 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 長期学外学修のデザインと実践―学生をアクティブにする―2019

    • Author(s)
      澤邉潤,木村裕斗,松井克浩
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      東信堂
    • ISBN
      9784798915548
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Book] 長期学外学修のデザインと実践―学生をアクティブにする―2019

    • Author(s)
      澤邉潤,木村裕斗,松井克浩(編著)
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Book] 研究と実践をつなぐ教育研究2017

    • Author(s)
      野嶋栄一郎,魚崎祐子,岸俊行,澤邉潤、石井康博,吉川澄人,山本裕子,西村昭二,鶴田利郎
    • Total Pages
      314
    • Publisher
      株式会社 ERP
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Book] とても基本的な学習心理学2013

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Total Pages
      40
    • Publisher
      おうふう
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 小学校高学年「総合的な学習の時間」における単元開発プロセス : 授業者と研究者の協働による単元設計事例2020

    • Author(s)
      澤邉 潤,梅津 祐介
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 7 Pages: 51-56

    • NAID

      40022226160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Journal Article] 「総合的な学習の時間」と「国語科」の横断的な学習における大学生の関与とその効果2019

    • Author(s)
      澤邉潤,林なおみ,坂上剛,赤坂千秋
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 19(1) Pages: 519-524

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Journal Article] 教職協働による地域連携型教育プログラム開発の試行的取組―新潟県小千谷市へのフィールドワークを事例として―2019

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 6 Pages: 39-44

    • NAID

      120006763743

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Journal Article] 「総合的な学習の時間」と「国語科」の横断的な学習における大学生の関与とその効果2019

    • Author(s)
      澤邉 潤 , 林 なおみ , 坂上 剛 , 赤坂 千秋
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: 19(1) Pages: 519-524

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Journal Article] 教職協働による地域連携型教育プログラム開発の試行的取組―新潟県小千谷市へのフィールドワークを事例として―2019

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 6 Pages: 39-44

    • NAID

      120006763743

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Journal Article] 「チームとしての学校」を担う教員を育む学校,行政,大学の連携による学校フィールドワークの開発2018

    • Author(s)
      後藤康志,伊藤充,澤邉潤
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 5 Pages: 23-28

    • NAID

      40021553342

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Journal Article] 「チームとしての学校」を担う教員を育む学校,行政,大学の連携による学校フィールドワークの開発2018

    • Author(s)
      後藤康志,伊藤充,澤邉潤
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 5 Pages: 23-28

    • NAID

      40021553342

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Journal Article] 授業リフレクションによる教職課程カリキュラムの改善2015

    • Author(s)
      後藤康志,宮薗衛,澤邉潤,生田孝至
    • Journal Title

      新潟大学高等教育研究

      Volume: 2 Pages: 9-16

    • NAID

      120006749457

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Journal Article] 児童の授業認知が挙手行動に与える影響2014

    • Author(s)
      澤邉潤,大久保智生,岸俊行,野嶋栄一郎
    • Journal Title

      人間科学研究

      Volume: 27(2) Pages: 197-204

    • NAID

      120005722946

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 大学生の学習エビデンスの管理及び活用に関する一検討2014

    • Author(s)
      澤邉潤,後藤康志
    • Journal Title

      日本教育工学雑誌

      Volume: 37 Pages: 105-108

    • NAID

      110009958539

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Journal Article] 児童の能動的な学習意識尺度開発とその活用に関する基礎的研究2014

    • Author(s)
      澤邉潤,野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 38(suppl.) Pages: 17-20

    • NAID

      110009919100

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 「子どものコミュニケーション能力低下」言説の検討-小学生と大学生を対象とした調査から2014

    • Author(s)
      大久保智生,澤邉潤,赤塚佑果
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 29 Pages: 93-105

    • NAID

      120007011878

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 大学生の学習エビデンスの管理及び活用に関する一検討2013

    • Author(s)
      澤邉潤,後藤康志
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37 Pages: 105-108

    • NAID

      110009958539

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 第三者による授業雰囲気尺度の評定と教師の非言語行動との関連2013

    • Author(s)
      大久保智生,岸俊行,澤邉潤,野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 37 Pages: 29-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Journal Article] 新潟大学における学士課程教育の実質化に向けた「プログラムFD」の実践2012

    • Author(s)
      澤邉潤・後藤康志・並川努・生田孝至
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: Vol.36, No.2 Pages: 147-157

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Journal Article] 学生・教師を対象とした異なる学級における授業雰囲気の検討-授業雰囲気尺度の作成と授業雰囲気の第三者評定の試み-2010

    • Author(s)
      岸俊行・澤邉潤・大久保智生・野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌 34(1)

      Pages: 45-54

    • NAID

      110007642007

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 学生・教師を対象とした異なる学級における授業雰囲気の検討-授業雰囲気尺度の作成と授業雰囲気の第三者評定の試み-2010

    • Author(s)
      岸俊行・澤邉潤・大久保智生・野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 34(1) Pages: 45-54

    • NAID

      110007642007

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教師の活動記録に対する管理職教員の評価に関する-検討-活動記録に対する校長・教頭の評価コメントの内容分析から-2010

    • Author(s)
      澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 34(suppl.) Pages: 173-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教職志望学生を対象とした異なる学級における授業雰囲気の検討-教職志望学生はどのように授業の雰囲気を認知しているのか-2010

    • Author(s)
      大久保智生・澤邉潤・岸俊行・有馬道久・野嶋栄一郎
    • Journal Title

      香川大学教育実践総合研究

      Volume: 第21号 Pages: 117-124

    • NAID

      120007011987

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教師の活動記録に対する管理職教員の評価に関する一検討-活動記録に対する校長・教頭の評価コメントの内容分析から-2010

    • Author(s)
      澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌 34(suppl.)

      Pages: 173-176

    • NAID

      110008506707

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 学生・教師を対象とした異なる学級における授業雰囲気の検討-授業雰囲気尺度の作成と授業雰囲気の第三者評定の試み-2010

    • Author(s)
      岸俊行、澤邉潤、大久保智生、野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌(和文誌)

      Volume: 34巻1号 Pages: 45-54

    • NAID

      110007642007

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教師の活動記録に対する管理職教員の評価に関する一検討-活動記録に対する校長・教頭の評価コメントの内容分析から-2010

    • Author(s)
      澤邉潤、野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌〔ショートレター特集〕

      Volume: 34巻増刊号 Pages: 173-176

    • NAID

      110008506707

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教室における児童間対立の形成過程に関する事例研究-授業の学習外文脈における相互交渉に注目して-2008

    • Author(s)
      澤邉潤, 岸俊行, 大久保智生, 野嶋栄一郎
    • Journal Title

      パーソナリティ研究 17

      Pages: 117-117

    • NAID

      110006950734

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Journal Article] 教室授業場面における教師の指名行動に関する-検討2008

    • Author(s)
      澤邉潤, 岸俊行, 野嶋栄一郎
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌 32(suppl.)

      Pages: 165-168

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 小学校高学年「総合的な学習の時間」におけるカリキュラム開発プロセス―授業者と研究者の協働による単元計画の開発に注目して―2019

    • Author(s)
      澤邉潤,梅津祐介
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Presentation] 長期学外学修(ギャップイヤー)による人材育成のデザイン2019

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Organizer
      大学教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Presentation] 「総合的な学習の時間」と「国語科」の横断的な学習における大学生の関与とその効果2019

    • Author(s)
      澤邉 潤 , 林 なおみ , 坂上 剛 , 赤坂 千秋
    • Organizer
      日本教育工学会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Presentation] 探究活動による学びの体系化に向けた生徒と大学生の交流型高大連携事業の試行的取組2019

    • Author(s)
      澤邉潤,木村裕斗,上畠洋佑
    • Organizer
      大学教育学会課題研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Presentation] 地域・自治体・大学の協働による授業科目開発のプロセス(2)―学外学修プログラムの実践と評価―2018

    • Author(s)
      澤邉潤,古村健太郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Presentation] 大学における長期学外学修プログラムの開発とその評価2018

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Presentation] 域・自治体・大学の協働による授業科目開発のプロセス(2)―学外学修プログラムの実践と評価2018

    • Author(s)
      澤邉潤,古村健太郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Presentation] 大学における長期学外学修プログラムの開発とその評価2018

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K12943
  • [Presentation] 研究者兼実践者が見た学校現場 : 教育現場では何が起きているのか2015

    • Author(s)
      村上 香奈 , 山崎 浩一 , 金子 泰之 , 岡田 有司 , 澤邉 潤
    • Organizer
      日本教育心理学
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ(新潟コンベンションセンター)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H02926
  • [Presentation] 教師間の成長発達を促進する学年組織の構造分析(2)―学年を構成する教員集団に対するインタビュー調査から―2013

    • Author(s)
      澤邉潤,野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Presentation] 教師間の成長発達を促進する学年組織の構造分析(1)―学年主任教員に対するインタビュー調査から―2013

    • Author(s)
      澤邉潤, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • [Presentation] 到達目標及び学習成果の可視化の妥当性に関する検討(2)――可視化された学習成果の活用可能性――2012

    • Author(s)
      澤邉 潤・並川 努・後藤 康志・佐藤 喜一・五島 譲司・清水 晃
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Presentation] 新潟大学学士力アセスメントシステムの開発と学士課程教育の質保証2012

    • Author(s)
      生田 孝至, 後藤 康志, 澤邉 潤, 並川 努, 佐藤 喜一, 五島 譲司, 清水 晃
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Presentation] 到達目標及び学習成果の可視化の妥当性に関する検討(1)――到達目標に関する学生の理解――2012

    • Author(s)
      並川 努・澤邉 潤・後藤 康志・佐藤 喜一・五島 譲司・清水 晃
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24501179
  • [Presentation] 個人の経験と学校資源を取り込んだ若手教師の成長過程に関する事例研究-教師の活動記録としての「週案」に焦点化して-2011

    • Author(s)
      澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 個人の経験と学校資源を取り込んだ若手教師の成長過程に関する事例研究-教師の活動記録としての「週案」に焦点化して-2011

    • Author(s)
      澤邉潤、野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      北海道学校心理士会・北翔大学(北海道)
    • Year and Date
      2011-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 教育評価の観点からみる子どもの能動的な学習行動と学校適応-授業研究において教師と共同する研究者の立場から2011

    • Author(s)
      澤邉潤
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      北海道学校心理士会・北翔大学(北海道)
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 現場・大学・企業の連携による電子黒板を用いた英語教材の共同的開発2011

    • Author(s)
      澤邉潤、石井恭平、井川麻里子、金森紀博、野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都)
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 教室授業場面における「話し合い」の構造分析-「強化授業内の話し合い」と「教科授業外の話し合い」2つの話し合いに焦点化して-2010

    • Author(s)
      道津未来・亀石由貴・澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 児童への教育活動と教師の成長機能を併せ持つ循環型学校システムの提案-千葉県館山市立北条小学校をモデルとして-2010

    • Author(s)
      澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 児童への教育活動と教師の成長機能を併せ持つ循環型学校システムの提案千葉県館山市立北条小学校をモデルとして2010

    • Author(s)
      澤邉潤・溝江晃・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第26回全国大会講演論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 児童への教育活動と教師の成長機能を併せ持つ循環型学校システムの提案 千葉県館山市立北条小学校をモデルとして2010

    • Author(s)
      澤邉潤、溝江晃、野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      金城学院大学
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 算数授業場面における教師の指名傾向とその特徴2009

    • Author(s)
      澤邉潤・亀石由貴・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 算数授業場面における教師の指名行動とその特徴2009

    • Author(s)
      澤邉潤・亀石由貴・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      静岡大学
    • Year and Date
      2009-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 学校管理職の評価コメントが教師の教育活動に与える影響2009

    • Author(s)
      澤邉潤・野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 算数授業場面における教師の指名行動に関する検討-発問後の待ち時間を指標として-2008

    • Author(s)
      澤邉潤, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会
    • Place of Presentation
      お茶の水女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 算数授業場面における教師の発問と児童の挙手行動の関連-小学校2年生の「引き算の筆算」を事例として-2008

    • Author(s)
      澤邉潤, 野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      上越教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20300275
  • [Presentation] 児童の能動的な学習意識に関する調査研究

    • Author(s)
      澤邉潤,野嶋栄一郎
    • Organizer
      日本教育工学会第30回全国大会
    • Place of Presentation
      岐阜大学
    • Year and Date
      2014-09-19 – 2014-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750079
  • 1.  IKUTA Takashi (20018823)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  NOJIMA Eiichiro (20000086)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 3.  ASADA Tadashi (00184143)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  GOTOH Yasushi (40410261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  KUROKAMI Haruo (20215081)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KISHI Toshiyuki (10454084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  井上 博行 (10303356)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  大久保 智生 (30432777)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi