• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nagata Kenichi  長田 健一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

長田 健一  ナガタ ケンイチ

Less
Researcher Number 30736161
Affiliation (Current) 2025: 就実大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2022: 就実大学, 教育学部, 講師
2014 – 2015: 就実大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
熟議 / 社会科 / 選好の変容 / ワールドカフェ / 共通善(共通理解) / 自衛隊 / メタ認知 / 事実認識 / カリキュラム開発 / 集団的自衛権 … More / 質的研究 / 授業構成原理・授業モデル / 地政学 / 個別的/集団的自衛権 / 憲法9条 / deliberation / 平和・安全保障政策 / 主権者教育 / 輿論と世論 / 歴史教育 / 授業開発 / 熟議民主主義 / 災害復興 / 東日本大震災 / 市民的関与 / 市民的資質 / 授業構成 / 論争問題学習 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  •  Empirical and Developmental Research of Citizenship Education on Peace and Security PolicyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nagata Kenichi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shujitsu University
  •  Curriculum Development of Deliberative Learning on Controversial IssuesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nagata Kenichi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Shujitsu University

All 2020 2016 2015 2014

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 災害を教材として市民的資質を育成する熟議学習の内容構成2016

    • Author(s)
      長田健一
    • Journal Title

      就実大学大学院教育学研究科紀要

      Volume: 1 Pages: 53-62

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885113
  • [Journal Article] 民主主義のあり方を追究する中学校社会科歴史授業開発 ―「輿論」と「世論」の違いの探究を通じて―2015

    • Author(s)
      長田健一
    • Journal Title

      就実教育実践研究

      Volume: 8 Pages: 81-94

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885113
  • [Presentation] AI時代に向けた市民的資質育成の再定位2020

    • Author(s)
      長田健一
    • Organizer
      社会系教科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14051
  • [Presentation] 平和・安全保障政策を考える熟議型論争問題学習の理論研究 -グラウンデッド・セオリー・アプローチによる分析をもとに-2020

    • Author(s)
      長田健一
    • Organizer
      全国社会科教育学会・鳴門社会科教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14051
  • [Presentation] 紛争解決と多様性に関する授業の原理 ―プログラムの分析を通して―2015

    • Author(s)
      長田健一
    • Organizer
      日本公民教育学会
    • Place of Presentation
      高千穂大学
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885113
  • [Presentation] 熟議による社会形成を目指す歴史授業開発研究 ―「輿論」と「世論」の違いの探究を通じて―2014

    • Author(s)
      長田健一
    • Organizer
      全国社会科教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2014-11-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26885113

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi