• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hasegawa Ryo  長谷川 諒

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 30817250
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: エリザベト音楽大学, 音楽学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: エリザベト音楽大学, 音楽学部, 講師
2022 – 2023: 神戸大学, 国際人間科学部, 非常勤講師
2021: 神戸大学, 国際人間科学部, 学外研究員
2019 – 2020: 神戸大学, 人間発達環境学研究科, 特命講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
音楽科教育 / 教師の専門性 / 音楽 / 音楽教育学 / 主観的(間主観的)価値判断 / 音楽づくり / 教材開発 / 集団即興演奏 / サウンドペインティング / 音楽科 / 即興演奏
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  音楽科教師の「学び続ける力」: TEAを用いた通時的アンラーニングプロセスの分析Principal Investigator

    • Principal Investigator
      長谷川 諒
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Elisabeth University of Music
  •  the development of teaching unit for group improvisation to encourage subjective/intersubjective value judgement in musicPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hasegawa Ryo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kobe University

All 2024 2023 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 様式的規範に束縛されない集団即興演奏における 演奏者の習熟過程 ―サウンドペインティング実践者に対するインタビューと SCATによるテキスト分析を通して―2024

    • Author(s)
      長谷川諒
    • Journal Title

      JASMIMジャーナル

      Volume: 9 Pages: 3-36

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14237
  • [Presentation] メタ音楽としての集団即興ーカードを用いた集団即興演奏《GMIC》の紹介とその教科教育的意義ー2024

    • Author(s)
      長谷川諒
    • Organizer
      日本音楽即興学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14237
  • [Presentation] 「自律的に音楽する教員」を育む養成課程試論2023

    • Author(s)
      木下和彦,藤本茉里恵,中村昭彦,長谷川諒
    • Organizer
      日本音楽教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14237
  • [Presentation] サウンドペインティングが促進する主観的(間主観的)価値判断の具体とその音楽教育学的意義2020

    • Author(s)
      長谷川諒
    • Organizer
      日本音楽即興学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14237
  • [Presentation] 即興演奏実践時に促進される主観的(間主観的)価値判断の具体ーサウンドペインティング実践者への半構造化面接とテキストデータの質的分析2019

    • Author(s)
      長谷川諒
    • Organizer
      日本音楽教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14237
  • 1.  中村 昭彦 (20807888)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  木下 和彦 (60773869)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi