• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tsunekawa akira  恒川 丹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

恒川 丹  ツネカワ アキラ

Less
Researcher Number 30898846
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 特任助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 日本体育大学, 児童スポーツ教育学部, 特任助教
2021 – 2023: 田園調布学園大学, 子ども未来学部, 助教
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Keywords
Except Principal Investigator
アプリ活溌 / ICT活用 / 保育者の動線 / リフレクション支援ツール / 保育者養成 / コミュニケーション力 / チームでの連携力 / 問題解決力 / 関係構築力 / リアリティ・ショック … More / 保護者との関係構築力 / ブレンディドラーニング / e-ラーニング / 子育て支援 / 保育者養成教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  ICT活用による保育者の動線を用いたリフレクション支援ツールの開発

    • Principal Investigator
      小原 敏郎
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University
  •  Developing relationship-building skills with parents using blended learning in ECEC teacher training.

    • Principal Investigator
      Ohara Toshio
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 保護者との関係構築力の育成を目指すブレンディッドラーニング教材の開発2023

    • Author(s)
      小原敏郎・恒川丹・三浦主博
    • Journal Title

      共立女子大学家政学部紀要

      Volume: 69 Pages: 99-108

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 保育者養成におけるブレンディドラーニングを用いた保護者との関係構築力の育成を目指した授業実践について(3)2024

    • Author(s)
      小原敏郎・恒川丹・三浦主博
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第8回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 保護者との関係構築力の育成を目指すICTを活用した教材開発について(2)2023

    • Author(s)
      恒川丹・小原敏郎・三浦主博
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第7回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 保育者養成におけるブレンディドラーニングを用いた保護者との関係構築力の育成を目指した授業実践について(2)2023

    • Author(s)
      小原敏郎・恒川丹・三浦主博
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 情報化社会における『自己・人・もの』関係:情報化社会の基本、保育者養成教育における活用2022

    • Author(s)
      恒川丹
    • Organizer
      日本関係学会第44回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 保護者との関係構築力の育成を目指すICTを活用した教材開発について2022

    • Author(s)
      小原敏郎・恒川丹・三浦主博
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第6回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • [Presentation] 保育者養成におけるブレンディドラーニングを用いた保護者との関係構築力の育成を目指した授業実践について2022

    • Author(s)
      三浦主博・小原敏郎・恒川丹
    • Organizer
      日本保育学会第75回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02388
  • 1.  Ohara Toshio (30439161)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  三浦 主博 (70310183)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  井口 武俊 (70907021)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi