• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

OURA Yoko  大浦 容子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

大浦 容子  オオウラ ヨウコ

Less
Researcher Number 40092671
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2005 – 2006: 新潟大学, 人文社会・教育科学系, 教授
2003 – 2004: 新潟大学, 教育人間科学部, 教授
1997 – 2000: Niigata University, Education and Human sciences, Professor, 教育人間科学部, 教授
1995 – 1997: 新潟大学, 教育学部, 教授
1991: 新潟大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Cognitive science
Except Principal Investigator
教育・社会系心理学 / Psychology
Keywords
Principal Investigator
音楽演奏 / 熟達 / 享受経験 / 評価的発達 / strategy of exercise / mental model / expertise / musical performance / 合奏 / 認知心理学 … More / 練習方略 / メンタルモデル / 熟達化 / 情動表現の解法 / 児童 / 情動解読技能の発達 / 評価基準の獲得 / 演奏 / 音楽的発達 / 演奏評価 / 演奏経験 … More
Except Principal Investigator
創作 / 熟達者 / 視覚芸術 / 料理 / 知識生成 / relaxation of constraints / empirical testing / Japanese traditional music / music / cooking / domain knowledge / expertise / experts / 記憶 / 既有知識 / 類推 / 理解活動 / 調理法 / クロスオ-ヴァー / 享受経験 / 修復 / 移しかえ / 様式的制約 / 制約緩和 / 試作 / 邦楽 / 音楽 / 領域の知識 / 熟達化 / 変換 / 再配列 / 有意味化 / 解釈 / 記憶術 / 内容的知識 / 領域固有 / プランの具体化 / 創作過程 / 制約 / 識別 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Cognitive research into expertise in performing musicPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OURA Yoko
    • Project Period (FY)
      2003 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Cognitive science
    • Research Institution
      Niigata University
  •  享受経験による熟達と情動達技能の獲得:音楽演奏領域での検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大浦 容子
    • Project Period (FY)
      2000
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      Niigata University
  •  享受経験による熟達と情動伝達技能の獲得:音楽演奏領域での検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大浦 容子
    • Project Period (FY)
      1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      Niigata University
  •  享受経験による熟達と評価的発達ー音楽演奏領域での検討ーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      大浦 容子
    • Project Period (FY)
      1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas (A)
    • Research Institution
      Niigata University
  •  享受経験による熟達と評価的発達-音楽演奏領域での検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      大浦 容子
    • Project Period (FY)
      1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Niigata University
  •  Creation and knowledge production by experts

    • Principal Investigator
      HATANO Giyoo
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      Keio University
  •  文化的学習における新しい知識の生成

    • Principal Investigator
      HATANO Giyoo
    • Project Period (FY)
      1990 – 1991
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      Dokkyo University

All 2007 2005 2004 2003 Other

All Journal Article Book

  • [Book] 認知過程研究2007

    • Author(s)
      稲垣佳世子, 鈴木宏昭, 大浦容子(編)
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      放送大学教育振興会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Book] 認知過程研究2007

    • Author(s)
      稲垣, 鈴木, 大浦(編)
    • Total Pages
      217
    • Publisher
      放送大学教育振興会
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Book] 芸術心理学という新しいかたち(子安(編))2005

    • Author(s)
      大浦容子
    • Total Pages
      295
    • Publisher
      誠信書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Book] Ninchi katei kenkyu.

    • Author(s)
      Inagaki, K., Suzuki, H., Oura, Y.(eds.)
    • Publisher
      Housou daigaku kyoiku shinkoukai. (in Japanese)
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] 想定された異なる聴衆に対する演奏の調整:ダイナミクス・パラメタの分析2005

    • Author(s)
      大浦容子
    • Journal Title

      音楽知覚認知研究 第10巻 第1号・第2号合併号

      Pages: 1-12

    • NAID

      40007162515

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] 想定された異なる聴衆に対する演奏の調整 : ダイナミクス・パラメタの分析2005

    • Author(s)
      大浦容子, 波多野誼余夫
    • Journal Title

      音楽知覚認知研究 10(1/2)

      Pages: 1-19

    • NAID

      40007162515

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Parsing and memorizing tonal and modal melodies2004

    • Author(s)
      Oura.Y., Hatano.G.
    • Journal Title

      Japanese Psychological Research 46(4)

      Pages: 308-321

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Parsing and memorizing tonal and modal melodies. Japanese Psychological2004

    • Author(s)
      Oura, Y., Hatano, G.
    • Journal Title

      Research 46(4)

      Pages: 308-321

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Parsing and memorizing tonal and modal melodies.2004

    • Author(s)
      Oura, Y., Hatano, G.
    • Journal Title

      Japanese Psychological Research 46.4

      Pages: 308-321

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Tuning of performance to imagined different audiences : An analysisi on dynamics.2004

    • Author(s)
      Oura, Y., Hatano, G.
    • Journal Title

      Journal of Music Perception and Cognition 10(1&2)

      Pages: 1-19

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Commentary : Reconceptualizing school learning using insight from expertise research.2003

    • Author(s)
      Hatano, G., Oura, Y.
    • Journal Title

      Educational Researcher 32(8)

      Pages: 26-29

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] Commentary : Reconceptualizing school learning using insight from expertise research2003

    • Author(s)
      Hatano, G., Oura.Y.
    • Journal Title

      Educational Researcher 32(8)

      Pages: 26-29

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • [Journal Article] New wave in music psychology ; Focusing on understanding and enjoying music.

    • Author(s)
      Oura, Y.
    • Journal Title

      Geifutusinnrigaku no atarashii katachi(M.Koyasu(ed.))(Seisin Shobo) (in Japanese)

      Pages: 73-103

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500168
  • 1.  HATANO Giyoo (60049575)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MORISHITA Shuji (80323947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  波夛野 誼余夫
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi