• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KISHI Manabu  岸 学

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

岸 学  キシ マナブ

Less
Researcher Number 40143622
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 教育学部, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2012: 東京学芸大学, 教育学部, 教授
2004 – 2007: TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, PROFESSOR, 教育学部, 教授
2003: 東京学芸大学, 教育学部・創造教育科学系, 教授
2002: 東京学芸大学, 教育学部(第二部), 文部科学教官教授
1995 – 1997: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
1988 – 1989: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教科教育 / Educational technology / Educational psychology
Except Principal Investigator
Psychology
Keywords
Principal Investigator
ICT / 図の理解 / Web教材 / 説明技能 / EXPOSITORY TEXT / 手続き的知識 / 文章理解 / 非連続型テキスト / NONCONTINUOUS TEXT / COMPOSITION … More / PRESENTATION / EXPOSITORY SKILL / 評価項目 / 文章評価 / わかりやすさ / 説明文 / 作文指導 / プレゼンテーション / operating skill for personal computer / teaching aids on Web sites / comprehension of figures and tables / procedural knowledge / skill of instruction / Technical communication skill / インストラクション / 知識獲得 / テクニカルコミュニケーション / パソコン操作技能 / 図表の理解 / テクニカルコミュニケーション技能 / REVISING / PROCEDURAL KNOWLEDGE / TEXT PRODUCTION / 対話 / 文章表現 / 国語教育 / 口頭説明 / 推敲 / 文章産出 / 説明的文章 / 読解力 / 文書の読解 / 作業記憶容量 / 文書読解 / 眼球運動測定 / 図表 / 児童期 / 眼球運動 / 作業記憶 / 各教科の教育 … More
Except Principal Investigator
追跡調査 / 質問紙法 / 価値尺度 / 道徳性 / 向性 / 生涯発達 / 人格発達 / 構音発達 / 健常乳児の母子相互交渉 / 言語能力の発達予測 / コミュニケーション障害児 / 関係機能 / 意味機能 / 言語発達 / 特殊学級在籍児童 / 発達予測 / ダウン症幼児 / コミュニケ-ション障害児 / 新生児 / 合成母音 / 判断境界 / 吸啜反射 / Head-turn反応 / カテゴリカル反応 / 正規化 / 音声知覚 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (50 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  The fundamental study of teaching method for comprehending documents with non-continuous texts.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KISHI Manabu
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  FUNDAMENTAL STUDY ON THE METHOD FOR INSTRUCTING EXPOSITORY SKILL UNDER ICT CONDITION.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KISHI Manabu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  FUNDAMENTAL STUDY ON THE METHOD OF INSTRUCTION OF TECHNICAL COMMUNICATION SKILLPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KISHI Manabu
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  FUNDAMENTAL STUDY OF TEACHING SKILLS FOR EXPOSITORY WRITING.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      KISHI Manabu
    • Project Period (FY)
      1995 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY,FACULTY OF EDUCATION
  •  乳児の音韻知覚の特性に関する研究

    • Principal Investigator
      出口 利定
    • Project Period (FY)
      1989
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  コミュニケ-ション障害児の言語能力の発達予測に関する研究

    • Principal Investigator
      飯高 京子
    • Project Period (FY)
      1988 – 1989
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  コミュニケーション障害児の言語能力の発達予測に関する研究

    • Principal Investigator
      飯高 京子
    • Project Period (FY)
      1988 – 1989
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  総合的人格発達診断検査の作成に関する研究

    • Principal Investigator
      本明 寛
    • Project Period (FY)
      1988
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Developmental Scientific Research
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      Waseda University

All 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 現代の認知心理学3思考と言語2010

    • Author(s)
      岸学,楠見孝(編)
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Book] 文書表現技術ガイドブック2008

    • Author(s)
      岸 学(編著)
    • Publisher
      オーム社
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Book] GUIDEBOOK FOR TECHNICAL WRITINGS2008

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Publisher
      OHMU Inc
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Book] THE PROCESS OF COMPREHENSION AND PRODUCTION. IN HIRUMA, F. AND AMAMOTO, H. (EDS.) THE PSYCHOLOGY OF EXPLANATIONS. CHAP. 22007

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Publisher
      NAKANISHIYA SYUPPAN
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Book] 比留間太白・山本博樹(編著) 説明の心理学 第2章 産出と理解のプロセス2007

    • Author(s)
      岸 学(分担執筆)
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Book] 説明文理解の心理学2004

    • Author(s)
      岸 学
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      北大路書房
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Journal Article] 呈示モダリティ(読みと聴き)と文体の違いが説明文理解に与える影響2013

    • Author(s)
      森澤創・岸学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系I

      Volume: 第64集 Pages: 233-240

    • NAID

      110009560056

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 非連続型テキストを含む説明文書の読解における作業記憶の影響2013

    • Author(s)
      岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系I

      Volume: 64集 Pages: 225-232

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 非連続型テキストを含む説明文書の読解における作業記憶の影響2013

    • Author(s)
      岸学・中村光伴・亀井裕
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系I

      Volume: 第64集 Pages: 225-232

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 読解過程における「非連続型テキスト・資料」と「説明文」の関連,-どちらから先に読む?連続型テキストと非連続型テキスト-2012

    • Author(s)
      岸学
    • Journal Title

      教育科学社会科教育,明治図書

      Volume: 49巻 Pages: 28-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] くり返し読みで文章理解と読解方略は変わるのか-音読と黙読の比較-2012

    • Author(s)
      柄本健太郎・岸学・碩しずか
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系I

      Volume: 63集 Pages: 171-180

    • NAID

      110009226292

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 文章産出困難感尺度の作成とその妥当性の検討2012

    • Author(s)
      岸学、梶井芳明、飯島里美
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系I

      Volume: 63集 Pages: 159-169

    • NAID

      110009226291

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 読解過程における「非連続型テキスト・資料」と「説明文」の関連2012

    • Author(s)
      岸 学
    • Journal Title

      教育科学 社会科教育

      Volume: 49巻 Pages: 28-32

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 非連続型テキストを含む説明文の読解を促進するには?2011

    • Author(s)
      岸学・中村光伴・相澤はるか
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系I

      Volume: 62 Pages: 177-188

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] 非連続型テキストを含む説明文の読解を促進するには?-眼球運動測定による検討-2011

    • Author(s)
      岸学・中村光伴・相澤はるか
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要総合教育科学系I

      Volume: 62集 Pages: 177-188

    • NAID

      110008452391

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] コンピュータ教材における非連続型テキストを含む説明文の学習と読解パターンの分析2011

    • Author(s)
      中村光伴・岸学
    • Journal Title

      熊本学園大学論集「総合科学」

      Volume: 17巻 Pages: 7-20

    • NAID

      110008465052

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Journal Article] キーワードとキーセンテンスに着目したレポート採点支援の基礎的検討2008

    • Author(s)
      椿本弥生・中村光伴・岸 学
    • Journal Title

      科学教育研究 第31巻

      Pages: 210-219

    • NAID

      110006652159

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 児童における手順文からの学習に及ぼすイラストの効果2008

    • Author(s)
      久保寺佳奈・山本博樹・岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系 第59集

      Pages: 135-144

    • NAID

      110006649538

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] THE EXAMINATION OF EFFECTIVE METHODS FOR INSTRUCTING EXPOSITORY WRITING SKILL2008

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Journal Title

      BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY 59

      Pages: 135-144

    • NAID

      110006649537

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 説明的文章の産出における練習方法の比較2008

    • Author(s)
      岸 学・吉川愛弓
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系 第59集

      Pages: 125-133

    • NAID

      110006649537

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 図教材を用いたわかりやすい説明に関する検討-提示方法と児童の学習スタイルとの閑係-2007

    • Author(s)
      岸 学・佐藤恵美
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系 第58集

      Pages: 91-100

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] INTELLIGIBLE EXPLANATIONS BY FIGURES FOR TEACHING AIDS. -RELATIONS WITH PRESENTATION METHODS AND LEARNING STYLES FOR CHILDREN2007

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Journal Title

      BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY 58

      Pages: 91-100

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 図教材を用いたわかりやすい説明に関する検討-提示方法と児童の学習スタイルとの関係-2007

    • Author(s)
      岸 学, 佐藤恵美
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育化学系 58

      Pages: 91-100

    • NAID

      110006421640

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 作文の評価項目に関する検討 -意見文の評価は何に影響を受けるのか-2006

    • Author(s)
      吉川愛弓, 岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系 第57巻

      Pages: 93-102

    • NAID

      110004455911

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 作文の評価項目に関する検討 -意見文の評価は何に影響を受けるのか-2006

    • Author(s)
      吉川 愛弓・岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系 第57集

      Pages: 93-102

    • NAID

      110004455911

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Journal Article] 説明文理解における図の呈示方法と学習スタイルとの適性処遇交互作用2005

    • Author(s)
      岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 第1部門 56巻

      Pages: 95-101

    • NAID

      110001148763

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Journal Article] Aptitude-treatment interaction between methods of presenting figures and learning styles in comprehending expository texts.2005

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Journal Title

      BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY 56

      Pages: 95-101

    • NAID

      110001148763

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Journal Article] 説明文理解における図の呈示方法と学習スタイルとの適性処遇交互作用2005

    • Author(s)
      岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 第1部門 56

      Pages: 95-101

    • NAID

      110001148763

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Journal Article] Effects of explanatory methods for instructing procedural knowledge : Comparison between manual explanation and oral explanation.2004

    • Author(s)
      KISHI, Manabu
    • Journal Title

      BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY 55

      Pages: 37-43

    • NAID

      110000268983

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Journal Article] 手続き的知識の教授における説明方法の影響2004

    • Author(s)
      岸 学
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 第1部門 55

      Pages: 37-43

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-14580270
  • [Presentation] 映像教材における学習の理解度は学習スタイルに左右されるのか2012

    • Author(s)
      大塚規史・岸学
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      専修大学(神奈川県)
    • Year and Date
      2012-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 映像資料のノートテイキングにおけるワーキングメモリの影響2012

    • Author(s)
      中村光伴・岸学
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄県)
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 説明文産出における「読み手意識尺度」作成の予備的研究2012

    • Author(s)
      岸 学
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学(沖縄県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 非連続型テキストの読解における作業記憶の影響2011

    • Author(s)
      岸学・中村光伴
    • Organizer
      日本教育工学会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都)
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 疑問生成におけるメタ理解的知識と再読の影響2011

    • Author(s)
      柄本健太郎、岸学
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道立道民活動センター(北海道)
    • Year and Date
      2011-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 非連続型テキストの読解における作業記憶の影響2011

    • Author(s)
      岸学、中村光伴
    • Organizer
      日本教育工学会第27回全国大会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都)
    • Year and Date
      2011-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 非連続型テキストの読解リテラシーについて(2)2010

    • Author(s)
      中村光伴、岸学
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 非連続型テキストの読解リテラシーについて(3)-表示知識と繰り返し読解による影響-2010

    • Author(s)
      中村光伴・岸学
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2010-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22530697
  • [Presentation] 小学生のプレゼンテーション指導における評価項目の検討2007

    • Author(s)
      木暮敦子・岸 学
    • Organizer
      日本教育工学会第23回全国大会講演論文集 p.831-832
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 説明的文章の産出技能を指導する方法の検討2007

    • Author(s)
      岸 学・吉川愛弓
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会発表論文集, 375
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 小学生めプレゼンテーション指導における評価項目の検討2007

    • Author(s)
      木暮敦子・岸 学
    • Organizer
      日本教育工学会第23回全国大会講演論文集 p.831-832
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 説明的文章の産出技能を指導する方法の検討2007

    • Author(s)
      岸 学・吉川愛弓
    • Organizer
      日本教育心理学会第49回総会発表論文集 p.375
    • Place of Presentation
      文教大学
    • Year and Date
      2007-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 難読文章の読解支援方法の検討2006

    • Author(s)
      岸 学・中村光伴
    • Organizer
      日本教育心理学会第48回総会発表論文集, 254
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2006-09-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] コンピュータ教材における学習と読解パターンの分析(2)-繰り返しの読みによる変化-2006

    • Author(s)
      中村光伴・岸 学
    • Organizer
      日本教育心理学会第48回総会発表論文集, 525
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2006-09-16
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 小論文評価は文章のどこに注目して行われるか-Key word とKey sentenceによる検討-2006

    • Author(s)
      椿本弥生・中村光伴・岸 学
    • Organizer
      日本教育心理学会第48回総会発表論文集, 349
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Year and Date
      2006-09-17
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 説明文理解における状況モデルの構築とワーキングメモリの関係2005

    • Author(s)
      十川佳彦・関口貴裕・岸 学
    • Organizer
      日本教育心理学会第47回総会発表論文集, 507
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Year and Date
      2005-09-19
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] プレゼンテーション指導における評価項目の検討2005

    • Author(s)
      木暮敦子・岸 学
    • Organizer
      日本教育工学会第21回全国大会講演論文集 p.839-840
    • Place of Presentation
      徳島大学
    • Year and Date
      2005-09-25
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] LSAを用いた説明文指導ポイントの自動選定2005

    • Author(s)
      椿本弥生・中村光伴・岸 学・赤堀侃司
    • Organizer
      日本教育心理学会第47回総会発表論文集, 562
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Year and Date
      2005-09-19
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] 説明文読解テストの出題形式が問題の難易度に与える影響-項目応答理論による項目困難度の検討-2005

    • Author(s)
      笹山萩子・岸 学
    • Organizer
      日本教育心理学会第47回総会発表論文集, 565
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Year and Date
      2005-09-19
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • [Presentation] コンピュータ教材における学習と読解パターンの分析2005

    • Author(s)
      中村光伴・岸 学・白井裕美子
    • Organizer
      日本教育心理学会第47回総会発表論文集, 398
    • Place of Presentation
      浅井学園大学
    • Year and Date
      2005-09-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17500626
  • 1.  飯高 京子 (40014716)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  長崎 勤 (80172518)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  NAKAMURA Mitsutomo (40352398)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 4.  出口 利定 (50143623)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  鮫島 宗弘 (80015437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  菅野 敦 (10211187)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  本明 寛 (70063112)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  上田 雅夫 (30063530)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  浅井 邦二 (80063254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  織田 正美 (50063706)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  辰見 敏夫
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi