• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKEUCHI Toshie  竹内 淑恵

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

竹内 淑恵  タケウチ トシエ

Less
Researcher Number 40366828
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 法政大学, その他部局等, 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2003 – 2019: 法政大学, 経営学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Commerce
Keywords
Principal Investigator
ソーシャルメディア / 広告コミュニケーション効果 / コミュニケーション効果 / マーケティング・コミュニケーション / 商学 / 同一化 / エンゲージメント / Facebookページへの評価 / 階層線形モデル / ブランド・ロイヤルティ … More / ソーシャル・メディア / 消費者エンゲージメント行動 / 実証分析 / Facebookページ / ロイヤルティ / リレーションシップ / 企業イメージ / 企業ブランドイメージ / ブランドへの態度 / 共感 / テキストマイニング / 広告への誤認 / 二元配置分散分析 / 分散分析 / 共分散構造分析 / ベイズ推定 / 誤認 / No.1表示 / 態度変容 / 広告効果 / 因子分析 / 評価尺度開発 / 製品パッケージ / 潜在成長曲線モデル / コンジョイント分析 / 製品パッケージ開発 / ブランド育成 / マーケティング … More
Except Principal Investigator
マーケティング / 消費者行動 / Storefront Research / Processing of organic vegetables / Food Safety / local production for local consumption / Organic Vegetable / FRフーズ / 築地市場 / 中国・青島 / ACR / 顔の見える野菜 / ユニクロ / 店頭調査 / 有機野菜加工 / 食の安全性 / 地産地消 / 有機野菜 / 消費財 / 日本企業の海外進出 / アジア市場 / 適応化 / 標準化 / 日本企業 / 原産国 / 消費者 / 現地化 / サービス / 海外進出 / 日系企業 / ブランド / 技術移転 / アジア / cultural creatives / 環境コミュニケーショ / 環境政策 / ライフスタイル / エコプロダクト / エコロジー行動 / 環境コミュニケーション Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (49 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  Communication effects and building relationships on owned mediaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Toshie
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  Empathy Generated by Agenda-setting and the Effect of Advertising CommunicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Toshie
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  A Study on Misleading Mechanism for Advertisements and Guidelines for its PreventionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Toshie
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  The Research on Communication Effectiveness of Product Package and Brand BuildingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKEUCHI Toshie
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University
  •  The Cumurative Effects of Environmental Communications

    • Principal Investigator
      NISHIO Chizuru
    • Project Period (FY)
      2005 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Marketing of Organic Agricultural Products : Safety Information Presentation to Consumers and Store Design at Retail Level

    • Principal Investigator
      OGAWA Kosuke
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Hosei University

All 2020 2019 2018 2015 2014 2013 2012 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] リレーションシップのマネジメント2014

    • Author(s)
      竹内淑恵(編著)、溝本将洋、福永恭子、長坂朋代、堀田治、永江麻希子他
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      文眞堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530534
  • [Book] 広告コミュニケーション効果-ホリスティック・アプローチによる実証分析-2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      千倉書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Book] 広告コミュニケーション効果-ホリスティック・アプローチによる実証分析2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      千倉書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Book] 『マーケティング・経営戦略の数理』第6章「広告コミュニケーション効果の測定-広告想起と店頭配荷の販売への影響-」2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Total Pages
      17
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Book] 有機野菜選択の背後にある理由 : 価値構造の分析(小川孔輔・酒井理編)(『有機農作物の流通とマーケティング』第IV部第2章)2007

    • Author(s)
      西尾チヅル・竹内淑恵
    • Publisher
      農山漁村文化協会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] Facebook ページにおける消費者エンゲージメント行動 ―「いいね」とコメントの差異―2020

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 17 Pages: 59-88

    • NAID

      130007823024

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03949
  • [Journal Article] ブランド・コミュニティ研究へのマルチレベル分析の適用可能性 -Facebook ページへのリレーションシップがロイヤルティに及ぼす影響の検討-2019

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 16 Pages: 53-78

    • NAID

      130007823047

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03949
  • [Journal Article] Facebookページにおける消費者とブランドとのリレーションシップ構築2018

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 15 Pages: 43-63

    • NAID

      130007627228

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03949
  • [Journal Article] Facebookページへの共感発生と企業イメージへの影響2015

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 12 Pages: 17-39

    • NAID

      40020457037

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530534
  • [Journal Article] NO.1表示による広告効果2013

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 10 Pages: 1-28

    • NAID

      130007500020

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530534
  • [Journal Article] No.1表示による広告効果2013

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: Vol.57,No.3 Pages: 1-28

    • NAID

      130007500020

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Journal Article] 「市場を創る」が変わる-論点提示型コミュニケーションの可能性-2013

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      AD STUDIES

      Volume: Vol.44 Pages: 22-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530534
  • [Journal Article] 第2回『生活と情報についてのアンケート調査』から何が見えるか-メディア接触に対する行動と意識-2013

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      月刊JAA

      Volume: Vol.57,No.3 Pages: 21-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530534
  • [Journal Article] なぜウェアアウトは発生するのか-広告内容による影響-2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No.7

      Pages: 1-27

    • NAID

      130007500570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Journal Article] なぜウェアアウトは発生するのか-広告内容による影響-2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント

      Volume: 7巻 Pages: 1-27

    • NAID

      130007500570

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Journal Article] 携帯電話広告の表示に対する消費者反応の分析2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No. 6

      Pages: 41-69

    • NAID

      40016626329

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 金融リスク商品の選択における購買意思決定-広告誤認発生と消費者反応の分析-2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      (財)吉田秀雄記念事業財団平成20年度(第42次)助成研究論文

      Pages: 1-107

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 広告コミュニケーション効果の測定-広告想起と店頭配荷の販売への影響-2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      マーケティング・経営戦略の数理

      Pages: 87-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 広告表示等に対する消費者行動の分析2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      公正取引〜競争の法と政策〜 701

      Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 広告表示等に対する消費者行動の分析2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      公正取引 : 競争の法と政策 No.701

      Pages: 12-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 携帯電話広告の表示に対する消費者反応の分析2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント 6

      Pages: 41-69

    • NAID

      40016626329

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 携帯電話広告の表示に対する消費者反応の分析2009

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No.6

      Pages: 41-69

    • NAID

      40016626329

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 新製品のパックージにおける情報処理-販売好調製品と不調製品による差異の解明2008

    • Author(s)
      大風かおる、竹内淑恵
    • Journal Title

      消費者行動研究 14巻、1・2号

      Pages: 23-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 新製品のパッケージにおける情報処理 : 販売好調製品と不調製品の比較による差異の解明2008

    • Author(s)
      大風かおる・竹内淑恵
    • Journal Title

      消費者行動研究 Vol14, No.1/2

      Pages: 23-42

    • NAID

      130003642380

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 新製品のパッケージにおける情報処理:販売好調製品と不調製品の比較による差異の解明2008

    • Author(s)
      大風かおる・竹内淑恵
    • Journal Title

      消費者行動研究 14-1/2

      Pages: 23-42

    • NAID

      130003642380

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] サービスのロイヤルティ構造とコミュニケーション戦略一携帯電話サービスを事例として2008

    • Author(s)
      吉田奈緒子、竹内淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 240

      Pages: 10-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 製品パッケージの情報処理とコミュニケーション戦略2007

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 234号

      Pages: 30-37

    • NAID

      40015598616

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 製品パッケージの情報処理とコミュニケーション戦略2007

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 234号

      Pages: 30-37

    • NAID

      40015598616

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Journal Article] 有機野菜に対する消費者の価値構造 : 定量分析と定性分析の適用2007

    • Author(s)
      竹内淑恵, 西尾チヅル
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No.4

      Pages: 61-77

    • NAID

      40015444803

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 製品パッケージの情報処理とコミュニケーション戦略2007

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 234

      Pages: 30-37

    • NAID

      40015598616

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 有機野菜に対する消費者の価値構造 : 定量分析と定性分析の適用2007

    • Author(s)
      竹内淑恵・西尾チヅル
    • Journal Title

      イノベーション・マネジメント No.4

      Pages: 61-77

    • NAID

      40015444803

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 消費者のエコロジー行動とコミュニケーションの方向性2006

    • Author(s)
      西尾チヅル・竹内淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 Vol.230

      Pages: 18-24

    • NAID

      40015192922

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 消費者のエコロジー行動とコミュニケーションの方向性2006

    • Author(s)
      西尾チヅル, 竹内淑恵
    • Journal Title

      日経広告研究所報 Vol.230

      Pages: 18-24

    • NAID

      40015192922

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 広告効果と広告調査2006

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      平成18年版広告に携わる人の総合講座(日経広告研究所編)

      Pages: 201-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] 広告認知と店頭配荷による販売への影響2005

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Journal Title

      消費者行動研究 Vol.11, No.1・2

      Pages: 19-33

    • NAID

      130003441668

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] Factors of Household Recycling and Waste Reduction Behavior2005

    • Author(s)
      Chizuru Nishio, Toshie Takeuchi
    • Journal Title

      Asia-Pacific Advances in Consumer Research Vol.VI

      Pages: 46-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Journal Article] Factors of Household Recycling and Waste Reduction Behavior2005

    • Author(s)
      Chizuru Nishio, Toshie Takeuchi
    • Journal Title

      Asia Pacific Advances in Consumer Research 6(印刷中のため未定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Journal Article] Factors of Household Recycling and Waste Reduction Behavior2004

    • Author(s)
      Chizuru Nishio, Toshie Takeuchi
    • Journal Title

      Proceedings of Association for Consumer Research 2004 Asia Pacific Conference, May 13

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330088
  • [Presentation] Characteristics of LOHAS-Oriented Values and How They Are Changing2012

    • Author(s)
      Chizuru Nishio, Minoru Ishida and Toshie Takeuchi
    • Organizer
      Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      COEX, Seoul (Republic of Korea)(査読有)
    • Year and Date
      2012-07-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24330133
  • [Presentation] なぜウェアアウトは発生するのか:広告内容による影響2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第87回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Presentation] なぜウェアアウトは発生するのか:広告内容による影響2010

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      第87回研究大会(大阪大学)
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530443
  • [Presentation] 広告への誤認による広告効果に対する差異2008

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Presentation] パッケージ・コミュニケーション測定尺度の開発2008

    • Author(s)
      大風かおる・竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Presentation] 広告への誤認による広告効果に対する差異2008

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第83回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • [Presentation] パッケージ・コミュニケーション測定尺度の開発2008

    • Author(s)
      竹内淑恵、大風かおる
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第83回研究発表
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Presentation] 広告への誤認による広告効果に対する差異2008

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Presentation] パッケージ・コミュニケーション測定尺度の開発2008

    • Author(s)
      竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Year and Date
      2008-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Presentation] 広告表示に対する消費者反応の分析-携帯電話の通話料金プラン選択における購買意思決定-2007

    • Author(s)
      竹内 淑恵
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      メルパルク京都
    • Year and Date
      2007-12-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19530392
  • [Presentation] 有機野菜に対する価値構造の分析2005

    • Author(s)
      西尾チヅル・竹内淑恵
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第78回研究大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2005-12-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330098
  • 1.  NISHIO Chizuru (80241769)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  OGAWA Kosuke (50105855)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  SAKAI Osamu (30411466)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  UEDA Takaho (40176590)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FURUKAWA Ichiro (60209161)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  NAMIKI Yuji (90589376)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OKAMOTO Yoshiharu (20386329)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MATSUI Takeshi (70323912)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  ABE Shouzo (30060015)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  AOKI Michiyo (50289790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  OKAZE Kaoru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  HAYASHI Hiroshige
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  平瀬 チヅル
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 10 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi