• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kimura Makoto  木村 誠

… Alternative Names

KIMURA Makoto  木村 誠

Less
Researcher Number 40367420
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-2733-628X
Affiliation (Current) 2025: 新潟国際情報大学, 経営情報学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 新潟国際情報大学, 経営情報学部, 教授
2018 – 2020: 長野大学, 企業情報学部, 教授
2017: 長野大学, 企業情報学部, 准教授
2014 – 2016: 長野大学, 公私立大学の部局等, 准教授
2008 – 2011: 長野大学, 企業情報学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related / Management / Business administration
Keywords
Principal Investigator
ビッグデータ / マーケティング / 経営学 / システムダイナミックス / 2接触点の動的モデル / カストマーエンゲージメントマトリクス / 間接的デザイン / 関係性マーケティング / システムダイナミクス / Internet of Things … More / カストマーエンゲージメント / カストマーエクスペリエンス / 顧客経験 / 予測 / シミュレーション / システム・ダイナミクス / ロイヤリティプログラム / 顧客ロイヤリティ / 顧客エンゲージメント / 顧客経験マネジメント / カストマージャーニー … More
Except Principal Investigator
ゲーム産業 / プラットフォーム / ビジネスモデル / ネットワーク効果 / 産業構造変化 / エコシステム / コンテンツビジネス / プラットフォームビジネス / 経営情報 / 一人勝ち / AI / プラットフォーム戦略 / ネットワーク化 / システム・ダイナミクス / スマート自治体 / レイヤー戦略 / マーケティング機能 / マルチホーミング / 自動運転 / DX / デジタル戦略 / 利他主義 / 共助社会 / オープンイノベーション / 代替品の理論 / システムダイナミクス / 破壊的イノベーション / AI / デジタル化 / ダイナミック・ケイパビリティ / resiliency / レジリエント / ネット企業 / ゲームビジネス / 自動車産業 / システムダイナミックス / IoT / ビッグデータ / ゲーム製品 / 競争戦略 / ゲーム / シェアリング / レイヤー構造 / レイヤー構造化 / 意図せざる結果 / SD / 経営アーキテクチャ / バリューチェーン / レイヤー戦略論 / 経営情報学 / メディア情報学 / ソーシャルメディア / ネットビジネス / 資源ベース戦略論 / ビジネスシステム / 差別化システム / 経営管理 / 経営学 / 経営戦略 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (45 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Digital Strategy Integrating Disruptive Innovation and Platform Strategy

    • Principal Investigator
      Negoro Tatsuyuki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Nagoya University of Commerce & Business
      Waseda University
  •  The Customer experience (CX) management in the IoT age - Analysis, Design, Calculus for the Customer JourneyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kimura Makoto
    • Project Period (FY)
      2017 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Niigata University of International and Information Studies
      Nagano University
  •  Development of Layer Strategy integrating Platform Strategy and Ecosystem Management

    • Principal Investigator
      Negoro Tatsuyuki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Waseda University
  •  New Direction of Platform Business or Service Based on the Development of Digital Technology

    • Principal Investigator
      NEGORO Tatsuyuki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] アニメ学2011

    • Author(s)
      木村誠, 他
    • Publisher
      NTT出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Book] ポケモンビジネスの10年間(1996〜2007)2009

    • Author(s)
      木村誠
    • Total Pages
      27
    • Publisher
      早稲田大学IT戦略研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] Customer segment transition through the customer loyalty program2022

    • Author(s)
      Kimura Makoto
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

      Volume: 34 Issue: 3 Pages: 611-626

    • DOI

      10.1108/apjml-09-2020-0630

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017, KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Journal Article] A Cyclical Model of the Data Network Effects: Deepening Data Learning and Expanding Boundaries of AI-enabled Platforms2022

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      Journal of the Japan Society for Management Information

      Volume: 31 Issue: 2 Pages: 59-76

    • DOI

      10.11497/jjasmin.31.2_59

    • ISSN
      0918-7324, 2435-2209
    • Year and Date
      2022-09-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Journal Article] カストマージャーニー(CJ)とカストマーエンゲージメント(CE)の 統合化モデルとシミュレーション2018

    • Author(s)
      木村 誠
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス

      Volume: 7 Pages: 241-252

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Journal Article] クロスサイドネットワーク効果の萎縮効果の類型化 -コンシューマゲーム産業の2サイド市場モデルとシミュレーション-2017

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      経営情報学会誌

      Volume: Vol.26 No.3 Pages: 163-186

    • NAID

      40021440489

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] A Simulation of Consumer-side Multihoming of Original and Derivative Digital Games: Evidence from Japan," Universal Journal of Management,2016

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Journal Title

      Universal Journal of Management

      Volume: Vol.4, No.5 Issue: 5 Pages: 234-245

    • DOI

      10.13189/ujm.2016.040503

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] O2O活動が支援するRV連携ゲーム事業の逆問題アプローチによる事例分析2016

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      経営情報学会誌

      Volume: Vol.25、No.1 Pages: 1-27

    • NAID

      40020886714

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] 原作コンシューマゲームソフト販売本数V字回復における各種効果の検討 -追加効果の内挿型/外挿型モデリング―2015

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      システムダイナミックス

      Volume: 13-14 Pages: 21-36

    • NAID

      40020817644

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] Effects for console game sales in Japan market2015

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Journal Title

      Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics

      Volume: Vol.27, Issue 1 Pages: 61-81

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] ゲームを核にした商品のウェブを提供する「ポケモン」ビジネス2014

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      歴史地理教育

      Volume: No.819 Pages: 18-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Journal Article] デジタルゲームのエコシステムと原作・補完コンテンツの移行オプション-アーケードゲームとコンシューマゲームの比較事例分析-2011

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: Vol.45, No.1 Pages: 57-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] アニメビジネスの基本モデル2011

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      アニメ学(高橋光輝・津堅信之編)(NTT出版)

      Volume: 第5章 Pages: 115-151

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] ブシロード製トレーディングカードゲーム:ヴァイスシュヴァルツ(2007-2010)2011

    • Author(s)
      木村誠
    • Journal Title

      早稲田大学IT戦略研究所ケーススタディNo.21

      Pages: 1-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] チキン-エッグ問題に焦点を当てた原作-派生コンテンツの循環的構造モデル-ポケモンビジネスの事例分析からの示唆2009

    • Author(s)
      木村誠・根来龍之
    • Journal Title

      日本経営学会誌 第23号

      Pages: 98-111

    • NAID

      110007226028

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] チキンーエッグ問題に焦点を当てた原作-派生コンテンツの循環的構造モデルーポケモンビジネスの事例分析からの示唆2009

    • Author(s)
      木村誠・根来龍之
    • Journal Title

      日本経営学会誌 23

      Pages: 98-111

    • NAID

      110007226028

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] チキン-エッグ問題に焦点を当てた原作-派生コンテンツの循環的構造モデル-ポケモンビジネスの事例分析からの示唆2009

    • Author(s)
      木村誠・根来龍之
    • Journal Title

      日本経営学会誌

      Volume: 第23号 Pages: 98-111

    • NAID

      110007226028

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Journal Article] 電子マネー「WAON」:普及と利便性のためのオープン政策2009

    • Author(s)
      木村誠・根来龍之
    • Journal Title

      早稲田ビジネスレビュー 11

      Pages: 102-109

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] システム・ダイナミックス(SD)モデルの理解と再利用への試み2023

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      JSDカンファレンス2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] AIプラットフォーム企業の循環的論理に基づいたビジネスモデルの枠組み2023

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会 2023年 全国研究発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] 生成系AIを用いたVensimモデルからJulia コードへの変換、日本システム・ダイナミクス学会2023

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      JSDカンファレンス2023
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] 感度分析による顧客セグメント規模の推移予測2022

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      日本システム・ダイナミクス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] AI対応プラットフォームを対象とするデータネットワーク効果研究の方向性 統合的アプローチによる文献レビュー2021

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会2021年全国発表大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Presentation] AI対応プラットフォームを対象とするデータネットワーク効果研究の方向性 統合的アプローチによる文献レビュー2021

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] Vensim から Ventity モデル変換:システム‐データサイエンス適用性2020

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      日本システム・ダイナミクス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Presentation] Customer Journey Pathway Analysis from the Perspective of Customer Engagement: A System Dynamics Approach2020

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Organizer
      3rd Asia Pacific System Dynamics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Presentation] VensimからVentityモデル変換:システム‐データサイエンス適用性2020

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      日本システム・ダイナミクス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] クロスサイドネットワーク効果の萎縮効果の類型化 コンシューマゲーム産業の2サイド市場モデルとシミュレーション2019

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] 2サイド市場とデータリッチ市場の統合化モデル:クロスサイドネットワーク効果とデータフィードバック効果の相互作用2019

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会秋季全国研究発表大会2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Presentation] Customer Journey Pathway Analysis from the Perspective of Customer Engagement: A System Dynamics Approach2019

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Organizer
      3rd Asia Pacific System Dynamics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] 2サイド市場とデータリッチ市場の統合化モデル クロスサイドネットワーク効果とデータフィードバック効果の相互作用2019

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01534
  • [Presentation] カストマージャーニー(CJ)とカストマーエンゲージメント(CE)の 統合化モデルとシミュレーション2018

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] カストマージャーニー(CJ)とカストマーエンゲージメント(CE)の 統合化モデルとシミュレーション2018

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      日本マーケティング学会 カンファレンス2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04017
  • [Presentation] The growth stage of Japanese game apps market: A case study and simulation2017

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Organizer
      2nd Asia-Pacific Region System Dynamics Conference of the System Dynamics Society
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2017-02-20
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] クロスサイドネットワーク効果における萎縮効果の検討:コンシューマゲーム産業の2サイド市場モデルとシミュレーション2017

    • Author(s)
      木村 誠
    • Organizer
      経営情報学会2017年春季全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      法政大学 市ヶ谷キャンパス
    • Year and Date
      2017-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] Strategic use of tying of complementary data services: A case study of Pokemon2017

    • Author(s)
      Makoto Kimura
    • Organizer
      Replaying Japan 2017, The Strong National Museum of Play, USA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] スマートフォン向けゲームアプリ動態的競争のシミュレーション2016

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      ステムダイナミックス学会日本支部コンフェレンス
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Year and Date
      2016-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] 原作ゲームの情報バンドリングによる映画興行収入V字回復2015

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      システムダイナミックス学会
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] 原作コンシューマゲームソフト販売本数V字回復における各種効果の検討2014

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      システムダイナミックス学会日本支部コンフェレンス
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2014-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26285090
  • [Presentation] ソーシャルゲームのアナログ的特性とデジタル的特性-TCG、ビデオゲーム、ガラケー向けソーシャルゲームの比較事例分析-2011

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      専修大学(東京都)
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] ソーシャルゲームのアナログ的特性とデジタル的特性-TCG、ビデオゲーム、ガラケー向けソーシャルゲームの比較事例分析-2011

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2011-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] 競争優位からみたロジスティクスの情報化の遅れに関する実証分析2010

    • Author(s)
      木村達也, 根来龍之, 峰滝和典
    • Organizer
      日本物流学会
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2010-09-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] コンテンツ間議事相補性の誘導レベル向上:ポケモンビジネス10年間のライフサイクル分析2009

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2009-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] コンテンツ間疑似相補性の誘導レベル向上:ポケモンビジネス10年間のライフサイクル分析2009

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会春季全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] コンテンツ間疑似相補性の誘導レベル向上:ポケモンビジネス10年間のライフサイクル分析2009

    • Author(s)
      木村誠
    • Organizer
      経営情報学会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • 1.  NEGORO Tatsuyuki (70189364)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  KOKURYO Jiro (00255580)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MORITA Masataka (70339604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi