• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshida Hiroshi  吉田 寛

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YOSHIDA Hiroshi  吉田 寛

Less
Researcher Number 40431879
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 東京大学, 大学院人文社会系研究科(文学部), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024 – 2025: 東京大学, 大学院人文社会系研究科(文学部), 教授
2019 – 2023: 東京大学, 大学院人文社会系研究科(文学部), 准教授
2015 – 2018: 立命館大学, 先端総合学術研究科, 教授
2015: 立命館大学, その他の研究科, 教授
2009 – 2014: 立命館大学, 先端総合学術研究科, 准教授 … More
2008 – 2009: Ritsumeikan University, 大学院・先端総合学術研究科, 准教授
2007: The University of Tokyo, 大学院・人文社会系研究科, 助教
2006: 東京大学, 大学院人文社会系研究科, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related / Aesthetics and studies on art / Aesthetics/Art history / Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related / Entertainment and game informatics 1 / Area studies / Study of the arts/History of the arts/Arts in general
Except Principal Investigator
Aesthetics and studies on art / Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related / Basic Section 01070:Theory of art practice-related / Medium-sized Section 1:Philosophy, art, and related fields / Aesthetics/Art history
Keywords
Principal Investigator
ゲーム / 美学 / 感性学 / 遊び / バーチャルリアリティ / 感性 / ビデオゲーム / ゲーム研究 / イマージョン / 没入 … More / デジタルゲーム / 感性哲学 / 錯覚 / イリュージョン / 聴覚文化 / 創造性 / ゲームスタディーズ / メタゲーミング / メタゲーム / メガロポリス / 仮想空間 / 都市 / 産業 / 翻訳 / ビデオゲーム研究 / ローカリゼーション / 翻訳学 / Descriptive Translation / Video Games Translation / Translation Studies / フロー理論 / 比較宗教学 / プレイヤー / ギャンブル / バーチャル / 仮想現実 / フィクション / 虚構 / メディア / デザイン / 音楽 / 嗅覚 / 味覚 / 触覚 / 聴覚 / 視覚 / 五感 / オリンピック競技 / リヒャルト・ヴァーグナー / ビートルズ / ロベルト・シューマン / 音楽学 / オリンピック / 芸術と政治 / テレビゲーム / 異文化理解 / 文明の衝突 … More
Except Principal Investigator
美学 / 芸術学 / 文化研究 / ポップカルチャー / 比較文化 / 解釈 / 因果 / 物語 / 出来事 / ゲーム / 商品 / 上演文化 / パトロン / 性風俗 / 日本舞踊 / バレエ / 舞踊 / 労働者 / 商品化 / 芸術化 / 劇場 / 舞台芸術 / ポストトゥルス / ポストコロナ / 脱マスメディア社会 / 文化理論 / 現代絵画 / 京都 / 山水画 / 風景画 / 美学・芸術学 / パフォーミング・アート / 中国 / 韓国 / 台湾 / 日本 / 翻訳 / 美術 / パブリック・アート / 環境 / 近代 / アート / パブリック / 翻訳環境芸術 / 相互理解 / インターカルチュラル / 伝統と近代 / アジア Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (178 results)
  • Co-Researchers

    (49 People)
  •  「出来事」を解釈する枠組みとしてのゲーム

    • Principal Investigator
      井上 明人
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  上演文化に関する「芸術化」の国際比較研究:商品及び労働者としての演者を巡る諸問題

    • Principal Investigator
      安田 靜
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 01070:Theory of art practice-related
    • Research Institution
      Nihon University
  •  Aesthetic research on the creative function of play and gamePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 寛
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  What is Real? Exploration of City and Bodyscape through the Theory of Extended MindPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 寛
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for JSPS Fellows
    • Review Section
      Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Aesthetic consideration of the immersion in digital gamesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yoshida Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 01050:Aesthetics and art studies-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
  •  Research on the Aesthetics of Pop-culture in the age of non-mass media

    • Principal Investigator
      MUROI Hisashi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Review Section
      Medium-sized Section 1:Philosophy, art, and related fields
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Video Games Localisation in the Japanese ContextPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      土肥 秀行, 吉田 寛
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for JSPS Fellows
    • Research Field
      Entertainment and game informatics 1
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Reconsideration of Immersion in AestheticsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Aesthetics and studies on art
    • Research Institution
      The University of Tokyo
      Ritsumeikan University
  •  Basic Studies for constructing a Pop-culture Aesthetics appllied the concept of "the Pop-culture World"

    • Principal Investigator
      MUROI Hisashi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Aesthetics and studies on art
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Fundamental Studies on the Aesthetics of IllusionPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Aesthetics and studies on art
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  日本における新宗教とビデオゲーム:フロー理論の見地からの比較分析研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 寛
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for JSPS Fellows
    • Research Field
      Area studies
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Scientific Research on Construction of the Aesthetics of Popular Culture

    • Principal Investigator
      MUROI HISASHI
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Aesthetics and studies on art
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Aesthetic Study on the Historical Formation of the Five SensesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIROSHI Yoshida
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Aesthetics/Art history
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Fundamental Research for Constructing the Auditory Cultural StudiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Study of the arts/History of the arts/Arts in general
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  About Aesthetic Senses and Feelings in Asia

    • Principal Investigator
      KAMBAYASHI Tsunemichi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Aesthetics/Art history
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  「文明の衝突」の時代における芸術教育の可能性Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉田 寛
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Aesthetics/Art history
    • Research Institution
      The University of Tokyo

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] デジタルゲーム研究2023

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      436
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      9784130101578
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00114
  • [Book] デジタルゲーム研究2023

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Total Pages
      436
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      9784130101578
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25291
  • [Book] ポスト・コロナのポップカルチャー2022

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、秋庭史典、吉田寛、ファビアン・カルパントラ、大澤真幸、藤田直哉
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      横浜国立大学室井研究室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] Japan's Contemporary Media Culture between Local and Global2021

    • Author(s)
      Martin Roth, Hiroshi Yoshida & Martin Picard (eds.)
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      CrossAsia-eBooks
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] Japan's Contemporary Media Culture between Local and Global2021

    • Author(s)
      Martin Roth, Hiroshi Yoshida & Martin Picard (eds.)
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      CrossAsia-eBooks
    • ISBN
      9783948791209
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Book] Japan's Contemporary Media Culture between Local and Global2021

    • Author(s)
      Martin Roth, Hiroshi Yoshida & Martin Picard (eds.)
    • Total Pages
      340
    • Publisher
      CrossAsia-eBooks
    • ISBN
      9783948791209
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KF0072
  • [Book] メディア変容と新型コロナウィルス記録集2021

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、秋葉史典、吉田寛、ファビアン・カルパントラ
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      横浜国立大学室井尚研究室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] ポストメディア・セオリーズ2021

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      393
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Book] クリティカル・ワード メディア論2021

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      フィルムアート社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Book] 美学の事典2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      735
    • Publisher
      丸善出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Book] デジタルゲーム研究入門2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Book] 美学の辞典2020

    • Author(s)
      吉岡洋(編集委員長)室井尚、佐藤守弘、秋葉史典、吉田寛(ほか、共著)
    • Total Pages
      735
    • Publisher
      丸善出版
    • ISBN
      9784621305423
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] ストリーミングの美学―"Netflix Nations"のRamon Lobato氏を迎えて2020

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、秋庭史典、吉田寛、ファビアン・カルパントラ、ラモン・ロバト
    • Total Pages
      30
    • Publisher
      横浜国立大学室井尚研究室
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] 多元化するゲーム文化と社会2019

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      ニューゲームズオーダー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Book] 多元化するゲーム文化と社会、ゲーム研究をめぐる困難2019

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      360
    • Publisher
      ニューゲームズオーダー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Book] ポップカルチャー・ワールド概念を用いたポップカルチャー美学の構築に関わる基盤研究成果報告書2019

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、秋庭史典、吉田寛
    • Total Pages
      36
    • Publisher
      横浜国立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Book] ゲンロン8、メタゲーム的リアリズム2018

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      342
    • Publisher
      ゲンロン
    • ISBN
      9784907188252
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Book] 研究集会/音とともに生きる―文化的実践としてのポピュラー音楽2018

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、吉田寛、秋庭史典、ピーター・バラカン、安田昌弘、輪島裕介、増田聡
    • Total Pages
      47
    • Publisher
      横浜都市文化ラボ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Book] 叢書セミオトポス13 賭博の記号論──賭ける・読む・考える、ギャンブルに賭けられるものは何か──ゲーム研究からの考察2018

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      新曜社
    • ISBN
      9784788515918
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Book] ポップカルチャー・ワールド概念を用いたポップカルチャー美学の構築に関わる基盤研究・研究成果報告書2016年度2017

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、秋庭史典、佐藤守弘、吉田寛、他
    • Total Pages
      37
    • Publisher
      横浜国立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Book] ポピュラーカルチャーの美学構築に関する基盤研究 研究成果報告書 2013-2015年度2016

    • Author(s)
      室井尚、佐藤守弘、吉田寛、吉岡洋、秋葉史典、大久保美紀
    • Total Pages
      55
    • Publisher
      横浜国立大学教育人間科学部横浜都市文化ラボ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Book] 「ポピュラーカルチャーの美学構築に関する基盤研究」研究成果報告書2016

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、秋庭史典、吉田寛、大久保美紀
    • Total Pages
      56
    • Publisher
      横浜都市文化ラボ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Book] 絶対音楽の美学と分裂する〈ドイツ〉2015

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      332
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Book] 〈音楽の国ドイツ〉の神話とその起源──ルネサンスから十八世紀2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 民謡の発見と〈ドイツ〉の変貌2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] ビデオゲームの記号論的分析――〈スクリーンの二重化〉をめぐって, ゲーム研究のこれまでとこれから――感性学者の視点から, ゲーム化する世界――コンピュータゲームの記号論 (日本記号学会編)2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Publisher
      新曜社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 〈音楽の国ドイツ〉の神話とその起源――ルネサンスから十八世紀2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 〈音楽の国ドイツ〉の神話とその起源2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 「ゲーミフィケーション」の時代, 子ども白書2013 (日本子どもを守る会編)2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Publisher
      本の泉社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 民謡の発見と〈ドイツ〉の変貌――十八世紀2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Book] 特別公開企画アフター・メタヒストリー-ヘイドン・ホワイト教授のポストモダニズム講義2010

    • Author(s)
      吉田寛・篠木涼・櫻井悟史編
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      立命館大学生存学研究センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Book] ヴァーグナーの「ドイツ」2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      408
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Book] ヴァーグナーの「ドイツ」-超政治とナショナル・アイデンティティのゆくえ2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Total Pages
      408
    • Publisher
      青弓社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] Symbol Emergence in Robotics2023

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Journal Title

      Open Semiotics

      Volume: 4 Pages: 559-571

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25291
  • [Journal Article] Symbol Emergence in Robotics2023

    • Author(s)
      TANIGUCHI Tadahiro, KATO Takafumi, MUKUMOTO Tasuku, YOSHIDA Hiroshi
    • Journal Title

      Open Semiotics

      Volume: 4 Pages: 559-571

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00114
  • [Journal Article] ヴァーグナーとギリシャ劇2023

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ショーペンハウアー研究

      Volume: 28 Pages: 49-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25291
  • [Journal Article] RTAはゲームを再創造する2022

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      BANDIT

      Volume: 1 Pages: 46-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Journal Article] デジタルゲーム研究は美学にとってなぜ重要か2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      文化交流研究

      Volume: 33 Pages: 71-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Journal Article] eスポーツから考える──身体、技術、コミュニケーションの現在と未来2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      Fashion Talks...

      Volume: 12 Pages: 28-37

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Journal Article] eスポーツから考える──身体、技術、コミュニケーションの現在と未来2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      Fashion Talks...

      Volume: 12 Pages: 28-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Journal Article] デジタルゲーム研究は美学にとってなぜ重要か2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      文化交流研究

      Volume: 33 Pages: 71-81

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Journal Article] L'experience videoludique en tant que double processus semiotique2020

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Journal Title

      JTLA (Journal of the Faculty of Letters, The University of Tokyo, Aesthetics)

      Volume: 44 Pages: 51-57

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Journal Article] L’expe'rience vide'oludique en tant que double processus se'miotique2020

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Journal Title

      JTLA (Journal of the Faculty of Letters, The University of Tokyo, Aesthetics)

      Volume: 44 Pages: 51-57

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Journal Article] 機械にゲームができるのか?2019

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      こころの未来

      Volume: 21 Pages: 18-21

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Journal Article] 機械にゲームができるのか?──タークからコンピュータへ2019

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      こころの未来

      Volume: 21 Pages: 18-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Journal Article] 明治前期の「国楽」の理念にみる「ナショナルなもの」の位相2018

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      関西美学音楽学論叢

      Volume: 2 Pages: 2-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] ギャンブルに賭けられるものは何か──ゲーム研究からの考察2018

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Journal Title

      日本記号学会編『賭博の記号論』

      Volume: - Pages: 79-96

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] メタゲーム的リアリズム──批評的プラットフォームとしてのデジタルゲーム2018

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Journal Title

      ゲンロン

      Volume: 8 Pages: 76-98

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] 明治前期の「国楽」の理念にみる「ナショナルなもの」の位相2018

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      関西美学音楽学論叢

      Volume: 2 Pages: 2-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Journal Article] 〈抗い〉としてのゲームプレイ ゲーム的リアリズム2・0のために2017

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ユリイカ

      Volume: Vol. 49-3 Pages: 141-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] ビデオゲームの進化に人間の感性の本質を探る2017

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      RADIANT

      Volume: 6 Pages: 20-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] ビデオゲームの進化に人間の感性の本質を探る2017

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      RADIANT

      Volume: 6 Pages: 20-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Journal Article] Exploring the Nature of Human Senses and Perception in the Evolution of Video Games2017

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Journal Title

      RADIANT

      Volume: 6 Pages: 20-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Journal Article] 〈抗い〉としてのゲームプレイ2017

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ユリイカ

      Volume: 49-3 Pages: 141-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] オリンピックにおける芸術競技2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      現代スポーツ評論

      Volume: Vol. 35 Pages: 68-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] ゲーム研究の現在──「没入」をめぐる動向2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      アステイオン

      Volume: 84 Pages: 217-221

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] ゲーム研究の現在──「没入」をめぐる動向2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      アステイオン

      Volume: Vol. 84 Pages: 217-221

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] オリンピックにおける芸術競技2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      現代スポーツ評論

      Volume: 35 Pages: 68-76

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Journal Article] 共同討議:聴覚性の過去と現在2015

    • Author(s)
      渡辺裕、吉田寛、金子智太郎、長門洋平、福田貴成
    • Journal Title

      表象

      Volume: 9 Pages: 17-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] デジタルゲームいまむかし──変わるものと変わらないもの2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      国立民族学博物館編『月刊みんぱく』

      Volume: 38巻12号 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Journal Article] 規則と自由の弁証法としてのゲーム──〈ルールの牢獄〉でいかに自由が可能か?2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館大学国際言語文化研究所編『立命館言語文化研究』

      Volume: 26巻1号 Pages: 19-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Journal Article] デジタルゲームいまむかし2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      月刊みんぱく

      Volume: 38-12 Pages: 4-5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] 規則と自由の弁証法としてのゲーム2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館言語文化研究

      Volume: 26-1 Pages: 19-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Journal Article] なぜいまビデオゲーム研究なのか――グローバリゼーションと感覚変容の観点から2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館言語文化研究 (立命館大学国際言語文化研究所編)

      Volume: 24巻2号 Pages: 93-98

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] なぜいまビデオゲーム研究なのか──グローバリゼーションと感覚変容の観点から2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館言語文化研究

      Volume: 24-2 Pages: 93-98

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] なぜいまビデオゲーム研究なのか2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館大学国際言語文化研究所編『立命館言語文化研究』

      Volume: 24/2 Pages: 93-98

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] 混合趣味の衰退と民謡の発見──18世紀ドイツ音楽とナショナル・アイデンティティ2012

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ドイツ研究

      Volume: 46 Pages: 19-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] 混合趣味の衰退と民謡の発見――18世紀ドイツ音楽とナショナル・アイデンティティ2012

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ドイツ研究 (日本ドイツ学会編)

      Volume: 第46号 Pages: 19-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] ユニヴァーサル・デザインはなぜそう呼ばれるか──再起動されたモダン・デザイン2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      立命館大学生存学研究センター編『生存学』

      Volume: 4 Pages: 94-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] ビデオゲームにとって「リアルな空間」とは何か?──〈第三の次元〉の表現技法を中心に2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      神戸大学芸術学研究室編『美学芸術学論集』

      Volume: 7 Pages: 31-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] ビデオゲームにとって「リアルな空間」とは何か?-<第三の次元>の表現技法を中心に2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      美学芸術学論集(神戸大学芸術学研究室編) 第7号

      Pages: 31-49

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] ユニヴァーサル・デザインはなぜそう呼ばれるか-再起動されたモダン・デザイン2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      生存学(立命館大学生存学研究センター編) 第4号

      Pages: 94-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] 〈老化〉するゲーム文化──ビデオゲームの三つのエイジングをめぐって2011

    • Author(s)
      上村雅之、河村吉章、サイトウ・アキヒロ、尾鼻崇、吉田寛
    • Journal Title

      立命館大学生存学研究センター編『生存学』

      Volume: 4 Pages: 40-93

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] ユニヴァーサル・デザインはなぜそう呼ばれるか――再起動されたモダン・デザイン2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      生存学 (立命館大学生存学研究センター編)

      Volume: 第4号 Pages: 94-112

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Journal Article] 歴史の空白とジャンルの闘争-シューマンと《ベートーヴェン以後》のドイツ音楽2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      思想(岩波書店) 第1040号

      Pages: 27-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] われわれは何を買わされているのか2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ユリシーズ

      Volume: No.2 Pages: 100-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] 聴覚の座をめぐる近代哲学の伝統2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      美学

      Volume: 第61巻1号 Pages: 25-36

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] 聴覚の座をめぐる近代哲学の伝統-ヘルダー、カント、ヘーゲルの場合2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      美学(美学会編) 第61巻1号

      Pages: 25-36

    • NAID

      110009471056

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] 歴史の空白とジャンルの闘争2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      思想

      Volume: 第1040号 Pages: 27-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] われわれは何を買わされているのか-新リマスターCDから考えるビートルズの「オーセンティシティ」2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      ユリシーズ(シンコーミュージック・エンタテイメント) 第2号

      Pages: 100-103

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] ベートーヴェンからワーグナーへ-「進化した交響曲」としての楽劇2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      フィルハーモニー(NHK交響楽団) 第81巻第8号

      Pages: 18-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] The Art Competitions in the Modern Olympic Games2009

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Journal Title

      Aesthetics 13

      Pages: 1-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] ベートーヴェンからワーグナーヘ2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      フィルハーモニー 第81巻8号

      Pages: 18-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] The Art Competitions in the Modern Olympic Games2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Journal Title

      Aesthetics No.13

      Pages: 1-9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] The Art Competitions in the Modern Olympic Games : Rethinking the Boundary Problem between Art and Sport.2009

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA.
    • Journal Title

      Aesthetics. No.13

      Pages: 111-120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Journal Article] テレビゲームの感性学に向けて2007

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Journal Title

      『多摩美術大学研究紀要』 第22号

      Pages: 183-90

    • NAID

      40016092902

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18820005
  • [Journal Article] 19世紀の人々はどのように音楽を聴いたのか?2007

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Journal Title

      『フィルハーモニー』 第79巻第7号

      Pages: 28-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18820005
  • [Journal Article] 近代オリンピックにおける芸術競技の考察2006

    • Author(s)
      吉田 寛
    • Journal Title

      美学 第57巻第2号

      Pages: 15-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18820005
  • [Presentation] Metagaming: Appropriative Creativity of Gaming Memes2024

    • Author(s)
      YOSHIDA Hiroshi
    • Organizer
      Taiwan Cultural Studies Association
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00114
  • [Presentation] Metagaming: Appropriative Creativity of Gaming Memes2024

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      Taiwan Cultural Studies Association
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K25291
  • [Presentation] Between Virtual and Physical2023

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Occupied by Play: Rethinking Reading and Learning in Japan
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Rethinking Digital Games between Virtual and Physical2023

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Special Seminar at SOAS, London University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KF0072
  • [Presentation] Rethinking Digital Games between Virtual and Physical2023

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Special Seminar at SOAS, London University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Between Virtual and Physical2023

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Occupied by Play Rethinking Reading and Learning in Japan
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KF0072
  • [Presentation] Relocating Digital Game in the Tradition of Toy2022

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Workshop on Digital Humanities, Linked Open Data and Games Research, Stuttgart Media University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Game Studies as a Node of Multiple Disciplines and Methodologies2022

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Seminar at Department of Asian and Middle Eastern Studies, Stockholm University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Relocating Digital Game in the Tradition of Toy2022

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Workshop on Digital Humanities, Linked Open Data and Games Research, Stuttgart Media University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KF0072
  • [Presentation] Game Studies as a Node of Multiple Disciplines and Methodologies2022

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Seminar at Department of Asian and Middle Eastern Studies, Stockholm University
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22KF0072
  • [Presentation] 芸術、スポーツ、ゲーム──三項関係で考える2021

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      第15回藝術学関連学会連合公開シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] 在玩具的伝統中反思日本的数字游戯2021

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      創意中国与游戯文化系列論壇第一場「游戯与跨文化伝播国際論壇」、上海交通大学、中国
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] 芸術、スポーツ、ゲーム──三項関係で考える2021

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      藝術学関連学会連合第15回公開シンポジウム「芸術とスポーツ」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] 「新しい生活様式」は学術活動をどう再編成するのか――ソーシャルディスタンスとメディア2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      脱マスメディア時代のポップカルチャー美学に関する基盤研究・2020年度オープン研究会第一回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] ビデオゲームにおける画面分割2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      脱マスメディア時代のポップカルチャー美学に関する基盤研究・2020年度オープン研究会第三回
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] Japanese Digital Games in the Tradition of Toys2020

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      International Symposium “Playing Japan: Toys, Games, Literature, and Language Education,” Department of Asian, Middle Eastern and Turkish Studies, Stockholm University, Sweden
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] 玩具の伝統のなかで日本のデジタルゲームを再検討する2020

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      ゲームと異文化間コミュニケーションに関する国際フォーラム(上海交通大学、中国)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Japanese Digital Games in the Tradition of Toys2020

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Playing Japan: Toys, Games, Literature, and Language Education (Stockholm University)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00123
  • [Presentation] Metagaming and Ecologies of Video Games2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      NII Shonan Meeting, No. 132: Modelling Cultural Processes
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Presentation] Conditions and Effects of "Games in Games" in Video Games2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      21st International Congress of Aesthetics, University of Belgrade, Belgrade, Serbia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Presentation] The Aesthetics of Retrogaming2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Pixel-Art und Chiptunes
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] Emulation at Play2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      9th International Conference on Eastern Aesthetics
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] Conditions and Effects of “Games in Games” in Video Games2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      第21回国際美学会(21st International Congress of Aesthetics)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H00517
  • [Presentation] The Aesthetics of Retrogaming2019

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Pixel-Art und Chiptunes
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Presentation] Early History of Epistemic Sounds in Digital Games2018

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Replaying Japan 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] Next Level: Creating Larger Research Units in Game Studies2018

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      DiGRA 2018: The 11th Conference of the Digital Games Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] Next Level: Creating Larger Research Units in Game Studies2018

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      DiGRA 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Presentation] Forced Play? Gameplay as Immaterial Labour2018

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Workshop "On Playbour: Laborization of Affect and Play in Participatory Culture"
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18F18728
  • [Presentation] Games in Games: From Bonus Stages to Virtual Archives2017

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Game Studies Seminar. Organized by the Center for Computer Games Research, IT University of Copenhagen
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02301
  • [Presentation] Games in Games: From Bonus Stages to Virtual Archives2017

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Game Studies Seminar, the Center for Computer Games Research, IT University of Copenhagen, Copenhagen (Denmark)
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] 〈運のゲーム〉を考える2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本記号学会第36回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学吹田キャンパス
    • Year and Date
      2016-05-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] Gameplay as Faith2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      2016 Culture/Science International Conference
    • Place of Presentation
      釜山、韓国
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] Playing over Death2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      第20回国際美学会議「美学とマスカルチャー」
    • Place of Presentation
      ソウル国立大学、韓国
    • Year and Date
      2016-07-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H01912
  • [Presentation] Game and Its Borders in Digital Media2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Crossing Point: Japanese Media Art, Game and Popular Culture
    • Place of Presentation
      Madrid, Spain
    • Year and Date
      2016-01-26
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] 「〈運のゲーム〉を考える」(セッション「ギャンブルのメディア論-麻雀・競馬・パチスロ」)2016

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本記号学会第36回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学吹田キャンパス(大阪府・吹田市)
    • Year and Date
      2016-05-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Videojuegos en Japon: Arte e industria2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Publica 16: Encuentros Internacionales de Gestion Cultural
    • Place of Presentation
      Circulo de Bellas Artes, Madrid, Spain
    • Year and Date
      2016-01-26
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Gameplay as Faith2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      2016 Culture/Science International Conference
    • Place of Presentation
      釜山(韓国)
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Playing over Death2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      20th International Congress of Aesthetics
    • Place of Presentation
      ソウル(韓国)
    • Year and Date
      2016-07-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Game and Its Borders in Digital Media2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Conferencia “Crossing Point: Japanese Media Art, Game and Popular Culture”
    • Place of Presentation
      MediaLab-Prado, Madrid, Spain
    • Year and Date
      2016-01-26
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Videojuegos en Japon: Arte e industria2016

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Publica 16
    • Place of Presentation
      Madrid, Spain
    • Year and Date
      2016-01-28
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] 「ゲーム的リアリズム」問題再考2015

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      KANSAI CEDEC 2015
    • Place of Presentation
      大阪芸術大学スカイキャンパス、大阪
    • Year and Date
      2015-02-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] “Epistemic Sound in Video Games.”2015

    • Author(s)
      Hiroshi Yoshida
    • Organizer
      Music Research Series, Goldsmiths
    • Place of Presentation
      University of London, London (英国)
    • Year and Date
      2015-05-12
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Epistemic Sound in Video Games2015

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Music Research Series
    • Place of Presentation
      London, United Kingdom
    • Year and Date
      2015-05-12
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Aesthetics of Video Games2015

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Sixth Form Japan Day: A Global Perspective, a Door to New Opportunities
    • Place of Presentation
      School of Oriental and African Studies (SOAS), London, United Kingdom
    • Year and Date
      2015-11-05
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Aesthetics of Video Games2015

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Sixth Form Japan Day
    • Place of Presentation
      London, United Kingdom
    • Year and Date
      2015-11-05
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Johann Gottfried Herder's Folksong Project as an Early Interest in Intangible Cultural Heritage : Between Universalism and Nationalism2014

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      International Symposium : "Safeguarding the Intangible : Cross-Cultural Perspectives on Music and Heritage,"
    • Place of Presentation
      Goldsmiths, University of London, United Kingdom
    • Year and Date
      2014-02-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] Game as Illusion2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      Replaying Japan 2014: 2nd International Japan Game Studies Conference
    • Place of Presentation
      University of Alberta, Edmonton, Canada
    • Year and Date
      2014-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Meta-Framing Evolution of Digital Game2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      7th Annual Conference of the Rewriting Modern and Contemporary Japanese Intellectual History Project
    • Place of Presentation
      Friedrich-Alexander-Universitat Erlangen-Nurnberg, Erlangen, Germany
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Early Decades of Video Game Culture in Japan2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      12th World Congress of Semiotics
    • Place of Presentation
      New Bulgarian University, Sofia, Bulgaria
    • Year and Date
      2014-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] 接触から震動へ──〈響き〉としての内面性の誕生2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      表象文化論学会第9回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都目黒区)
    • Year and Date
      2014-07-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Early Decades of Video Game Culture in Japan2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      12th World Congress of Semiotics
    • Place of Presentation
      New Bulgarian University, Sofia, Bulgaria
    • Year and Date
      2014-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] 〈認知的=遊戯的人工物〉としてのビデオゲーム2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      美学会西部会第297回研究発表会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2014-02-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] RoundTable "Semiotics of Pop-culture--Focusing on the analysis and effects of the Japan Popのオーガナイズと司会2014

    • Author(s)
      室井尚、吉岡洋、佐藤守弘、吉田寛、大久保美紀、丸山美佳ほか
    • Organizer
      12th. World Congress of Semiotics
    • Place of Presentation
      New Bulgarian University, Sofia, Bulgary
    • Year and Date
      2014-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Video Game Experience as Doubled Semiotic Process2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      XIeme colloque de la Societe Francaise des Etudes Japonaises
    • Place of Presentation
      Universite Paris-Diderot, Paris, France
    • Year and Date
      2014-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] Game as Illusion2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      2nd International Japan Game Studies Conference
    • Place of Presentation
      University of Alberta, Edmonton, Canada
    • Year and Date
      2014-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Video Game Experience as Doubled Semiotic Process2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      XIeme colloque de la Societe Francaise des Etudes Japonaises
    • Place of Presentation
      Universite Paris-Diderot (Paris 7), Paris, France
    • Year and Date
      2014-12-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] 接触から震動へ──〈響き〉としての内面性の誕生2014

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      表象文化論学会第9回大会
    • Place of Presentation
      東京大学、東京
    • Year and Date
      2014-07-05
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25244005
  • [Presentation] Meta-Framing Evolution of Digital Game2014

    • Author(s)
      YOSHIDA, Hiroshi
    • Organizer
      International Conference: “Catastrophes, Digital Public Spheres and the Future of Democracy: 7th Annual Conference of the Rewriting Modern and Contemporary Japanese Intellectual History Project
    • Place of Presentation
      ZMPT der Friedrich-Alexander-Universitat Erlangen-Nurnberg, Erlangen, Germany
    • Year and Date
      2014-09-13
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370119
  • [Presentation] リマスタリングCDと作品概念の位相2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ポピュラー音楽学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県西宮市)
    • Year and Date
      2013-12-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] リヒャルト・ワーグナーとパリ2013

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本フランス語フランス文学会2013年度秋季大会
    • Place of Presentation
      別府大学(大分県別府市)
    • Year and Date
      2013-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] User-Centered Design in Video Games : Affordances, Constraints and Tutorials2013

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      FTM Research Seminar Series, the School of Film, Television and Media Studies
    • Place of Presentation
      University of East Anglia, Norwich (United Kingdom)
    • Year and Date
      2013-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] The Aesthetics of Video Games : What and How Do We Sense in the Game World?2013

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      Symposium " Japanese Computer Games and Entertainment," the School of Language and Communication Studies
    • Place of Presentation
      University of East Anglia, Norwich (United Kingdom)
    • Year and Date
      2013-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] ビデオゲームへの感性学的アプローチ――表象/認知/行為2012

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      新潟大学人文社会・教育科学系附置「間主観的感性論研究推進センター」公開研究会「感性と心理――心の裏を解き明かすことはできるのか」
    • Place of Presentation
      新潟大学駅南キャンパス「ときめいと」(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2012-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] ゲームにおける行為と問題解決――ゲームの〈リアリティ〉再考のために2012

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      立命館大学ゲーム研究センター2011年度第7回定例研究会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府京都市)
    • Year and Date
      2012-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] マールプルクと音楽における「ドイツ的なもの」の構造転換――近代芸術思想における「ナショナルなもの」の一成立過程2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本音楽学会西日本支部第4回定例研究会日本音楽学会西日本支部第4回定例研究会
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県神戸市)
    • Year and Date
      2011-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] マールプルクと音楽における「ドイツ的なもの」の構造転換──近代芸術思想における「ナショナルなもの」の一成立過程2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本音楽学会西日本支部第4回(通算355回)定例研究会
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] Whose Democracy?: The Spectre of the Nation in the Globalized Internet Age.2011

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA.
    • Organizer
      The 7th International Conference Multiculturalism and Social Justice "Democracy and Globalization,"
    • Place of Presentation
      Kinugasa Campus, Ritsumeikan University, Kyoto
    • Year and Date
      2011-01-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 混合趣味の盛衰と民謡の発見――十八世紀ドイツ音楽とナショナル・アイデンティティ2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ドイツ学会第27回総会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ:新潟コンベンションセンター(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2011-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] ビデオゲームの画面の独自性はどこまで記号学的方法によって定義・記述できるのか?2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本記号学会第31回大会(招待講演)
    • Place of Presentation
      二松學舎大学九段キャンパス(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] 混合趣味の盛衰と民謡の発見──十八世紀ドイツ音楽とナショナル・アイデンティティ2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ドイツ学会第27回総会(招待講演)
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ:新潟コンベンションセンター(新潟県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] ビデオゲームの画面の独自性はどこまで記号学的方法によって定義・記述できるのか?2011

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本記号学会第31回大会
    • Place of Presentation
      二松學舎大学九段キャンパス(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2011-05-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] Humanism without (Defining) Human?2010

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA.
    • Organizer
      The International Conference : "Bonds and Boundaries : New Perspectives on Justice and Culture,"
    • Place of Presentation
      Kinugasa Campus, Ritsumeikan University, Kyoto
    • Year and Date
      2010-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] ビデオゲームにとってリアルとは何か?2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      フォーラム「テレビゲームの感性的論理-ニューメディアと文化」、神戸大学大学院人文学研究科大学院教育改革支援プログラム「古典力と対話力を核とする人文学教育」
    • Place of Presentation
      神戸大学(神戸)
    • Year and Date
      2010-11-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] ビデオゲームにとってリアルとは何か?2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      神戸大学大学院人文学研究科大学院教育改革支援プログラム「古典力と対話力を核とする人文学教育」
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-11-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] ワーグナーの「チューリヒ的転回」2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ワーグナー協会第117回関西例会
    • Place of Presentation
      北浜ビジネス会館
    • Year and Date
      2010-02-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] ワーグナーの「チューリヒ的転回」-『未来の芸術作品』と『オペラとドラマ』の断絶を考える2010

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ワーグナー協会第117回関西例会
    • Place of Presentation
      北浜ビジネス会館中会議室(大阪)
    • Year and Date
      2010-02-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 「ビデオゲームに固有のもの」とは何か?2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      GCOEプログラム「日本文化デジタル・ヒューマニティーズ拠点」第一回ビデオゲーム・カンファレンス
    • Place of Presentation
      立命館大学アート・リサーチセンター
    • Year and Date
      2009-02-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 絶対音楽のモデルとしてのイタリア・オペラ?2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本音楽学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 聴覚の座をめぐる近代哲学の伝統2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      第60回美学会全国大会
    • Place of Presentation
      東京大学本郷キャンパス(東京)
    • Year and Date
      2009-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 聴覚の座をめぐる近代哲学の伝統2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      美学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      東京大学本郷キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 「ビデオゲームに固有のもの」とは何か?-表象理論からのアプローチ2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      GCOEプログラム「日本文化デジタル・ヒューマニティーズ拠点」第一回ビデオゲーム・カンファレンス《「遊び」としてのビデオゲーム》、第二部ワークショップ(研究協力者:尾鼻崇、川崎寧生)
    • Place of Presentation
      立命館大学衣笠キャンパス
    • Year and Date
      2009-02-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] 絶対音楽のモデルとしてのイタリア・オペラ?-範例なき理論-理論なき範例2009

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      シンポジウム「メンデルスゾーンの「イタリア」-ドイツ人音楽家のイタリア旅行体験を多角的に検証する」での分担発表(コーディネーター:小石かつら、パネリスト:河村英和、山田高誌、吉田寛)、日本音楽学会第60回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪大学豊中キャンパス(大阪)
    • Year and Date
      2009-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20720033
  • [Presentation] The Aesthetics of Video Games

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      Symposium "Japanese Computer Games and Entertainment"
    • Place of Presentation
      University of East Anglia(イギリス)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] Game as a Dialectic between Rule and Freedom

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      International Workshop: Play, Media and Identity
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府京都市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] Johann Gottfried Herder’s Folksong Project as an Early Interest in Intangible Cultural Heritage

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      International Symposium: Safeguarding the Intangible
    • Place of Presentation
      Goldsmiths, University of London (United Kingdom)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] User-Centered Design in Video Games

    • Author(s)
      Hiroshi YOSHIDA
    • Organizer
      FTM Research Seminar Series
    • Place of Presentation
      University of East Anglia(イギリス)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] リヒャルト・ワーグナーとパリ

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本フランス語フランス文学会2013年度秋季大会
    • Place of Presentation
      別府大学(大分県別府市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] リマスタリングCDと作品概念の位相

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      日本ポピュラー音楽学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県西宮市)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] 〈批評〉するメディアとしてのゲーム

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      第三回世界メディア芸術コンベンション(ICOMAG 2013)
    • Place of Presentation
      政策研究大学院大学(東京)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • [Presentation] 〈認知的=遊戯的人工物〉としてのビデオゲーム

    • Author(s)
      吉田寛
    • Organizer
      美学会西部会第297回研究発表会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都府京都市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23720056
  • 1.  MUROI HISASHI (50219953)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 2.  SATOW morihiro (10388176)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  YOSHIOKA hiroshi (70230688)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 4.  AKIBA fuminori (80252401)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  カルパントラ ファビアン (00750142)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  井上 明人 (70434454)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  ROTH Martin (80867143)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  SHIMAMOTO kan
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  YASUDA masahiro
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 10.  KOMATSU masafumi
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YOSHIMURA kazuma
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  MAEKAWA osamu
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OKUBO miki
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  MARUYAMA mika
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  BENOD ALEXANDRE
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  KAMBAYASHI Tsunemichi (80089862)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  OHASHI Ryosuke (30093165)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  KAMIKURA Tsuneyuki (90115824)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  FUJITA Haruhiko (00173435)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  NAMIKI Seisi (50211446)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MIKI Junko (00283705)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  AOKI Takao (40192455)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  KAYA Noriko (70314440)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  NAKAGAWA Shin (40135637)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  YONEYA Masaru (10341249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  OKABAYASI Hiroshi (80185462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  NAKAMA Yuko (70268150)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  UEDA Takahiro (80244979)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  OKUBO Kyoko (70293991)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  KOBAYASHI Nobuyuki (30225528)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  土肥 秀行 (40334271)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  安田 靜 (90339226)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  武藤 大祐 (30513006)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  古後 奈緒子 (40741468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  山田 小夜歌 (40825204)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  垣沼 絢子 (40979704)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  阪田 玉藻 (80836940)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  松永 伸司 (60778520)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  SUGAWA Akiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  IRIE Tetsuro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  YANASE Youhei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  KOJIMA Hideo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  BARAKAN Peter
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 44.  WAJIMA Yusuke
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 45.  MASUDA Satoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 46.  MATSUKAGE Hiroyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 47.  MASUDA Nobuhiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 48.  FABBRETTI MATTEO
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 49.  FARNE FEDERICO
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi