• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tamaki Satoru  玉置 了

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TAMAKI Satoru  玉置 了

Less
Researcher Number 40434849
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 近畿大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 近畿大学, 経営学部, 教授
2018 – 2021: 近畿大学, 経営学部, 准教授
2009 – 2016: Kinki University, 経営学部, 准教授
2007 – 2008: Kinki University, 経営学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
アイデンティティ / 消費者行動 / テキストマイニング / 倫理的消費 / テキスト分析 / 画像認識 / 機械学習 / リアクション / 内容分析 / 画像投稿 … More / SNS / 共感 / ソーシャルメディア / 廃棄行動 / コミュニケーション / 生成AI / 動画 / 画像 / オンライン・コミュニティ / デジタルメディア / デジタル / 観光 / ディープラーニング / ソーシャル・メディア / オーガニック消費 / 支援行動 / 消費と自己 / 消費とアイデンティティ / 処分行動 / 倹約志向 / 廃棄・処分行動 / 情報探索 / ファッション / 購買意思決定 / 自己 / 消費 / コミュニティ / インターネット Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (34 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  消費者とAIのテキスト・画像を用いた対話とアイデンティティに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      玉置 了
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  倫理的消費における画像・動画を用いた情報行動とアイデンティティに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      玉置 了
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  The Impact of Identity and Empathy on Consumer Behavior in Digital MediaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tamaki Satoru
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  Research on Consumer Identity and Ethical Consumption on Social MediaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAMAKI Satoru
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kindai University
  •  A Study of Disposition and Identity Formation in Consumer Behavior.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      TAMAKI Satoru
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kinki University
  •  A Study of Consumer's Communication Behavior and Identity in Online Spaces.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      TAMAKI Satoru
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kinki University

All 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] デジタル社会のマーケティング2019

    • Author(s)
      廣田 章光、大内 秀二郎、玉置 了
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      4502317810
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901
  • [Journal Article] オンライン空間における消費者間コミュニケーションの再検討2022

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      経済論叢(京都大学)

      Volume: 196(4) Pages: 21-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01754
  • [Journal Article] Likes on image posts in social networking services: Impact of travel episode2021

    • Author(s)
      Tamaki Satoru
    • Journal Title

      Journal of Destination Marketing & Management

      Volume: 20 Pages: 100615-100615

    • DOI

      10.1016/j.jdmm.2021.100615

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901, KAKENHI-PROJECT-21K01754
  • [Journal Article] 「SNS上の画像投稿とテキスト投稿への反応と投稿内容の関係:テキストの内容分析を用いた比較」2020

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      『商経学叢』(近畿大学商経学会)

      Volume: 67(1) Pages: 56-82

    • NAID

      120006892538

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901
  • [Journal Article] ミッション・ビジョンの比較研究から見えてくるもの―地域生協と流通・小売業の比較研究―2019

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: 516 Pages: 16-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901
  • [Journal Article] Impact of Empathy and Trust on Support for Service Employees2018

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 21 Issue: 2 Pages: 31-46

    • DOI

      10.5844/jsmd.21.2_31

    • NAID

      130007386457

    • ISSN
      1345-9015, 2186-0939
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901
  • [Journal Article] 共感関係と自己の実感が生み出す協同とマネジメント2017

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      『協同組合研究誌 にじ』一般社団法人JC総研・2017 春号

      Volume: 658 Pages: 32-40

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 消費者の倫理的意識に基づくコミュニティへの参加行動:消費者のアイデンティティと共感の視点からの考察2016

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      『商経学叢』(近畿大学商経学会)

      Volume: 62(3)

    • NAID

      40020964704

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 生協における共感関係のマネジメント2016

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      くらしと協同の研究所・生協研究会報告書

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 消費者の共感性が倫理的消費にもたらす影響2015

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会)

      Volume: 61-3

    • NAID

      120005738034

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 生協における共感関係の構築2014

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      くらしと協同(くらしと協同の研究所)

      Volume: 増刊号 Pages: 26-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 倫理的消費におけるアイデンティティ形成意識と節約意識の影響2014

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 第16巻・第3号 Pages: 25-48

    • NAID

      130005091294

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 消費者の倫理的意識とライフスタイル2013

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      日本商業学会第63回全国研究大会報告論集

      Pages: 242-252

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • [Journal Article] 参加型処分行動にアイデンティティ形成意識と倹約志向がもたらす影響2012

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会)

      Volume: 第59巻1号 Pages: 303-320

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730344
  • [Journal Article] 参加型処分行動にアイデンティティ形成意識と倹約意識がもたらす影響2012

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会)

      Volume: 第59巻・第1号 Pages: 303-320

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730344
  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成志向と処分行動の意思決定2011

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学・商経学会)

      Volume: 58巻第2号 Pages: 203-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730344
  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成志向と処分行動の意思決定2011

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会)

      Volume: 第58巻・第2号 Pages: 203-217

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730344
  • [Journal Article] eクチコミを活用するレコメンデーションサービスの可能性に関する定量調査2010

    • Author(s)
      藤本和則, 玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第3号(印刷中)

    • NAID

      120005737805

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識が購買行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第1号

      Pages: 522-548

    • NAID

      120005737829

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識が購買行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻・第1号

      Pages: 522-548

    • NAID

      120005737829

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 所有物への人生経験の投影と消費者の廃棄行動2009

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第56巻第2号(印刷中)

    • NAID

      120005737814

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 消費者のアイデンティティ形成意識と製品評価2008

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第54巻第3号

      Pages: 209-226

    • NAID

      110007028337

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成とオンライン・コミュニティ2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第54巻・第1号

      Pages: 45-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] オンライン・コミュニティにおける消費者の情報交換と消費者意識2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻・第3号

      Pages: 211-228

    • NAID

      110006427282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] オンライン・コミュニティにおける消費者の情報交換と消費者意識2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻第3号

      Pages: 211-228

    • NAID

      110006427282

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Journal Article] 消費によるアイデンティティ形成とオンライン・コミュニティ2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学商経学会) 第53巻第1号

      Pages: 41-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] ミッション・ビジョンの比較研究から見えてくるもの―地域生協と流通・小売業の比較研究―2018

    • Author(s)
      玉置 了
    • Organizer
      生協総合研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01901
  • [Presentation] 消費者のアイデンティティ形成意識と処分行動2011

    • Author(s)
      玉置 了
    • Organizer
      日本消費経済学会・西日本大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Year and Date
      2011-06-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730344
  • [Presentation] Web上のロコミを利用する推薦システムの効果に関する一考察2009

    • Author(s)
      藤本和則, 玉置了
    • Organizer
      第25回ファジィシステムシンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2009-07-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] 消費者のアイデンティティ形成意識と購買行動2008

    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      商品開発・管理学会第11回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] 消費者のアイデンティティ形成意識と購買行動2008

    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      商品開発・管理学会, 第11回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2008-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] オンライン空間における消費者のコミュニケーション行動とアイデンティティ2007

    • Author(s)
      玉置 了
    • Organizer
      日本消費経済学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2007-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] オンライン空間における消費者のコミュニケーション行動とアイデンティティ2007

    • Author(s)
      玉置了
    • Organizer
      日本消費経済学会関西部会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2007-11-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19730295
  • [Presentation] 消費者の倫理的意識とライフスタイル

    • Author(s)
      玉置 了
    • Organizer
      日本商業学会 第63回全国研究大会
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380586
  • 1.  若林 靖永 (70240447)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  堀川 宣和 (20761604)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi