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TOMIYAMA EIKO  富山 栄子

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TOMIYAMA Eiko  富山 栄子

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Researcher Number 40449426
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 事業創造大学院大学, 事業創造研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2024: 事業創造大学院大学, 事業創造研究科, 教授
2015: 事業創造大学院大学, その他の研究科, 教授
2013 – 2014: 事業創造大学院大学, 事業創造研究科, 教授
2009 – 2011: Graduate Institute for Entrepreneurial Studies, 事業創造研究科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related / Management
Keywords
Principal Investigator
新興国 / グローバルマーケティング / 韓国自動車メーカー / ライセンシング / ロシア / 現代自動車 / 自動車メーカー / リユース / サービス / 静脈産業 … More / ディーラー / ディストリビューター / 自動車部品・設備メーカー / リサイクル / 中古車 / 知識創造理論 / 経営哲学とデザイン哲学の有機的関連性 / 太平洋島嶼国における放置車両問題 / 自動車部品メーカー / SDGs / フランチャイズ・システム / 自動車流通 / SDGs&ESG / エコシステム / CSV / ESG / SDGs / 自動車リサイクル / 自動車産業 / BoP / セミノックダウン(SKD) / 委託生産 / 販売マーケティング / サプライヤー / 顧客価値 / 意味的価値 / 起亜自動車 / デザイン / SCM / 部品調達 / 日系自動車メーカー / SCM / 自動車 / マーケティング戦略 / 低価格 / 最低機能 / 韓国 / 非消費者層 / 現地適応化 / 小型車 / KD(ノックダウン) / ボリュームゾーン / 中国 / インド / マーケティング / BRICs / グローバル・マーケティング … More
Except Principal Investigator
日中韓 / 電動化 / 自動車産業 / 自動車 / 資本系列 / 日本 / サプライ・チェーン・マネジメント / リサイクル / 企業間分業 / 2次電池 / 自動車の電動化 / 先行者投資 / 範囲の経済 / 創発的戦略 / 適応戦略 / 移行期 / グリーンシフト / モジュラー / 製品アーキテクチャ / 水平的分業 / 垂直的分業 / 電池パック / 電池セル / 車載2次電池 / 車載電池 / 脱炭素化 / バリューチェーン / 独立系企業 / コンピタンス / 製品 / 顧客 / 海外戦略 / 自動車部品メーカー / 独立系 / 国際合弁 / 国際経営 / サプライヤー / コアコンピタンス / 製品範囲 / 顧客範囲 / 成長戦略 / 中間財メーカー / 戦略 / SCM / 提携型 / ロシア / 中国 / 国際情報交換 / 振興国 / 動態的デザイン能力開発 / 選択的重点的現地適合化戦略 / グローバル・サプライ・チェーン・マネジメント / 新興国 / 部品国産化 / 同伴進出 / 完成車物流 / 現代自動車 / 自動車メーカー / グリーンフィールド / 現地調達率 / 韓国 / 連携型 / 育成型 Less
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    (7 results)
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    (106 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Transformation of Value Chains by Electrification of Automobiles and Comparison of Adaptive Behavior of Recycling Companies in Japan, China and Korea

    • Principal Investigator
      李 在鎬
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Hiroshima City University
  •  Value chain and inter-firm division of labor during the transition in the electrification of the automotive industry - Comparison between Japan, China and Korea-

    • Principal Investigator
      李 在鎬
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Hiroshima City University
  •  Growth strategy patterns from the perspective of a supplier in the automotive industry; Focusing on independent suppliers

    • Principal Investigator
      Lee Jaeho
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Hiroshima City University
  •  Global Marketing of Automotive Industry in Emerging CoutriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMIYAMA EIKO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Graduate Institute for Entrepreneurial Studies
  •  Supply chain management and distribution of new cars in emerging market- strategies of Japan and Korean major carmakers

    • Principal Investigator
      Lee Jaeho
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Hiroshima City University
      Kyoto Tachibana University
  •  Research of Global Marketing mainly about Korean Sutomobile makers in Emerging CountriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMIYAMA EIKO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Graduate Institute for Entrepreneurial Studies
  •  General Study on Global Marketing by Automobile Manufacturers from Emerging CountriesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMIYAMA Eiko
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Graduate Institute for Entrepreneurial Studies

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Efforts by Japanese Companies to Decarbonize Their Business and Issues Related to the Spread of PHVs EVs and FCVs( Honghua Jin and hongmei Li, Japanese and Chinese Corporations to Implement for the SDGs : Creating Special and Economic Value, pp1-11.)2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      Mueses Corporation Co.Ltd.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Book] 未来の多国籍企業2020

    • Author(s)
      浅川和宏、伊田昌弘、臼井哲也、内田 康郎、エレノア・ウエストニー、鈴木仁里、大石芳裕、富山栄子、古沢昌之、徳田昭雄、安室憲一、桑名義晴、石田修、關智一、劉永鴿、安田賢憲、笠原民子
    • Total Pages
      376
    • Publisher
      文眞堂
    • ISBN
      9784830950605
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Book] みなとまち新潟の社会史(内、10講コラムロシアへの日本の中古車輸出ビジネス、209~210頁)2018

    • Author(s)
      みなとまち新潟編集委員会編(富山栄子)
    • Total Pages
      287
    • Publisher
      新潟日報社
    • ISBN
      9784861326790
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Book] 岐路に立つ中国とロシア2016

    • Author(s)
      中津孝司編著 富山栄子第6章「ロシア自動車産業政策と自動車部品サプライチェーンの現状と課題」分担執筆
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      創成社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Book] グローバル競争下の新興国市場における構造と日本メーカーの戦略2014

    • Author(s)
      上山邦雄編著 赤羽淳 呉保寧 苑志佳 佐次清隆之 富山栄子 芹田浩司 小林哲也 風間信隆 呉在烜 水戸部啓一
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      日刊自動車新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Book] グローバル競争下の自動車産業-新興国市場における攻防と日本メーカーの戦略2014

    • Author(s)
      上山邦雄、呉在恒、富山栄子他
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      日刊自動車新聞社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Book] 戦略的グローバリズムの企業経営2012

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋, 中津孝司
    • Publisher
      創成社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] The Changing Nature of Doing Business in Transition Economies edited by Mar in Marinov & Svetlana Marinova2011

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Total Pages
      317
    • Publisher
      Palgrave Macmillan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] The Changing Russian Economy : Export Channel Strategies of Japanese Companies2011

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] 米中協調の世界経済2010

    • Author(s)
      富山栄子, 中津孝司, 梅津和郎, 富山栄子, 佐藤千景
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] 中津孝司編著富山栄子著「第4章 ロシア経済は復活するか」『米中協調の世界経済』57~77頁、同文舘出版2010

    • Author(s)
      中津孝司編著 富山栄子著分担執筆
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      同文舘出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] 中津孝司編著『欧州新時代-6億人のEUとビジネス活動』所収「大欧州多国籍企業の新興国「ロシア」戦略-ルノーとイケアのマーケティング戦略を中心にー」2010

    • Author(s)
      中津孝司編著 富山栄子著分担執筆
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      晃洋書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] 欧州新時代-6億人のEUとビジネス活動2010

    • Author(s)
      富山栄子, 中津孝司
    • Publisher
      晃洋書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Book] 日本企業のグローバル・マーケティング2009

    • Author(s)
      富山栄子, 大石芳裕
    • Publisher
      白桃書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] Efforts by Japanese Companies to Transition to Zero-Carbon Business and Issues Related to the Spread of PHVs, EVs and FCVs2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Journal Title

      Proceedings of Suncheon KOR-CHN-JPN Peace Forum 2021

      Volume: なし Pages: 35-39

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] Issues Related to the Spread of PHVs, EVs and FCVs2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Journal Title

      National Science Conference 2021 Scientific and Technical Solutions and Social Development Together to Sustainable Development Target

      Volume: なし Pages: 126-130

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] Building Competitive Advantages of Small- and Medium-sized Enterprises through Achievement of Sustainable Development Goals and Creation of Shared Values2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Journal Title

      Proceedings of the 33rd Annual AJBS Conference

      Volume: なし Pages: 814-836

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] インドネシア・ゴジェック社の成長戦略とビジネスモデル2021

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 12(1) Pages: 63-81

    • NAID

      120007124624

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] インドネシアにおけるライドシェアリングが社会・経済へ与えた影響:ゴジェックの事例から2020

    • Author(s)
      ナディア・ディアー・プラウィタ・富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大 学紀要

      Volume: 11(1) Pages: 107-122

    • NAID

      120006885050

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] SDGs & CSV中小企業の海外市場での競争優位構築:会宝産業株式会社の海外市場での競争優位要素と構築のプロセス2020

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 11(1) Pages: 17-33

    • NAID

      120006885054

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Journal Article] SDGs&CSV中小企業の海外市場での競争優位構築:会宝産業株式 会社の海外市場での競争優位要素と構築のプロセス2020

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 11(1) Pages: 17-33

    • NAID

      120006885054

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Journal Article] 新潟県企業のベトナム事業展開に関する研究―日本精機(株)、亀田製菓(株)、ソリマチ(株)、(株)TOWA JAPAN、阿部製作所(株)の事例研究―2019

    • Author(s)
      富山栄子,鶴間尚
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 10(1) Pages: 161-188

    • NAID

      120006791434

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Journal Article] 自動車リサイクル企業の国際化のグローバル・マーケティング2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      日本商業学会第69回全国研究大会報告論集2019年

      Volume: 2019年 Pages: 177-186

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Journal Article] 自動車リサイクル企業の国際化のグローバル・マーケティング2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      日本商業学会第69回全国研究大会報告論集

      Volume: 1 Pages: 177-186

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Journal Article] 新潟県企業のベトナム事業展開に関する研究:日本精機(株)、亀田製菓(株)、ソリマチ(株)、(株)TOWA JAPAN、阿部製作所(株)の事例研究2019

    • Author(s)
      富山栄子、鶴間尚
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 10(1) Pages: 161-188

    • NAID

      120006791434

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Journal Article] ロシアにおけるマーケティングの発展と現在:ロシア西部と東部の比較研究2018

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシアの経済と社会

      Volume: 1030 Pages: 2-26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Journal Article] ロシアにおけるマーケティングの発展と現在:ロシア西部と東部の比 較研究2018

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシアの経済と社会

      Volume: 7月号 Pages: 2-26

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Journal Article] トヨタ自動車株式会社と日産自動車株式会社が取り組むデザイン戦略の共通点と相違点に関する研究2017

    • Author(s)
      坂上浩司・富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学

      Volume: 8 Pages: 29-44

    • NAID

      120006791405

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Journal Article] トヨタ自動車株式会社と日産自動車株式会社が取り組む デ ザイン戦略の共通点と相違点に関する研究2017

    • Author(s)
      坂上浩司・富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要、事業創造大学院大学

      Volume: 第8巻第1号 Pages: 29-44

    • NAID

      120006791405

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Journal Article] ロシア自動車産業政策と部品サプライチェーンの現状と課題2016

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      中津孝司編著『岐路に立つ中国とロシア』創成社

      Volume: 第6章 Pages: 131-152

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] How do the Marketing Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in the Russian Market Differ?2016

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Journal Title

      Economic Research Institute for Northeast Asia

      Volume: Vol.4 Pages: 47-66

    • NAID

      120006891812

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] ブラジル自動車産業の概括的検討―市場・生産規模は大きいが、国際競争力が脆弱2016

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      赤門マネジメント・レビュー

      Volume: 15巻8号 Pages: 389-410

    • NAID

      130005402255

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] “How do the Marketing Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in the Russian Market Differ?”,2016

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Journal Title

      Economic Research Institute for Northeast Asia

      Volume: Vol.4 No.1 Pages: 47-66

    • NAID

      120006891812

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] How do the Marketing Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in the Russian Market Differ?2016

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Journal Title

      Economic Research Institute for Northeast Asia

      Volume: 4 Pages: 47-66

    • NAID

      120006891812

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] Hyundai Motor Company’s “Selective Focused Local Adaptation Strategy” from the Perspective of Global Marketing2015

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA & HIROMI SHIOJI
    • Journal Title

      The Northeast Asian Economic Review

      Volume: Vol.3 No.2 Pages: 69-80

    • NAID

      120006891818

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] Hyundai Motor Company’s “Selective Focused Local Adaptation Strategy” from the Perspective of Global Marketing2015

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA & HIROMI SHIOJI
    • Journal Title

      The Northeast Asian Economic Review

      Volume: 3 Pages: 69-80

    • NAID

      120006891818

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] ロシア自動車産業政策と自動車部品サプライチェーンの現状と課題2015

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ERINA REPORT

      Volume: No.125 Pages: 35-46

    • NAID

      40020560113

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] ロシア自動車産業政策と自動車部品サプライチェーンの現状と課題2015

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ERINA REPORT

      Volume: 125 Pages: 35-46

    • NAID

      40020560113

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] A Study of Semi Knock Down(SKD) Production and Sales and Marketing Strategy in the Russian Far East2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Journal Title

      The Northeast Asian Economic Review

      Volume: Vol.2 No.2 Pages: 39-50

    • NAID

      120006891825

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] 自動車メーカーの新興国ロシアへの参入戦略:双龍自動車、マツダ、トヨタ自動車のウラジオストクでのセミノックダウン(SKD)生産による参入を事例として2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ERINA REPORT

      Volume: 116 Pages: 57-66

    • NAID

      40019982889

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] 新興国における自動車メーカーのセミノックダウン(SKD)生産と販売マーケティング戦略~ウラジオストクにおける双龍自動車、マツダ、トyトア自動車の事例研究~2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 5 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] A Study of Semi Knock Down(SKD) Production and Sales and Marketing Strategy in the Russian Far East2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Journal Title

      The Northeast Asian Economic Review

      Volume: Vol.2 No.2 Pages: 39-50

    • NAID

      120006891825

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] 新興国における自動車メーカーのセミノックダウン(SKD)生産と販売マーケティング戦略~ウラジオストクにおける双龍自動車、マツダ、トヨタ自動車の事例研究~2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院大学紀要

      Volume: 第5巻第1号 Pages: 1-18

    • NAID

      120006791382

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] Competitive Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in Russian Market"2014

    • Author(s)
      Eiko TOMIYAMA
    • Journal Title

      Full Paper of 5th of June,2014( (http://gerpisa.org/en/node/2622)

      Volume: NONE Pages: 1-27

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Journal Article] 自動車メーカーの新興国ロシアへの参入戦略~双龍自動車、マツダ、トヨタ自動車のウラジオストクでのセミノックダウン(SKD)生産による参入を事例として~2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ERINA REPOR

      Volume: No.116 Pages: 57-65

    • NAID

      40019982889

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Journal Article] ロシア市場への現代自動車とトヨタ自動車のアプローチの比較研究2012

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ERINA REPORT

      Volume: 106号 Pages: 57-64

    • NAID

      40019361873

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 現代自動車の新興国戦略-インドとロシアのケースを中心に-2012

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      敬和学園大学研究紀要

      Volume: 第2号 Pages: 223-240

    • NAID

      120006874336

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 現代自動車の戦略とロシア市場での展開-「選択的重点的現地適合化戦略」を検証する-2012

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      ロシアNIS調査月報

      Pages: 10-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] トヨタvs現代-ロシア自動車市場をめぐる攻防-2012

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      MUFG BizBuddy

    • URL

      http://yuken-jp.com/report/2012/05/02/%e3%83%88%e3%83%a8%e3%82%bfvs%e7%8f%be%e4%bb%a3%ef%bc%9a%e3%83%ad%e3%82%b7%e3%82%a2%e8%87%aa%e5%8b%95%e8%bb%8a%e5%b8%82%e5%a0%b4%e3%82%92%e3%82%81%e3%81%90%e3%82%8b%e6%94%bb%e9%98%b2%e3%80%80%ef%bc%8d/

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] ロシアにおける現代自動車のマーケティング戦略2011

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      ERINA REPORT

      Volume: vol.98 Pages: 34-44

    • NAID

      120006791361

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] EU関税同盟の利を活かした輸出拠点-トルコ自動車産業の概括的1-2011

    • Author(s)
      塩地洋・富山栄子
    • Journal Title

      敬和学園大学研究紀要

      Volume: 第20号 Pages: 89-100

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 現代自動車の国際競争力を探る2011

    • Author(s)
      塩地洋・富山栄子
    • Journal Title

      事業創造大学院紀要

      Volume: 第2巻第1号 Pages: 17-36

    • NAID

      120006791349

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] ロシアにおける現代自動車のマーケティング戦略2011

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      環日本海経済研究所「ERINA REPORT」

      Volume: 98 Pages: 34-44

    • NAID

      120006791361

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 現代自動車のグローバル展開におけるロシア市場参入の特徴-ライセンシングから子会社KD生産へ-2010

    • Author(s)
      富山栄子・塩地洋
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済

      Volume: 第940号 Pages: 10-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 中国民族系メーカーの対ロシア市場戦略:奇瑞汽車、長城汽車、吉利汽車のケース2009

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ロシア・コーラシア経済-研究と資料- No.923

      Pages: 1-23

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Journal Article] 中国民族系メーカーの対ロシア市場戦略:奇瑞汽車、長城汽車、吉利汽車のケース2009

    • Author(s)
      富山栄子
    • Journal Title

      ロシア・ユーラシア経済

      Volume: No.923 Pages: 2-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] 自動車メーカーのサステナビリティ経営― ホンダとBMWのサプライヤーへのESG要件の変化―2023

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日中企業における持続可能な開発協力に関する国際セミナー(吉林大学東北亜学院、東北亜研究院、吉林大学東北亜研究センター、吉林大学日本研究所、吉林大学『現代日本経済』編集部主催)2023年3月25日オンライン
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Presentation] 自動車メーカーのサステナビリティ経営― ホンダとBMWのサプライ ヤーへのESG要件の変化―2023

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日中企業における持続可能な開発協力に関する国際セミナ ー(吉林大学東北亜学院、東北亜研究院、吉林大学東北亜研究センター、吉林大学日本 研究所、吉林大学『現代日本経済』編集部主催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Presentation] 自動車メーカーのサステナビリティ経営― ホンダとBMWのサプライヤーへのESG要件の比較研究 ―2022

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第14回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Presentation] Building Competitive Advantages of Small- and Medium-sized Enterprises through Achievement of Sustainable Development Goals and Creation of Shared Values2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      the 33rd Annual AJBS Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Presentation] Efforts by Japanese Companies to Transition to Zero-Carbon Business and Issues Related to the Spread of PHVs, EVs and FCVs2021

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      Session 2 Future Actions to Build Ecological Peace, Suncheon KOR-CHN-JPN Peace Forum 2021(Online)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01856
  • [Presentation] 後発国自動車メーカーのグローバルマーケティング戦略の特徴:現代自動車グループの事例研究2020

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      新潟大学経済学会(新潟大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] ESGとSDGsによる経営戦略の変化2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第12回全国大会(明治大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] 自動車リサイクル企業の国際化のグローバル・マーケティング2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日本商業学会第69回全国研究大会(明治大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] Innovation Management for the Sustainable and Inclusive Development:Case Study of Japanese SMEs "Kaiho Sangyo"2019

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Organizer
      15th International Conference of IFEAMA (Kyoto University)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] 自動車リサイクル企業の国際化のグローバル・マーケティング2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日本商業学会第69回全国研究大会自由論題(同志社大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] Parts Localization Lifecycle in the Auto Industry2019

    • Author(s)
      HIROMI SHIOJI & EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      The 2019 Meeting of the Business History Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] International Management for the Sustainable and Inclusive Development: Case Study of Japanese SMEs " Kaiho Sangyo"2019

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Organizer
      15th International Conference of IFEAMA(KYOTO University)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] Parts Localization Lifecycle in the Auto Industry2019

    • Author(s)
      Shioji, Hiromi and Eiko Tomiyama
    • Organizer
      The 2019 Meeting of the Business History Conference, Cartagen a, Colombia, March15
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] ESGとSDGsによる経営戦略の変化2019

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第12回全国大会(明治大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] Internationalization and Global Marketing of Automotive Recycling Companies to expand the world’s venous industry: Case Study of Kaih o Sangyo Co.2018

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      2018 Global Marketing Conference at Tokyo
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] “Internationalization and Global Marketing by an Automotive Recycling Company: Case Study of the Japanese Recycling Company Kaiho Sangyo”2018

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Organizer
      The 22nd ASBBS International Conference in Niigata, Japan
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] SDGs and BoP3.0 of Automobile Recycling company: Case Study of the 1st SDGs Business Award Ecosystem Prize Winning Company in Japan “KaihoSangyo”2018

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      26th International Colloquium of Gerpisa
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] Internationalization and Global Marketing of Automotive Recycling Companies to expand the world’s venous industry: Case Study of Kaiho Sangyo Co.2018

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Organizer
      Interaction between Innovation and Sustainability in Marketing,2018 Global Marketing Conference at Tokyo, Japan,28th July, 2018, Hotel New Otani, Tokyo
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] Internationalization and Global Marketing by an Automotive Recycling Company: Case Study of the Japanese Recycling Company Kaiho Sangyo2018

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      The 22nd ASBBS International Conference in Niigata
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] SDGs and BoP3.0 of Automobile Recycling company: Case Study of the 1st SDGs Business Award Ecosystem Prize Winning Company in Japan “Kaiho Sangyo”2018

    • Author(s)
      Tomiyama, Eiko
    • Organizer
      26th International Colloquium of Gerpisa 13 June 2018,San Paulo Univ ersity, San Paulo, Brazil.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] SDGsからみた自動車関連サービス企業 の国際化とグローバルマーケティング:自動車リサイクル企業に着目して2018

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第11回全国大会自由論題報告(関西大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] SDGsからみた自動車関連サービス企業の国際化とグローバルマーケティング:自動車リサイクル企業に着目して2018

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第11回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04015
  • [Presentation] 企業経営から見たロシア極東市場の質-欧露部とのミクロ比較実証分析:マーケティングの比較-2017

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      国際ワークショップ、ERINA, Far Eastern State University
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03943
  • [Presentation] 後発国企業のキャッチアップ戦略~ロシアにおける日韓自動車メーカーの部品調達戦略の比較2015

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第8回全国大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学、日本
    • Year and Date
      2015-07-12
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] The Automobile Market in Russia", Panel III-3-26 Management and Modernization of Innovative Society in Russia2015

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      The 9th World Congress of ICCEES,
    • Place of Presentation
      Makuhari,Japan
    • Year and Date
      2015-08-16
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] Hyundai Motor Company's "Selective Focused Local Adaptation Strategy" from the Perspective Global Marketing2015

    • Author(s)
      EIKOTOMIYAMA & HIROMI SHIOJI
    • Organizer
      23nd International Colloquium of GERPISA,10th of June 2015
    • Place of Presentation
      ENS de Cachan, Paris, France
    • Year and Date
      2015-06-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] 後発国企業のキャッチアップ戦略~ロシアにおける日韓自動車メーカーの部品調達戦略の比較2015

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第8回全国大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学三田キャンパス
    • Year and Date
      2015-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] The Automobile Market in Russia2015

    • Author(s)
      EIKOTOMIYAMA
    • Organizer
      The 9th World Congress of ICCEES
    • Place of Presentation
      Makuhari, Japan
    • Year and Date
      2015-08-06
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] Hyundai Motor Company's "Selective Focused Local Adaptation Strategy" from the Perspective Global Marketing",2015

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA & HIROMI SHIOJI
    • Organizer
      23nd International Colloquium of GERPISA,
    • Place of Presentation
      Paris, France
    • Year and Date
      2015-06-10
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] How do the Marketing Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in the Russian Market Differ?2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      Asia-Europe Perspective Association International Conference 2014
    • Place of Presentation
      Wildbad Kreuth, Munich, Germany
    • Year and Date
      2014-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] ロシアにおける自動車部品サプライチェーンの実態 -ルノー日産・アフトヴァズの部品調達戦略の現状と課題-2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      第11回 アジア中古車流通研究会(主催 : 京都大学東アジア経済研究センター、後援:京都大学東アジア経済研究センター支援会)
    • Place of Presentation
      京都大学東京オフィス(東京都港区)
    • Year and Date
      2014-11-22
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] 現代自動車グループの新興国市場におけるグローバルマーケティングに関する総合的研究2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日本商業学会第 64 回 全国研究大会
    • Place of Presentation
      一橋大学(東京都国立市)
    • Year and Date
      2014-06-01
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] ロシアにおける自動車部品サプライチェーンの実態 -ルノー日産・アフトヴァズの部品調達戦略の現状と課題-2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      第11回 アジア中古車流通研究会
    • Place of Presentation
      京都大学東京オフィス
    • Year and Date
      2014-11-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] Competitive Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in Russian Market2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      22nd International Colloquium of GERPISA
    • Place of Presentation
      Kyoto University
    • Year and Date
      2014-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] Competitive Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in Russian Market2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      The 22nd International Colloquium of GERPISA
    • Place of Presentation
      Kyoto University, Kyoto
    • Year and Date
      2014-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] How do the Marketing Strategies of Major Foreign Automobile Manufacturers in the Russian Market Differ?2014

    • Author(s)
      Eiko Tomiyama
    • Organizer
      Economic and Business cooperation between Asia and Europe, Asia-Europe Perspective Association International Conference 2014'Peace and Prosperity in Northeast Asia
    • Place of Presentation
      Wildbad Kreuth, Munich, Germany.
    • Year and Date
      2014-12-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] 現代自動車グループの新興国市場におけるグローバルマーケティングに関する総合的研究2014

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日本商業学会第 64 回
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] 輸入規制を受けている新車市場~外資メーカーの新車の輸入ルート構築~2013

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      アジア自動車シンポジウム「黎明期のミャンマー自動車市場~進出すべきか否か、その判断基準を考える~」
    • Place of Presentation
      京都大学京都大学百周年時計台記念館、京都大学東京オフィス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] 輸入規制を受けている新車市場:外資メーカーの新車の輸入ルート構築2013

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      アジア自動車シンポジウム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] 輸入規制を受けている新車市場~外資メーカーの新車の輸入ルート構築~2013

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      アジア自動車シンポジウム「黎明期のミャンマー自動車市場~進出すべきか否か、その判断基準を考える~」
    • Place of Presentation
      京都大学百周年時計台記念館と京都大学東京オフィス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] グローバルマーケティングからみた自動車メーカーの新興国戦略~2013

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      第7回 日中自動車産業研究交流会
    • Place of Presentation
      上海交通大学 機械与動力工程学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] 現代自動車の現地適応化めざした商品企画・製品開発プロセス2013

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      アジア自動車シンポジウム「現代自動車から何を学ぶか―新興国における競争力要因―
    • Place of Presentation
      中国人民大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380550
  • [Presentation] 現代自動車はロシア市場でいかにボリュームゾーンに接近したのか-マーケティング戦略からの分析-2011

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      比較経済体制学会第51回全国大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-06-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] 現代自動車のBRICs参入戦略-インド、中国、ロシアの比較研究-2011

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会、第4回全国大会
    • Place of Presentation
      コープイン京都
    • Year and Date
      2011-07-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] 現代自動車のBRICs参入戦略-インド、中国、ロシアの比較研究2011

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      多国籍企業学会第4回全国大会
    • Place of Presentation
      コープイン京都
    • Year and Date
      2011-07-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] 新興国を中心とした現代自動車のグローバル・マーケティング戦略2011

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] Entry and Marketing Strategies to Russian Market by Japanese, korean Automobile manufacturers-Case Study of Entry to Russian Market by Toyota, Hyundai & KIA Motor2010

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      ICCEES 2010 International Council of Central and East Europe Study
    • Place of Presentation
      スウェーデン・ストックホルムStockholm City Conference Centre
    • Year and Date
      2010-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] Entry and Marketing Strategies to Russian Market by Japanese, Korean Automobile manufacturers-Case Study of Entry to Russian Market by Toyota, Hundai & KIA Motor, ICCEES 2010 International Council of Central and East Europe Study2010

    • Author(s)
      EIKO TOMIYAMA
    • Organizer
      Stockholm City Conference Centre
    • Place of Presentation
      Stockholm, Sweden
    • Year and Date
      2010-07-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21530446
  • [Presentation] 現代自動車の現地適応化めざした商品企画・製品開発プロセス

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      アジア自動車シンポジウム
    • Place of Presentation
      中国人民大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • [Presentation] グローバルマーケティングからみた自動車メーカーの新興国戦略:トヨタ自動車と現代自動車の事例

    • Author(s)
      富山栄子
    • Organizer
      第7回日中時小津者産業研究交流会(産業学会自動車産業研究会)
    • Place of Presentation
      上海交通大学 機械与動力工程学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380581
  • 1.  SHIOJI Hiromi (60215944)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 2.  Lee Jaeho (40342133)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  Choi Eugene K. (20589725)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  平野 実 (00405507)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  菊池 航 (00710724)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  呉 在恒 (20396823)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KIM Kichan
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KIM Pilsoo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  呉 在〓
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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