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Min Kyunghyun  閔 庚ヒョン

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MIN Kyunghyun  閔 庚ヒョン

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Researcher Number 40508206
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 佐賀大学, 経済学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 佐賀大学, 経済学部, 教授
2018 – 2021: 香川大学, 地域マネジメント研究科, 教授
2012 – 2015: 香川大学, 地域マネジメント研究科, 准教授
2012: 香川大学, 大学院・地域マネジメント研究科, 准教授
2011: 早稲田大学, 商学学術院, 招聘研究員
2009 – 2010: Waseda University, 商学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
店頭広告 / 環境的要因 / 店舗特性 / 店内コミュニケーション / 非合理的購買 / 店舗評価 / 無意識的購買行動 / エンゲージメント / 店頭エンゲージメント / 媒体及び広告エンゲージメント … More / 広告エンゲージメント店頭広告 / 広告エンゲージメント / 媒体エンゲージメント / 店頭広告効果 / 媒体注視率 / 非認知型購買行動 / 非指向性感情状態 / 消費感性 / 非合理的購買行動 / 無意識的購買 / 非合理的購買情報処理 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (14 results)
  •  店内コミュニケーションにおける店舗情報と店頭広告の相互効果に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      閔 庚ヒョン
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Saga University
  •  Mechanisms for enhancing in-store advertising effectiveness through media and advertising engagementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Min Kyunghyun
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Saga University
      Kagawa University
  •  The Effect of Gaze Time to the P-O-P on Advertising effectiveness in Unconscious Consumer BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIN Kyunghyun
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  The Evaluation Model of Input-Attitude Processes in Irrational Consumer BehaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIN Kyunghyun
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kagawa University
      Waseda University
  •  The Interaction of Rational and Irrational Buying-Information processesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MIN Kyunghyun
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University

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All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 購買合理性の罠 ―意識から遮蔽され不定に変化する非合理的購買行動に関する演繹的考察―2013

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Total Pages
      189
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730416
  • [Book] 購買合理性の罠 -意識から遮蔽され不定に変化する非合理的購買行動に関する演繹的考察-2013

    • Author(s)
      閔庚〓
    • Total Pages
      189
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730416
  • [Book] 購買合理性の罠-意識から遮蔽され不定に変化する非合理的購買行動に関する演繹的考察-2013

    • Author(s)
      閔庚〓
    • Total Pages
      189
    • Publisher
      ブイツーソリューション
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730346
  • [Journal Article] 店舗特性の認知形態が店内広告の効果と店舗ロイヤルティに与える影響2024

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Journal Title

      FESU Working Paper Series

      Volume: No.FY2023-03 Pages: 1-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01648
  • [Journal Article] 店内広告に対する知覚動機が広告評価及び購買行動に与える影響2023

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Journal Title

      佐賀大学経済論集

      Volume: 55(3・4) Pages: 23-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01879
  • [Journal Article] 店頭及び広告エンゲージメントが店内における成果行動に与える影響ー店舗特性に対する知覚水準の調整的役割を中心にー2020

    • Author(s)
      閔庚炫
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 92(4) Pages: 241-258

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01879
  • [Journal Article] 感覚と感性に訴えるマーケティング戦略ープライミング効果の類型的分類と戦略的な活用に関する理論的考察ー2018

    • Author(s)
      閔庚炫
    • Journal Title

      佐賀九州総合政策研究

      Volume: 第2号 Pages: 11-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01879
  • [Journal Article] 購買情報処理過程における情緒的誘因効果の認知的強化モデル2015

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Journal Title

      香川大学経済論叢

      Volume: 87 Pages: 263-287

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380566
  • [Journal Article] 選択行動における潜在的購買情報処理過程の発現メカニズム-属性情報と環境的要因の誘因効果を中心に-2012

    • Author(s)
      閔庚〓、永井猛
    • Journal Title

      早稲田国際経営研究

      Volume: 第43号 Pages: 135-150

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730346
  • [Presentation] 店頭広告の提示形態が広告メッセージの誘因効果の相対的水準に与える影響2015

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Organizer
      第55回日本経営システム学会全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      北九州国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380566
  • [Presentation] 非認知型購買行動に置ける潜在的誘因効果に関する概念的考察2013

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Organizer
      日本経営システム学会
    • Place of Presentation
      広島経済大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380566
  • [Presentation] 認知的・情緒的要因が地域ブランドの評価に与える影響2013

    • Author(s)
      閔 庚炫
    • Organizer
      横断型基幹科学技術研究団体連合
    • Place of Presentation
      香川大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380566
  • [Presentation] 消費者の合理的購買情報処理モデルの諸過程2010

    • Author(s)
      閔庚〓
    • Organizer
      日本インストアマーケティング学会第3回全国大会
    • Place of Presentation
      日本インストアマーケティング学会、早稲田大学
    • Year and Date
      2010-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730346
  • [Presentation] 消費者の合理的購買情報処理モデルの諸過程:選択手続きの変化過程を中心に2010

    • Author(s)
      閔庚ヒョン
    • Organizer
      日本インストアマーケティング学会
    • Place of Presentation
      東京都、早稲田大学
    • Year and Date
      2010-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730346

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