• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KAWAI Kazue  川井 一枝

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Kawai Kazue  川井 一枝

Less
Researcher Number 40639043
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 聖徳大学, 文学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 聖徳大学, 文学部, 教授
2022 – 2023: 宮城大学, 基盤教育群, 教授
2017 – 2021: 宮城大学, 基盤教育群, 准教授
2015 – 2016: いわき明星大学, 教養学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
発音 / 動機付け / チャンツ / メカニズム / 情意面 / 技能面 / 音声指導 / 小学校英語教育 / 発音評価 / 英語のリズム … More / 英語リメディアル教育 / WTC / 音読 / リメディアル教育 / 英語教育 … More
Except Principal Investigator
英語ディスカッション指導 / 改訂版タキソノミー / Community of Inquiry 理論 / FDデザイン / 楽譜連動 / 身体の使い方の認知 / 演奏まるごと見える化 / ピアノ学習支援 / 楽譜認識 / ニーズ調査 / 検索システム / 頭出し / 動画解析 / 楽譜解析 / 演奏動画 / 楽譜 / Webアプリケーション / マルチアングル / スマートフォン / ピアノレッスン / 音声処理 / 楽譜分析 / リフレクション / ブルームの改訂版 / 自律的な授業改善 / リフレクションツール / メタ認知 / リフレクション・ツール / 分析ツール / 授業デザイン / 知識次元 / 認知プロセス次元 / タキソノミー・テーブル / ブルーム教育目標改訂版 / 積み上げ学習 / 内省 / 自律 / 学習支援 / 自律学習 / 授業内・外学習 / メタ認識 / ポートフォリオとシラバスの統合 / 望ましい授業の枠組 / 授業の枠組 / 4技能の統合と連動性 / シラバスとポートフォリオの統合 / 量的研究と質的研究の循環 / 楽しさの要因をふまえた望ましい英語授業の枠組 / 質的研究と量的研究の循環 / 英語運用能力 / グローバル / リメディアル / 授業の発展過程と枠組 / 英語授業学 / 学習方略 / ポートフォリオ / 混合研究法 / 自律支援 / 英語授業の発展過程 / 望ましい英語授業 / 英語授業の枠組 / 英語授業学研究 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (72 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Advancing Discussion Instruction in Higher Education English Courses: A Practical Approach through the Community of Inquiry Framework

    • Principal Investigator
      中西 千春
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  Development of Piano Teaching Support Tools and FD Design

    • Principal Investigator
      Morita Naoki
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Tokai University
  •  Designing and reflecting classes by the Revised Taxonomy Table

    • Principal Investigator
      Nakanishi Chiharu
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Kunitachi College of Music
  •  The effects and mechanism of chants practice in English education for elementary schoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawai Kazue
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Miyagi University
  •  Conditions Observed Metacognitive Behaviors lead to Autonomous Learning during in-class and out-of-class Learning

    • Principal Investigator
      NAKAO KEIKO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Otsuma Women's University Junior College Division
  •  Eigo-Jugyogaku: A Research of Frameworks and Formulation of teaching practices to enhance learners' proficiency of using English

    • Principal Investigator
      SUZUKI Masahiro
    • Project Period (FY)
      2017 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Bunri University of Hospitality
  •  Effects of a chant method in English developmental education: focusing on English stress-timed rhythm and willingness to communicatePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kawai Kazue
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Miyagi University
      Iwaki Meisei University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 朝倉日英対照言語学シリーズ(発展編)英語教育と言語研究2018

    • Author(s)
      西原哲雄(編著)川井一枝, 相澤一美, 柏木賀津子, 會澤まりえ, 小島さつき, 金子淳
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      朝倉書店
    • ISBN
      9784254516340
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Book] 日英対照言語学シリーズ(発展編 5)英語教育と言語研究2018

    • Author(s)
      西原哲雄, 川井一枝, 相澤一美, 柏木賀津子, 會澤まりえ, 小島さつき, 金子淳
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      朝倉書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] 国際性向上を目的としたワークショップの実施 ー音大生の国際的志向性ー2023

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所 紀要

      Volume: 29 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] タブレットを用いたチャンツ暗唱の自己評価 :第3学年児童の内省と発音面に焦点をあてて2023

    • Author(s)
      川井一枝、栄利滋人、鈴木渉
    • Journal Title

      東北英語教育学会紀要(TELES Journal)

      Volume: 43 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Journal Article] 英語プレゼンテーション授業における 音大生の意識変化 タキソノミー・テーブルと日本語を活用した試み2022

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Journal Title

      国際教育研究所

      Volume: 27・28合併号 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Journal Article] 小学生にとってチャンツは難しいのか?:発音と発話数の変化に焦点をあてて2021

    • Author(s)
      川井一枝,栄利滋人,鈴木渉
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 21 Pages: 20-35

    • NAID

      40022560132

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Journal Article] 小学生にとってチャンツは難しいのか?―発音と発話数の変化に焦点をあてて―2021

    • Author(s)
      川井一枝・栄利滋人・鈴木渉
    • Journal Title

      JES Journal(小学校英語教育学会紀要)

      Volume: 21 Pages: 20-35

    • NAID

      40022560132

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Journal Article] 小学校第6学年の児童を対象とした書く活動の報告:ワークシート, 質問紙, 観察に基づいて2020

    • Author(s)
      川井一枝, 栄利滋人, 鈴木渉
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 20 Pages: 53-68

    • NAID

      130008023782

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Journal Article] Effects of reading aloud using chants method: A comparison of acoustic analysis and human ears2019

    • Author(s)
      Kawai Kazue
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 30 Pages: 193-208

    • NAID

      130007826127

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Journal Article] Effects of reading aloud using chants method: A comparison of acoustic analysis and human ears2019

    • Author(s)
      Kazue Kawai
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 30 Pages: 193-208

    • NAID

      130007826127

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] Teachers’ Reflective Practice Using the Revised Bloom’s Taxonomy2018

    • Author(s)
      Chiharu Nakanishi, Hodaka Nakanishi, Kazue Kawai, Keiko Nakao
    • Journal Title

      201807Tokyo Conference Proceedings-ASMSS & ICEPS

      Volume: 201807Tokyo Pages: 260-262

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Journal Article] ICTを活用したIMU英語学習プログラム2:初年度の取り組み2017

    • Author(s)
      川井 一枝
    • Journal Title

      いわき明星大学研究紀要人文学・社会科学・情報学篇

      Volume: 2 Pages: 128-138

    • NAID

      120006400748

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] ICTを活用した英語学習プログラム2016

    • Author(s)
      川井一枝・中尾剛・安斎孝幸
    • Journal Title

      いわき明星大学研究紀要 人文学・社会科学・情報学篇

      Volume: 1 Pages: 17-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] Examples of Phonological Instruction-Oriented English Teaching Practices2016

    • Author(s)
      鈴木政浩, 居村俊子, 川井一枝, 小山政史, 原口友子
    • Journal Title

      Journal of the Japan Association for Developmental Education

      Volume: 11 Issue: 1 Pages: 23-29

    • DOI

      10.18950/jade.11.1_23

    • NAID

      130005331651

    • ISSN
      1881-0470, 2423-8252
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] 公文式学習による数学力向上プログラムについて2016

    • Author(s)
      中尾剛・川井一枝
    • Journal Title

      いわき明星大学研究紀要 人文学・社会科学・情報学篇

      Volume: 1 Pages: 30-38

    • NAID

      120006400728

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Journal Article] 英語発音指導におけるチャンツの有効性2015

    • Author(s)
      川井 一枝
    • Journal Title

      いわき明星大学人文学部研究紀要

      Volume: 28 Pages: 199-210

    • NAID

      120006400709

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] Evaluation of Multi-Angle System for Reflecting Piano Lessons2024

    • Author(s)
      Md Saidi Muhammad Ashraf Naim, Naoki Morita, Kenta Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SIGNAL 2024 : The Ninth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] ブルームのタキソノミー改訂版:アンダーソン博士のインタビュー分析と日本における実践的応用の可能性2024

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝
    • Organizer
      第238回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Chord Extraction Method in Development of a Score Click Playback System2023

    • Author(s)
      Kenta Morita, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SOCIETY TRENDS 2023 : International Conference on Technical Advances and Human Consequences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] In-video Searching for Melody in Piano Lesson Videos2023

    • Author(s)
      Tatsuya Oshiro, Megumi Wakao, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kazue Kawai, Kenta Morita
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Development of a Score Click Playback System2023

    • Author(s)
      Motoya Wakiyama, Megumi Wakao, Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kazue Kawai, Kenta Morita
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Synchronized Recording System Using Multiple Smartphones2023

    • Author(s)
      Naoki Morita, Md Saidi Muhammad Ashraf Naim, Kenta Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada and Kazue Kawai
    • Organizer
      SOCIETY TRENDS 2023 : International Conference on Technical Advances and Human Consequences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] Requirements for Piano Lesson Support System2023

    • Author(s)
      Naoki Morita, Chiharu Nakanishi, Chiaki Sawada, Kenta Morita, Kazue Kawai
    • Organizer
      SIGNAL 2023 : The Eighth International Conference on Advances in Signal, Image and Video Processing
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K18528
  • [Presentation] 学びを視覚化するタキソノミー・テーブル ―教職志望学生の内省力向上を目指して―2022

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      全国英語教育学会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 音楽大学における国際性向上を目的としたワークショップの実施2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第230回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 暗唱したチャンツの自己評価:「通じやすさ」と「外国語訛り」に焦点をあてて2022

    • Author(s)
      川井一枝、鈴木渉、栄利滋人
    • Organizer
      第22回小学校英語教育学会四国・徳島研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] 日本語とタキソノミー・テーブルを活用した英語必修科目: (質問紙調査の結果から)2022

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会,第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] リメディアル教育における英語プレゼンテーション 授業の試み (ブルームのタキソノミーの『改訂版』と日本語を取り入れて)2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 英語リメディアル教育における プレゼンテーション指導: タキソノミー・テーブルと日本語プレゼンテーションを導入して2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      第221回東アジア英語教育研究会 オンライン開催
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 学生と教師のリフレクションツール:タキソノミー・テーブルの活用2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      大学英語教育学会 第216回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] タブレットを用いたチャンツ暗唱の自己評価:児童は自分のパフォーマンスをどのように捉えているか2021

    • Author(s)
      川井一枝,栄利滋人,鈴木渉
    • Organizer
      第21回小学校英語教育学会関東・埼玉研究大会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] 音楽大学における英語プレゼンテーション力の育成と学生の意識 ―タキソノミー・テーブルを基にした質問紙を使って―2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      The JACET 60th Commemorative International Convention
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 外国語活動模擬授業における教職志望学生の意識2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第16回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] Bloomの『教育目標のタキソノミー』から 『改訂版』のタキソノミー・テーブルの活用へ2021

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 活動・発話の違いが教職課程学生の意識に及ぼす影響 (タキソノミー・テーブルによる分析)2021

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会 第3回 東北支部会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] チャンツは児童にとって難しいのか?:初回提示直後と練習後の復唱を比較して2020

    • Author(s)
      川井一枝,栄利滋人,鈴木渉
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会中部・岐阜研究大会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] 教職課程学生の英語発音に対する意識変化(自由記述とタキソノミー・テーブルによる分析)2019

    • Author(s)
      川井一枝,中西千春
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] タキソノミー・テーブルを活用した英語授業デザインワークショップ〔ブルームの『改訂版』の 教育目標に基づいて〕2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中尾桂子
    • Organizer
      大学英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] 歌やチャンツから書く活動へ:質問紙による予備的調査2019

    • Author(s)
      川井一枝, 栄利滋人, 鈴木渉
    • Organizer
      第19回小学校英語教育学会北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] 学生の認知を促す英語プレゼンテーション指導法についての考察(ブルームの改訂版19の認知プロセスに基づいて)2019

    • Author(s)
      中西千春,川井一枝,中西穂高
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K03035
  • [Presentation] メディアル教育としてのライティング指導における内省・応用・授業外学習について-学生の主体的な参加に向けて-2019

    • Author(s)
      中尾桂子・中西千春・川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第7回関東甲信支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] タキソノミー・テーブルを活用した英語授業デザインワークショップ -ブルームの改訂版の教育目標-に基づいて-2019

    • Author(s)
      中西千春・川井一枝・中尾桂子
    • Organizer
      大学英語教育学会第58回国際大会(名古屋、2019.8.30)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] チャンツを用いた音読指導の効果:練習時間の差に焦点をあてて2018

    • Author(s)
      川井 一枝
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 外国語教室不安と国際的志向性:英語リメディアル教育の視点から2018

    • Author(s)
      川井 一枝
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル教育における「発問と教師の意図」についての考察(知識次元と認知プロセス次元の分析)2018

    • Author(s)
      中西 千春, 中尾 桂子, 川井 一枝
    • Organizer
      第14回日本リメディアル教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 新学習指導要領に見られる小・中学校の英語教育の特徴:計量テキスト分析による可視化2018

    • Author(s)
      鈴木 渉・齋藤 玲・川井 一枝
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会長崎大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] 学生の思考力を促す教師用Can-do リストの開発2018

    • Author(s)
      川井一枝(共著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第6回関東甲信越支部大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル英語教育におけるチャンツの効果2018

    • Author(s)
      川井一枝
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] リメディアル教育における「発問と教師の意図」についての考察-知識次元と認知プロセス次元の分析-2018

    • Author(s)
      中尾桂子・中西千春・川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第14回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02847
  • [Presentation] チャンツを用いた音読指導の効果:練習時間の差に焦点をあてて2018

    • Author(s)
      川井一枝
    • Organizer
      日本教育工学会第34回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] リメディアル英語教育におけるチャンツの効果2018

    • Author(s)
      川井 一枝
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第57回国際大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 新学習指導要領に見られる小・中学校の英語教育の特徴:計量テキスト分析による可視化2018

    • Author(s)
      鈴木渉, 齋藤玲, 川井一枝
    • Organizer
      第18回小学校英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] Teachers’ Reflective Practice Using Bloom’s Revised Taxonomy2018

    • Author(s)
      Nakanishi Chiharu, Nakanishi Hodaka, Kawai Kazue, Nakao Keiko
    • Organizer
      The 4th International Conference on Education, Psychology, and Social Sciences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 外国語教室不安と国際的志向性:英語リメディアル教育の視点から2018

    • Author(s)
      川井一枝
    • Organizer
      第44回全国英語教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00872
  • [Presentation] チャンツを用いた音読練習の効果:発音能力とWTCの観点から2017

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第13回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 英語授業学の視点から日本人大学生の英語・英語学習に対する意識を分析する2017

    • Author(s)
      川井一枝(共著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第5回関東甲信越支部大会
    • Place of Presentation
      神田外語学院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル英語教育における 授業者と学習者の意識(量的研究に見るリメディアル英語教育の実状)2017

    • Author(s)
      川井 一枝,中西千春,中尾 桂子,小山 貴之,鈴木 政浩
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02896
  • [Presentation] 地方私立大学生のWTCと発音能力:リメディアル教育の視点から2017

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      全国英語教育学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 日本人EFL学習者を対象とした英語教育におけるチャンツの役割2017

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      日本教育工学会第33回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] チャンツを用いた音毒指導の効果:音響分析と人による評価の比較2017

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      外国語メディア教育学会第57回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル英語教育に求められる授業者の資質:質的研究に見るリメディアル英語教育の実情2017

    • Author(s)
      川井一枝(共著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第13回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル英語教育における授業者と学習者の意識:量的に見るリメディアル教育の現状2017

    • Author(s)
      川井一枝(共著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第13回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル教育の現状と 求められる授業者の資質2017

    • Author(s)
      鈴木政浩・中西千春・川井一枝・中尾桂子・小山貴之
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K02896
  • [Presentation] チャンツによる音読指導は大学生のWTCに影響を及ぼすか:リメディアル教育の視点から2016

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      第42回全国英語教育学会埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 英語授業分析の手法と展開1:量的研究を中心とした授業分析2016

    • Author(s)
      川井一枝(共著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第12回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪国際大学
    • Year and Date
      2016-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 授業外自主学習における学習者の自律性2016

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第1回東北支部大会
    • Place of Presentation
      桜の聖母短期大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] ICTを活用した組織的な英語運用能力向上プログラム:初年度の取り組み2016

    • Author(s)
      川井一枝(単著)
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第12回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪国際大学
    • Year and Date
      2016-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] ICTを活用した組織的な英語運用能力向上プログラム2015

    • Author(s)
      川井 一枝 ・中尾 剛・安斎 孝幸
    • Organizer
      平成27年度教育改革ICT戦略大会
    • Place of Presentation
      アルカディア市ヶ谷
    • Year and Date
      2015-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] 個別対応型スモールステップ教材を用いた数学力向上学習の導入について2015

    • Author(s)
      中尾剛・川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第11回全国大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] ICTを活用した入学前英語学習の取り組み2015

    • Author(s)
      川井一枝・中尾剛
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第11回全国大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] インプット量増加を目指す英語運用能力向上プログラム:ICTを活用した組織的な取り組み2015

    • Author(s)
      川井一枝
    • Organizer
      全国英語教育学会第41回熊本研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2015-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • [Presentation] リメディアル英語教育におけるチャンツの効果2015

    • Author(s)
      川井一枝
    • Organizer
      日本リメディアル教育学会第11回全国大会英語部会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2015-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02689
  • 1.  Nakanishi Chiharu (30317101)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 26 results
  • 2.  NAKAO KEIKO (20419485)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  中西 穂高 (00567399)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 4.  沢田 千秋 (50816387)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  SUZUKI Masahiro (10316789)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  Morita Naoki (50413571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 7.  望月 好恵 (80448919)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  阿部 牧子 (60793114)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  南部 匡彦 (80841907)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  鈴木 渉 (60549640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 11.  延 恩株 (00554742)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  森下 淳也 (20182230)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  生田 好重 (50455036)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  森田 賢太 (50881679)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 15.  川西 千秋
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi