• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Goya Hideki  呉屋 英樹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

呉屋 英樹  ゴヤ ヒデキ

Less
Researcher Number 40647343
Other IDs
Affiliation (Current) 2022: 琉球大学, 国際地域創造学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017 – 2021: 琉球大学, 国際地域創造学部, 准教授
2016: 琉球大学, 法文学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
英語のAL型授業 / 英語のアクティブ・ラーニンング型授業 / 「 アクティブ・ラーニング型授業」の実践 / 「 アクティブ・ラーニング型授業」の課題点 / アクティブ・ラーニング型授業 / 英語教育 / Active Learning in EFL / Teaching assessment / Teacher development
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (5 results)
  •  Active Learning Based Teaching and an Assessment Tool in an EFL ContextPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      呉屋 英樹
    • Project Period (FY)
      2016 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      University of the Ryukyus

All 2021 2019 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 「英語による授業」に対する日本人英語教師の懸念と英語力、育成しているスキルついての探索的調査2021

    • Author(s)
      呉屋英樹
    • Journal Title

      KASELE Journal

      Volume: 49 Pages: 21-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02847
  • [Journal Article] 高等学校における日本人英語教師の持つ教授言語の方針への懸念2019

    • Author(s)
      呉屋 英樹
    • Journal Title

      沖縄英語教育学会紀要 SELT-OKINAWA REVIEW

      Volume: 16 Pages: 1-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02847
  • [Journal Article] 「主体的・対話的」による深い学びとは:英語教育におけるAL型授業の認識調査から見える現状について2019

    • Author(s)
      呉屋 英樹
    • Journal Title

      言語文化研究紀要 SCRIPSIMUS

      Volume: 28 Pages: 1-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02847
  • [Presentation] 英語による授業が及ぼす日本人英語学習者の認知処理過程への影響について2019

    • Author(s)
      呉屋 英樹
    • Organizer
      沖縄英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02847
  • [Presentation] アクティブラーニング型授業(ALBT)の考え方と実践 ~ ICTを活用したALBTの実践 ~2017

    • Author(s)
      呉屋英樹
    • Organizer
      沖縄英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02847

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi