• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

RAINDL Marco  RAINDL Marco

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

RAINDL Marco  ラインデル マルコ

Less
Researcher Number 40734447
Affiliation (Current) 2025: 獨協大学, 外国語学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015: 獨協大学, 外国語学部, 講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Except Principal Investigator
e-ラーニング・コンピュータ支援学習(CALL) / e-ラーニング・コンピュータ支援学習(CALL) / 教授法 / ドイツ語学習 / e-ラーニング・コンピュータ支援学習(CALL) / 学習評価 / ドイツ語教育 / 教育工学 / ユビキタスコンピューティング / データベースシステム / 外国語教育
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  An Experience-Oriented Language Learning Environment Supporting Informal Learning Abroad

    • Principal Investigator
      WARAGAI Ikumi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Keio University

All 2016 2015 2014 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] prima plus(プリマ・プルス)(CD2枚分のデータ提供つき)2015

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Marco Raindl, Tatsuya Ohta
    • Total Pages
      87
    • Publisher
      朝日出版社とCornelsen Verlag (ドイツ)の共同出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Book] CD付 ビデオ教材 モデル1-問題発見のドイツ語 (改訂版) Modelle 1 第11版2014

    • Author(s)
      アンドレアス・リースラント, 藁谷郁美, 木村護郎クリストフ, 平高史也, マルコ・ラインデル, 太田達也
    • Total Pages
      96
    • Publisher
      三修社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] SNS als Lernraum Ein kontext-sensitiver Blog-Editor als Interface zwischen formellem und informellem Lernen2016

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Tatsuya Ohta, Marco Raindl
    • Journal Title

      IDT 5. Bremer Symposion 2015

      Volume: 5 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] Examining and supporting online writing - a qualitative pre-study for an analytic learning environment2015

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Marco Raindl, Tatsuya Ohta, Shuichi Kurabayashi, Yasushi Kiyoki, Hideyuki Tokuda
    • Journal Title

      Critical CALL: Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference

      Volume: 1 Pages: 543-548

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] Wie lernen unsere Studierenden waehrend eines Auslandsaufenthalts?- Eine qualitative Untersuchung zu Lernstrategien japanischer Deutschlernender im informellen Kontext2015

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Tatsuya Ohta, Marco Raindl
    • Journal Title

      Neue Beitraege zur Germanistik

      Volume: 14 Pages: 212-229

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] Bruecken in den Alltag; Wie koennen digitale Lernumgebungen das Lernen beim Aufenthalt im Land der Zielsprache unterstuetzen?2013

    • Author(s)
      Raindl, Marco; Ohta, Tatsuya & Waragai, Ikumi
    • Journal Title

      日本独文学会

      Volume: 12 Pages: 92-111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] An Experience-Oriented Language Learning Environment Supporting Informal Learning Abroad2013

    • Author(s)
      Waragai, Ikumi; Ohta, Tatsuya; Raindl, Marco, Kurabayashi, Shuichi
    • Journal Title

      日本教育工学会, Educational Technology Research

      Volume: 36 Pages: 179-189

    • NAID

      110009543870

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Journal Article] インフォーマル・ラーニングを支援する体験連動型外国語学習環境の構築2012

    • Author(s)
      藁谷 郁美, 太田 達也, マルコ・ラインデル, 倉林 修一
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 36巻2号 Pages: 91-102

    • NAID

      110009543870

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] ドイツ語教育・学習者の現状に関する調査報告 ― 教員・学習者を対象とするアンケート結果から ―2015

    • Author(s)
      太田達也、Marco Raindl, 藁谷郁美、その他
    • Organizer
      日本独文学会
    • Place of Presentation
      麗澤大学(千葉県)
    • Year and Date
      2015-05-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] Examining and supporting online writing - a qualitative pre-study for an analytic learning environment2015

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Tatsuya Ohta, Marco Raindl, Shuichi Kurabayashi, Yasushi Kiyoki, Hideyuki Tokuda
    • Organizer
      EUROCALL 2015
    • Place of Presentation
      Padova University(パドヴァ/イタリア)
    • Year and Date
      2015-08-26
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] Context-aware writing support for SNS: Connecting formal and informal learning2014

    • Author(s)
      Ikumi Waragai, Shuichi Kurabayashi, Tatsuya Ohta, Marco Raindl, Yasushi Kiyoki, Hideo Tokuda
    • Organizer
      EUROCALL 2014
    • Place of Presentation
      The University of Groningen, Nederland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] インフォーマル・ラーニングにおける学習行動の質的研究 ― ドイツ語学習成功者の語りと学習環境設計への示唆 ― What do good learners teach us about good learning environments? A qualitative research project on informal learning behaviours among learners of German at Japanese universities2014

    • Author(s)
      太田 達也, 藁谷郁美, マルコ・ラインデル
    • Organizer
      外国語教育メディア学会(LET)
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] Deutsch auf der Spur ― eine intelligente Lernumgebung zum erfahrungsbasierten Lernen im deutschen Alltag2013

    • Author(s)
      Waragai, Ikumi; Ohta, Tatsuya; Shuichi, Kurabayashi; Raindl, Marco
    • Organizer
      Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer 2013
    • Place of Presentation
      Freie Universitaet Bozen, Italy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] ドイツ語教育・学習者の現状に関する調査報告 ― 教育機関を対象とするアンケート結果から ―2013

    • Author(s)
      太田達也, マルコ・ラインデル, 藁谷郁美,他
    • Organizer
      日本独文学会2013年春季研究発表会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] インフォーマル・ラーニングにおける学習行動の質的研究 ― ドイツ語学習成功者の語りと学習環境設計への示唆

    • Author(s)
      太田達也,藁谷郁美,Marco Raindl
    • Organizer
      外国語教育メディア学会全国研究大会
    • Place of Presentation
      福岡大学(福岡県)
    • Year and Date
      2014-08-04 – 2014-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] Digitale Hilfen fuer das Schreiben in sozialen Netzwerken - eine Bruecke zwischen formellem und informellem Lernen

    • Author(s)
      Ikumi Waragai,Marco Raindl,Tatsuya Ohta
    • Organizer
      日本独文学会2014年秋季研究発表会
    • Place of Presentation
      京都府立大学(京都府)
    • Year and Date
      2014-10-11 – 2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • [Presentation] Context-aware writing support for SNS: Connecting formal and informal learning

    • Author(s)
      Ikumi Waragai,Shuichi Kurabayashi,Tatsuya Ohta,Marco Raindl,Yasushi Kiyoki,Hideyuki Tokuda
    • Organizer
      EUROCALL 2014
    • Place of Presentation
      Groningen(Nederland)
    • Year and Date
      2014-08-20 – 2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24320107
  • 1.  WARAGAI Ikumi (70306885)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 2.  TOKUDA Hideyuki (80227579)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  KIYOKI Yasushi (10169956)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  OHTA Tatsuya (50317286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 5.  KURABAYASHI Shuichi (70458959)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi