• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Oyama Mayo  大山 万容

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 40773685
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪公立大学, 大学院文学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 大阪公立大学, 大学院文学研究科, 講師
2020 – 2022: 立命館大学, 言語教育センター, 非常勤講師
2018 – 2019: 立命館大学, 文学部, 非常勤講師
2018: 立命館大学, 法学部, 非常勤講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
小学校外国語教育 / 多元的アプローチ / 複言語教育 / 言語への目覚め活動 / 中学校外国語教育 / 国語科と外国語科の接続 / 食育と外国語教育 / 言語景観 / 複言語映画 / 領域横断的アプローチ … More / 統合的教授法 / 外国語教育 / 教員養成 / 教材開発 / 言語への目覚め / 異文化間教育 / バイリンガリズム / CLIL / 少数派言語教育 / 小学校英語教育 / 複言語主義 … More
Except Principal Investigator
批判的言説分析 / ヨーロッパ言語共通参照枠 / 学習モデル / 言語教育学 / 複言語主義 / 外国語教育 / 外国語教育学 / 言説分析 / 学説史研究 / 文脈化 / CEFR Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (61 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Research for the Implementation of Plurilingual Approaches to Elementary and Secondary SchoolsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      大山 万容
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Osaka Metropolitan University
      Ritsumeikan University
  •  Study on the method of teacher training and development of teaching materials of Awakening to LanguagesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Oyama Mayo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Historical study on the critical discourse on CEFR

    • Principal Investigator
      NISHIYAMA Noriyuki
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 複言語教育の探究と実践2023

    • Author(s)
      西山教行・大山万容
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249420
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Book] 複言語教育の探究と実践2023

    • Author(s)
      西山 教行、大山 万容 (編著)
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      くろしお出版
    • ISBN
      9784874249420
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00688
  • [Book] 多言語化する学校と複言語教育2022

    • Author(s)
      大山 万容、清田 淳子、西山 教行(編著)
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750353937
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00688
  • [Book] 多言語化する学校と複言語教育 -移民の子どものための教育支援を考える-2022

    • Author(s)
      大山万容, 清田淳子, 西山教行
    • Total Pages
      184
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750353937
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Book] グローバル化のなかの異文化間教育:異文化間能力の考察と文脈化の試み2019

    • Author(s)
      西山 教行、大木 充 (大山万容)
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      明石書店
    • ISBN
      9784750348018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Book] バイリンガルの世界へようこそ:複数の言語を話すということ2018

    • Author(s)
      フランソワ・グロジャン、西山 教行、石丸 久美子、大山 万容、杉山 香織
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      勁草書房
    • ISBN
      9784326299300
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Book] アジア・欧州の移民をめぐる言語政策 : ことばができればすべては解決するか?2018

    • Author(s)
      松岡 洋子、足立 祐子 (大山万容)
    • Total Pages
      370
    • Publisher
      ココ出版
    • ISBN
      9784866760025
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] 大学初級フランス語教育における複言語映画を通した異文化間教育2024

    • Author(s)
      大山万容, 梶山祐治
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 11 Pages: 14-29

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Journal Article] 食育と外国語教育をつなぐ給食プロジェクト2022

    • Author(s)
      大山万容, ピアース・ダニエル・ロイ, 北野ゆき, 藤田恵美子
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 9 Pages: 17-32

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Journal Article] Quand l’Eveil aux langues rejoint la poesie plurilingue.Explorations esthetiques a l’ecole elementaire au Japon2022

    • Author(s)
      Moore Daniele、Oyama Mayo、Pearce Daniel Roy、Kitano Yuki
    • Journal Title

      forumlecture

      Volume: 1 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Journal Article] Plurilingual STEAM and… School Lunches for Learning? Beyond Folklorization in Foreign Language and Intercultural Education2021

    • Author(s)
      Daniel Roy Pearce, Mayo Oyama, Daniele Moore, Yuki Kitano, Emiko Fujita
    • Journal Title

      International Journal of Bias;Identity;Diversities in Education

      Volume: 6

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] 「コトバハカセ」を用いた小学校外国語教育での複言語教育2021

    • Author(s)
      大山万容, 北野ゆき, 濱田隆史
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 8 Pages: 55-70

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] フランス語学習を準備する小学校での複言語教育: 言語への目覚め活動の事例から2021

    • Author(s)
      大山万容, ダニエル・モーア, ダニエル・ロイ・ピアース, 入澤佳菜, 北野ゆき
    • Journal Title

      Revue japonaise de didactique du francais

      Volume: 16

    • NAID

      130008145483

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] Plurilingual and Intercultural Education: A Cross-Disciplinary Practice around Chocolate in an Elementary School in Japan2021

    • Author(s)
      Oyama, Mayo, Moore Daniele, Pearce, Daniel Roy, Kitano, Yuki
    • Journal Title

      Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism

      Volume: 27(1) Pages: 1-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] Biographies langagieres et EMILE, quand tous les chemins menent… au plurilinguisme, meme au Japon !2020

    • Author(s)
      Moore Daniele、Oyama Mayo、Pearce Daniel Roy、Kitano Yuki、Irisawa Kana
    • Journal Title

      Contextes et didactiques

      Volume: 15 Issue: 15 Pages: 13-31

    • DOI

      10.4000/ced.2051

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476, KAKENHI-PROJECT-19K23092
  • [Journal Article] Pluralistic approaches for Japanese university students preparing to study abroad2020

    • Author(s)
      Oyama Mayo, Saeri Yamamoto
    • Journal Title

      European Journal of Language Policy

      Volume: 12(1) Issue: 1 Pages: 37-61

    • DOI

      10.3828/ejlp.2020.3

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476, KAKENHI-PROJECT-18K00681, KAKENHI-PROJECT-18K00832
  • [Journal Article] Plurilingualism and STEAM : Unfolding the Paper Crane of Peace at an Elementary School in Japan2020

    • Author(s)
      Pearce Daniel Roy、Oyama Mayo、Moore Daniele、Irisawa Kana
    • Journal Title

      International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education

      Volume: 5 Issue: 2 Pages: 1-23

    • DOI

      10.4018/ijbide.2020070101

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476, KAKENHI-PROJECT-19K23092
  • [Journal Article] Plurilingual education and pedagogical plurilanguaging in an elementary school in Japan2020

    • Author(s)
      Moore Daniele、Oyama Mayo、Pearce Daniel Roy、Kitano Yuki
    • Journal Title

      Journal of Multilingual Theories and Practices

      Volume: 1 Issue: 2 Pages: 243-265

    • DOI

      10.1558/jmtp.17783

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476, KAKENHI-PROJECT-19K23092
  • [Journal Article] 小学校英語のための教員養成における複言語教育2019

    • Author(s)
      大山万容
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 19 Pages: 36-51

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] Promoting Bilingualism in Japanese Elementary Schools: Exploring the Possibilities of the Awakening to Languages Approach2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Daniel Roy Pearce
    • Journal Title

      Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism

      Volume: 25(1) Pages: 65-86

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] Team Teaching for EFL at the University Level: Student and Teacher Perspectives2019

    • Author(s)
      PEARCE Daniel Roy, OYAMA Mayo
    • Journal Title

      立命館高等教育研究

      Volume: 19 Pages: 213-230

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Journal Article] もっと貪欲に、いろんな言語に興味を持ちたい、知りたい、習得したい ―単一言語主義の強い場で、実践により複言語教育の価値を問う―2019

    • Author(s)
      山本冴里・大山万容
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 6 Pages: 72-90

    • NAID

      40022011896

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 外国語教室で複言語映画を観る2024

    • Author(s)
      大山万容, 梶山祐治
    • Organizer
      国際研究集会2024「複言語教育の横断性を考える」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Apprendre le francais en mobilisant le repertoire plurilingue des apprenants : la didactique integree des langues en FLE a l'universite au Japon2023

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Ghislain Mouton
    • Organizer
      CoSe 2023(5e Congres de la Commission Asie-Pacifique de la FIPF et 18e Seminaire regional de recherche francophone
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Projet de dejeuners scolaires dans les ecoles primaires et secondaires japonaises pour developper la competence interculturelle - une place pour le francais pour les jeunes apprenants2023

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      Quatrieme colloque international de l’ATPF
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] L'education plurilingue et interculturelle au moyen du cinema dans l'enseignement du francais de base dans une universite japonaise2023

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Yuji Kajiyama
    • Organizer
      CoSe 2023(5e Congres de la Commission Asie-Pacifique de la FIPF et 18e Seminaire regional de recherche francophone
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 日本の大学フランス語教育にみる統合的教授法-初修外国語の教科書分析を通して-2023

    • Author(s)
      大山万容, ジスラン・ムートン
    • Organizer
      琉球大学公開研究会「日本の外国語教育と文法教育」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 外国語教育と食育ー味覚への目覚めと言語への目覚め―2023

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      日本フランス語教育学会2023年度大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] フランス語教師がフランス語圏文化以外を教える?ワインテイスティングを用いた複言語・異文化間教育2023

    • Author(s)
      大山万容, 天野沙織
    • Organizer
      リュテス春季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] L’Education plurilingue en contexte universitaire japonais : les traces de DIL dans les manuels de FLE pour debutants2023

    • Author(s)
      Ghislain Mouton, Mayo Oyama
    • Organizer
      colloque international 2023; L’Asie du Nord-Est et la Francophonie : entre singularites et convergences
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 「気づき」と「目覚め」はことばの教育をどう変えるか ことばへの気づきと外国語教育:「言語への目覚め活動」と「統合的教授法」2022

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      関西大学外国語教育学会特別シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 母語を活かしたフランス語教育 認知科学と統合的教授法から考える2022

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      Pedagogieを考える会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Measures to support linguistic minority children: Raising awareness of language management in Japanese schools2022

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      3rd International Conference on Sociolinguistics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Walking The Linguistic Landscape For The Learning Of Languages: Plurilingual Cross-Lingual Approaches To Elementary Education In Canada, Japan, and Uruguay2021

    • Author(s)
      Daniele Moore, Oyama Mayo et al.
    • Organizer
      9me Congres International de l’Association EDiLiC
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] La didactique integree des langues : gerer la construction du repertoire plurilingue des apprenants Le cas du francais langue 3 a l'universite au Japon2021

    • Author(s)
      Michel Candelier, Mayo Oyama
    • Organizer
      Congres de la Societe Japonaise de Didactique du Francais
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] CEFR を補完する 複言語教育の実践ガイド CARAP/FREPA2021

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      科研B研究会(代表:西山教行)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 自分の複言語主義を知る方法:視覚的言語自伝2021

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      第22回外国語教育実践を語り合う会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 統合的教授法:学習者の構築中の複言語レパートリーを活用する方法2021

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      第4回フランス語教授法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Integrer Eveil aux langues dans le quotidien des classes au Japon: Approches plurilingues et auto-formation2021

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Daniele Moore, Daniel Roy Pearce
    • Organizer
      9me congres de l'association EDiLiC
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Plurilingualism, STEAM and Chocolate as an Intercultural Approach to Learning: An Integrative Curricular Design in an Elementary School in Japan2021

    • Author(s)
      Oyama Mayo、Moore Daniele、Pearce Daniel Roy
    • Organizer
      19th Annual Hawaii International Conference on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] A Case Study of Linguistic Landscapes as Ways to Experience Plurality: A Visual Ethnography into Plurilingualism with an Elementary School Child in Japan2021

    • Author(s)
      Mayo Oyama et al.
    • Organizer
      34th Annual Ethnographic & Qualitative Research Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] Awakening to Languages” in school environment: the change of teacher role2021

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      ICP2020+
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] STEAM, Collaboration and… School Lunches for Learning? Beyond Folklorization in Intercultural Education2021

    • Author(s)
      Daniel Roy Pearce, Mayo Oyama, et al.
    • Organizer
      9me Congres International de l’Association EDiLiC
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13080
  • [Presentation] 言語景観revisited2020

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      Monthly Wednesday Cafe 外国語教育実践を語り合う会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 小学校から大学まで活用できるCLIL言語景観プロジェクト2020

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      Monthly Wednesday Cafe 外国語教育実践を語り合う会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 小学校英語における複言語教育:多言語教材「コトバハカセ」を用いた実践2020

    • Author(s)
      大山万容, 北野ゆき, 濱田隆史
    • Organizer
      日本小学校英語教育学会(JES)大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 複言語教育と「ランゲージング」 日本の小学校での複言語教育における動的言語使用を捉える2020

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      MHB2020大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Awakening to Languages Activities for Young Japanese Learners of English2019

    • Author(s)
      Daniel Roy Pearce, Mayo Oyama
    • Organizer
      AsiaTEFL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Evolution des competences plurilingues et pluriculturelles au moyen de la didactique integree2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      Colloque international conjoint: L'enseignement du francais en Asie-Pacifique : traditions et tendances
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00688
  • [Presentation] アイルランドの言語教育政策におけるCEFRの受容2019

    • Author(s)
      大山 万容
    • Organizer
      第21回日本言語政策学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00688
  • [Presentation] Sur la mediation: reflexions d'un point de vue japonais2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      La competence de mediation dans l’enseignement des langues : entre reception, interpretation, polemique et mise en pratique. Perspectives internationales
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Management of Multiple Languages in the Japanese Primary School : An Awakening to Languages Approach2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Daniel Roy Pearce, Kana Irisawa, Osamu Obata
    • Organizer
      6th International Language Management Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] La competence de mediation dans l’enseignement des langues : entre reception, interpretation, polemique et mise en pratique. Perspectives internationales2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama
    • Organizer
      Journee d'etudes GEPE, Sur la mediation: reflexions d'un point de vue japonais
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00688
  • [Presentation] 外国語習得の素地を作る複言語教育-低学年児童に対する「言語への目覚め活動」からの示唆2019

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      第19回 小学校英語教育学会北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] トランスランゲージングと複言語教育 ―言語能力観から検討する―2019

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] アイルランドの言語教育政策におけるCEFRの受容2019

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      第21回言語政策学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 複数の言語を学ぶということー子どもの可能性を最大限に引き出すために―2019

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      こども日本語クラブでんでんむし講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Development of Plurilingual Education Materials for the Japanese Elementary School English Curriculum2019

    • Author(s)
      Mayo Oyama, Daniel Roy Pearce, Kana Irisawa, Osamu Obata
    • Organizer
      AsiaTEFL
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] Didactique integree en faveur de l'enseignement du francais en tant que 3e langue a l'universite : apprendre le francais a partir d'autres langues2018

    • Author(s)
      Mayo OYAMA
    • Organizer
      APFT Colloque international 2018
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 小学校英語における複言語教育-教員養成における「言語への目覚め活動」からの示唆ー2018

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      第18回JES小学校英語教育学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • [Presentation] 複言語主義とトランスランゲージング:2つの概念を言語教育政策から比較する2018

    • Author(s)
      大山万容
    • Organizer
      日本言語政策学会第20回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12476
  • 1.  NISHIYAMA Noriyuki (30313498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  Szirmai Monika (20275986)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  大木 充 (60129947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  クラウゼ小野 マルギット (70400059)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi