• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YAMAGUCHI Keiko  山口 景子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Keiko Yamaguchi  山口 景子

Less
Researcher Number 40801410
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 名古屋大学, 経済学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 名古屋大学, 経済学研究科, 准教授
2017 – 2018: 東京理科大学, 経営学部経営学科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 08010:Sociology-related / Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
モバイルデバイス / 支払いの痛み / マーケティング / BMBW / 価値デザイン / デジタル決済 / 消費者行動分析 / 電子商取引 / キャンペーン / ゲーミフィケーション … More / 自己効力感 / ロイヤルティプログラム / 振動知覚 / 触覚 / モバイル / 顧客共創 / 顧客経験価値 / 感覚刺激 / UI/UX / デジタルマネー / 商学 / トピックモデル / 消費者行動 / 店舗選択 / 買い物目的 … More
Except Principal Investigator
持続可能性 / Vogue Archive / 東京 / トレンド・パターン / 機械学習 / 人工知能 / デジタル・アーカイブ / 流行現象 / ストリートファッション / タイミング / 最適化 / 適応的販売 / リーダーシップ / 生産性 / サービス / パーソナルセリング / 顧客マネジメント / 分散マネジメント / 共同生産 / TQM / 心理的契約 / 顧客志向 / 品質管理 / customer leadership / 顧客参加 / サービス生産性 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Elucidating the mechanisms of how directly perceptible digital money impacts purchase decisionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      山口 景子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Quantification of Prevalent Phenomena to Enable Sustainable Society and Fashion Continuance

    • Principal Investigator
      渡辺 明日香
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Kyoritsu Women's Junior College
  •  An attempt to clarify the mechanism of customer experience formation in online shopping environmentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      山口 景子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Exploration of basic principles on improving service productivity

    • Principal Investigator
      Inuzuka Atsushi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Study on developping statistical models to extract shopping purposes from purchase data and explore their relations with store-format choice behaviorsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Keiko Yamaguchi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokyo University of Science

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 統計と日本社会2019

    • Author(s)
      国友 直人(編)山本 拓(編)山口 景子(第4章執筆担当)
    • Total Pages
      304
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      9784130434010
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H07130
  • [Journal Article] In-the-wild vibrotactile sensation: Perceptual transformation of vibrations from smartphones2023

    • Author(s)
      Keiko Yamaguchi, Satoshi Takahashi
    • Journal Title

      arXiv

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13615
  • [Journal Article] Co-Creation in Loyalty Programs: Exploring the Impact on Shopping Behaviors and Customer Loyalty Using Online and Field Experiments2023

    • Author(s)
      Yamaguchi Keiko、Yamada Hiroshi、Fujita Tetsufumi、Hanatani Shintaro
    • Journal Title

      SSRN Electronic Journal

      Volume: -

    • DOI

      10.2139/ssrn.3419708

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13615
  • [Journal Article] CAT STREET: Chronicle Archive of Tokyo Street-fashion2020

    • Author(s)
      Satoshi Takahashi, Keiko Yamaguchi, Asuka Watanabe
    • Journal Title

      arXiv

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02153
  • [Journal Article] 買い物目的を考慮した店舗選択行動モデル構築に向けての諸問題(研究部会報告)2018

    • Author(s)
      山口景子
    • Journal Title

      オペレーションズ・リサーチ

      Volume: 63(4) Pages: 244-245

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H07130
  • [Presentation] ありのままを着飾る:肌見せファッションの変遷とファッションスタイルとの関連性分析2023

    • Author(s)
      古田紗暉・水田弘賢・渡辺明日香・山口景子
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02153
  • [Presentation] 個客型キャンペーンへの参加準備行動が目標達成に与える影響の研究2023

    • Author(s)
      杜 偉光, 山口 景子
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13615
  • [Presentation] ファッション雑誌を着る?ファッション雑誌で着る?ストリートスナップを用いたファッションの受容分析2023

    • Author(s)
      金井悠人・杉浦昂樹・渡辺明日香・山口景子
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02153
  • [Presentation] 顧客との心理的契約:経営行動科学概念の応用展開に向けて2022

    • Author(s)
      犬塚篤,高橋潔,山岡隆志,山口景子
    • Organizer
      経営行動科学学会第25回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] 宣言型キャンペーンは買い物行動を変化させうるか?フィールド実験によるキャンペーン効果の検証2021

    • Author(s)
      山口 景子, 山田 洋, 藤田 哲文, 花谷 慎太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13615
  • [Presentation] Does Self-declaration Of Goals Change Customers’ Shopping Behaviors? Effects Of New Campaign Formats On Customers In Field Experiments2021

    • Author(s)
      Keiko Yamaguchi, Hiroshi Yamada, Tetsufumi Fujita, Shintaro Hanatani
    • Organizer
      The 43rd Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13615
  • [Presentation] Does self-declaration of goals change customers’ shopping behaviors? Effects of new campaign formats on customers in field experiments2021

    • Author(s)
      Keiko Yamaguchi, Hiroshi Yamada, Tetsufumi Fujita, Shintaro Hanatani
    • Organizer
      The 43rd Annual ISMS Marketing Science Conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] 宣言型キャンペーンは買い物行動を変化させうるか?フィールド実験によるキャンペーン効果の検証2021

    • Author(s)
      山口 景子, 山田 洋, 藤田 哲文, 花谷 慎太郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] A Novel Approach to Analyze Fashion Digital Archive from Humanities2021

    • Author(s)
      Satoshi Takahashi, Keiko Yamaguchi, Asuka Watanabe
    • Organizer
      International Conference on Asian Digital Libraries
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02153
  • [Presentation] AIはファッションリバイバルを検出できるか?ファッションの定性的要素抽出の試み2019

    • Author(s)
      山口景子・高橋聡・渡辺明日香
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第106回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] 買い物目的を考慮した店舗選択行動モデル構築に向けての諸問題2018

    • Author(s)
      山口 景子
    • Organizer
      日本オペレーションズ・リサーチ学会 「数理的発想とその実践」研究部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H07130
  • [Presentation] 店舗選択とレシートから抽出した買い物目的の関係性に関する一考察2018

    • Author(s)
      山口 景子
    • Organizer
      経営情報学会関西支部平成30年度第1回研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H07130
  • 1.  高橋 聡 (80630897)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  Inuzuka Atsushi (30377436)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  山岡 隆志 (70739408)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  樋野 励 (80273762)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  渡辺 明日香 (60352746)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi