• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

CHUNG Jaehee  鄭 在喜

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

鄭 在喜  チョン ゼヒー

Less
Researcher Number 40802145
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 日本語教育研究センター, 准教授(任期付)
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 早稲田大学, 日本語教育研究センター, 准教授(任期付)
2023: 早稲田大学, 日本語教育研究センター, その他(招聘研究員)
2022: 早稲田大学, 日本語教育研究センター, 講師(任期付)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
認知言語学 / 第二言語習得 / 日本語教育
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (4 results)
  •  日本語の事態把握に特化したオンライン教材の作成Principal Investigator

    • Principal Investigator
      鄭 在喜
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  日本語話者と学習者の事態把握の指標作成 ー事態把握の傾向と習得との関連性を探るーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      鄭 在喜
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 事態把握の指標作成の試み-授受表現を中心に-2023

    • Author(s)
      鄭在喜
    • Journal Title

      比較文化研究

      Volume: 150 Pages: 133-142

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13155
  • [Journal Article] 事態把握の明示的指導の効果-授受表現を中心に-2022

    • Author(s)
      鄭在喜
    • Journal Title

      早稲田日本語教育実践研究

      Volume: 10 Pages: 29-36

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13155
  • [Presentation] 授受表現における不自然さの要因分析-事態把握の観点に基づいて2023

    • Author(s)
      鄭在喜
    • Organizer
      第25回BATJ年次大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13155
  • [Presentation] 事態把握の明示的指導の効果-学習者の気付きについて-2022

    • Author(s)
      鄭在喜
    • Organizer
      日本語教育学会 第2回支部集会(北海道大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13155

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi