• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KISHIKAWA KANAKO  岸川 加奈子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

岸川 加奈子  キシカワ カナコ

Less
Researcher Number 40908274
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 昭和女子大学, 全学共通教育センター, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 昭和女子大学, 全学共通教育センター, 講師
2022 – 2023: 九州大学, 基幹教育院, 助教
2021: 九州大学, 基幹教育院, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
事前的改善措置 / 合理的配慮 / 月経随伴症状 / インタビュー / 語り / 半構造化面接 / 職務葛藤 / 支援者 / 障害学生支援
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  高等教育機関における月経随伴症状への対応 ー事前的改善措置の可能性に関する検討ーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      岸川 加奈子
    • Project Period (FY)
      2025 – 2029
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Showa Women's University
  •  障害学生支援者の職務葛藤から生じる問題意識 ー支援者の「語り」による分析ーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      岸川 加奈子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Kyushu University

All 2024 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Relationship between "difficulty" and "reasonable accommodation content" for students with developmental disorders and student with mental disorders: Categorization of request for reasonable accommodation2024

    • Author(s)
      岸川 加奈子、下中村 武、永井 友幸、時枝 愛郁、横田 晋務
    • Journal Title

      基幹教育紀要

      Volume: 10 Pages: 45-57

    • DOI

      10.15017/7169319

    • ISSN
      2189-2571
    • Year and Date
      2024-02-22
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268, KAKENHI-PROJECT-21H04410
  • [Journal Article] Changes in University Faculty's Perception of Burden in Implementing Reasonable Accommodation : Focusing on online teaching2022

    • Author(s)
      岸川 加奈子, 大嶌 賢二郎, 下中村 武, 横田 晋務, 田中 真理
    • Journal Title

      基幹教育紀要

      Volume: 8 Pages: 1-16

    • DOI

      10.15017/4772816

    • ISSN
      2189-2571
    • Year and Date
      2022-02-25
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • [Presentation] 高等教育機関における障害学生支援者の困難2023

    • Author(s)
      岸川加奈子
    • Organizer
      日本学生相談学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • [Presentation] 学生の困難さと配慮内容の関係-発達障害・精神障害用診断書フォーマット作成の試み-2023

    • Author(s)
      岸川加奈子, 下中村武, 永井友幸, 時枝愛郁, 横田晋務, 田中真理
    • Organizer
      全国高等教育障害学生支援協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • [Presentation] オンライン授業における合理的配慮実施に関する教員の工夫2022

    • Author(s)
      岸川加奈子, 大嶌賢二郎, 永井友幸, 下中村武, 横田晋務, 田中真理
    • Organizer
      全国高等教育障害学生支援協議会 第8回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • [Presentation] 学生の配慮と支援につなげるアセスメントとフィードバックの実践 ~学生相談室で心理検査を実施した事例を通して~2022

    • Author(s)
      講 師, 上原 秀子, シンポジスト, 糸井 岳史, シンポジスト, 岸川 加奈子, 司 会, 前田 聖津子
    • Organizer
      2022年度 大阪府臨床心理士会オンライン合同研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • [Presentation] 合理的配慮実施に関する教員の負担感の変化-授業のオンライン化に着目して-2021

    • Author(s)
      岸川加奈子,大嶌賢二郎,下中村武,横田晋務,田中真理
    • Organizer
      AHEAD JAPAN
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K20268
  • 1.  笹倉 尚子 (00800913)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi