Affiliation (based on the past Project Information) *help |
2020 – 2022: 神戸大学, 工学研究科, 名誉教授
2015 – 2019: 神戸大学, 工学研究科, 教授
2015: 神戸大学, 大学院工学研究科, 教授
2011 – 2015: 神戸大学, 工学(系)研究科(研究院), 教授
2012: 神戸大学, 大学院・工学研究科, 教授
… More
2010 – 2011: 神戸大学, 工学研究科, 教授
2007: Kobe University, The Department of Engineering, Professor
2006: 神戸大学, 工学部, 教授
2001 – 2006: 鳥取大学, 工学部, 教授
2004: 国立大学法人鳥取大学, 工学部, 教授
1996 – 1999: Tottori University, Faculty of Engineering, Professor, 工学部, 教授
1988 – 1995: Associate Professor, Faculty of Engineering, Tottori Univ., 工学部, 助教授
1986 – 1987: 京都大学, 工学部, 助手
Less
|
Keywords |
- Principal Investigator
-
計画方法論 / 過疎地域 / 山間過疎地域 / 緊急安全サービス / サービスレベル / 計画論 / 救急医療 / アクセシビリティー / 経営成立性 / 災害復旧
… More
/ 高速道路流入部 / 交通事故 / モデル分析 / サービス水準 / 規制緩和 / 影響分析 / 公共交通 / 活動機会の保障 / サービスと負担 / 受益と負担 / 生活交通 / サービス評価 / ゲーム理論 / 流入位置分布 / 車線利用率 / ロータリー / ルール認識 / 危険回避 / 避走 / 流入 / 均衝解 / 安全性 / 意思決定 / 地震リスク / レベル2地震動 / 耐震投資 / 耐震性能 / 経済活動 / 危険回避度 / 地震保険 / 地域社会 / 防災力 / カタストロフィ / リスク回避選好 / 道路交通 / 統一フレーム / 認識構造 / 効用アプローチ / 統計アプローチ / 主観的評価 / 路線バス市場 / 国際共同研究 / 研究推進体制 / 政策効果 / データ項目 / 分析フレーム / 社会基盤整備 / コミュニティによる選択 / サービスの質 / 評価構造 / 瞬間効用 / 更新プロセス / 集計メカニズム / 走行サービスの質 / 認識・評価構造 / 記憶効用 / 形成メカニズム / 遅延ストレス / 交通計画 / サービスの質の評価 / 地点効用 / 区間効用 / 社会資本 / 総意の形成 / 偏りのない情報 / 分権的調査 / 国土計画・交通工学 / 活動機会 / 社会的選択 / 交通工学・国土計画 / 潜在能力 / *地域公共交通計画 / 地域社会による選択 / 事故発生構造 / 因果関係 / 相互作用 / 危険度解析 / 重要度分析 / あいまい事象 / 事故防止対策 / 発生構造 / 事故記録 / 構造分析 / 原因事象 / 事象系列 / Traffic accident / Structure analysis / Cause-effect relationship / Interaction / Risk Analysis / Importance analysis / Fuzzy causal event / Traffic safety measures / 運転行動分析 / 潜在事故危険度 / 交通環境設計 / 設計方法論 / 安全性基準 / オンランプ流入部 / 道路の幾何構造 / ミクロモデル / 危険度分析 / driving behavior / behavior model / driving environment / level of traffic safety / designing methodology / safety-level-based-design / merging section / gap acceptance model / 航空管制空域 / 極限交通容量 / セクタ分割 / 管制作業負荷 / 二重待ち行列モデル / 航空交通 / 危険度評価 / 航空交通管制 / 管制空域 / 交通容量 / 極限容量 / 移送継承待ち / 作業負荷 / Terminal airspace / Traffic capacity / Air traffic control / Area with multiple airports / サービスの自己調達 / 住民による集団選択 / 支援ツール / 利便性評価 / サービス設計 / 対話型ソフトウェア / 過疎交通計画 / 自己調達 / 合意形成 / 利便性 / Sparsely Populated Areas / Local Transportation Service / Self-Provision / Group Decision Making / Decision Support System / Level-of service / Service Design / Software / バス事業 / 生活交通サービス / 公共交通マスタープラン / 運行・管理 / 現況調査 / 乗合バス事業 / local bus market / structure change / deregulation / policy analysis / public provision / local transport plan / planning methodology / systems design / 準公共交通空白地有償運送 / 統合的運営 / 住民互助輸送 / タクシー
… More
- Except Principal Investigator
-
技術革新 / 市町村合併 / 地域生活交通 / 規制緩和 / 地方公共交通 / 補助制度 / 過疎地域 / 路面表示 / オプティックフロー / 都市防災 / Comparative advantage / 山間地域, / 過疎問題, / 持続的発展, / 計画論, / モデル分析, / 生活基盤サービス, / ライフスタイルの変化, / 地域おこし / Local Knowledge / Innovation / 地方生活圏 / 中山間地域 / 過疎 / substance / sustainability / コミュニティバス / 交通工学 / 感性情報学 / 実験系心理学 / 追従理論 / 先頭車 / 速度知覚 / ドライビングシミュレータ / 配列効果 / ミクロ交通流モデル / 先頭車ドライバー / 追突リスク / 予防安全 / 路面側面表示 / 車群速度 / 速度認識 / 速度選択 / 追従挙動 / 交通事故予防 / 追従走行 / 社会的選択ルール / ケイパビリティ(潜在能力) / 多次元指標 / 個人の選択機会 / 厚生主義 / ベッカー=ランカスター型最適化モデル / ケイパビリティ(潜在能力 ) / インフラ / サステイナビリティ / レジリエンシー / 国土 / 震災復興 / 見える化 / 港湾再開発 / 港湾環境 / 利害調査 / 代替案選択 / 地震時火災 / 土地利用計画 / 目標計画法 / 耐震防火水槽 / 避難路計画 / 最適配置 / 計画モデル / 船舶多重遭遇 / 遭遇確率 / 航行安全対策 / 航路体系 / 交通管理 / シミュレ-ションモデル / 確率モデル / 輻輳水域 / シミュレ-ション・モデル / 多重遭遇 / 発生確率 / 推定モデル / 衝突事故 / 海上交通 / 計画法 / Multiple Encounter / Encounter of Ships / Accident Prevention / Simulation Model / Probabilistic Model / Network Design / Traffic Control / Collision Risk / 地方都市 / プロダクトサイクル / 地域開発 / 知識生産 / 企業立地 / 比較優位性 / 活性化 / 地方都市圏 / 地域振興 / 研究開発 / 国際比較研究 / R&D / 技術伝播 / 産業構造 / 地域際分業 / Technological innovation / Local cities / Product cycle / Regional development / Knowledge production / Industrial location / Activization / 維持可能性 / バス需要実態調査 / 交通手段選択 / 山間過疎地域 / 公共交通サービス / バス産業 / 公的助成 / 経営成立性 / 選択の多様性 / 社会的効率性 / Social Viability / Bus Service Demand Survey / Travel Method Choice / Sparsely Populated Mountainous Areas / Public Transportation Services / Bus Service / Public Subsidy / Sustainability of Management / AL / 社会システム / アクティブコントロール / 危機管理 / バーチャルリアリティ / モニタリングシステム / リアルタイム被害推定 / Artificial Life / 地震防災 / 被害推定 / ライフライン / 緊急措置 / Artificial life / Social systems / Active control / Risk management / Virtual reality / Urban disaster preventio / Monitoring system / Real-time damage estimation / 地域経済 / 社会資本整備 / グローバライゼーション / 知識 / 経済モデル / 経済成長モデル / Regional Economy / Infrastructure / globalization / Knowledge / Economic Growth Model / 都市間高速交通システム / モード連携 / 国際比較分析 / 地域特性 / フルコスト / 優位性 / Intercity transportation system / Mode integration / Comparative analysis / Local characteristics / Full cost / 人口減少社会 / 高齢化 / 環境計画 / 小規模自治体 / 上下水道 / 地方財政 / 行政サービス / 維持管理 / 環境施設 / 地域生活 / 水道 / 廃棄物 / 公共交通 / 人口減少 / 高齢社会 / 下水道 / 環境管理 / 費用便益 / depopulating society / aging sosciety / environmental planning / small municipalities / water supply and sewerage / local government budget / local government service / maintenance / 土木技術 / 土木事業 / 水運 / 都宮 / 変遷 / 港湾 / データべース / 文明 / データベース / 船型 / 輸送経済効率 / 岸壁 / 防波堤 / 発展過程 / 文明の育成 / 制度 / 組織 / 制度・組織 / ancient capitals / change of capitals / civil engineering technology / civilization / data-base / development of infrastructure / marine and river transportation / 配列 / 実験 / 誘導 / アフォーダンス / ベクション / 配列デザイン / 規格デザイン / 大規模小売店舗 / 立地規制 / 商業統計 / 経済センサス / 統計的因果推論 / 行動モデル / 事後評価 / 立地 / 影響 / 商業統計 / 経済センサス
Less
|