• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Katoh Hiroshi  加藤 宏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

KATOH HIROSHI  加藤 宏

KATOH Hiroshi  加藤 宏

Less
Researcher Number 50177466
External Links
Affiliation (Current) 2025: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2012 – 2019: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 教授
2005 – 2009: Tsukuba University of Technology, Support Center on Higher Education for the Hearing and Visually Impaired, Professor, 障害者高等教育研究支援センター, 教授
2007: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支授センター, 教授
2004: 国立大学法人筑波技術短期大学, 障害者高等教育センター(障害者基礎教育部門), 助教授
2004: Tsukuba University of Tech, Associate Professor, 視覚部, 助教授 … More
2003: 筑波技術短期大学, 障害者高等教育センター, 助教授
2001 – 2003: 筑波技術短期大学, 助教授
2000 – 2001: 筑波技術短期大学, 視覚部・一般教育等, 助教授
1996 – 1997: 筑波技術短期大学, 一般教育等, 助教授
1986 – 1989: 筑波大学, 心理学系, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Special needs education / Educational technology / 教育・社会系心理学 / Foreign language education
Except Principal Investigator
Psychology / Special needs education / Town planning/Architectural planning / Educaion / Educational technology
Keywords
Principal Investigator
視覚障害 / 外的資源 / 感覚代行 / 高等教育 / 触図 / 教員養成 / 設置基準 / シラバス / 教職課程 / 質保証 … More / カリキュラム / 開放制 / 教員養成課程 / 点字 / 英語学習 / 建学理念 / 希少免許 / 免許状更新講習 / 教育の質保証 / 教科指導法 / 実業高校 / 教科教育 / コアカリキュラム / 免許外教科担任制 / 職業教育 / 免許外教科担当制度 / 希少教科 / Parallel Processing / Braille / Cognitive Resource / Listening Test / English Learning / Visual Impairment / パソコン / 英語スピーチ・エンジン / DAISY / 読み上げテスト / 視覚障害者 / 画面読み上げソフト / 語彙サイズ / 読解時間 / 時間延長率 / リスニングテスト / 語彙推定テスト / リスニング・テスト / 同時処理 / 視覚補償 / 認知資源 / 英語教育 / university admission / literacy of graphics / externalized reasoning / blind / educational media / tactile graphics / higher education / visual impairement / 注視点 / 眼球運動 / キャプション / テキスト / 図認知 / 盲人 / 大学入試 / 図リテラシィ / 教材 / PICTURE / EXTERNAL RESOURCES IN COGNITION / COGNITIVE PSYCHOLOGY / UNIVERSITY ENTRANCE EXAMINATION / SCHOOLS FOR THE BLIND / HIGHER EDUCATION / TACTILE GRAPHICS / VIUALLY IMPAIRMENT / 図教材 / 盲教育 / 教材メディア / テキスト理解 / 触図認知 / 絵 / 認知の外的資源 / 認知心理学 / センター入試 / 盲学校 / 届出制 / 国際比較 / 教育職員免許法施行規則 / 教職課程認定大学実地視察 / 国際情報交換 / 免許法施行規則 / 改正教育職員免許法 / 必修化 / 含む規定 / 障害のある児童・生徒 / 特別支援教育 / 認知負荷 / 合成音声 / 情報保障 / 認知リソース / ICT / LMS / Text-to-Speech / ワーキングメモリ / 認知心理 / 視覚障害情報保障 / 第二言語習得理論 … More
Except Principal Investigator
Selective Breeding / 行動遺伝分析 / 神経伝達物質 / 行動の個体差 / 選択交配 / 情動反応性 / 視覚障害 / Digging Behavior / Genetic Analysis / Behavior Analysis / Emotinal Reactivity / 野生化 / 養母交換 / 穴掘り行動 / 脳内物質 / 野外フィールド / 遺伝分析 / 行動分析 / sneech skill / Text-to-Speech / computer / support system / English study / visually impaired / リスニングテスト / 認知心理 / TTS / 学習支援 / スピーチ指導 / 合成音声(TTS) / コンピュータ / 学習支援ソフト / 英語学習 / Wayfinding Active Simulation System / Spatial Cue / Sign / Eye-fixing Behavior / Anchor Point / Informational Environment / Wayfinding / Informational Compensation Environment / 擬似環境 / 情報アクセス / 情報レベル / 情報補償 / シミュレーションシステム / 環境適応 / 情報障害者 / 空間的てがかり / WASS / 空間的手がかり / サイン情報 / 注視行動 / アンカーポイント / 情報障害 / 探索行動 / 情報補償環境 / candidate with visual impairment in China / candidate with visual impairment in Sweden / candidate with visual impairment in UK / candidate with visual impairment in Germany / candidate with visual impairment in USA / cassette-tape in the university entrance exami. / the number and quality of the Braille question / ドイツの視覚障害障害受験生 / 触図作成のガイドライン / 触図の要素 / 点字問題の量的適正化 / 点字入試問題の質的妥当性 / 点字入試問題の量的適正化 / スェーデンの視覚障害受験生 / フインランドの視覚障害大学生 / アメリカの視覚障害大学生 / 中国の視覚障害大学生 / イギリスの視覚障害大学生 / ドイツの視覚障害大学生 / 視覚障害入試の音声出題 / 中国の視覚障害受験生 / 北欧の視覚障害受験生 / イギリスの視覚障害受験生 / アメリカの視覚障害受験生 / ドイツの視覚障害受験生 / 大学入試点字問題の質的妥当性 / 大学入試点字問題の量的適正化 / Field Study / Inbred Strains / Emotional Reactivity / Individual Differences / 社会構造 / 野性化 / 野外フィ-ルド / 野外研究 / 近交系 / 固体差 / C# 言語 / 点図出力 / 点字印刷 / C#言語 / Java / 重度視覚障害 / 非視覚的方法 / 学習環境 / GUI / 図形処理 / 開発環境 / 汎用言語 / プログラミング Less
  • Research Projects

    (12 results)
  • Research Products

    (43 results)
  • Co-Researchers

    (15 People)
  •  Significance of existence of teacher training course of rare subject license and problems in quality assurance of educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Compliance system for the Learning of Special Need Education in Teacher-Training CoursesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH HIROSHI
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Development of Assistive System for the Visually Impaired to Learn Skills on Graphical Programming

    • Principal Investigator
      NAGAOKA Hideji
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Efficient allocation of cognitive resources in English learning for the visually impaired with information guarantee technologiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Analysis of Cognitive Approach in Learning English of the Visually Impaired and Development of Learning Support Systems for them

    • Principal Investigator
      AOKI Kazuko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  Research for the Developing of Assistive System of the English Learning for Japanese Blind Students and their Cognitive Process of English LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      TSUKUBA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
      Tsukuba College of Technology
  •  The study on informational compensation environment from the view of wayfinding of informational impairment - Evaluation of visual access on each degree of impairment

    • Principal Investigator
      MORI Kazuhiko
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Town planning/Architectural planning
    • Research Institution
      Osaka City University
  •  Study on reasonable accommodations and developing of entrance examination for student with visual impairment in National Center for University Entrance Examination.

    • Principal Investigator
      FUJII Toshitaka
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      OKAYAMA UNIVERSITY
  •  Research for the Recognition and the Self -Utilization of Tactile Graphic Media in Higher Education by the BlindPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH Hiroshi
    • Project Period (FY)
      2000 – 2001
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tsukuba College of Technology
  •  COGNITIVE PSYCHOLOGICAL STUDY ON TEXTS AND GRAPHICAL MEDIAS IN HIGHER EDUCATION FOR THE VISUALLY IMPAIREDPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      KATOH Hiroshi
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TSUKUBA COLLEGE OF TECHNOLOGY
  •  Behavior-Genetical, Physio-Biochemical, and Ecological Study on the Genesis of Individual Differences in Behavior.

    • Principal Investigator
      FUJITA Osamu
    • Project Period (FY)
      1989 – 1990
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      Institute of Psychology, University of Tsukuba
  •  Behavior-genetical. physio-biochemical. and ecological study on the genesis of individual differences in behavior.

    • Principal Investigator
      FUJITA Osamu
    • Project Period (FY)
      1986 – 1988
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (B)
    • Research Field
      Psychology
    • Research Institution
      Institute of Psychology, University of Tsukuba

All 2019 2016 2015 2014 2013 2010 2009 2007 2006 2005 2004 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 希少免許教職課程の課題と意義:再課程申請と免許外教科担任制を中心に2019

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 27 Pages: 26-32

    • NAID

      120006771062

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04738
  • [Journal Article] 教職課程での特別支援教科の必修化の意味するもの2016

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 23 Pages: 27-32

    • NAID

      120005727949

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Journal Article] 教職課程における「含む規定」の履修保証問題:なぜ基準は無視され続けるのか2015

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 22(2) Pages: 36-40

    • NAID

      120005578895

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Journal Article] 開放制を原則とした特別支援教育時代の教員養成:実地視察10年間の報告に見る必修要件未達成問題と質保証への課題2014

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 21(2) Pages: 29-35

    • NAID

      120005397313

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Journal Article] 教職課程履修における情報保障:「日本国憲法」における合同テレビ会議形式授業の試み2014

    • Author(s)
      加藤宏,大武信之,佐藤正幸,一木玲子,河野純大,宇津野康子
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 22(1) Pages: 11-15

    • NAID

      120005522026

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Journal Article] 特別支援教育の理念は教員養成課程のカリキュラムに反映されたか2013

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート

      Volume: 20(2) Pages: 46-52

    • NAID

      120005267169

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Journal Article] 視覚障害学生の学習とワーキングメモリ : 外国語学習とICT活用の可能性の観点から2010

    • Author(s)
      加藤宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 17(2)

      Pages: 12-17

    • NAID

      120003042990

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Journal Article] 視覚障害学生の学習とワーキングメモリ:外国語学習とICT活用の可能性の観点から2010

    • Author(s)
      加藤宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 17(2)

      Pages: 12-17

    • NAID

      120003042990

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Journal Article] 課題特性と被験者特性から見たWason4枚カード問題2009

    • Author(s)
      加藤宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 17(1)

      Pages: 49-55

    • NAID

      120003042984

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Journal Article] 課題特性の被験者特性から見た Wason4 枚カード問題2009

    • Author(s)
      加藤宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 17(1)

      Pages: 49-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Journal Article] 視覚障害者とリスニング・テスト : センター試験と英検の比較2007

    • Author(s)
      加藤 宏, 青木和子
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 14

      Pages: 19-29

    • NAID

      120003042427

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] 視覚障害者とリスニング・テスト:センター試験と英検の比較2007

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 14

      Pages: 19-29

    • NAID

      120003042427

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] Cognitive Resource Allocation in Performance of the Listening Comprehension Tests for the Blind2007

    • Author(s)
      Hiroshi KATO, Kazuko AOKI
    • Journal Title

      Tsukuba University of Technology Techno Report Vol. 14

      Pages: 19-29

    • NAID

      120003042427

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] 視覚障害者の英語リスニング試験における認知リソース活用2006

    • Author(s)
      加藤 宏, 青木和子
    • Journal Title

      日本心理学会第70回大会発表論文集

      Pages: 395-395

    • NAID

      130007393026

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] Implementation and Impact of Japanese New National Curriculum Standards on Education in Schools for the Blind and Schools for the Deaf.2006

    • Author(s)
      KATOH, Hiroshi
    • Journal Title

      NTUT Education of Disabilities 5

      Pages: 1-7

    • NAID

      120003042355

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 英語リスニング試験における視覚障害者解答行動2006

    • Author(s)
      加藤宏, 青木和子
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第44回大会発表論文集

      Pages: 652-652

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] 視覚障害者・聴覚障害者英語語彙サイズ比較-基本2000語レベルの壁-2006

    • Author(s)
      青木和子, 加藤宏, マーティン・ポーリー, 松藤みどり, 須藤正彦, 三好茂樹, 小林真
    • Journal Title

      筑波技術大学テクノレポート 13

      Pages: 31-36

    • NAID

      120003042410

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] Comparison of English Vocabulary Sizes of Hearing Impaired Students and Visually Impaired Students2006

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi KATO, et.
    • Journal Title

      Tsukuba University of Technology Techno Report Vol. 13

      Pages: 31-36

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] 点字・墨字を使用しない重度視覚障害者用音声学力試験の試行2005

    • Author(s)
      加藤 宏, 青木和子, 永井伸行, 近藤邦夫
    • Journal Title

      筑波技術短期大学テクノレポート 12

      Pages: 7-13

    • NAID

      120003042940

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 重度視覚障害者によるプレゼンテーションの現状2005

    • Author(s)
      長岡英司, 加藤 宏ほか
    • Journal Title

      信学技報 TL2004-40 WIT2004-64

      Pages: 25-30

    • NAID

      110003314491

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 英語基本200語の壁-視覚障害者・聴覚障害者英語語彙サイズ比較-2005

    • Author(s)
      青木和子, 加藤宏, 松藤みどり, 須藤正彦
    • Journal Title

      日本特殊教育学会 第43回大会発表論文集

      Pages: 167-167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] Development of Word Recognition Test and Vocabulary Size Test for the Visually Impaired2005

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi KATO
    • Journal Title

      Language Education & Technology Vol. 42

      Pages: 169-185

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Journal Article] 点字・墨字を使用しない重度視覚障害者用音声学力試験の試行2005

    • Author(s)
      加藤宏, 青木和子, 永井伸幸, 近藤邦夫
    • Journal Title

      筑波技術短期大学テクノレポート 12

      Pages: 7-13

    • NAID

      120003042940

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] Voice Academic Aptitude Test for the Blind Who Lack Braille Competence.2005

    • Author(s)
      KATOH, Hiroshi, AOKI, Kazuko, NAGAI, Nobuyuki, KONDO, Kunio
    • Journal Title

      Tsukuba College of Technology Techno Report(in Japanese) Vol.12

      Pages: 7-13

    • NAID

      120003042940

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 英語基本2000語の壁2005

    • Author(s)
      青木和子, 加藤 宏, 松藤みどり, 須藤正彦
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第43回大会論文集

      Pages: 167-167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 重度視覚障害者のための音声による学力試験2004

    • Author(s)
      加藤 宏, 青木和子, 永井伸行, 近藤邦夫
    • Journal Title

      感覚代行シンポジウム 30

      Pages: 157-160

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] 重度視覚障害者のための音声による学力試験2004

    • Author(s)
      加藤宏, 青木和子, 永井伸幸, 近藤邦夫
    • Journal Title

      感覚代行シンポジウム 予稿集 30

      Pages: 157-160

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] Voice Academic Aptitude Test for the Blind.2004

    • Author(s)
      KATOH, Hiroshi, AOKI, Kazuko, NAGAI, Nobuyuki, KONDO, Kunio
    • Journal Title

      Proceedings of the 30^<th> Sensory Substitution Symposium(in Japanese) Vol.30

      Pages: 157-160

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] Current Situation of Presentation by People with Severe Visual Impairment.

    • Author(s)
      NAGAOKA, Hideji, KATOH, Hiroshi, OHTAKE, Nobuyuki, FUJII, Ryosuke, KANAHORI, Toshihiro, ONOSE, Masami
    • Journal Title

      Technical Report of IEICE, TL2004-40 WIT2004-64, 25-30., The Institute of Electronics, Information and Communication Engineers, 2005-01, (in Japanese)

    • NAID

      110003314491

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Journal Article] Implementation and Impact of Japanese New National Curriculum Standards on Education in Schools for the Blind and Schools for the Deaf.

    • Author(s)
      KATOH, Hiroshi
    • Journal Title

      NTUT Education of Disability Vol.5

      Pages: 1-7

    • NAID

      120003042355

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530632
  • [Presentation] E-Learning environment for students with visual impairment in a University in Japan: On-line but crucial in-and out-of-class support2015

    • Author(s)
      Hiroshi KATOH, Masaji KAWAHARA
    • Organizer
      International Council for Education of People with Visual Impairment, East Asia Regional Conference 2015
    • Place of Presentation
      Bali, Indonesia
    • Year and Date
      2015-09-28
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Presentation] 聴覚または視覚に障害のある学生の教職課程履修における情報保障-「日本国憲法」におけるテレビ会議授業-2014

    • Author(s)
      加藤宏,大武信之,佐藤正幸,河野純大,宇津野康子
    • Organizer
      平成26年度日本教育大学協会研究集会
    • Place of Presentation
      仙台国際センター(宮城県仙台市)
    • Year and Date
      2014-10-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531181
  • [Presentation] Effective Use of Text-to Speech Technology(TTS)for EFL lea rners of Japan2007

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi Katoh, Makoto Kobayashi
    • Organizer
      EUROCALL
    • Place of Presentation
      University of Ulster(UK)
    • Year and Date
      2007-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Text-to-Speech(TTS)技術を活用した英語スピーチ指導-視覚障害学生のための新しい英語学習法の確立を目指して-2007

    • Author(s)
      青木和子、加藤、宏
    • Organizer
      日本特殊教育学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2007-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Teaching English Speech Utilizing TTS2007

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi KATO
    • Organizer
      The 45th Conference of the Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Kobe Convention Center
    • Year and Date
      2007-09-22
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Effective Use of Text-to-Speech (TTS) Technology for EFL Learners of Japan2007

    • Author(s)
      AOKI, Kazuko, KATOH, Hiroshi, KOBAYASHI, Makoto
    • Organizer
      EUROCALL 2007
    • Place of Presentation
      at University of Ulster, Northern Ireland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Presentation] Text-to-Speech (TTS) 技術を活用した英語スピーチ指導-視覚障害学生のための新しい英語学習法の確立を目指して-2007

    • Author(s)
      青木和子, 加藤宏
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520478
  • [Presentation] Effective Use of Text -to- Speech Technology (TTS) for EFL learners of Japan2007

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi KATO
    • Organizer
      EUROCALL 2007
    • Place of Presentation
      University of Ulster, UK
    • Year and Date
      2007-09-05
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] 英語リスニング試験における視覚障害者解答行動2006

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Organizer
      日本特殊教育学会第44回大会
    • Place of Presentation
      群馬大学
    • Year and Date
      2006-09-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] 視覚障害者の英語リスニング試験における認知リース活用2006

    • Author(s)
      加藤 宏
    • Organizer
      日本心理学会第70回大会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2006-11-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Cognitive Resource Allocation in Performance of the Listening Comprehension Tests for the Blind2006

    • Author(s)
      Hiroshi KATO, Kazuko AOKI
    • Organizer
      The 70th Conference of the Japanese Psychological Association
    • Place of Presentation
      Fukuoka Convention Center
    • Year and Date
      2006-11-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Answer Patterns in English Listening Tests of Blind Students2006

    • Author(s)
      Hiroshi KATO, Kazuko AOKI
    • Organizer
      The 44th Conference of the Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      Gunma University
    • Year and Date
      2006-09-18
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • [Presentation] Comparison of English Vocabulary Sizes of Hearing Impaired Students and Visually Impaired Students2005

    • Author(s)
      Kazuko AOKI, Hiroshi KATO
    • Organizer
      The 43rd Conference of the Japanese Association of Special Education
    • Place of Presentation
      University of Kanazawa
    • Year and Date
      2005-09-23
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17530700
  • 1.  NAGAOKA Hideji (30227996)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  AOKI Kazuko (30269287)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 24 results
  • 3.  FUJITA Osamu (50015426)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MAKINO Junsiro (60015443)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  IWASAKI Tsuneo (70092509)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  KOBAYASHI Makoto (60291853)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  KAWAHARA Masaji (20234106)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  ICHIKI Reiko (20351174)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 9.  MINAGAWA Hiroki (00273285)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  FUJII Toshitaka (50033634)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  SHIMURA Hiroshi (80106153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  FUJIYOSHI Mamoru (20190085)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  YAMAGUCHI Hioshi (80066414)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  OHBA Shigeji (10194276)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  MORI Kazuhiko (40190988)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi