• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ueyama Toshihiro  植山 俊宏

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

植山 俊宏  ウエヤマ トシヒロ

UEYAMA Tosihiro  植山 俊宏

植山 俊弘  ウエヤマ トシヒロ

UEYAMA Toshihiro  植山 俊宏

Less
Researcher Number 50193850
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2019: 京都教育大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019: 京都教育大学, 教育学部, 教授
2003 – 2017: KYOTO UNIVERSITY EDUCATION, EDUCATION, PROFESSOR, 教育学部, 教授
2001 – 2002: 京都教育大学, 教育学部, 助教授
1994 – 1999: 京都教育大学, 教育学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
教科教育 / Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / 教科教育 / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
実験授業 / 幼小連携 / 説明的文章教材 / 説明的文章 / 反応調査 / 認識形成 / 認識過程モデル / 認識の発達モデル / 具体的能力 / 一般化能力 … More / 小学校児童 / 説明的文章(教材) / 論理的認識力 / 直接認識(性) / 間接認識(性) / 授業研究 / 「魚の感覚」 / 教育課程編成 / 話し合い / 言語能力の発達 / 連携 / 教材開発 / 授業開発 / コミュニケーション能力 / コミュニケーション意識 / 国語科教育 / 論理的共感 / 共同思考 / 言語コミュニケーション / 文学作品教材 / 教科間連携 / 教師アンケート / 国語科の独自性 / 科学報告文体 / 科学読み物文体 / 論理的整合性 / コミュニケーション / 文学の読みにおけるコミュニケーション / 説明的文章の読みにおけるコミュニケーション / 読書におけるコミュニケーション / 対教師アンケート / 文学作品の読みにおけるコミュニケーション / メディア・コミュニケーション / 認識方法 / 直接認識 / 間接認識 / 私の好きな一本の木 / 実践者の認識観の状況 / 「私の好きな一本の木」 / 説明文教材 / 屋久島 / 環境学習 / 類推・想像 / Teaching materials of sentence-explanation / Method of recognitions / direct recognotions / indirect recognitions / my favorite one-growing-tree / state of recogrntions for students / 相互評価 / 教員養成のための文章表現授業 / 相互提案 / 言語生活論 / 文章表現における発達 / 内的言語活動 / 教育養成のための文章表現授業 / 文章表現 / 文章評価 / 相互評価活動 / 評語 / ディスカッション / 授業カリキュラム / 教員養成 / 小学校における相互評価 / 相互評価による相互啓発 / 相互評価に伴う心理的負担 / mutual evaluation / reciprocal suggestion / experimental class / Theory of language in living / inner language activities / The college composition for training teachers / the development of writing skills … More
Except Principal Investigator
コミュニケーション / 国語科教育 / 発達 / 知的財産 / 方言 / 地域語 / 教材開発 / 方言・地域語 / 音声言語 / 実験授業 / 国語能力 / 説明的文章 / 文学作品 / 文章表現 / 音声表現 / 発達モデル / Japanese Language Instruction / 国分一太郎 / 国語教育 / メタ認知 / 創作 / カリキュラム開発 / 授業モデル / コミュニケーション能力 / カリキュラム / 論証 / 言語コミュニケーション / 話し合い能力の発達 / 中学生の音声言語能力 / 言語コミュニケーション単元 / カリキュラム編成 / 話し合い教材の開発 / ロールプレイ教材の開発 / 試行的授業 / 同一課題による調査的授業 / 教材研究 / 授業実践 / 文学教材 / 対話能力 / 文章表現能力 / 総合モデル / 統合モデル / 文学作品に対する反応 / 調査研究 / Japanese Language Proficiency / Development / Expository Writings / Literaty Texts / Writing Abilities / Conversation Abilities / An Integrated Model of Japanese Language Proficiency / 綴方教育 / 想画教育 / 山形県長瀞小 / 岐阜県恵那地方 / 美術教育 / 文集 / 版画 / 長瀞小学校 / EDUCATION OF COMPOSITION / KOKUBUICHITARO / IMAGINATIVE ART EDUCATION / NAGATORO ELEMENTARY SCHOOL IN YAMAGATA / ENA REGION IN GIFU / ART EDUCATION / BOUND COMPOSITION / LETHOGRAPH / 発達研究 / 統計分析 / 国語学力 / 調査 / 文学 / Developmental study / Expository writings / Literary texts / Writing / Conversation abilities / Japanese language Proficiency / Statistical analysis / 自然観察 / アンケート / 経験則的なコミュニケーション能力の発達観 / 提案授業 / インタビュー / 聞く / COMMUNICATION / OBSERVATION NATURALLY / EXPERIMENTAL TEACHING / SURVEY / VIEW OF DEVELOPMENT FROM EMPIRICAL KOWLEDGE / SPOKEN LANGUAGE / META-RECOGNITION / PROPOSAL TEACHING / 児童文化 / 児童詩 / 童謡 / 方言詩 / 三上斎太郎 / 児童文集 / 戦前 / 受容 / Child culture / Creative Writing / Dialect / Area word / Communication / Japanese-language education / 論争的会話 / 累積的会話 / 探索的会話 / コミュニケーション能力育成単元 / コミュニケーションモデル / コミュニケーション能力発達モデル / ロールイプレイ用シナリオ教材 / ロールプレイ用シナリオ教材 / 話し言葉 / 授業観察 / カナダの小学校 / 教師のコミュニケーション観 / 小規模校のコミュニケーション / 大規模校のコミュニケーション / communication / argumentative / cumulative conversation / conversation for guest / unit of fostering ability of Communication / model of communication / model of development about ability of Communication / teaching materials of scenario for role-playing game / 伝統的な言語文化 / 短詩型 / 地域性・郷土性 / 俳句創作 / 地域 / 短詩型文学 / 学習 / 読書行為 / 包括的学習支援 / 質的研究 Less
  • Research Projects

    (18 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (43 People)
  •  読書行為の多様性に対応する発達モデルに基づいた包括的学習支援アプローチの開発Ongoing

    • Principal Investigator
      守田 庸一
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Mie University
  •  Synthetic research about the succession of the culture in "traditional language culture" learning and the creation

    • Principal Investigator
      Tadashi Kodama
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Miyagi University of Education
  •  Cooperative - the actual draft study on the development of language communication skills for language arts education improvementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEYAMA TOSHIHIRO
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Cooperation Proposal Research on Development of the Language Communication for a Japanese Teaching ImprovementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Concerning a practical proposal about development of a method, subject of the dialect, area word education as an intellectual property education, research

    • Principal Investigator
      KODAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  Practical and cooperation research on development of the communications skills for a Japanese educational improvement

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  Experimental practical research about development of a method, subject of the dialect, area word education as an intellectual property education

    • Principal Investigator
      KODAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  A experimented and verified study on development about ability of verbal communication for Improvement of Japanese education.

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      KYOTO UNVERITY OF EDUCATION
  •  Synthetic research about restructuring of the dialect, area word education that it paid attention to the communication consciousness, function

    • Principal Investigator
      KODAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  A practical study on the teaching of writing skills for the teaching training from the viewpoint of mutual evaluationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  A RESEARCH OF DEVELOPMENTAL PROCESSES ON ABILITY OF VERVAL COMMUNICATION FOR IMPROVEMENT TO JAPANESE CLASS

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION
  •  Study of Child culture about Creative Writing

    • Principal Investigator
      KODAMA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hirosaki University
  •  The basic project study of different methods for recognitions making a comparison between Japanese education and Science education.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      UEYAMA Toshihiro
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kyoto University of education
  •  An Practical Study on tile Development of Japanese Proficiency for Improving Japanese Language Instruction.

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Hirohisa, 大槻 和夫
    • Project Period (FY)
      1997 – 1999
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  A RESEARCH ON IMPROVEMENT OF METHOD OF COMBINED LEARNING ; COOPERATED WITH JAPANESE EDUCATION AND ART EDUCATION

    • Principal Investigator
      ITO Kimiko
    • Project Period (FY)
      1996 – 1997
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION
  •  説明的文章の読みにおける論理的認識力の発達に関する実践力授業研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      植山 俊宏
    • Project Period (FY)
      1995
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  説明的文章の読みにおける論理的認識力の発達に関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      植山 俊宏
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Kyoto University of Education
  •  An lntegrated Study on the Development of Janpuase Language Proficiency for lmproving Japanese Language Instruction.

    • Principal Investigator
      OTSUKI Kazuo
    • Project Period (FY)
      1994 – 1996
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      HIROSHIMA UNIVERSITY

All 2015 2014 2013 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 知的財産教育としての方言・地域語教育の方法・教材開発に関する実験的・実践的研究2009

    • Author(s)
      児玉忠、小川雅子、河野智文、佐藤明宏、植山俊宏、千々岩弘一、田中俊弥、白石寿文
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330184
  • [Journal Article] 説明的文章教材の分析方法に関する研究―表現の類比化問題解決の読みとの関係―2015

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      京都教育大学国文学会誌

      Volume: 第42号 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 類比化による説明的文章の読み―問題解決と表現の連鎖の統合―2013

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      表現研究

      Volume: 98 Pages: 70-79

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 寺山修司短歌が働きかけてくるもの―教材の世界―2013

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      国語科教育

      Volume: 74 Pages: 8-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Journal Article] 表現の類比に着目した教材研究試論-「スーホーの白い馬」(光村図書版)を例に-2010

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      京都教育大学国文学会誌

      Volume: 36 Pages: 11-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22330246
  • [Journal Article] 文章論的観点による説明的文章の教材研究法-「動物の体」(東京書籍小学校五年上) を中心に-2009

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      大阪国語教育研究会編 野地潤家先生卒寿記念論文集

      Pages: 262-269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 文章論的観点による説明的文章の教材研究法-「動物の体」(東京書籍小学校五年上)を中心に-2009

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      大阪国語教育研究会編野地潤家先生卒寿記念論文集

      Pages: 262-269

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 教材研究試論-「坊つちゃん」における「おれ」の「清」像の変化に着目して-2008

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      漱石作品を読む-「二七会」輪読五十年-(二七会編集委員会)

      Pages: 195-205

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 陳述機能に着目した説明的文章教材の結束性に関する研究-「ありの行列」を例に-2008

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      小田迫夫先生古希記念論文集(大阪国語教育研究会)

      Pages: 184-195

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 「ごんぎつね」再考-「加助」から「茂平」, そして"みなさん"への物語として読む-2007

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      日本語学 324

      Pages: 12-21

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 他教科と国語教育~各教科は読解指導をどう考えているか~(国語科教育の立場から)2007

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      国語科教育 61

      Pages: 9-10

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19330202
  • [Journal Article] 相互評価・相互提案型の授業方法の開発-学習意欲の喚起・動機付けの視点から-2006

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      第11回FDフォーラム これからの大学教育 レジュメ資料集(京都コンソーシアム)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530583
  • [Journal Article] 基本学力が不鮮明な物語教材の授業2006

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      教育科学・国語教育(明治図書) 665

      Pages: 14-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Journal Article] 相互評価・相互提案型の授業方法の開発-学習意欲の喚起・動機付けの視点から-2006

    • Author(s)
      植山 俊宏
    • Journal Title

      第11回FDフォーラム これからの大学教育 レジュメ資料集(京都コンソーシアム) 11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15530583
  • [Journal Article] 討論の基本能力を養う国語の討論学習2006

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      教育科学・国語教育 672

      Pages: 11-13

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Journal Article] The study of debate in Japanese education for developing the learner's basic ability of debate.2006

    • Author(s)
      UEYAMA, TOSHIHIRO
    • Journal Title

      Japanese education as science of education vol.672

      Pages: 11-13

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Journal Article] 物語教材の読み方を身につけさせる発問2005

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Journal Title

      教育科学・国語教育(明治図書) 660

      Pages: 30-24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16330177
  • [Presentation] 「科学的読み物」に対する学習者の反応2015

    • Author(s)
      植山俊宏・宮本浩治・辻村敬三・金子萌・幾田伸司・守田庸一・櫻本明美・三浦和尚
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      創価大学
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 説明的文章教材観の再検討 ―「生き物は円柱形」をもとに―2014

    • Author(s)
      守田庸一・宮本浩治・幾田伸司・辻村敬三・植山俊宏・櫻本明美・三浦和尚・植山俊宏
    • Organizer
      第126回全国大学国語教育学会名古屋大会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター(ウインクあいち)
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 社会的実践としての読むこと-教室における話し合い活動はどのように文学の読みを拓くのか①

    • Author(s)
      住田勝・宮本浩治・秋森洋子・植山俊宏・守田庸一・幾田伸司・田中智生
    • Organizer
      全国大学国語教育学会弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 社会的実践としての読むこと-教室における話し合い活動はどのように文学の読みを拓くのか②

    • Author(s)
      守田庸一・幾田伸司・田中智生・秋森洋子・植山俊宏・住田勝・宮本浩治
    • Organizer
      全国大学国語教育学会弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学教育学部
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 表現の連鎖・類比性に着目した説明的文章教材の教材研究法

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Organizer
      表現学会
    • Place of Presentation
      愛知県産業労働センター
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • [Presentation] 寺山修司短歌が働きかけてくるもの―教材の世界―

    • Author(s)
      植山俊宏
    • Organizer
      全国大学国語教育学会弘前大会
    • Place of Presentation
      弘前大学教育学部
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25285246
  • 1.  ITO Kimiko (80027713)
    # of Collaborated Projects: 12 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  YAMAMOTO Takaharu (90210533)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MURAI Mariko (30174262)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  MIURA Kazunao (40239174)
    # of Collaborated Projects: 6 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  KODAMA Tadashi (50332490)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  TANAKA Tosiya (40252746)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  TANAKA Norio (00171786)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  YAMAMOTO Etsuko (20220452)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  NAKANISHI Makoto (10263881)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  UEDA Yuji (50213369)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  OGAWA Masako (40194451)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  SUMIDA Masaru (40278594)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 13.  MORITA Youichi (60325305)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 14.  KAWANO Tomohumi (70304144)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 15.  TERADA Mamoru (00381020)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  TOMIYASU Shingo (40534300)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  ENDO Hitosi (20160400)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  SATO Akihiro (90242750)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  IKUTA Sinnji (00320010)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 20.  BANNDOU Tomoko (60634764)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  MIYAMOTO Koji (30583207)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 22.  TIDIIWA Kouichi (90163724)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 23.  SAKURAMOTO Akemi (70319846)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 24.  KAWANO Junko (80380989)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  INADA Yaho (20612518)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  WAKAGI Tuneka (90454579)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  YOSHIDA Hirohisa (80108373)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  MAKIDA Akira (40190334)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  MASE Shigeo (90274274)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  SUNAGAWA Seiji (20647052)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  TUJIMURA Keizo (90712505)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 32.  OTSUKI Kazuo (60033544)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  YOGO Yuji (90191535)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  NANBA Hirotaka (30244536)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  MURATA Toshihiro (90200295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  SUGANUMA Yoshihiro (50179115)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  BANDO Tadashi (70218676)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  MATUTOMO Kazuo (90324136)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  鈴木 愛理 (90722215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 40.  中井 悠加 (40710736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 41.  上山 伸幸 (40780325)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  原田 大樹 (50756492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 43.  長岡 由記 (90615915)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi