• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NITTA Hideo  新田 英雄

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

新田 英雄  ニッタ ヒデオ

Less
Researcher Number 50198529
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 東京学芸大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2010 – 2022: 東京学芸大学, 教育学部, 教授
2007 – 2008: Tokyo Gakugei University, Department of Physics, Professor
2006: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
2003 – 2004: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
1997 – 1998: 東京学芸大学, 教育学部, 助教授
1994: 東京学芸大学, 教育学部(第三部), 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
物理学一般 / Science education / 原子・分子・量子エレクトロニクス・プラズマ / Science education / Basic Section 09080:Science education-related
Except Principal Investigator
Science education / Science education / Basic Section 09080:Science education-related
Keywords
Principal Investigator
相対論的粒子 / 相互作用型授業 / 授業評価 / 物理教育 / 素朴概念 / パラメトリックX線 / コヒーレント放射 / ピア・インストラクション / FCI / 授業の定量的分析 … More / 授業の定量的評価 / チャネリング / 強電磁場 / 放射 / 対生成 / radiation / 物理概念 / 授業効果の定量的評価 / 学習姿勢・態度 / 現代テスト理論 / 結晶 / PXR / 物理教育研究 / 評価 / 協同学習 / 個別指導 / 能動的学習 / 分析と評価 / アクティブ・ラーニング / アクティブラーニング / X線放射 / インコヒーレント放射 / 遷移放射 / 共鳴遷移放射 / 回折遷移放射 / X線回折 / Relativistic Particles / Coherent Radiation / Channeling / Transition radiation / X-ray radiation / 電子陽電子対生成 / 分極放射 / シンクロトロン近似 / strong fields / electron-positron pair production / polarization radiation / synchrotron approximation / strone fipids / pair production / relativistic particles / 学習姿勢調査 / 定量的評価 / CLASS / ジェンダー差 / 学習姿勢 / 授業分析 / 概念調査紙 / Raschモデル … More
Except Principal Investigator
物理教育研究(PER) / 問題解法スキル / 相互作用型授業 / ファシリテーション / 学習観 / 授業観 / 力学概念調査(FCI) / 概念変容 / 学習姿勢 / 多様表現 / 思考過程調査 / 概念的理解 / デジタル教科書 / 支援システム / 科学コミュニケーター / 野外型 / 室内型 / 科学教育 / 小学校教員養成 / 理科 / スタンダード・カリキュラム / 理科の教員養成カリキュラム比較 / 教員養成 / カリキュラム / 教材開発 / 物理概念 / 協同学習 / 協同学習型授業 / 個別聞き取り調査 / チュートリアル / 物理教育 / 大学教育 / 初中等教育 / 理科教育 / 物理教育研究 / 能動的学習 / 認知科学 / インターラクティブ / 認知教育 / 物理実験 / 教師教育 / 素朴概念 / Physics Education / University Education / High school education / Science Education / Physics Education Research / Active-learning / Cognitive Science / Interactive-instruction / MPEX簡易版 / 誤概念最大占有率 / 相互型演示実験授業(ILDs) / 学習姿勢調査 / 力学概念調査(FCI) / 相互型演示実験授業(ILDs) / 力学概念調査(FCI) / 科学的推論能力 / 半構成型聞き取り調査 / ポリヤの手法 / 能動的関与 / パターンマッチング / 物理スイート / 理工系大学入門教科書 / 入門物理教科書 / 大学入門力学教科書 / FCI / 物理スウィート / multiple representations / DBER / 相互型演示実験授業(ILDs) / アクティブ・ラーニング型授業 / learning attitude Less
  • Research Projects

    (16 results)
  • Research Products

    (126 results)
  • Co-Researchers

    (39 People)
  •  A study of multiple representations based on thinking process survey in university introductory physics course students

    • Principal Investigator
      右近 修治
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  概念形成過程の実践的研究と一体化した物理概念調査紙群の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新田 英雄
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Study of development of an introductory physics textbook based on survey of thought processes of first-year engineering students

    • Principal Investigator
      Ukon Shuji
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09080:Science education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  Development of interactive lectures with complex methods of analysis and evaluation of knowledge, understanding, and learning attitudesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Hideo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Developing pedagogical materials and improvement of classroom teaching based on survey of thought processes of first-year engineering students

    • Principal Investigator
      Ukon Shuji
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  Development of a program with Japanese style of Tutorial which helps students to understand physics concepts and to foster reasoning ability

    • Principal Investigator
      UEMATSU Haruko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Developing a method of interactive-learning-oriented physics teaching and its scientific analysis and evaluationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nitta Hideo
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Development of a method of teaching physics with interactive engagement based on interview survey

    • Principal Investigator
      UEMATSU Haruko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A standard curriculum for science education in primary school teacher training

    • Principal Investigator
      HASEGAWA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Research-based Evaluation and Improvement of Physics InstructionsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Hideo
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  A cultivation of science teacher with qualities of science communicator and proposed support system for scientific experiment

    • Principal Investigator
      HASEGAWA Tadashi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Improvement of continuity in physics education by mutual coordination of university/college and high school teachers

    • Principal Investigator
      LANG Hiroyoshi,
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tokyo University of Agriculture and Technology
  •  Theory of pair production and radiation in inhomogeneous strong electromagnetic fieldsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Hideo
    • Project Period (FY)
      2006 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      原子・分子・量子エレクトロニクス・プラズマ
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Theory of radiation and pair production based on radiation formula beyond the synchrotron approximationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Hideo
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      原子・分子・量子エレクトロニクス・プラズマ
    • Research Institution
      Faculty of Education, Tokyo Gakugei University
  •  Theory of Coherent Radiation from Periodic StructuresPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NITTA Hideo
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      物理学一般
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  パラメトリックX線放射の理論Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新田 英雄
    • Project Period (FY)
      1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Young Scientists (A)
    • Research Field
      物理学一般
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2008 2007 2006 2004 2003 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Upgrading Physics Education to Meet the Needs of Society2019

    • Author(s)
      M. Pietrocola, I. Lawrence, T. Ellermeijer, T. Tran, M. Begalli, U. Bilow, H. Nitta, L. Dvorak, J. Guisasola, C. Mattos, R. Liminana, A. Menargues, S. Rosa-Cintas, M. Michelini, A. Stefanel, G. Zavala, M. Kryjevskaia, L. Viennot, A. Candela, J. Rey, K. Rosa, T. Tajmel
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      Springer Nature
    • ISBN
      9783319961620
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Journal Article] Developing new conceptual assessments and evaluation methods2020

    • Author(s)
      新田 英雄
    • Journal Title

      JPESJ

      Volume: 68 Issue: 3 Pages: 195-198

    • DOI

      10.20653/pesj.68.3_195

    • NAID

      130007923678

    • ISSN
      0385-6992, 2432-1028
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Journal Article] Analysis of student interaction in Peer Instruction2019

    • Author(s)
      後藤 敬祐、新田 英雄
    • Journal Title

      JPESJ

      Volume: 67 Issue: 4 Pages: 227-234

    • DOI

      10.20653/pesj.67.4_227

    • NAID

      130007815569

    • ISSN
      0385-6992, 2432-1028
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Journal Article] An Alternative Learning Gain Based on the Rasch Model2019

    • Author(s)
      Nitta Hideo、Aiba Takuya
    • Journal Title

      The Physics Educator

      Volume: 01 Pages: 1950005-1950005

    • DOI

      10.1142/s2661339519500057

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952, KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Journal Article] A practical study of the conflict map in physics education2018

    • Author(s)
      太箸 良介、新田 英雄
    • Journal Title

      JPESJ

      Volume: 66 Issue: 2 Pages: 99-104

    • DOI

      10.20653/pesj.66.2_99

    • NAID

      130007483426

    • ISSN
      0385-6992, 2432-1028
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Journal Article] Can formative assessment help improving conceptual understanding and learning attitude?2018

    • Author(s)
      西村 塁太、新田 英雄
    • Journal Title

      JPESJ

      Volume: 66 Issue: 4 Pages: 243-248

    • DOI

      10.20653/pesj.66.4_243

    • NAID

      130007543493

    • ISSN
      0385-6992, 2432-1028
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Journal Article] Gender differences in FCI and Peer Instruction classes2017

    • Author(s)
      金森 大和、新田 英雄
    • Journal Title

      JPESJ

      Volume: 65 Issue: 3 Pages: 139-144

    • DOI

      10.20653/pesj.65.3_139

    • NAID

      130006156754

    • ISSN
      0385-6992, 2432-1028
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Journal Article] 日本の相互作用型授業と物理教育研究2016

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 64 Pages: 204-208

    • NAID

      130005317029

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Journal Article] 研究領域としての物理教育2016

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      日本物理学会誌

      Volume: 71 Pages: 40-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 国際物理教育委員会ICPE2016

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 22 Pages: 2-3

    • NAID

      110010048047

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 物理教育に潜むジェンダーギャップ2014

    • Author(s)
      新田英雄,植松晴子,森口真靖
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 20S

    • NAID

      130007669472

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] ピア・インストラクションとその分析2014

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 20 Pages: 71-74

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] ピア・インストラクションを導入した物理入門講義の実践と分析2014

    • Author(s)
      新田英雄,松浦執,工藤知草
    • Journal Title

      科学教育研究

      Volume: 38 Pages: 12-19

    • NAID

      110009804973

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 個別指導による生徒の思考過程の分析2014

    • Author(s)
      平本健太,新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 62 Pages: 167-170

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 「振り返り」を導入したピア・インストラクション型授業2014

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 62 Pages: 7-12

    • NAID

      110009798730

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] A Peer-Instruction-based Physics lecture at High School in Japan2014

    • Author(s)
      R. Nishimura and H. Nitta
    • Journal Title

      JPS Conf.Proc.

      Volume: 1

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 「発達の最近接領域」から見たピア・インストラクション2013

    • Author(s)
      新田英雄,森口真靖
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 19 Pages: 92-95

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 物理概念形成過程の研究手法としての個別指導2013

    • Author(s)
      新田英雄,平本健太
    • Journal Title

      物理教育通信

      Volume: 154 Pages: 35-39

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Journal Article] 素朴概念の分類2012

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 60巻 Pages: 17-22

    • NAID

      110009419257

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] 大学院生の物理教育研究2012

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育通信

      Volume: 149巻 Pages: 55-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] アフォーダンスから見た素朴概念2012

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育通信

      Volume: 150巻 Pages: 30-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] 力学概念指標(FCI)和訳版の妥当性評価2011

    • Author(s)
      安田淳一郎, 植松晴子, 新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 59 Pages: 90-95

    • NAID

      110008673371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] アフォーダンスと物理教育2011

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 17巻 Pages: 104-107

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] ピア・インストラクションとは何か2011

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      日本物理学会誌

      Volume: 66巻 Pages: 629-632

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] 力学概念指標(FCI)和訳版の妥当性評価2011

    • Author(s)
      安田淳一郎,植松晴子,新田英雄
    • Journal Title

      物理教育

      Volume: 59巻 Pages: 90-95

    • NAID

      110008673371

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] FCI (Force Concept Inventory)とは何か2011

    • Author(s)
      新田英雄, 塚本浩司
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 17 Pages: 16-19

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] 物理教育シンポジウム「高校の物理,大学の物理-そしてその接続-」2011

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 17巻 Pages: 56-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] FCI(ForceConceptInventory)とは何か2011

    • Author(s)
      新田英雄,塚本浩司
    • Journal Title

      大学の物理教育

      Volume: 17巻 Pages: 16-19

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] PeerInstruction at Japanese High SchoolPhysics2010

    • Author(s)
      H. Takahashi and H. Nitta
    • Journal Title

      AIP Conference Proceedings

      Volume: 1263巻 Pages: 191-192

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] 物理教育委員長として2010

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      日本物理学会誌

      Volume: 65巻 Pages: 837-837

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] Mathematical theory of peer-instruction dynamics2010

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Journal Title

      Phys.Rev. ST Phys.Educ.Res

      Volume: 6巻

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] Mathematical theory of peer-instruction dynamics2010

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Journal Title

      Physical Review Special Topics-PER

      Volume: 6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Journal Article] Time of arrival of electrons in the double-slit experiment2008

    • Author(s)
      Hideo Nitta and Tomoshige Kudo
    • Journal Title

      Physical Review A 77

    • NAID

      120007051164

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Journal Article] Time of arrival of electrons in the double-slit experiment2008

    • Author(s)
      Hideo Nitta, Tomoshige Kudo
    • Journal Title

      PHYSICAL REVIEW A 77

    • NAID

      120007051164

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Journal Article] レディッシュ教授の基礎物理講義2008

    • Author(s)
      新田英雄・覧具博義
    • Journal Title

      物理教育 56

      Pages: 132-137

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 米国大学・高校の基礎物理教育の動向2008

    • Author(s)
      覧具博義, 新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育 14

      Pages: 92-97

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] レディッシュ教授の基礎物理講義2008

    • Author(s)
      新田英雄, 覧具博義
    • Journal Title

      物理教育 56

      Pages: 132-137

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 波束による光の屈折の計算機シミュレーション2008

    • Author(s)
      工藤友草・兼田真之・新田英雄
    • Journal Title

      応用物理教育 32

      Pages: 17-22

    • NAID

      10024749343

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 波束による光の屈折の計算機シミュレーション2008

    • Author(s)
      工藤友草, 兼田真之, 新田英雄
    • Journal Title

      応用物理教育 32

      Pages: 17-22

    • NAID

      10024749343

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 米国大学・高校の基礎物理教育の動向2008

    • Author(s)
      覧具博義・新田英雄
    • Journal Title

      大学の物理教育 14

      Pages: 92-97

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 磁力による作用反作用及び運動量保存の実験2007

    • Author(s)
      西慶吾・新田英雄
    • Journal Title

      物理教育 55

      Pages: 135-137

    • NAID

      110007491383

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] Time of arrival in the Aharonov-Bohm effect2007

    • Author(s)
      Hideo Nitta and Tomoshige Kudo
    • Journal Title

      Physica E 40

      Pages: 390-393

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Journal Article] Time of arrival in the Aharonov-Bohm effect2007

    • Author(s)
      Hideo Nitta, Tomoshige Kudo
    • Journal Title

      Physica E 40

      Pages: 390-393

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Journal Article] 中学校理科における力の単位「ニュートン」の導入2006

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育 54巻

      Pages: 206-207

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 中学校理科における力の単位「ニュートン」の導入2006

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育 54

      Pages: 206-207

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500654
  • [Journal Article] 変数省略にご用心2006

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育 54

      Pages: 13-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] 中学校理科における力の単位「ニュートン」の導入2006

    • Author(s)
      新田英雄
    • Journal Title

      物理教育 56

      Pages: 206-207

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18300262
  • [Journal Article] Electron-positron pair production by photons in nonuniform strong fields2004

    • Author(s)
      H.Nitta, M.Kh.Khokonov, Y.Nagata, S.Onuki
    • Journal Title

      Physical Review Letters 93

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Journal Article] Electron-positron pair production by photons in nonuniform strong fields2004

    • Author(s)
      H.Nitta, M.Kh.Khokonov, Y.Nagata, S.Onuki
    • Journal Title

      Phys.Rev.Lett. 93

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Journal Article] Theory of Cherenkov Pair-Production2003

    • Author(s)
      Y.Nagata, H.Nitta
    • Journal Title

      Phys.Rev.A 67

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Journal Article] A semiclassical theory of crystal-assisted pair production : beyond the uniform field approximation

    • Author(s)
      Yugo Nagata, Hideo Nitta, Murat Kh.Khokonov
    • Journal Title

      Nucl.Instrum.Methods Phys.Res.Sec.B 印刷中

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Journal Article] A semiclassical theory of crystal-assisted pair production : beyond the uniform field approximation

    • Author(s)
      Y.Nagata, H.Nitta, M.Kh.Khokonov
    • Journal Title

      Nucl.Instrum.Methods B (to be published)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Journal Article] A semiclassical theory of crystal-assisted pair production : beyond the uniform field approximation

    • Author(s)
      Yugo Nagata, Hideo Nitta, Murat Kh.Khokonov
    • Journal Title

      Nucl.Instrum.Methods Phys.Res.Sec.B (印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15540380
  • [Presentation] Development of Concept Inventories fitting Japanese High School Physics I2021

    • Author(s)
      Hitoshi Katsuda, H. Nitta, H. Uematsu, R. Nishimura, M. Ishimoto, S. Ukon, F. Okiharu, J. Yasuda A. Imai, A. Kariya, A. Shimizu, K. Nagakura, K. Hiramoto, K. Eto, G. Yamamoto and S. Ogata
    • Organizer
      3rd World Conference on Physics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 高校物理授業のための標準概念調査問題の作成に関する研究Ⅲ2021

    • Author(s)
      西村塁太, 新田英雄, 植松晴子, 勝田仁之, 今井章人, 苅谷麻子, 清水滉大, 長倉健哉, 平本健太
    • Organizer
      日本物理学会 第76回年次大会(2021年)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の試行版: 物理基礎 pre テスト2021

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄,植松晴子,勝田仁之,今井章人,尾形総一朗,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太,山本岳
    • Organizer
      日本物理教育学会第37回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の試行版:研究開発の概要と現状2021

    • Author(s)
      新田英雄,植松晴子,勝田仁之,西村塁太,今井章人,尾形総一朗,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太,山本岳
    • Organizer
      日本物理教育学会第37回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] EBAPSを用いた物理学習における男女の思考の分析2021

    • Author(s)
      苅谷麻子, 新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 第76回年次大会(2021年)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 高校物理授業のための標準概念調査問題の作成に関する研究Ⅳ2021

    • Author(s)
      今井章人, 新田英雄, 植松晴子, 勝田仁之, 西村塁太, 苅谷麻子, 清水滉大, 長倉健哉, 平本健太
    • Organizer
      日本物理学会 第76回年次大会(2021年)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の試行版:物理preテスト2021

    • Author(s)
      今井章人,新田英雄,植松晴子,勝田仁之,西村塁太,尾形総一朗,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太,山本岳
    • Organizer
      日本物理教育学会第37回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の試行版:pre テストの試行と全体分析2021

    • Author(s)
      勝田仁之,新田英雄,植松晴子,西村塁太,今井章人,尾形総一朗,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太,山本岳
    • Organizer
      日本物理教育学会第37回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] Development of Concept Inventories fitting Japanese High School Physics II2021

    • Author(s)
      R. Nishimura, H. Nitta, H. Uematsu, Hitoshi Katsuda, M. Ishimoto, S. Ukon, F. Okiharu, J. Yasuda A. Imai, A. Kariya, A. Shimizu, K. Nagakura, K. Hiramoto, K. Eto, G. Yamamoto and S. Ogata
    • Organizer
      3rd World Conference on Physics Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 高校物理授業のための標準概念調査問題の作成に関する研究Ⅱ2020

    • Author(s)
      勝田仁之, 新田英雄, 植松晴子, 西村塁太, 今井章人, 苅谷麻子, 清水滉大, 長倉健哉, 平本健太
    • Organizer
      日本物理学会 2020年秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 高校物理授業のための標準概念調査問題の作成に関する研究2020

    • Author(s)
      西村塁太, 新田英雄, 植松晴子, 勝田仁之, 今井章人, 苅谷麻子, 清水滉大, 長倉健哉, 平本健太
    • Organizer
      日本物理学会 2020年秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の開発Ⅱ:予備調査2019

    • Author(s)
      勝田仁之,新田英雄,植松晴子,西村塁太,今井章人,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太
    • Organizer
      2019年度日本物理教育学会年会第36回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本の教育課程に適合した物理概念調査紙の開発(I)概要2019

    • Author(s)
      新田英雄, 石本美智, 植松晴子, 右近修治, 勝田仁之, 西村塁太, 安田淳一郎
    • Organizer
      日本物理学会2019秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の開発Ⅳ:「物理」問題の試行結果2019

    • Author(s)
      苅谷麻子,新田英雄,植松晴子,勝田仁之,西村塁太,今井章人,清水滉大,長倉健哉,平本健太
    • Organizer
      2019年度日本物理教育学会年会第36回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本の教育課程に適合した物理概念調査紙の開発(II)試行結果2019

    • Author(s)
      勝田仁之, 新田英雄, 植松晴子, 西村塁太, 今井章人, 平本健太, 苅谷麻子, 清水滉大, 長倉健哉
    • Organizer
      日本物理学会2019秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の開発 I:概要2019

    • Author(s)
      新田英雄,植松晴子,勝田仁之,西村塁太,石本美智,右近修治,安田淳一郎,今井章人,平本健太,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉
    • Organizer
      2019年度日本物理教育学会年会第36回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の開発Ⅴ:「物理基礎」問題の試行結果2019

    • Author(s)
      平本健太,新田英雄,植松晴子,勝田仁之,西村塁太、今井章人,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉
    • Organizer
      2019年度日本物理教育学会年会第36回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] 日本型物理概念調査紙の開発Ⅲ:問題作成2019

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄,植松晴子,勝田仁之,今井章人,苅谷麻子,清水滉大,長倉健哉,平本健太
    • Organizer
      2019年度日本物理教育学会年会第36回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01731
  • [Presentation] CLASS (Colorado Learning Attitudes about Science Survey)による学習姿勢の調査と因子分析2018

    • Author(s)
      江藤開,新田英雄
    • Organizer
      2018年度日本物理教育学会年会第35回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] QUANTITATIVE ANALYSES OF INTERACTIVE LECTURES ON INTRODUCTORY PHYSICS (Invited Keynote)2018

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      International Conference on Modern Trends in Natural Science and Advanced Technologies in Science Education ICNS2018
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 物理初学者が抱える数学的困難2018

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      2018年度日本物理教育学会年会第35回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 形成的評価の活用は概念理解と学習姿勢を向上させるか2018

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄
    • Organizer
      2018年度日本物理教育学会年会第35回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] CLASSとFCIによる学習姿勢と理解度の分析2018

    • Author(s)
      江藤開,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 2018 年秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 概念変容モデルとコンフリクトマップ2018

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 第 73 回年次大会(2018 年)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] コンフリクトマップを用いた高校物理授業2018

    • Author(s)
      宗形操,新田英雄
    • Organizer
      2018年度日本物理教育学会年会第35回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 概念調査に関する評価法の再検討 -テスト理論の立場から-2017

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      第34回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] The Hake gain and the Rasch gain: An alternative approach to calculate learning gains2017

    • Author(s)
      Hideo Nitta, Takuya Aiba, Haruko Uematsu
    • Organizer
      The GIREP-ICPE-EPEC 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] ピア・インストラクションのプロトコル分析Ⅱ2017

    • Author(s)
      後藤敬祐,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会第72回年次大会(2017年)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] アクティブ・ラーニング型授業と聴衆応答システムを活用した形成的評価II2017

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄
    • Organizer
      第34回物理教育研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 項目応答理論によるFCIの分析 -新しい学習ゲインの定義-2017

    • Author(s)
      新田英雄,相葉拓哉,植松晴子
    • Organizer
      日本物理学会2017年秋季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 物理学習姿勢調査CLASSと力学概念理解調査FCIの相関2016

    • Author(s)
      金森大和,新田英雄,松本益明,石本美智
    • Organizer
      日本物理学会第71回年次大会
    • Place of Presentation
      東北学院大学
    • Year and Date
      2016-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] ピア・インストラクションのプロトコル分析2016

    • Author(s)
      後藤敬祐,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 2016 年秋季大会
    • Place of Presentation
      金沢大学(石川県金沢市)
    • Year and Date
      2016-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] 物理教育研究から見た数学と物理(シンポジウム「数学と理科の融合教育の可能性」)2016

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      2016年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] アクティブ・ラーニング型授業と聴衆応答システムを活用した形成的評価2016

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄
    • Organizer
      2016年度日本物理教育学会年会第33回物理教育研究大会
    • Place of Presentation
      新潟大学(新潟県新潟市)
    • Year and Date
      2016-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] Gender gap on FCI at various ages2016

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      2nd World Conference on Physics Education
    • Place of Presentation
      Sao Paulo, Brazil
    • Year and Date
      2016-07-12
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K00952
  • [Presentation] ピア・インストラクション型授業とその定量的分析2015

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本科学教育学会第39 回年会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2015-08-23
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] CLASSの和訳とその試行2015

    • Author(s)
      新田英雄,石本美智
    • Organizer
      日本物理学会2015年秋季大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2015-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] Quantitative Analysis of Peer Instruction2015

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      The International Conference on Physics Education
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Year and Date
      2015-08-10
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] 小中高大で実施した力概念調査FCIに見られるジェンダー差2015

    • Author(s)
      新田英雄,金森大和,宮崎達朗,堀井孝彦
    • Organizer
      日本物理学会第70回年次大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学 東京都新宿区西早稲田1-6-1
    • Year and Date
      2015-03-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] ピア・インストラクションとFCIに見られるジェンダー差II2014

    • Author(s)
      新田英雄,金森大和
    • Organizer
      日本物理学会2014年秋季大会
    • Place of Presentation
      中部大学春日井キャンパス 愛知県春日井市松本町1200
    • Year and Date
      2014-09-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] Gender Gap in Physics Education in Japan: A Preliminary Study2014

    • Author(s)
      H. Nitta and H. Uematsu
    • Organizer
      International Conference on Physics Education (ICPE 2014)
    • Place of Presentation
      Dr. César Carman Hotel, Córdoba, Argentina
    • Year and Date
      2014-08-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] Gender Differences in the Peer Instruction2014

    • Author(s)
      H. Nitta
    • Organizer
      GIREP-MPTL 2014 International Conference
    • Place of Presentation
      Conference and Didactic Centre of University of Palermo, (Palermo, Italy)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] ピア・インストラクションは「発達の最近接領域」を刺激するか?2013

    • Author(s)
      新田英雄,森口真靖
    • Organizer
      日本物理学会2013年年会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県)
    • Year and Date
      2013-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] A Peer Instruction based Physics class at High School in Japan2013

    • Author(s)
      R. Nishimura and H. Nitta
    • Organizer
      アジア太平洋物理会議 APPC-12
    • Place of Presentation
      幕張メッセ 千葉市美浜区中瀬 2-1
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] ピア・インストラクション型授業の理論的分析と評価2012

    • Author(s)
      新田英雄,工藤知草
    • Organizer
      日本物理学会2012年秋季大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学(神奈川県)
    • Year and Date
      2012-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] アフォーダンス理論と素朴概念2012

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会2012年年次大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2012-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] ピア・インストラクションを導入した授業実践とその評価2012

    • Author(s)
      新田英雄,川島愛美,西村塁太
    • Organizer
      2012年度物理教育研究大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道)
    • Year and Date
      2012-08-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Naive Conceptions in Terms of Affordance Theory2012

    • Author(s)
      Hideo Nitta, Mayuko Koh
    • Organizer
      World Conference on Physics Education
    • Place of Presentation
      Bahcesehir 大学(イスタンブール,トルコ)
    • Year and Date
      2012-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] 素朴概念の分類2011

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会第66回年次大会
    • Place of Presentation
      新潟大学(新潟県)
    • Year and Date
      2011-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Fukushima Nuclear Accident and Science Literacy2011

    • Author(s)
      H.Nitta, H.Kawakatsu, A.Kobayashi
    • Organizer
      International Conference on Physics Education 2011
    • Place of Presentation
      Instituto Politecnico Nacional (Mexico City, Mexico)
    • Year and Date
      2011-08-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] チュートリアル方式による相互作用型授業の東学大での実践2011

    • Author(s)
      植松晴子,Mike Hull,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会
    • Place of Presentation
      富山大学(富山県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501008
  • [Presentation] 素朴概念の分類2011

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      2011年度日本物理教育学会年会第28回物理教育研究大会
    • Place of Presentation
      広島県情報プラザ(広島県)
    • Year and Date
      2011-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Fukushima Nuclear Accident and Science Literacy2011

    • Author(s)
      H.Nitta, H.Kawakatsu, A.Kobayashi
    • Organizer
      International Conference on Physics Education 2011
    • Place of Presentation
      Instituto Politecnico Nacional (Mexico City, Mexico)(招待講演)
    • Year and Date
      2011-08-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] ピア・インストラクションを導入した物理入門講義の展開2011

    • Author(s)
      新田英雄,工藤知草,松浦執
    • Place of Presentation
      富山大学(富山県)
    • Year and Date
      2011-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Mathematical theory of peer-instruction dynamics2010

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      GIREP-ICPE-MPTL2010
    • Place of Presentation
      Centre des Congres (Reims, France)
    • Year and Date
      2010-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Bordogna-Albanoの「教授-学習過程の数理モデル」に基づくピア・インストラクションの解析2010

    • Author(s)
      新田英雄,工藤知草,川島愛美
    • Organizer
      日本物理学会平成22年度秋季大会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学(大阪府)
    • Year and Date
      2010-09-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] ピア・インストラクションによる力学授業とFCIによる評価2010

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      2010年度物理教育学会年会第27回物理教育研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府)
    • Year and Date
      2010-08-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] Peer Instruction Efficiency: Measuring the Effectiveness of Peer Instruction2010

    • Author(s)
      H. Nitta, H. Takahashi, and M. Kaneta
    • Organizer
      GIREP-ICPE-MPTL 2010
    • Place of Presentation
      Centre des Congres,Reims(France)
    • Year and Date
      2010-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] 米国の基礎物理教育の動向II-講義の実際2008

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 第63回年次大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500654
  • [Presentation] 米国の基礎物理教育の動向II-講義の実際2008

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会第63回年次大会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18500654
  • [Presentation] Coherent bound-state pair production by relativistic heavy ions2007

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      Spring meeting of the Physical Society, Japan
    • Place of Presentation
      Kagoshima
    • Year and Date
      2007-03-19
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Presentation] 相対論的重イオンのコヒーレント束縛状態対生成2007

    • Author(s)
      新田英雄
    • Organizer
      2007年日本物理学会春季大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Year and Date
      2007-03-19
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Presentation] Theory of crystal-assisted free-bound pair production by relativistic ions2007

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      The 7th International symposium on Radiation from Relativistic Electrons in Periodic Structures
    • Place of Presentation
      Prague, Czech republic
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Presentation] Theory of crystal-assisted free-bound pair production by relativistic ions2007

    • Author(s)
      Hideo Nitta
    • Organizer
      Radiation from Relativistic Electrons in Periodic Structuresに関する第7回国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      チェコ工科大学
    • Year and Date
      2007-09-24
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18540389
  • [Presentation] ピア・インストラクション型授業の改善II:メタ認知とFCIゲイン

    • Author(s)
      西村塁太,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 2013年秋季大会
    • Place of Presentation
      徳島大学 徳島市新蔵町2丁目24番地
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] チュートリアル方式による相互作用型授業の東学大での実践II

    • Author(s)
      植松晴子,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会2012年秋季大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学(神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23501008
  • [Presentation] Naive Conceptions in Terms of Affordance Theory

    • Author(s)
      Hideo Nitta, Mayuko Koh
    • Organizer
      World Conference on Physics Education
    • Place of Presentation
      Bahcesehir大学(イスタンブール,トルコ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] ピア・インストラクションは「発達の最近接領域」を刺激するか?

    • Author(s)
      新田英雄,森口真靖
    • Organizer
      日本物理学会2013年年会
    • Place of Presentation
      広島大学 (広島県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • [Presentation] ピア・インストラクションとFCIに見られるジェンダー差

    • Author(s)
      新田英雄,森口真靖,工藤知草,西村塁太
    • Organizer
      日本物理学会 第69回年次大会
    • Place of Presentation
      東海大学 神奈川県平塚市北金目4-1-1
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] 個別指導による物理概念の形成過程の研究

    • Author(s)
      平本健太,新田英雄
    • Organizer
      日本物理学会 2013年秋季大会
    • Place of Presentation
      徳島大学 徳島市新蔵町2丁目24番地
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] Data analysis of Peer Instruction

    • Author(s)
      H. Nitta, T. Kudo, R. Nishmura, N. Moriguchi
    • Organizer
      International Conference on Physics Education (ICPE 2013)
    • Place of Presentation
      Hotel Don Giovanni (Prague, Czech Republic)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] Gender Differences in Peer Instruction

    • Author(s)
      H. Nitta
    • Organizer
      GIREP-MPTL2014
    • Place of Presentation
      The Conference and Didactic Centre of University of Palermo (Palermo, Italy)
    • Year and Date
      2014-07-07 – 2014-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350187
  • [Presentation] ピア・インストラクション型授業の理論的分析と評価

    • Author(s)
      新田英雄,工藤知草
    • Organizer
      日本物理学会2012年秋季大会
    • Place of Presentation
      横浜国立大学 (神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22500801
  • 1.  UEMATSU Haruko (70225572)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  Ukon Shuji (60735629)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 3.  MATSUKAWA Masaki (30127914)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  LANG Hiroyoshi (50302914)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MAYAMA Shigeki (40199914)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  HARADA Kazuo (00301169)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NAKANISHI Fumi (30293004)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KAMATA Masahiro (20204604)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  TANIGUCHI Kazunari (90319377)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  RYU Jumpei (80452663)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  YAMAMOTO Akitoshi (70751105)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  NAKAMURA Masato (90247130)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  MATUURA Shu (70238955)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 14.  HASEGAWA Tadashi (40134770)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  HASEGAWA Hideo (70013539)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  OGAWA Haruo (10134769)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  MAEDA Yutaka (10345324)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  SAIKAWA Masatoshi (60014817)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  NISHIURA Shingo (50372454)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  YASUDA Junichirou (00402446)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  石本 美智 (40299368)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 22.  KAMOGAWA Hitoshi (00329111)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  YOSHINO Masami (20175681)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  DOBASHI Kazuhito (20237176)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  SATO Naoki (90392935)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  SATO Minoru (10328099)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  YASUDA Junichirou (00402246)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 28.  GODA Masaki (60018835)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  MISAWA Kazuhiko (80251396)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 30.  MINODA Hiroki (20240757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  HIRASHIMA Yumiko (60242377)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  OSADA Takeshi (50366845)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  SUZUKI Kunio (70738468)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  MATSUMOTO Masuaki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  NISHIMURA Ruita
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 36.  KISHIZAWA Shinichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  MIYAZAKI Kouichi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  HASEGAWA Yamato
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  小松 晴子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 21 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi