• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Palihawadana Ruchira  パリハワダナ ルチラ

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

PALIHAWADANA Ruchira  R.PA LIHAWADANA

R PALIHAWADANA

Less
Researcher Number 50303318
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 京都大学, 国際高等教育院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 京都大学, 国際高等教育院, 教授
2011 – 2014: 京都大学, 国際交流推進機構, 教授
2007 – 2009: 金沢大学, 留学生センター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02070:Japanese linguistics-related / Japanese language education
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
主体化 / グラウンディング要素 / 認知主体 / 多義ネットワーク / 形式名詞 / 短期型留学プログラム / 研究スキル / 学術日本語技能 / 日研生プログラム / 短期型プログラム … More / 研究能力 / 学術語彙・論述表現 / 教育効果 / 研究スキル習得 / 日本語のアカデミックスキル習得 / 日研生カリキュラム / 国費留学制度 / 修了要件 / カリキュラム / 研究能力習得 / アカデミック・スキル / 日本語技能習得 / 修了研究 / 日研生 … More
Except Principal Investigator
国費留学制度 / 進路 / 修了研究 / 学習ニーズ / 留学動機 / 日本文化教育 / 日本語教育 / 調査 / 教育制度 / 日本文化 / 日本語 / 国費留学生 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (27 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Polysemy Networks of Japanese Abstract Nouns: Focusing on How the Subject of Conception Correlates with Abstraction and SubjectificationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      パリハワダナ ルチラ
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02070:Japanese linguistics-related
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Educational Significance and Effects of Completion Research in Short-term International ProgramsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      PALIHAWADANA Ruchira
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  A Nation-wide Survey Based Study on the Japanese Studies Students' Education

    • Principal Investigator
      MORI Mariko
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性 平成26年度報告書』2015

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ(編)
    • Total Pages
      93
    • Publisher
      京都大学国際交流センター発行
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Book] 『「短期留学生プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成24年度報告書』2013

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Total Pages
      43
    • Publisher
      京都大学国際交流センター発行
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Book] 「短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成23年度報告書2012

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Total Pages
      53
    • Publisher
      京都大学国際交流センター発行
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Book] 日本語・日本文化研修留学生教育に関する全国的研究2010

    • Author(s)
      森眞理子(研究代表者)、ルチラパリハワダナ
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      石田大成社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Book] 日本語・日本文化研修留学生教育に関する全国的研究調査報告書2010

    • Author(s)
      森眞理子, パリハワダナルチラ
    • Total Pages
      134
    • Publisher
      石田大成社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Book] 日本語・日本文化研修プログラム2007年修了時全国アンケート調査報告書2008

    • Author(s)
      森眞理子, パリハワダナルチラ, 平尾得子
    • Total Pages
      140
    • Publisher
      石田大成社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Journal Article] 中・上級日本語学習者の学術語彙・論述表現の使用実態と課題ーー日本語・日本文化研修生に対する4大学合同日本語テスト結果の分析を基にーー2015

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      『短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性 平成26年度報告書』

      Volume: 4 Pages: 19-32

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 中・上級日本語学習者のアカデミック日本語 運用をめぐる課題ーー日研生を対象とした4大学合同日本語テスト結果の分析を基にーー2015

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ,鈴木美加,吉野文,山本洋
    • Journal Title

      『短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性 平成26年度報告書』

      Volume: 4 Pages: 5-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 修了後の生かし方を通して見た日研生教育における修了研究の意義--修了時日研生に対する全国アンケート調査及び日研生・担当教員に対する聞き取り調査を基に--2014

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      「短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成25年度報告書

      Volume: 3 Pages: 17-25

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 修了研究遂行過程における日本というフィールドの必要性と生かし方--修了時日研生に対する全国アンケート調査及び日研生・担当教員に対する聞き取り調査を基に--2014

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      「短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成25年度報告書

      Volume: 3 Pages: 5-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 修了時日研生に対する全国アンケート調査を通して見た教育方法としての修了研究2013

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      『「短期留学生プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成24年度報告書』

      Volume: 2 Pages: 5-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 上級日本語学習者のアカデミック日本語力養成のツールとしての修了研究ーー日研生に対する聞き取り調査及び全国アンケート調査を基にーー2013

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      日本語教育学会研究集会予稿集

      Volume: 第10回 Pages: 84-87

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 「日研生教育における課題研究の位置づけと役割――『2011年度日本政府(文部科学省)奨学金留学生日本語・日本文化研修生コースガイド』の分析を基に――」2012

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ・森眞理子
    • Journal Title

      『京都大学国際交流センター論攷』

      Volume: 2号 Pages: 91-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 「修了時日研生に対するパイロット調査を通して見た修了研究遂行上の課題と成果」2012

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      「短期型留学プログラムにおける修了研究の教育的意義と有効性」平成23年度報告書

      Volume: 該当なし Pages: 5-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Journal Article] 日研生の修了研究の取り組み方と可能性-修了研究・課題を通した技能習得-2010

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Journal Title

      第8回 日研生教育改善研究会報告書 8

      Pages: 9-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Journal Article] 日研生の修了研究の取組みと可能性-修了研究・課題を通した技能習得一2010

    • Author(s)
      パリハワダナルチラ
    • Journal Title

      第8回日研生教育改善研究会報告書

      Pages: 9-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Journal Article] 全国修了生に対するアンケート調査から. 見えてくる日研生教育の課題と成果-日本語及び旧本文化学習に関する検討2009

    • Author(s)
      パリハワダナルチラ
    • Journal Title

      第7回日研生教育改善研究会報告書

      Pages: 14-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Journal Article] 日本語日本文化研修プログラム修了生に対する合同調査から見えてくる日研生教育の成果と課題2008

    • Author(s)
      森眞理子, パリハワダナルチラ, 平尾得子
    • Journal Title

      第6回日研生教育改善研究会報告書

      Pages: 3-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Journal Article] 日本語・日本文化研修プログラム2007年修了時全国アンケート調査報告書2008

    • Author(s)
      森眞理子・ルチラ パリハワダナ・平尾得子
    • Journal Title

      日本語・日本文化研修プログラム2007年修了時全国アンケート調査報告書

      Pages: 1-140

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Presentation] 中・上級日本語学習者のアカデミック日本語運用をめぐる課題ーー日研生を対象とした4大学合同日本語テスト結果の分析を基にーー2014

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ,鈴木美加,吉野文,山本洋
    • Organizer
      日本語教育学会(2014年度第6回研究集会)
    • Place of Presentation
      大阪YMCA国際専門学校
    • Year and Date
      2014-09-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Presentation] 日本語・日本文化研修留学生の受け入れ・教育の現状と課題2014

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Organizer
      国立大学日本語教育研究協議会(第29回)
    • Place of Presentation
      東京海洋大学
    • Year and Date
      2014-05-30
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Presentation] 「コースガイドを通して見た全国における修了研究指導の現状と課題」2011

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Organizer
      日研生教育研究会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • [Presentation] 事前段階における日研生のニーズ2010

    • Author(s)
      パリハワダナルチラ
    • Organizer
      日研生教育改善研究会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2010-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Presentation] 日研生の修了研究の取り組みと可能性-修了研究を通した技能習得2009

    • Author(s)
      パリハワダナルチラ
    • Organizer
      日研生教育改善研究会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Presentation] 1. 日研生の修了研究の取り組みと可能性-研究テーマから見えてくるもの- 2. 日研生の修了研究の取り組みと可能性-修了研究を通した技能習得2009

    • Author(s)
      1. 森眞理子 2. ルチラ パリハワダナ
    • Organizer
      日研生教育改善研究会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2009-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Presentation] 全国修了生に対するアンケートから見えてくる日研生教育の課題と成果2008

    • Author(s)
      森眞理子・パリハワダナルチラ
    • Organizer
      日研生教育改善研究会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2008-03-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520456
  • [Presentation] 上級日本語学習者のアカデミック日本語力養成のツールとしての修了研究ーー日研生に対する聞き取り調査及び全国アンケート調査を基にーー

    • Author(s)
      ルチラ パリハワダナ
    • Organizer
      日本語教育学会研究集会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520631
  • 1.  MORI Mariko (30230080)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 2.  HIRAO Tokuko (90263350)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  高橋 雄一 (20535596)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  GOMI Masanobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YOSHINO Aya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  SUZUKI Mika
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  YAMAMOTO Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  UKIBA Masachika
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SIMOHASHI Miwa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKASHIMA Yoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi