• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Honda Keiko  本田 恵子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

本田 恵子  ホンダ ケイコ

HONDA Keiko  本田 恵子

Less
Researcher Number 50317674
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
2011 – 2016: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授
2007: Waseda University, Faculty of Education and Integrated Arts and Sciences, Professor
2005 – 2006: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
発達障害 / 特別支援教育 / マルティプルインテリジェンス / 包括的インクルーシブ教育システム / 評価のルーブリック / 自動診断システム / MI尺度 / MI(マルティプルインテリジェンス) / 自立のためのサポートブック / IEP … More / 包括的なアセスメント / 通級 / 授業改善 / インクルーシブ教育 / MIマルティプルインテリジェンス / teacher materials for the group work / social skill scale / social skill education / children with special needs / 行動観察 / グループワーク教材 / ソーシャルスキル尺度 / ソーシャルスキルトレーニング / 軽度発達障害児 / 制御機能 / 葛藤の調整 / 規範意識の育成 / ソーシャルスキル / 向社会的行動 / 向社会的判断 / なっとくのりくつ / 自己調整力 / 欲求の段階 / 中学生プログラム / 暴力リスク尺度 / 指導・支援 / いじめ・暴力 / 予防教育 / 共生社会・インクルジョン / 指導・支援・評価 / 不適応・非行 / ボーダーライン知能 / アンガーマネージメント Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (43 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  Development of the Comprehensive system for Inclusive Education by utilizing the Multiple IntellegencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Honda Keiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Development of Categorized Prosocial Problem-Solving Strategy Training Program for Children with Developmental DisabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HONDA Keiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Developing Anger Management Program for youth with Borderline IntelligencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HONDA Keiko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Developing a model Program of Social Skill Education for the children with Special needsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HONDA Keiko
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2016 2014 2013 2012 2009 2008 2007 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 自立のためのサポートブック(教科書偏)2023

    • Author(s)
      本田恵子、小泉菜緒、平田郁絵
    • Total Pages
      100
    • Publisher
      しろくまデザイン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Book] 自立のためのサポートブック(ワークブック編)2023

    • Author(s)
      本田恵子、小泉菜緒、平田郁絵
    • Total Pages
      30
    • Publisher
      しろくまデザイン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Book] Before/Withコロナ に生きる 社会を みつめる2021

    • Author(s)
      山口 幹幸、高見沢 実、磯 友輝子、本田 恵子、井上 貴裕、木野 直之、櫻田 直樹、天野 馨南子、米山 秀隆、山田 尚之、髙野哲矢
    • Total Pages
      296
    • Publisher
      ロギカ書房
    • ISBN
      9784909090546
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Book] 発達障害のある子どものためのアンガーマネージメント2021

    • Author(s)
      本田恵子編著 吉満美加著 大森良平著
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      明治図書
    • ISBN
      4183858119
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Book] アンガーマネージメントDプログラム(発達障がいのある児童生徒向け)2016

    • Author(s)
      本田恵子
    • Total Pages
      120
    • Publisher
      クリエーションアカデミー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381338
  • [Book] アンガーマネージメントDプログラム2016

    • Author(s)
      本田恵子
    • Publisher
      クリエーションアカデミー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381338
  • [Book] 保護者ハンドブック2014

    • Author(s)
      本田恵子
    • Publisher
      法務省保護局
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] インクルーシブ教育で個性を育てる~脳科学を活かした授業改善のポイントと実践例~2014

    • Author(s)
      本田恵子、荒川信行、遠田将大、塚原望、鴨川光
    • Total Pages
      188
    • Publisher
      梧桐書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381338
  • [Book] 先生のためのアンガーマネージメント2014

    • Author(s)
      本田恵子
    • Publisher
      ほんの森出版(7月刊行予定)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] 先生のためのアンガーマネージメント2014

    • Author(s)
      本田恵子
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] いまじん2-わくわくたんけんー2014

    • Author(s)
      本田恵子 作・ よこ はるか 著
    • Total Pages
      32
    • Publisher
      梧桐書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] 脳科学を活かしたインクルーシブ教育の理論と実践2014

    • Author(s)
      本田恵子編著、荒川信行、遠田将大、鴨川光
    • Publisher
      梧桐書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] 先生のためのアンガーマネージメント~対応が難しい児童生徒に巻き込まれないために~2014

    • Author(s)
      本田恵子
    • Total Pages
      128
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381338
  • [Book] いまじんーどうなる?どうする?2013

    • Author(s)
      本田恵子・監修 高氏雅昭・絵  桑原永江・文
    • Total Pages
      36
    • Publisher
      梧桐書院
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] 被災した子どもの心に寄り添う2012

    • Author(s)
      本田恵子
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      早稲田大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] 「アンガーマネージメント」特別支援のアイデア~中学校~2012

    • Author(s)
      本田恵子、 月森久江(編)
    • Publisher
      図書文化
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] アンガーマネージメントプログラム・教材(中学生向け)2012

    • Author(s)
      本田恵子
    • Publisher
      クリエーションアカデミー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Book] トラブルは成長のチャンス〜ソーシャルスキル教材の介入方法〜2008

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Publisher
      クリエーションアカデミー(DVD)
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Book] Kireyasui ko heno aocial skill kyouiku-A work book for the Social skill education for the children with special needs2008

    • Author(s)
      HONDA, K.
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      Honnomori Press
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Book] キレやすい子へのソーシャルスキル教育〜教室でできるワークと実践例〜2007

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      ほんの森出版
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] コンサルテーション実践に必要な段階別技能ーASCA,NASPモデルの日本での展開の可能性ー2016

    • Author(s)
      本田恵子
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 第9号 Pages: 39-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381338
  • [Journal Article] 保健室でできるアンガーマネージメント2014

    • Author(s)
      本田恵子
    • Journal Title

      健康教室

      Pages: 99-102

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Journal Article] 先生のためのアンガーマネージメント2013

    • Author(s)
      本田恵子
    • Journal Title

      学校教育相談

      Volume: 11月号 Pages: 10-14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Journal Article] 刑事施設におけるアンガーマネージメントー奈良少年刑務所における取り組みを中心にー2012

    • Author(s)
      高野光司・本田恵子
    • Journal Title

      社会安全政策研究所紀要

      Volume: 第5号 Pages: 21-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Journal Article] Trouble ha seichou no changce-Callenging the Trouble among the children-DVD2009

    • Author(s)
      HONDA, K, SUZUMURA. M.
    • Journal Title

      Creation Academy

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] Shoudousei no takai ko heno anger magagement no susumekata Providnig the anger management program for the children acting on impulse2009

    • Author(s)
      HONDA, K.
    • Journal Title

      LD & ADHD no.29(in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] 衝動性が高い子どもへのアンがーマネージメントの進め方2008

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Journal Title

      LD&ADHD No.29(印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] Ijime wo kurikaesu ko heno kobetsu shidou-A case study of applying the anger management program fot the class with a student repeating bully2008

    • Author(s)
      HONDA, K.
    • Journal Title

      Kyoukusoudan-Journal of Educational Guidance Vol.2

      Pages: 56-63

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] Stress ni tsuyoi kokoro wo sodateru work-activities for the Stress management2008

    • Author(s)
      HONDA, K.
    • Journal Title

      Kyouikusoudan-Jornal of Educational Guidance Vol.1

      Pages: 48-48

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] いじめを繰り返す子への個別指導2008

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Journal Title

      月刊 学校教育相談 2月号

      Pages: 56-61

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] ストレスに強い心を育てるワークのポイント2007

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Journal Title

      月刊 教育相談 1月号

      Pages: 4-8

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] 小中学生のいじめとアンガーマネージメントの進め方2007

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Journal Title

      教育と医学 No.646

      Pages: 328-336

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Journal Article] Shouchuugakusei no ijime to anger management no susumekata Providing th anger management program for the students in the elementary and the junior high school2007

    • Author(s)
      HONDA, K.
    • Journal Title

      Kyouiku to Igaku-Journal of Education and Medical Study no.646

      Pages: 328-336

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Presentation] 今、なぜGEMSが求められるのかー主体的、対話的で深い学びの促進ー2022

    • Author(s)
      本田恵子
    • Organizer
      日本環境フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Presentation] MIを活かした授業改善実践2021

    • Author(s)
      本田恵子
    • Organizer
      早稲田大学インクルーシブ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Presentation] MIを活かした授業改善の実践2021

    • Author(s)
      本田恵子、江浜悦子
    • Organizer
      早稲田大学インクルーシブ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03010
  • [Presentation] 感情や考えの表出が苦手な児童・生徒への予防・開発的教育実践2013

    • Author(s)
      本田恵子, 遠田将大, 高野光司, 塚原望
    • Organizer
      日本カウンセリング学会 第46回大会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Presentation] アンガーマネージメントプログラムの現状と展望~知的傷害・ボーダーライン知能の青少年へのグループアプローチの検討2012

    • Author(s)
      本田恵子, 高野光司, 小西好彦
    • Organizer
      学会第16回大会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Presentation] Hattatsu shougaiji no tameno group social skill training Program no jissen -A case study of the group social skill training program For the elementary studnents-2005

    • Author(s)
      HONDA. K. Keido
    • Organizer
      The 24th Annual conference of the Japan Clinical Psychology.
    • Place of Presentation
      at the Kyoto Kokusaikaikan
    • Year and Date
      2005-09-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Presentation] 軽度発達障害児に対するグループソーシャルスキルトレーニングの実践-小学校のリソースルームの活用事例-2005

    • Author(s)
      本田 恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会 第24回大会
    • Place of Presentation
      国立京都国際会館
    • Year and Date
      2005-09-06
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17330204
  • [Presentation] アンガーマネージメントプログラムの現状と展望~知的障害・ボーダーライン知能の青少年へのアプローチ~

    • Author(s)
      本田恵子、高野光司、小西好彦、阪裏仁志
    • Organizer
      日本LD学会第21回大会
    • Place of Presentation
      仙台国際フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Presentation] 学校現場の現実的な問題を考える

    • Author(s)
      本田恵子、河村茂雄、水野久治、増田健太郎、
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • [Presentation] 感情や考えの表出が苦手な児童・生徒への予防・開発的教育実践

    • Author(s)
      本田恵子、遠田将大、高野光司、塚原望
    • Organizer
      日本カウンセリング学会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23531312
  • 1.  岡田 佳子 (90367011)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  Barns, K. Shizuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  高野 光司
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 4.  小西 好彦
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi