• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

UENO Masamichi  上野 正道

… Alternative Names

上野 正道  ウエノ マサミチ

Less
Researcher Number 50421277
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-9633-4114
External Links
Affiliation (Current) 2022: 上智大学, 総合人間科学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022: 上智大学, 公私立大学の部局等, 教授
2018 – 2020: 上智大学, 総合人間科学部, 教授
2016 – 2017: 大東文化大学, 文学部, 教授
2011 – 2015: 大東文化大学, 文学部, 准教授
2006 – 2010: 大東文化大学, 文学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Educaion / Basic Section 09010:Education-related / Education
Except Principal Investigator
Education
Keywords
Principal Investigator
デューイ / 学校改革 / 公共性 / 民主主義 / 進歩主義 / 学習 / リベラリズム / コミュニティ / 協同 / シティズンシップ … More / プラグマティズム / アート / リベラル改革 / 協同学習 / バーン / 芸術教育 / アソシェーション / ダイアローグ / コミュニケーション / 教師 / 学校 / 教育学 / 市民性 / エルシー・クラップ / ジョン・デューイ / コミユニテイ / 教師教育 / 新自由主義 / アジア / アート教育 / 民主的シティズンシップ / 学び / 東アジア / 自由 / 学校教育 / 教育の公共性 / 市民学習 … More
Except Principal Investigator
教育思想家像 / 国際比較 / 教育思想史 / 比較教育学 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (83 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  シティズンシップと公共性のための民主的教育ー学校コミュニティの形成ーPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      上野 正道
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Sophia University
  •  現代プラグマティズムの市民学習と民主主義―教育の公共性の比較研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      上野 正道
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Sophia University
  •  International Comparison of the Images of Educational Thinkers

    • Principal Investigator
      UEHARA Shuichi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Utsunomiya University
  •  Contemporary Pragmatism and Democratic Learning: Reconstruction to ProgressivismPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Ueno Masamichi
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Daito Bunka University
  •  Citizenship Education and Democracy in the Liberal Reform: John Dewey's Theory of Schools and Its PracticePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UENO Masamichi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Daito Bunka University
  •  The publicness of schools and democracy in the liberal reform: John Dewey and othersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UENO Masamichi
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Daito Bunka University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] School Reform and Democracy in East Asia2021

    • Author(s)
      Masamichi Ueno, Matthew Atencio, Mary Anne Heng, Tomoko Higurashi, Yulun Huang, Rachel Ong, Jiwon Shin, Naomi Takasawa, Atsushi Tsukui, Jian Zhang
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138346048
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] Manabi and Japanese Schooling: Beyond Learning in the Era of Globalisation2020

    • Author(s)
      Masamichi Ueno, Yasunori Kashiwagi, Kayo Fujii, Tomoya Saito, Taku Murayama
    • Total Pages
      148
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9780815354673
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] Manabi and Japanese Schooling: Beyond Learning in the Era of Globalisation2020

    • Author(s)
      Masamichi Ueno, Yasunori Kashiwagi, Kayo Fuji, Tomoya Saito, Taku Murayama, Foreword by Gert Biesta
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      0815354673
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] 民主主義と教育の再創造――デューイ研究の未来へ2020

    • Author(s)
      日本デューイ学会編 上野正道ほか著
    • Total Pages
      330
    • Publisher
      勁草書房
    • ISBN
      9784326251476
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] デューイ著作集7教育2 明日の学校、ほか2019

    • Author(s)
      ジョン・デューイ著 上野正道訳者代表 佐藤学解題
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      4130142070
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] デューイ著作集6 教育1 学校と社会、ほか2019

    • Author(s)
      ジョン・デューイ著 上野正道訳者代表
    • Total Pages
      420
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      4130142062
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] 教えることの再発見2018

    • Author(s)
      ガート・ビースタ著 上野正道監訳
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      4130513400
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Book] 西洋教育思想史2016

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      688
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Book] Democratic Education and the Public Sphere: Towards John Dewey's Theory of Aesthetic Experience2015

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      Routledge Taylor & Francis
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Book] Democratic Education and the Public Sphere: Towards John Dewey’s Theory of Aesthetic Experience2015

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Total Pages
      182
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Book] 東アジアの未来をひらく学校改革――展望と挑戦2014

    • Author(s)
      上野正道、北田佳子、申智媛、齊藤英介(編著)
    • Total Pages
      261
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Book] 東京大学出版会2013

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      民主主義への教育――学びのシニシズムを超えて
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Book] 民主主義への教育――学びのシニシズムを超えて2013

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      279
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Book] アートの公共空間をひらく-プラグマティズムの学びへ-、ワークショップと学び1-まなびを学ぶ2012

    • Author(s)
      上野正道、苅宿俊文、佐伯胖、高木光太郎
    • Total Pages
      272
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Book] 学校という対話空間-その過去・現在・未来2011

    • Author(s)
      柏木恭典、上野正道、藤井佳世、村山拓
    • Total Pages
      292
    • Publisher
      北大路書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Book] 学校の公共性と民主主義--デューイの美的経験論へ2010

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      408
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Book] 学校の公共性と民主主義-デューイの美的経験論へ-2010

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      368
    • Publisher
      東京大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Book] ポスト産業主義時代の学習活動を展望する-デューイと活動理論-、日本のデューイ研究と 21世紀の課題2010

    • Author(s)
      上野正道
    • Total Pages
      216
    • Publisher
      世界思想社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] シティズンシップと公共性のための民主的教育――生徒が政治の主体になるということ――2021

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      高校生活指導

      Volume: 211 Pages: 98-105

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Journal Article] 教育思想家像の国際比較――教職の専門性と教員養成課程の改革――2018

    • Author(s)
      藤井佳世・上野正道
    • Journal Title

      東アジア教育研究

      Volume: 第5号 Pages: 1-12

    • NAID

      40021494763

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Journal Article] 全球化時代的東亜的学校改革2017

    • Author(s)
      上野正道(李春訳)
    • Journal Title

      東亜教育研究

      Volume: 第3号 Pages: 28-42

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Journal Article] Educazione democratica e riforma della scuola in Giappone nell'era della globalizzazione:alimentare la speranza nell'apprendimento al di la del cinismo2016

    • Author(s)
      Masamichi Ueno (translated by Stefano Oliverio)
    • Journal Title

      Civitas Educationis, Education, Politics and Culture

      Volume: vol.5, no.2 Pages: 89-105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Journal Article] Democratic Education and School Reform: Creating Hope for Learning Beyond Cynicism2016

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学

      Volume: 21 Pages: 61-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Journal Article] プロジェクト論に基づくカリキュラム・デザイン――アメリカのヘルバルト主義と進歩主義教育――2016

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 25 Pages: 39-45

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Journal Article] Democratic Education and School Reform: Creating Hope for Learning Beyond Cynicism2016

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学

      Volume: 第21号 Pages: 61-81

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Journal Article] デューイと中国――デモクラシーの教育をめぐって――2014

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 23 Pages: 109-118

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Journal Article] 公共する学校、公共する教育2012

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      公共的良識人

      Volume: 234 Pages: 1-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] コミュニティと教育-共同性/協働性/協同性は教育に何をもたらすのか?-2012

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      近代教育フォーラム

      Volume: 第21号 Pages: 171-179

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] 子育て支援の現状と課題2012

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      幼児教育学研究

      Volume: 18 Pages: 20-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] ジョン・デューイを公共する人間として語り直す2012

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      公共的良識人

      Volume: 237 Pages: 1-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] Elsie Ripley Clapp and the challenge of community education : Building ethical and collaborati2011

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学

      Volume: 17 Pages: 33-46

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] エルシー・クラップのコミュニティ・スクールと進歩主義学校2011

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      学習とコミュニティ

      Pages: 19-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] Elsie Ripley Clapp and the challenge of community education: Building ethical and collaborative schools in progressive era2011

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学

      Volume: 第17号 Pages: 33-46

    • NAID

      40018776950

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] Designing school reform based on community: Towards the construction of collaborative and communicative learning2010

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      教育学研究紀要

      Volume: 第1号 Pages: 141-157

    • NAID

      40019064922

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] 協同学習に基づく学校システムの形成ジョン・デューイの「教育の自由」構想を中心に-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      語学教育研究論叢 第26号

      Pages: 349-362

    • NAID

      40016479235

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 学習コミュニティに基づく教師教育の創造-教師の専門性の議論を手がかりにして-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要 50

      Pages: 45-54

    • NAID

      40016850306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] John Dewey's design of the school as a community of learning: Developing integrated curriculum based on experience2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      経済文化研究所紀要

      Volume: 第14号 Pages: 205-220

    • NAID

      40016691822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] 公共的行為のエージェンシーとしての学校の創造-ソーシャル・フロンティアとデューイ-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      幼児教育学研究 第16号

      Pages: 22-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 学習コミュニティに基づく教師教育の創造-教師の専門性の議論を手がかりにして-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要

      Volume: 第50号 Pages: 45-54

    • NAID

      40016850306

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] バーンズ財団におけるデューイの芸術教育論の実践的展開-教育と美的経験の架橋-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学 第15号

      Pages: 35-84

    • NAID

      40016663043

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 1930年代のデューイにおける民主主義と教育の節合-リベラリズムの再構築と再概念化の方略-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学紀要社会科学 第47号

      Pages: 319-338

    • NAID

      40016593383

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] John Dewey's design of the school as a community of learning: Developing integrated curriculum based on experience2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      経済文化研究所紀要 第14号

      Pages: 205-220

    • NAID

      40016691822

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 930年代のデューイにおける民主主義と教育の節合-リベラリズムの再構築と再概念化の方略-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学紀要 社会科学 第47号

      Pages: 319-338

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 教職の専門性とコミュニティ-教師教育における省察とメンタリング-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      コミュニティにおける学習(上野正道、田尻敦子編, 大東文化大学人文科学研究所)

      Pages: 101-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 公共性の概念系譜とコミュニティ-ハーバーマス、アレント、デューイ-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      コミュニティにおける学習(上野正道、田尻敦子編, 大東文化大学人文科学研究所)

      Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 公共的行為のエージェンシーとしての学校の創造-ソーシャル・フロンティアとデューイ-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      幼児教育学研究

      Volume: 第16号 Pages: 22-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Journal Article] 芸術教育とコミュニティ-デューイとバーンズの挑戦-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      コミュニティにおける学習(上野正道、田尻敦子編, 大東文化大学人文科学研究所)

      Pages: 14-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 協同学習に基づく学校システムの形成-ジョン・デューイの「教育の自由」構想を中心に-2009

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      語学教育研究論叢 第26号

      Pages: 349-362

    • NAID

      40016479235

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイにおけるリベラリズム批判と公共性の再構成-教育改革の成立基盤としての公共性概念の検討-2008

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      『大東文化大学紀要社会科学』 第46号

      Pages: 271-283

    • NAID

      110007129499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイにおけるリベラリズム批判と公共性の再構成-教育改革の成立基盤としての公共性概念の検討-2008

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学紀要 社会科学 第46号

      Pages: 271-283

    • NAID

      110007129499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 対話的・協同的実践としての学習活動の創造-デューイと進歩主義教育-2008

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      語学教育研究論叢 第25号

      Pages: 261-281

    • NAID

      110007127111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 1930年代のデューイにおけるコミュニティ・スクールの構想-活動的な学習実践の創造-2008

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      人文科学 第14号

      Pages: 121-140

    • NAID

      110007125405

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 1910 年代のアメリカの中等教育改革における市民性教育の構想と展開-『中等教育基本原理』 を中心にして-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      『日本デューイ学会紀要』 第48号

      Pages: 191-200

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 協同的な学習活動におけるコミュニケーションと道具-活動理論とデューイ-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      語学教育研究論叢 第24号

      Pages: 191-212

    • NAID

      110006483395

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイの学習構想と文化歴史的活動理論の展開-活動と経験に基づく教育システムのデザイン-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      『幼児教育学研究』 第14号

      Pages: 30-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 対話的・協同的実践としての学習活動の創造-デューイと進歩主義教育-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      『語学教育研究論叢』 第25号

      Pages: 261-281

    • NAID

      110007127111

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] School reform and democracy in the public theory of John Dewey: The transformation of liberalism and its ethics2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      経済文化研究所紀要 第12号

      Pages: 167-194

    • NAID

      110006487636

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイにおける学校改革と公共性の再構成-1930年代の民主主義の教育を中心にして-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学紀要 社会科学 第45号

      Pages: 127-145

    • NAID

      110006486349

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイにおける協同学習とカリキュラム-経験の意味と関係の再構築-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学教育学会誌 第30号

      Pages: 13-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイの学習構想と文化歴史的活動理論の展開-活動と経験に基づく教育システムのデザイン-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      幼児教育学研究 第14号

      Pages: 30-48

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] 1910年代のアメリカの中等教育改革における市民性教育の構想と展開-『中等教育基本原理』を中心にして-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要 第48号

      Pages: 191-200

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Journal Article] デューイにおける学校改革と公共性の再構成-1930年代の民主主義の教育を中心にして-2007

    • Author(s)
      上野正道
    • Journal Title

      大東文化大学紀要社会科学 第45号

      Pages: 127-145

    • NAID

      110006486349

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Presentation] Revisiting Japanese and East Asian Education in the Global Era: Unique Insights and Perspectives2021

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      Asian Link of Philosophy of Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Presentation] デューイにおける教育の自由と公共性2019

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本デューイ学会大会第63回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Presentation] Innovative SchoolReform and Art Education in Japan in the Era of Industry 4.02019

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      The Eighth International Conference on Language and Arts
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Presentation] Rethinking Learning in East Asia: Manabi and Xue2019

    • Author(s)
      Kayo Fujii, Hektor Yan, Chia-lLng Wang, Yasunori Kashiwagi, Masamichi Ueno
    • Organizer
      The 10th Conference of the World Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Presentation] An Analysis of the Educational Practice of Manabi2018

    • Author(s)
      Kayo Fujii, Masamichi Ueno, Yasunori Kashiwagi
    • Organizer
      Philosophy of Education Society of Australasia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02346
  • [Presentation] シティズンシップの学習と政治的主体性――デューイ以降の民主主義教育論を再考する――2017

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本デューイ学会第61回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Presentation] Translating Democracy in the Education System Context: Encounter with Dewey’s Theory in Japan2016

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      The 15th Biennial World-Conference of the International Network of Philosophers of Education
    • Place of Presentation
      University of Warsaw (Poland, Warsaw)
    • Year and Date
      2016-08-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] Manabi, Learning and Bildung in Schools: Translation of Educational Discourse and Its Understanding2016

    • Author(s)
      Masamichi Ueno, Yasunori Kashiwagi, Kayo Fujii, Taku Murayama
    • Organizer
      The 15th Biennial World-Conference of the International Network of Philosophers of Education
    • Place of Presentation
      University of Warsaw (Poland, Warsaw)
    • Year and Date
      2016-08-18
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] Translating Education into Democratic Terms: The Encounter with Dewey in Three European and Asian Settings2016

    • Author(s)
      Stefano Oliverio, Bianca Thoillez, Masamichi Ueno
    • Organizer
      The 15th Biennial World-Conference of the International Network of Philosophers of Education
    • Place of Presentation
      University of Warsaw (Poland)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Presentation] Translating Democracy in the Education System Context: Encounter with Dewey's Theory in Japan2016

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      The 15th Biennial World-Conference of the International Network of Philosophers of Education
    • Place of Presentation
      University of Warsaw (Poland)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04211
  • [Presentation] グローバル時代のアート教育と公共性2015

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      関係性の教育学会
    • Place of Presentation
      大東文化大学
    • Year and Date
      2015-07-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] Designing Democratic Education and Collaborating Learning in Japan in the Global Era2014

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      The 14th Biennial World-Conference of the International Network of Philosophers of Education
    • Place of Presentation
      University of Calabria, Cosenza (Italy)
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] グローバル時代の公共性の変容と教育の構想2014

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本子育て学会第6回大会
    • Place of Presentation
      秋草学園短期大学
    • Year and Date
      2014-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] 学校の公共性と民主主義-デューイの美的経験論へ2013

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第4回研究集会
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Year and Date
      2013-03-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Presentation] 民主主義社会の(再)構築に向けたカリキュラム論の探究(1):D.マイヤー著『学校を変える力』の合評を通して コミュニティ論の観点から2012

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本カリキュラム学会第23回大会課題研究
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Year and Date
      2012-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Presentation] 子育て支援の現状と課題2010

    • Author(s)
      上野正道、上村浩子、鍵渡香代子
    • Organizer
      日本幼児教育学会第18回大会シンポジウム
    • Place of Presentation
      駒沢女子短期大学
    • Year and Date
      2010-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Presentation] 学習経験に基づくカリキュラム構成-教科の関係性を中心に-2010

    • Author(s)
      上野正道、成田恭平
    • Organizer
      関係性の教育学会第8回年次大会
    • Place of Presentation
      大東文化大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • [Presentation] 学習コミュニティに基づく教師教育の創造-教師の専門性の議論を手がかりにして-2008

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本デューイ学会第52回研究大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Presentation] 1910年代の中等教育改革における市民性教育の構想と展開-「中等教育基本原理」を中心として-2006

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本デューイ学会第50回研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2006-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18730511
  • [Presentation] Democracy and Educational Reform in Japan: Toward John Dewey’s Theory of Public Sphere

    • Author(s)
      Masamichi Ueno
    • Organizer
      International Seminar, University of Naples Federico II
    • Place of Presentation
      University of Naples Federico II, Italy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780488
  • [Presentation] 民主主義社会の(再)構築に向けたカリキュラム論の探究(1):D.マイヤー著『学校を変える力』の合評を通して コミュニティ論の観点から

    • Author(s)
      上野正道
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730644
  • 1.  UEHARA Shuichi (70515965)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  小山 裕樹 (60755445)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  岸本 智典 (50757713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  関根 宏朗 (50624384)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  日暮 トモ子 (70564904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  藤井 佳世 (50454153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  間篠 剛留 (90756595)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  渡邊 福太郎 (80634047)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  原 圭寛 (30779880)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  TEN Isei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi