• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HONJO SEIICHIRO  本條 晴一郎

… Alternative Names

HONJO Seiichiro  本條 晴一郎

本條 晴一郎

Less
Researcher Number 50506748
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-9991-0578
Affiliation (Current) 2025: 東京科学大学, 環境・社会理工学院, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 静岡大学, 工学部, 准教授
2008: 東京大学, 東洋文化研究所, 特任研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Historical studies in general
Keywords
Principal Investigator
ソーシャルイノベーション / サイバネティックス / ブランド / デザイン / ユーザーイノベーション / 多様性 / ケア / エコシステム / 市場創造 / 複雑系 … More / コミュニティ / ステークホルダー / サービス / 正義の倫理 / ケアの倫理 / 商学 / 消費者行動 / マーケティング / 製品開発 / 局所検索 / 遠方検索 / リードユーザー / サーチ / クラウドソーシング / リードユーザーネス / 消費者イノベーション … More
Except Principal Investigator
サイバネティックス / 自由 / ガンディー / 論語 / 創発 / 無意識 / 自己欺瞞 / 香港 / ブータン / 中国 / 内モンゴル / 無縁 / 魂 / 脱植民地化 / 呪縛 / 憑依 / 蓋 / コムニス / 共生進化 / ハラスメント / 分析心理学 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (23 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  A study of the impact of diversity of interpretations and collaboration within stakeholders on market creationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      本條 晴一郎
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  A theoretical and empirical study of impact of hedonic and utilitarian benefits on user innovationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HONJO Seiichiro
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Decolonisation of the Soul : Historiology in order to solve the post-colonial situation of Japan and her neighbors

    • Principal Investigator
      YASUTOMI Ayumu
    • Project Period (FY)
      2007 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Historical studies in general
    • Research Institution
      The University of Tokyo

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2009 2007

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] ここちよい近さがまちを変える:ケアとデジタルによる近接のデザイン2023

    • Author(s)
      エツィオ・マンズィーニ、イヴァナ・パイス、安西 洋之、本條 晴一郎、森 一貴、澤谷 由里子、山﨑 和彦、山縣 正幸
    • Total Pages
      348
    • Publisher
      Xデザイン出版
    • ISBN
      491098402X
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Book] 消費者によるイノベーション:分野外情報の有効性2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805112564
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Book] 1からのデジタル・マーケティング2019

    • Author(s)
      西川 英彦、澁谷 覚編著(第6章著者:本條 晴一郎)
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      碩学舎
    • ISBN
      9784502289910
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Book] ハラスメントは連鎖する2007

    • Author(s)
      安冨 歩・本條 晴一郎
    • Total Pages
      331
    • Publisher
      光文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320094
  • [Journal Article] Services with Care:2023

    • Author(s)
      Honjo Seiichiro
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 2 Pages: 42-53

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.049

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-09-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Journal Article] ブランドに導かれる企業のあり方:セカンドオーダー・サイバネティクスの実践としてのBX2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Journal Title

      センタードット

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Journal Article] ブランドに導かれる企業のあり方:セカンドオーダー・サイバネティクスの実践としてのBX2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Journal Title

      センタードット

      Volume: -

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Journal Article] Forecasting the Attractiveness of Crowdsourced Ideas Using Natural Language Processing Techniques:2021

    • Author(s)
      Honjo Seiichiro、Ito Tomohiro
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40 Issue: 3 Pages: 31-44

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.005

    • NAID

      130007966285

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-01-07
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Journal Article] An Empirical Study of the Characteristics of Consumers as Lead Users in a Survey Framework:2020

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Journal Title

      Japan Marketing Review

      Volume: 1 Issue: 1 Pages: 31-39

    • DOI

      10.7222/marketingreview.2020.004

    • NAID

      130007805778

    • ISSN
      2435-0443
    • Year and Date
      2020-03-04
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Journal Article] ユーザーイノベーションを前提とした製品開発:コミュニティとネットワークの分解2018

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Journal Title

      AD・STUDIES

      Volume: 65 Pages: 28-34

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Journal Article] ハラスメントの理論2009

    • Author(s)
      本條晴一郎
    • Journal Title

      東洋文化

      Pages: 123-153

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19320094
  • [Presentation] 消費者によるイノベーションにおける分野外情報の有効性2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会分析的マーケティング研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Presentation] 消費者によるイノベーションにおける分野外情報の有効性2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会分析的マーケティング研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] 消費者によるイノベーション:分野外情報の有効性2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      研究・イノベーション学会国際問題分科会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Presentation] 消費者によるイノベーション:分野外情報の有効性2022

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      研究・イノベーション学会国際問題分科会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] 創造的中小企業におけるIMCの先行要因と帰結:企業家的志向・ブランド志向・市場志向および事業成果との関係2022

    • Author(s)
      柴田 伊寿実, 本條 晴一郎
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01762
  • [Presentation] 創造的中小企業におけるIMCの先行要因と帰結:企業家的志向・ブランド志向・市場志向および事業成果との関係2022

    • Author(s)
      柴田 伊寿実, 本條 晴一郎
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2022
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] 意味のイノベーションと消費文化2019

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      人間中心設計推進機構HCD-Netフォーラム2019
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] A Study of Basis on AI-based Information Systems: The Case of Shogi AI System “Ponanza”2019

    • Author(s)
      Yuichi Yoda, Kosuke Mizukoshi and Seiichiro Honjo
    • Organizer
      AAAI 2019 SPRING SYMPOSIUM SERIES
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] リードユーザーとしての消費者の特徴に関するサーベイによる実証研究―リードユーザーネスの先行要因と帰結2019

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      日本マーケティング学会カンファレンス2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] リード・ユーザーと製品開発(パネルディスカッション)2018

    • Author(s)
      水野 学、小塚 崇彦、本條 晴一郎
    • Organizer
      マーケティング学会カンファレンス2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] 消費者による製品創造・改良と企業による製品創造・改良の差異に関する実証研究2018

    • Author(s)
      本條 晴一郎
    • Organizer
      日本商業学会第68回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • [Presentation] A Quantitative Study of the Relationship Between Experiences of Consumer Innovation and Experiences of Producer Innovation in Companies2018

    • Author(s)
      Seiichiro Honjo and Hidehiko Nishikawa
    • Organizer
      16th International Open and User Innovation Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12878
  • 1.  長崎 暢子 (70012979)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  若林 正丈 (60114716)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  金 早雪 (20186307)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  深尾 葉子 (20193815)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  YASUTOMI Ayumu (20239768)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  福井 康太 (00302282)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  鄭 雅英 (90434703)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  三谷 博 (50114666)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  北田 暁大 (10313066)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  久末 亮一 (60422383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  與那覇 潤 (50468237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  千葉 泉 (20217243)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  松重 充浩 (00275380)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi