• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HARATA Michiyo  原田 三千代

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50543211
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2017: 三重大学, 教育学部, 特任講師(教育担当)
2014: 三重大学, 教育学部国語教育講座, 特任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Japanese language education
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
修正版グランデッド・セオリー・アプローチ / 認識の変化 / 協働研究 / 内省 / 対話的推敲活動 / 評価活動 / 協働的推敲活動 / 自己内対話 / 自律的学習態度 / M-GTA … More / 協働的推敲 / ルーブリック / 記述式内省活動 / 対話的評価活動 / アカデミック・ライティング … More
Except Principal Investigator
カナダ日本語教育振興会 / 国際情報交換 / アカデミック・ライティング / 協働学習 / 意識 / ICT / 統計 / 成績 / 文章表現 / ピア・レスポンス Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Design of dialogical classroom activities and construction of assessment criteria in the writing expression classPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HARATA MICHIYO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Mie University
  •  What in the Peer Response activity affects the student performance and qualitative improvement in the writing class?

    • Principal Investigator
      NAKAO Keiko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Otsuma Women's University Junior College Division

All 2018 2017 2016 2015 2014 2013

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] フィードバック研究への招待  第5章2015

    • Author(s)
      原田三千代
    • Total Pages
      40
    • Publisher
      くろしお出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 対話的評価活動における評価観の変容―アカデミック・ライティングの学部生を対象として―2018

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 69 Pages: 413-427

    • NAID

      120006377601

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析ー大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試みー2017

    • Author(s)
      原田三千代・淺津嘉之・田中信之・中尾桂子・福岡寿美子
    • Journal Title

      2017年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Volume: - Pages: 142-147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 内省型ルーブリックによる対話的評価活動の分析2017

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 68 Pages: 317-332

    • NAID

      120006220607

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 対話的評価活動を取り入れた日本語表現のテキスト分析ー大学学部生を対象にして-2017

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      第23回大学教育研究フォーラム発表論文集

      Volume: 23 Pages: 92-93

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 対話的推敲活動を通した文章テキストの変化2016

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      三重大学教育学部研究紀要

      Volume: 第67巻 Pages: 411-423

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 『日本語表現』クラスにおける対話的相互作用の分析-対面・非対面の推敲活動からー2015

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      三重大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 35 Pages: 47-52

    • NAID

      120006763960

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Journal Article] 大学院進学予備教育における持続可能性日本語教育の試み―『論文読解』の教室活動より―2014

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      桜美林言語教育論叢

      Volume: 9 Pages: 35-49

    • NAID

      110009633821

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Journal Article] 教師の役割に対する態度構造の変容 ―日本語教育実習生のPAC分析から見えてくるもの―2013

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      2013 CAJLE Annual Conference Proceedings

      Volume: 10 Pages: 93-102

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Journal Article] 協働学習に着目した教室活動と評価―日本語作文教育におけるピア・レスポンスを中心にして―2013

    • Author(s)
      原田三千代
    • Journal Title

      国際交流基金クアラルンプール・マラヤ大学共催第10回マレーシア日本語教育研究発表会・浦和研修報告会PROCEEDINGS

      Volume: 10 Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Presentation] 対話的評価活動を取り入れた日本語表現のテキスト分析―大学学部生を対象にして―2017

    • Author(s)
      原田三千代
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析―大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試み―2017

    • Author(s)
      原田三千代、淺津嘉之、田中信之、中尾桂子、福岡寿美子
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] 対話的評価活動を取り入れた日本語表現のテキスト分析ー大学学部生を対象にして―2017

    • Author(s)
      原田三千代
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] 対話的推敲活動を通した文章テキストの変化―『日本語表現』のクラスレポートをもとに―2016

    • Author(s)
      原田三千代
    • Organizer
      大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学(京都府・京都市)
    • Year and Date
      2016-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] 大学院進学予備教育における批判的思考力の育成を目指して―反論練習を媒介にした L2 教室活動―2014

    • Author(s)
      原田三千代
    • Organizer
      小出記念日本語教育研究会第23回大会(ポスター発表)
    • Place of Presentation
      東京都:国際基督教大学
    • Year and Date
      2014-07-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • 1.  NAKAO Keiko (20419485)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  TANAKA Nobuyuki (80288331)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  FUKUOKA Sumiko (60330487)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  ASADU Yoshiyuki (00599201)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  ASAZU Yoshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi