• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SATO Tatsuro  佐藤 達郎

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50611258
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 多摩美術大学, 美術学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 多摩美術大学, 美術学部, 教授
2015 – 2017: 多摩美術大学, 美術学部, 教授
2012 – 2013: 多摩美術大学, 美術学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
カンヌライオンズ / 広告主側の日欧米比較 / 広告クリエイティブの変化 / 広告主側のマネジメント / マスメディアの凋落 / ソーシャルメディアの台頭 / デジタルメディアの台頭 / コアアイディア / 日米欧比較 / 広告主側 … More / コアコンテンツ / 統合型マーケティング / エージェンシー・リレーションシップ / クライアント / ソーシャルシフト / デジタルシフト / 広告クリエイティブ / クリエイティブ・マネジメント / Digital / Advertising / Innovation / SXSW Interactive / Cannes lions / Social Good / Social Media / Advertsising / Creativity / Marketing Conference / Award Show / AAA(アメリカ広告学会) / Cannes Lions / ソーシャル×ソーシャル / ソーシャル・メディア / ソーシャル・グッド / 広告 / SXSW(サウスバイ・サウスウエスト) / 国際マーケティング・カンファレンス / 国際広告賞 … More
Except Principal Investigator
日本企業の組織構造 / 統合型ブランド・コミュニケーション Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (34 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  統合型ブランド・コミュニケーションの実現を導く組織的要因の解明

    • Principal Investigator
      大原 亨
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  International Comparative Study on Creative Management of Client SidePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SATO Tatsuro
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tama Art University
  •  A study about the influence of International Advertising Award ShowsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SATO Tatsuro
    • Project Period (FY)
      2012 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tama Art University

All 2018 2017 2016 2015 2013 2012 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 欧米における「広告主側クリエイティブ・マネジメント」その現状と変化について~“日本の現状との比較”の視点から~2018

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      多摩美術大学研究紀要(2017)

      Volume: 第32号 Pages: 121-131

    • NAID

      40021577034

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 統合型マーケティングは「コアアイディア先行型インテグレーション」へ2018

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報(298号)

      Volume: 第52巻2号 Pages: 46-53

    • NAID

      40021538677

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 【カンヌライオンズ2017報告】 話題作を見る3つの視点は、 「起点創造クリエーティブ」 「データ体感クリエーティブ」、 そして、「ソーシャルグッドの逆襲」だ。2017

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline (日経広告研究所)

      Volume: オンラインのため巻は無し

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] ”アドバタイザー3.0時代” ~グローバルカンファレンスから見えてくるアドバタイザーの変化~2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      月刊JAA9月号

      Volume: Vol.60/No.719 Pages: 8-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 佐藤達郎多摩美術大教授の見た“カンヌライオンズ2016”2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] ”アドバタイザー3.0”の現状を探る2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 287号 Pages: 16-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 「アドバタイザー3.0」の現状を探る2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 287 Pages: 0-0

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] クライアント3.0 ~カ ンヌでCMO達が語ったこと~2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      ブレーン9月号

      Volume: VOL.674 Pages: 62-62

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] CMOたちが語った、ブランドの目的とつくり方2015

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      News Picks

      Volume: 0 Pages: 0-0

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 世界のCMOは今、何を考えているか2015

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      News Picks

      Volume: 0 Pages: 0-0

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] クライアント3.0へ@カンヌ2015

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      Advertimes(アドタイ)

      Volume: 0 Pages: 0-0

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Journal Article] 60周年を迎えたカンヌライオンズ20132013

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      マーケティングホライズン

      Volume: 7 Pages: 26-28

    • Description
      (日本マーケティング協会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 佐藤達郎・多摩美大教授の見た「カンヌライオンズ2013」60周年記念で伝説のクリエーターたちが集う次への飛躍を目指し広告や創造性の足元を見直す2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline(日経広告研究所)

    • URL

      http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] テクノロジー、メディア、プラットフォーム、そして広告。~SXSWから見えてくる関係性~2013

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Issue: 270 Pages: 31-37

    • NAID

      40019780936

    • Description
      (日本広告研究所)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 60周年を迎えたカンヌライオンズ20132013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      マーケティングホライズン(日本マーケティング協会)

      Volume: Vol.7 Pages: 26-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 佐藤達郎・多摩美大教授の見た「カンヌライオンズ2013」 60周年記念で伝説のクリエーターたちが集う 次への飛躍を目指し広告や創造性の足元を見直す2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline(日経広告研究所)  http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

      Volume: オンラインのため巻は無し

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 佐藤 達郎・多摩美大教授の見た「カンヌライオンズ2013」 60周年記念で、伝説のクリエーターたちが集う 次への飛躍目指し、広告や創造性の足元を見直す2013

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      広告レポートOnline

    • URL

      http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

    • Description
      (日経広告研究所)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] ”ソーシャル×ソーシャル”という広告コミュニケーションのトレンドについて2013

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      日本広告学会 第44回全国大会 報告要旨集

      Pages: 11-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] テクノロジー、メディア、プラットフォーム、そして広告~SXSWから見えてくる関係性2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報(日経広告研究所)

      Volume: 270号 Pages: 31-37

    • NAID

      40019780936

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] "ソーシャル×ソーシャル"という広告コミュニケーションのトレンドについて2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日本広告学会第44回全国大会報告要旨集(日本広告学会)

      Pages: 11-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] ”ソーシャル×ソーシャル”という広告コミュニケーションのトレンドについて2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日本広告学会第44回全国大会報告要旨集

      Volume: 報告要旨集のため巻は無し Pages: 11-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 60周年を迎えたカンヌライオンズ20132013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      マーケティングホライズン(日本マーケティング協会)

      Volume: Vol.7 Pages: 26-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] テクノロジー、メディア、プラットフォーム、そして広告。~SXSWから見えてくる関係性~2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報(日経広告研究所)

      Volume: 270号 Pages: 31-37

    • NAID

      40019780936

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 国際広告賞/カンファレンスに見る「広告のイマとコレカラ」「定着の大切さ」と「広告のテレビ番組化」と「体験の時代」featuringカンヌライオンズ20122012

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Issue: 265 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 「定着の大切さ」と「広告のテレビ番組化」と「体験の時代」featuringカンヌライオンズ2012』(国際広告賞/カンファレンに見る広告のイマとコレカラ連載第4回)2012

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報(日経広告研究所)

      Volume: 265号 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Journal Article] 国際広告賞 / カンファレンスに見る「広告のイマとコレカラ」・連載第4回2012

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 265号 Pages: 48-53

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Presentation] 「広告と広報の融合」の現在~カンヌライオンズ2017受賞作を中心に~2017

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広報学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Presentation] 広告主側におけるクリエイティブ・マネジメント~デジタルシフト&ソーシャルシフトを背景として~2017

    • Author(s)
      佐藤達郎・藤居誠
    • Organizer
      日本広告学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Presentation] 広告主側におけるクリエイティブ・マネジメントの国際比較研究(中間報告)2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広告学会関西部会
    • Place of Presentation
      近畿大学
    • Year and Date
      2016-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Presentation] カンヌライオンズ2016で、世界は何に注目し、何が語られたか? ~マーケティングPRの視点から~2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広報学会第22回研究発表全国大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道・札幌市)
    • Year and Date
      2016-10-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Presentation] 広告主側におけるクリエイティブ・マネジメントの国際比較研究(中間報告)2016

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広告学会関西部会2015学会年度第3回関西部会
    • Place of Presentation
      近畿大学(大阪府・東大阪市)
    • Year and Date
      2016-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03733
  • [Presentation] "ソーシャル×ソーシャル"という広告コミュニケーションのトレンドについて2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広告学会第44回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Presentation] ”ソーシャル×ソーシャル”という広告コミュニケーションのトレンドについて2013

    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      九州産業大学 唐原キャンパス
    • Year and Date
      2013-11-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • [Presentation] ”ソーシャル×ソーシャル”という広告コミュニケーションのトレンドについて

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      第44回全国大会(九州産業大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24653099
  • 1.  大原 亨 (10553761)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  久保田 進彦 (10340184)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  山下 勝 (80348458)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  青木 慶 (50761045)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  FUJII Makoto
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi