• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ishizaki Tatsuya  石崎 達也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ISHIZAKI Tatsuya  石﨑 達也

ISHIZAKI TATSUYA  石崎 達也

Less
Researcher Number 50612818
Affiliation (Current) 2025: 東京福祉大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2017: 東京福祉大学, 教育学部, 准教授
2015: 東京福祉大学, 教育学部, 講師
2011 – 2012: 東京福祉大学, 教育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Educaion
Except Principal Investigator
Social psychology
Keywords
Principal Investigator
臨床教育学 / 教師教育 / 教育的公共性 / ボランティア / ボランティア活動 / 教育方法 / 教員養成 / 広域・単位制・通信制高等学校 / 教育思想 / 教師体験 / 体験的学習 / 教育体験 / 教育学研究 … More
Except Principal Investigator
… More ソーシャルネットワークサービス / 対人コミュニケーション / 既読スルー / SNS / 既読スルー(既読無視) / LINE / ソーシャル・ネットワーク・サービス / コミュニケーション場面の認知 / CMC Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (5 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  A Study of the Role of Teacher Training and the construction of "Educational Public Nature" through the Teaching volunteer activitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIZAKI TATSUYA
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Tokyo University of Social Welfare
  •  A study of the trouble which happens in a friend relation when a university student used computer-mediated communication.

    • Principal Investigator
      OKAMOTO Kaori
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Tokyo University of Social Welfare
  •  Construction of Pedagogical perspective for supporting School and Teacher-Toward activation of Experiential learningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHIZAKI Tatsuya
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Tokyo University of Social Welfare

All 2017 2016 2015 2012

All Presentation

  • [Presentation] 教師をめざす学生の「育ち」を支える 大学と地域との連携のあり方に関する考察 -教職ボランティア活動の実践活動報告を中心に-2017

    • Author(s)
      石﨑達也・鈴木達也
    • Organizer
      日本教育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17408
  • [Presentation] 「学習支援ボランティア活動」をとおした教員養成モデルの構築について2016

    • Author(s)
      石﨑達也, 鈴木達也
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-08-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17408
  • [Presentation] 大学生のLINEの既読スルーに関する探索的研究2015

    • Author(s)
      岡本香・石﨑達也
    • Organizer
      日本社会心理学会第56回大会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26590133
  • [Presentation] 教師という「体験」を語り直す思考のために 生徒と教師の倫理的関係に着目して2012

    • Author(s)
      石崎達也
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      日本教育学会第71回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830065
  • [Presentation] 教師という「体験」を語り直す思考のために-生徒と教師の倫理的関係に着目して2012

    • Author(s)
      石崎達也
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2012-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830065
  • 1.  OKAMOTO Kaori (30454292)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  SAITO Hitomi (40551817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi