• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yoshinaga Asato  吉永 安里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YOSHINAGA Asato  吉永 安里

Less
Researcher Number 50714721
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 國學院大學, 人間開発学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 國學院大學, 人間開発学部, 教授
2017 – 2023: 國學院大學, 人間開発学部, 准教授
2013 – 2014: 國學院大學, 公私立大学の部局等, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Keywords
Principal Investigator
言葉 / 実践モデル / 互恵的 / 言葉の教育 / イギリス / アメリカ / ベルギー / 国際比較 / 指導方略 / 読みの指導 … More / 実践モデル開発 / 多文化 / 長期的変容 / 同一教材 / 幼小接続 / 幼稚園領域ことば / 小学校国語科 / 教授スタイル / 国語 / 幼小連携 … More
Except Principal Investigator
乳幼児期 / 多文化理解 / 指導と評価の一体化 / 言語習得 / 日本語教育 / 幼小接続 / 外国人児童 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (35 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  乳幼児期の子ども・保護者・保育者のための多文化理解教育プログラムの開発

    • Principal Investigator
      佐々木 由美子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ashikaga Junior College
  •  Development of an assessment and education program for foreign children in Japan to promote language acquisition and smooth the transition from ECE to elementary school education

    • Principal Investigator
      Okamoto Hiroko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Takasaki University of Health and Welfare
  •  Development of Systematic and Reciprocal Practices for a Smooth Transition in Language EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yoshinaga Asato
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kokugakuin University
  •  A comparative study on teaching style of Japanese language "reading" at primary school and "Language" at ECECPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YOSHINAGA Asato
    • Project Period (FY)
      2013 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Kokugakuin University

All 2024 2023 2020 2019 2018 2017 2015 2014

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 幼児教育と小学校教育における言葉の指導の接続2023

    • Author(s)
      吉永 安里
    • Total Pages
      238
    • Publisher
      風間書房
    • ISBN
      4759924698
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Book] 幼児教育と小学校教育における言葉の指導の接続:読むことの指 導の差異と連続性から2023

    • Author(s)
      吉永安里
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Book] あそびの中の学びが未来を開く 幼児教育から小学校教育への接続2020

    • Author(s)
      田澤里喜・吉永安里(編著)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      世界文化社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 保育内容「表現」2019

    • Author(s)
      岡本拡子・花原幹夫・汐見稔幸(編著)・吉永安里他(著)
    • Total Pages
      258
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 小学校国語科教育研究2019

    • Author(s)
      全国大学国語教育学会(編)・吉永安里他(著)
    • Total Pages
      204
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 保育内容総論2019

    • Author(s)
      渡邉英則・大豆生田啓友(編著)・吉永安里他(著)
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 新・基本保育シリーズ9子ども家庭支援の心理学2019

    • Author(s)
      白川佳子・福丸由佳(編著)・吉永安里他(著)
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      中央法規
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 子ども家庭支援の心理学 (新・基本保育シリーズ)2019

    • Author(s)
      白川 佳子 (編集), 福丸 由佳 (編集), 児童育成協会 (監修),吉永安里他(著)
    • Total Pages
      191
    • Publisher
      中央法規
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 育てたい子どもの姿とこれからの保育2018

    • Author(s)
      無藤隆、内田千春、神長美津子、北野幸子、古賀松香、中坪史典、掘越紀香、松嵜洋子、横山真貴子、深田昭三、吉永安里他
    • Total Pages
      246
    • Publisher
      ぎょうせい
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 幼児期の終わりまでに育ってほしい10の姿2018

    • Author(s)
      無藤隆、岩立京子、神長美津子、古賀松香、津金美智子、清水益治、矢 藤誠慈郎、吉永安里他
    • Total Pages
      164
    • Publisher
      東洋館出版社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Book] 言語活動中心 国語概説:小学校教師を目指す人のために2018

    • Author(s)
      岩﨑 淳 (著, 編集), 木下 ひさし (著, 編集), 中村 敦雄 (著, 編集), 山室 和也 (著, 編集), 坂本 喜代子 (著), 宮前 嘉則 (著), 樺山 敏郎 (著), 丹生 裕一 (著), 河野 順子 (著), 幸田 国広 (著), 吉永 安里 (著), 佐内 信之 (著), 神部 秀一 (著), 渡辺 通子 (著), 稲井 達也 (著), 大貫 眞弘 (著)
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      学文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Journal Article] 大泉町多文化保育・教育研究会第9回 シンポジウム報告2024

    • Author(s)
      佐々木由美子・岡本拡子・吉永安里
    • Journal Title

      足利短期大学研究紀要

      Volume: 44 Pages: 67-78

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 福井県越前市における多文化保育・教 育への取り組み2023

    • Author(s)
      佐々木由美子・岡本拡子・吉永安里
    • Journal Title

      足利短期大学研究紀要

      Volume: 43 Pages: 25-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 言語教材のつながり2023

    • Author(s)
      吉永安里
    • Journal Title

      発達

      Volume: 44 (173) Pages: 13-18

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 大泉町多文化保育・教育研究会第8回シンポジウム報告2023

    • Author(s)
      佐々木由美子・岡本拡子・吉永安里
    • Journal Title

      足利短期大学研究紀要

      Volume: 43 Pages: 89-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 福井県越前市における多文化保育・教育への取り組み2023

    • Author(s)
      佐々木由美子・岡本拡子・吉永安里
    • Journal Title

      足利短期大学研究紀要

      Volume: 43-1 Pages: 25-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 外国にルーツを持つ児童の課題 -大泉町子どもの生活実態調査の結果から2023

    • Author(s)
      岡本拡子・佐々木由美子・吉永安里
    • Journal Title

      健康福祉研究

      Volume: 20 Pages: 69-82

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Journal Article] 幼児期の教育から小学校教育への言語指導の円滑な接続に関する一考察 : ベルギー・フ ランダースのフレネ教育の実践から2020

    • Author(s)
      吉永安里・岡本拡子
    • Journal Title

      國學院大學人間開発学研究

      Volume: 11 Pages: 57-77

    • NAID

      40022187716

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Journal Article] ドイツおよびベルギーの多文化教育実践2019

    • Author(s)
      岡本拡子・吉永安里
    • Journal Title

      健康福祉研究 : 高崎健 康福祉大学総合福祉研究所紀要

      Volume: 16(1) Pages: 13-20

    • NAID

      40022029747

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Journal Article] 社会的行為としての絵本読み聞かせ2019

    • Author(s)
      藤森裕治・吉永安里
    • Journal Title

      読書科学

      Volume: 61(2) Pages: 64-76

    • NAID

      130007695237

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Journal Article] Comparison of differences and commonalities in reading instruction:2018

    • Author(s)
      吉永 安里
    • Journal Title

      The Science of Reading

      Volume: 60 Issue: 3 Pages: 138-155

    • DOI

      10.19011/sor.60.3_138

    • NAID

      130007502375

    • ISSN
      0387-284X, 2424-144X
    • Year and Date
      2018-09-14
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Journal Article] 幼稚園・小学校における「おおきなかぶ」の教授スタイルの様相―「自覚的な学び」の視点から―2015

    • Author(s)
      吉永安里
    • Journal Title

      國學院大學人間開発学研究

      Volume: 5 Pages: 81-98

    • NAID

      40020025302

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885070
  • [Presentation] Implementation of children's agency and participation in multicultural early childhood education: ECE practices focus on language acquisition and transition to primary education in Echizen, Fukui, Japan2023

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga, Yumiko Sasaki, Hiroko Okamoto
    • Organizer
      EECERA 31th Conference, Estoril
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01660
  • [Presentation] A Smooth Transition from Early Childhood Education(ECE) to Primary School Education (PSE) Focused on Literacy Education : Through a Comparative Case Study of Japan and the UK Through A Comparative Case Study of Japan and the UK2019

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga, Yuji Fujimori
    • Organizer
      21st European Conference on Literacy
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] How can we achieve smooth transition from ECE to CSE? : An international comparative study of Language Education and the Assessment2019

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga
    • Organizer
      EECERA 29th Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] A Smooth Transition from ECE to PSE Focused on Literacy Education : Through a Comparative Case Study of Japan and the UK2019

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga・Yuji Fujimori
    • Organizer
      Conference on Lirteracy
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] How can we achieve smooth transition from ECE to CSE? An international comparative study of language education and the assessment2019

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga
    • Organizer
      29th EECERA ANNUAL CONFERENCE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] A smooth transition from ECE to elementary school education (ESE) focused on literacy education: Through a comparative case study between Japan and the UK2018

    • Author(s)
      Yuji Fujimori・Asato Yoshinaga
    • Organizer
      The 28th European Early Childhood Education Research Association conference(Budapest) p.114
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] 幼小接続における ことばの教育 日・英の事例研究を通して2018

    • Author(s)
      藤森裕治・吉永安里
    • Organizer
      第134回全国大学国語教育学会大阪大会 研究発表要旨集pp.47-50.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] イギリスの幼小接続の取り組み―言葉の教育とその評価―2018

    • Author(s)
      吉永安里
    • Organizer
      日本保育学会第71回宮城大会 研究発表要旨集p.699
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] A cross-cultural study on language education practices for smooth transition from ECE to CSE: Comparison between Belgium, US, and Japan2017

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga
    • Organizer
      27th Europe Early Childhood Education Research Association
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] Comparison of teaching strategies in reading instruction: An examination of the transition from ECE to CSE in Japan, Belgium and the U.S.2017

    • Author(s)
      Asato Yoshinaga
    • Organizer
      20th European Conference on Literacy 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] 幼小連携の国際比較―ベルギー・アメリカの実践から―2017

    • Author(s)
      吉永安里
    • Organizer
      日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H02705
  • [Presentation] 幼稚園・小学校における「おおきなかぶ」の教授スタイルの様相―言語性を促す教師の関わりに着目して―2015

    • Author(s)
      吉永安里
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      兵庫県姫路
    • Year and Date
      2015-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885070
  • [Presentation] 幼稚園・小学校における「おおきなかぶ」の教授スタイルの様相―「自覚的な学び」の視点から―2014

    • Author(s)
      吉永安里
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25885070
  • 1.  Okamoto Hiroko (80309442)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  佐々木 由美子 (80742874)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  藤森 裕治 (00313817)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi