• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HATO Masahiko  羽藤 雅彦

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50756640
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 総合情報学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 流通科学大学, 商学部, 教授
2018 – 2021: 流通科学大学, 商学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
マーケティング / 消費者行動 / ブランド・リレーションシップ / ブランド / ブランドとの結びつき / 消費者同士の結びつき / 消費者の結びつき / コミュニティ / コミュニティ感覚 / 同一化 … More / ブランドとの同一化 / ブランド・イメージ / セグメント / セグメンテーション / ブランド・コミュニティ Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  コミュニティ感覚を軸にした消費者同士の結びつきに関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      羽藤 雅彦
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Study on Strengthening Brand Relationships through Brand ImagePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HATO Masahiko
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Exploring The Classification Criteria of Members in Brand CommunitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HATO Masahiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 地域創生と観光2022

    • Author(s)
      陶山 計介、室 博、小菅 謙一、羽藤 雅彦、青谷 実知代
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      4805112735
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Book] ブランド・コミュニティ2019

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Total Pages
      212
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      9784502312410
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • [Journal Article] 同じブランドを利用する消費者の存在は重要なのか? : コミュニティ感覚に注目した研究2023

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Journal Title

      流通科学大学論集流通・経営編

      Volume: 35 Pages: 1-21

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Journal Article] 母親による大学選択への関与―子どもの性別により関与度等は異なるのか―2022

    • Author(s)
      喜村 仁詞, 羽藤 雅彦
    • Journal Title

      大学入試研究ジャーナル

      Volume: 32 Pages: 186-191

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Journal Article] 母親は子供の大学選択において何を重視しているのか:大学へのイメージに注目した分析2021

    • Author(s)
      羽藤 雅彦, 喜村 仁詞
    • Journal Title

      広報研究

      Volume: 25 Pages: 130-142

    • NAID

      40022589609

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Journal Article] ブランド・コミュニティにはどんなメンバーが参加しているのか: 同一化を軸にした分類2020

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 26 Pages: 1-22

    • NAID

      130008033417

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • [Journal Article] ブランド・イメージ研究のレビューと今後の課題2020

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Journal Title

      流通科学大学論集ー流通・経営編

      Volume: 33 Pages: 1-19

    • NAID

      120006989924

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Journal Article] ブランド・コミュニティにおける相互作用:じゃがり校を事例として2019

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 66 Pages: 1-14

    • NAID

      40022119797

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • [Journal Article] ブランド・コミュニティにおける規範の役割2019

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Journal Title

      流通科学大学論集ー流通・経営編

      Volume: 32 Pages: 1-17

    • NAID

      120006724688

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • [Presentation] コミュニティ感覚が消費者に及ぼす影響:ネットワーク外部性に注目して2023

    • Author(s)
      羽藤 雅彦、上元 亘
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第67回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01644
  • [Presentation] 二次流通市場への意識は一次流通市場における購買行動にどういった影響を及ぼすのか2022

    • Author(s)
      張 恵美、羽藤 雅彦
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Presentation] 同じブランドを利用する消費者の存在は重要なのか?: コミュニティ感覚に注目した研究2022

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップが生み出す負の側面: ファンは常にブランドの利用者が増えることを喜ぶのか2022

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Presentation] 母親による大学選択への関与:子どもの性別により関与度等は異なるのか2021

    • Author(s)
      喜村 仁詞, 羽藤 雅彦
    • Organizer
      令和3年度全国大学入学者選抜研究連絡協議会大会(第 16 回)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13632
  • [Presentation] ブランド・コミュニティのメンバーをいかに分類すべきか2019

    • Author(s)
      羽藤 雅彦
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第58回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • [Presentation] ブランド・コミュニティにおけるメンバー間の相互作用:じゃがり校を事例として2018

    • Author(s)
      羽藤雅彦
    • Organizer
      日本広告学会関西部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12884
  • 1.  上元 亘 (50759595)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi