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Uemoto Wataru  上元 亘

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上元 亘  ウエモト ワタル

UEMOTO WATARU  上元 亘

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Researcher Number 50759595
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Affiliation (Current) 2025: 京都産業大学, 経営学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 京都産業大学, 経営学部, 准教授
2023: 京都産業大学, 経営学部, 准教授
2019 – 2021: 京都産業大学, 経営学部, 准教授
2015 – 2016: 麗澤大学, 経済学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
サービス・マーケティング / 顧客の機能不全行動 / 顧客の規範意識 / サービス・リカバリー / 返報性 / 規範逸脱行動 / 規範的行動 / サービススケープ / 顧客のありがた迷惑行為 / 従業員と顧客の知識ギャップ … More / サービススケープの差異 / サービス提供者と顧客との知識ギャップ / 顧客の日常的習慣 / サービススケープの境界 / 顧客のありがた迷惑行動 / サービスにおける同調・逸脱 / 顧客の行動変容要因の多様性 / マーケティング / 商学 / 行動変容トリガー / 行動変容の諸要素 / 顧客の行動変容 / 顧客マネジメント / 逸脱修正行動 … More
Except Principal Investigator
消費者同士の結びつき / ブランド・リレーションシップ / 消費者の結びつき / コミュニティ / ブランドとの結びつき / マーケティング / 消費者行動 / ブランド / コミュニティ感覚 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  サービスの価値を損う顧客の機能不全行動:ファジィ集合質的比較分析による多様性解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      上元 亘
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kyoto Sangyo University
  •  コミュニティ感覚を軸にした消費者同士の結びつきに関する研究

    • Principal Investigator
      羽藤 雅彦
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      University of Marketing and Distribution Sciences
  •  Customers' Normative Influences in Service SettingsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEMOTO WATARU
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kyoto Sangyo University
  •  Customer's Behaviour Modification in Service EncountersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Uemoto Wataru
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Reitaku University

All 2023 2022 2021 2020 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 顧客のサービス従業員に対するありがた迷惑行動 -飲食業・小売業・宿泊業における分析2021

    • Author(s)
      上元 亘
    • Journal Title

      京都マネジメント・レビュー

      Volume: 39 Pages: 55-73

    • NAID

      120007147260

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13840
  • [Journal Article] サービス顧客の「ありがた迷惑」行為:利他的動機に 基づく顧客の機能不全行動2020

    • Author(s)
      上元 亘
    • Journal Title

      第61回 消費者行動研究コンファレンス報告要旨集

      Volume: - Pages: 80-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13840
  • [Journal Article] サービスにおける顧客間相互作用と顧客行動との関係に関する調査諸課題の検討2016

    • Author(s)
      上元 亘
    • Journal Title

      Open Journal of Marketing

      Volume: 1 Pages: 1-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06574
  • [Journal Article] サービスにおける顧客間相互作用と顧客行動との関係に関する調査諸課題の検討2016

    • Author(s)
      上元亘
    • Journal Title

      Open Journal of Marketing

      Volume: - Pages: 1-17

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06574
  • [Presentation] コミュニティ感覚が消費者に及ぼす影響:ネットワーク外部性に注目して2023

    • Author(s)
      羽藤 雅彦、上元 亘
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第67回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01644
  • [Presentation] サービス従事者が知覚する顧客の「ありがた迷惑」行動に関する研究2022

    • Author(s)
      上元 亘
    • Organizer
      サービス学会第10回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13840
  • [Presentation] サービス顧客の「ありがた迷惑」行為:利他的動機に 基づく顧客の機能不全行動2020

    • Author(s)
      上元 亘
    • Organizer
      第61回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13840
  • [Presentation] Exploiting Triggers for Customer Behaviour Modification2016

    • Author(s)
      Wataru Uemoto
    • Organizer
      26th Annual Conference of RESER
    • Place of Presentation
      ナポリ・フェデリコ二世大学
    • Year and Date
      2016-09-08
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06574
  • 1.  羽藤 雅彦 (50756640)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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