• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ITO Marina  伊藤 茉莉奈

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 50962049
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京経済大学, 全学共通教育センター, 特任講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 早稲田大学, 国際学術院(日本語教育研究科), 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
教育観 / 省察 / 音声 / 日本語教育 / 多様性の尊重 / 教育理念 / 教師教育 / 教師研修 / 教師養成 / 日本語教師 / 発音指導 / 音声教育
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  Current Situation, Issues, and Solutions for Japanese Language Teacher Education with Speech SoundsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Marina
    • Project Period (FY)
      2022 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Waseda University

All 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 音声に対するアプローチの分類とその課題─『日本語教育』『早稲田日本語教育学』『音声研究』の分析から─2023

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Journal Title

      早稲田日本語教育実践研究

      Volume: 11 Pages: 55-70

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Journal Article] 他教師とともに音声をテーマとして授業実践を振り返る意義 ─音声教育における教師の役割の捉え方の自覚─2023

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Journal Title

      早稲田日本語教育学

      Volume: 35 Pages: 73-92

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Journal Article] 音声をテーマとする教師養成と研修の課題─教師が成長するための省察という観点の不足─2023

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈, 沈希津
    • Journal Title

      日本語學研究

      Volume: 77 Pages: 187-204

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Journal Article] 日本語教師の省察はどのようにして起こるか ─音声をテーマとする教師間の対話の実践から─2022

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Journal Title

      日本語學研究

      Volume: 74 Pages: 121-135

    • DOI

      10.14817/jlak.2022.74.121

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Presentation] 授業実践全体の理念と発音指導の理念と乖離─国内の日本語学校で働く日本語教師の語りから─2023

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Organizer
      JSAA-ICNTJ
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Presentation] 授業実践全体の理念と発音指導の理念の乖離─国内の日本語学校で働く日本語教師の語りから─2023

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Organizer
      Japanese Studies Association of Australia
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Presentation] 新たなパラダイムから捉える日本語の音声2022

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈
    • Organizer
      東京音声研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226
  • [Presentation] 音声をテーマとする日本語教師教育における課題─現状の日本語教師研修の分析から─2022

    • Author(s)
      伊藤茉莉奈・沈希津
    • Organizer
      韓國日本語學會
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K20226

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi