• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HATSUDA Takashi  初田 隆

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60273819
Other IDs
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2018: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2011 – 2015: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2013: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
総合芸術 / 総合的・領域横断的な芸術表現 / 感覚横断的な表現 / 教員研修 / 芸術教育 / 総合的領域横断的な芸術表現
Except Principal Investigator
造形 / 図画工作科 / 音楽科 / 教材研究 … More / 表現 / 感性 / 言語 / 身体 / 音楽 / 五感 / 総合芸術教育 / 基底線 / レリーフ / 奥行き表現 / 奥行き意識 / 人物表現 / グッドイナフ人物知能検査 / 造形発達 / 粘土造形 / 立体造形 / 描画 / 美術教育 / 発達段階 / 立体表現 / 描画表現 / マッス / デッサン / 彫刻 / 領域横断的授業 / 教育学部美術科 / 具象表現 / 指導方法 / 指導内容 / 教育 / 具象 / 彫塑 / 絵画 / 領域横断的 / 本質と可能性 / 教科内容学 / 美術教育の意義 / 教育方法 / 教育内容 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  The study about commonality of the development stage between three-dimensional modeling and drawing in childhood and school-aged children

    • Principal Investigator
      Asaumi Mayumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  An empirical study on the training of leaders in comprehensive and cross-disciplinary art expression educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      hatsuda takashi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Development of a Integrated Arts Education Textbook in Elementary school

    • Principal Investigator
      INOUE Tomoko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University Junior College
  •  A conception of lesson subject Concreteness Expression in the department of fine-arts course of university of education – from the viewpoint of painting and sculpture –

    • Principal Investigator
      TAKESHI MAESHIBA
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education

All 2018 2017 2016 2015 2013

All Journal Article Book

  • [Book] 「総合的・領域横断的な芸術表現教育」の指導者養成に関する実証的研究 研究成果報告書2018

    • Author(s)
      初田隆・木下千代・井上朋子
    • Total Pages
      153
    • Publisher
      吉本宝文堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780510
  • [Book] 「総合的・領域横断的な芸術教育」の指導者育成に関する実証的研究2018

    • Author(s)
      初田隆 木下千代 井上朋子
    • Total Pages
      154
    • Publisher
      吉本宝文堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381200
  • [Book] 『芸術表現教育の授業づくり』 「総合的・領域横断的な芸術教育の指導者養成に関する実証的研究」2017

    • Author(s)
      時江紀子編 初田隆 木下千代他
    • Total Pages
      307
    • Publisher
      三元社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381200
  • [Journal Article] A Study on the Developmental Similarity between Drawing and Clay Works II by Using to Make a Comparison between the Case of to Use a Model and Not Use It2018

    • Author(s)
      淺海真弓、初田隆、磯村知賢
    • Journal Title

      Studies in Art Education

      Volume: 50 Issue: 1 Pages: 33-40

    • DOI

      10.19008/uaesj.50.33

    • NAID

      130007621031

    • ISSN
      2189-3586, 2433-2038
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04430
  • [Journal Article] 粘土造形と描画の発達段階の共通性等についての研究Ⅱー立体と描画の人物表現,モデルの有無等を手掛かりにー2018

    • Author(s)
      淺海真弓,初田隆,磯村知賢
    • Journal Title

      大学美術教育学会「美術教育学研究」

      Volume: 50 Pages: 33-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04430
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(3)2017

    • Author(s)
      初田隆 井上朋子 木下千代
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 38 Pages: 381-389

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381200
  • [Journal Article] 粘土造形と描画の発達段階の共通性等についての研究ー立体の「クッキー表現」を手掛かりにー2017

    • Author(s)
      淺海真弓、初田隆、磯村知賢
    • Journal Title

      美術教育学研究

      Volume: 49 Pages: 9-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04430
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(3)2017

    • Author(s)
      初田隆、井上朋子、木下千代
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 37 Pages: 381-394

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780510
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(2)2016

    • Author(s)
      井上朋子・初田隆・木下千代
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 37

    • NAID

      130007695858

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780510
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(2)2016

    • Author(s)
      井上朋子 初田隆
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 37号

    • NAID

      130007695858

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381200
  • [Journal Article] 基底線および基底線に依存した表現に関する研究ー描画と立体表現の比較実験を通して2016

    • Author(s)
      淺海真弓、初田隆、磯村知賢
    • Journal Title

      美術教育学研究

      Volume: 48 Pages: 17-24

    • NAID

      130005529145

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04430
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(1)2015

    • Author(s)
      井上朋子 初田隆
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 36号 Pages: 57-70

    • NAID

      110010042524

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381200
  • [Journal Article] 総合的・領域横断的な芸術教育に関する教員研修プログラムの開発(1)2015

    • Author(s)
      井上朋子 初田隆
    • Journal Title

      美術教育学

      Volume: 36 Pages: 57-70

    • NAID

      110010042524

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780510
  • [Journal Article] 教育学部美術科における絵画・彫塑領域横断的授業「具象表現」の内容構想とプレ実験授業について2013

    • Author(s)
      前芝武史(ファースト・オーサー), 初田隆(セカンド・オーサー), 淺海真弓(サード・オーサー)
    • Journal Title

      大学美術教育学会誌 大学美術教育学会

      Volume: 第45号 Pages: 367-374

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653293
  • [Journal Article] 教育学部美術科における絵画・彫塑領域横断的授業「具象表現」の内容構想とプレ実験授業について2013

    • Author(s)
      前芝武史、初田隆、淺海真弓
    • Journal Title

      大学美術教育学会誌

      Volume: 45 Pages: 367-374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653293
  • [Journal Article] 教育学部美術科における絵画・彫塑領域横断的授業 「具象表現」の内容構想とプレ実験授業について2013

    • Author(s)
      前芝武史、初田隆、淺海真弓
    • Journal Title

      大学美術教育学会誌

      Volume: 第45号 Pages: 367-374

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23653293
  • 1.  ASAUMI Mayumi (50533428)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  KINOSHITA Chiyo (70252822)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  INOUE Tomoko (40636594)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 4.  TAKESHI MAESHIBA (50403308)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  Shiraishi Hajime
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  Fujio Minako
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  Onishi Hiroshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi