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Matsumoto Daigo  松本 大吾

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MATSUMOTO Daigo  松本 大吾

MATSUMOTO DAIGO  松本 大吾

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Researcher Number 60434271
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 千葉商科大学, サービス創造学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 千葉商科大学, サービス創造学部, 教授
2016 – 2020: 千葉商科大学, サービス創造学部, 准教授
2011 – 2013: 千葉商科大学, サービス創造学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Tourism Studies
Keywords
Principal Investigator
マーケティング・コミュニケーション / 広告 / 商学 / 測定尺度 / 共感 / インタラクション / 情報開示 / 自己開示 / インタラクティブ・コミュニケーション / 尺度開発 … More / 販売員 / 人的販売 / listening / 傾聴 / Eコマース / 相互作用性 / interactivity / インターネット / マーケティング … More
Except Principal Investigator
消費者行動 / 参加 / ブランド・コミュニティ / ブランド / Embedded Advertising / 動画広告 / インターネット広告 / キッズユーチューバー / 動画 / YouTube / 広告 / 子ども / 羞恥感 / 店舗内コミュニケーション / 羞恥 / 印象管理 / 他者 / ツーリズム / 観光振興 / 経営学 / 新婚旅行 / リゾートウエディング / ブライダル産業 / ブライダルサービス / ブライダルツーリズム Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (26 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  オンライン・ブランド・コミュニティにおける消費者の積極的参加を促す要因の検討

    • Principal Investigator
      宮澤 薫
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Kanagawa University
  •  Children's Information Processing and Parental Mediation on Embedded Advertising

    • Principal Investigator
      中野 香織
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  The Influence of Others on Consumer Embarrassment and Behavioral Inhibition

    • Principal Investigator
      Miyazawa Kaoru
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chiba University of Commerce
  •  Possibility of developing and deploying "Bridal Tourism"

    • Principal Investigator
      IMAI Shigeo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Tourism Studies
    • Research Institution
      Chiba University of Commerce
  •  Effects of information disclosure and listening to encourage consumer responsePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO Daigo
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chiba University of Commerce
  •  Development of Perceived Interactivity scale for evaluation of interactive communicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      MATSUMOTO DAIGO
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Chiba University of Commerce

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2014 2013 2012 2011

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 販売員との相互作用と消費者の羞恥2024

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      BtoBコミュニケーション

      Volume: 2024年1月号 Pages: 13-21

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01965
  • [Journal Article] 日本の消費者が店舗内で羞恥を感じる状況 ―計量テキスト分析を用いた探索的研究―2023

    • Author(s)
      宮澤薫  松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢

      Volume: 60 Pages: 49-68

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01965
  • [Journal Article] 学生とその他の年代における挙式スタイルの選択意識の違い2021

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢

      Volume: 58 Pages: 197-210

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01965
  • [Journal Article] 子どものYouTube視聴実態とYouTubeに対する親の評価 ―おもちゃ紹介動画とキッズユーチューバーに着目して2021

    • Author(s)
      中野香織、五十嵐正毅、松本大吾
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』(日経広告研究所)

      Volume: 318 Pages: 32-39

    • NAID

      40022659942

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01762
  • [Journal Article] 店舗内の他者の存在は、なぜ消費者のネガティブな購買行動を促すのか-影響要因の再整理と媒介要因としての羞恥感の可能性-2021

    • Author(s)
      宮澤薫、松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢

      Volume: 59 Pages: 43-61

    • NAID

      120007179672

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01965
  • [Journal Article] 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離2019

    • Author(s)
      石井裕明・外川拓・朴宰佑・松本大吾
    • Journal Title

      第34回日本観光研究学会 全国大会 学術論文集

      Volume: 第34回全国大会学術論文集 Pages: 65-68

    • NAID

      40022104861

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02081
  • [Journal Article] 広告研究における前提条件と広告概念の整理(下)マーケティング・コミュニケーションとの関係に注目して2018

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 第52巻第6号 Pages: 16-22

    • NAID

      40021749200

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17197
  • [Journal Article] 広告研究における前提条件と広告概念の整理(上)マーケティング・コミュニケーションとの関係に注目して2018

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 第52巻第5号 Pages: 2-7

    • NAID

      40021698167

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17197
  • [Journal Article] 「聞き上手」な企業こそ顧客との関係を構築できる2017

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      BtoB コミュニケーション

      Volume: 49(2) Pages: 3-10

    • NAID

      40021102523

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17197
  • [Journal Article] インタラクティブ・コミュニケーションにおける傾聴尺度の概観 : マーケティング・コミュニケーションの視点から2017

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢

      Volume: 第55巻第1号 Pages: 29-49

    • NAID

      120006367639

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17197
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける知覚相互作用性とは何か―その定義、次元と構造―2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢

      Volume: 第51巻第1号 Pages: 141-158

    • NAID

      110009623982

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける知覚相互作用性とは何か―その定義、次元と構造―2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      千葉商大論叢 (千葉商科大学国府台学会)

      Volume: 第51巻第1号 Pages: 141-158

    • NAID

      110009623982

    • URL

      http://ci.nii.ac.jp/naid/110009623982

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Journal Article] インタラクティブ・コミュニケーションの捉え方―企業ウェブサイトの評価指標としての知覚相互作用性尺度―2011

    • Author(s)
      松本大吾
    • Journal Title

      産業広告

      Volume: 43(8) Pages: 2-9

    • NAID

      40018961126

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] 店舗内で消費者が羞恥を感じる状況と羞恥のレベル2023

    • Author(s)
      宮澤薫、松本大吾
    • Organizer
      日本広告学会 第 54 回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01965
  • [Presentation] 子どものYouTube視聴に対する親の意識と介入行動 ―おもちゃ紹介動画に着目して2022

    • Author(s)
      中野香織、五十嵐正毅、松本大吾
    • Organizer
      日本広告学会 第53回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01762
  • [Presentation] Conceptual Association of Vertical Layout in Advertisements and Psychological Distance2019

    • Author(s)
      Hiroaki Ishii・Taku Togawa・Jaewoo Park・Daigo Matsumoto
    • Organizer
      International Conference on Research in Advertising
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02081
  • [Presentation] 販売員の傾聴行動に対する評価尺度の検討2019

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本広告学会第50回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K17197
  • [Presentation] 観光地や宿泊施設の広告レイアウトと消費者の心理的距離2019

    • Author(s)
      石井裕明・外川拓・朴宰佑・松本大吾
    • Organizer
      日本観光研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K02081
  • [Presentation] スマートフォン向けサイトへの評価が購買意図に与える影響2014

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第13回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] ウェディング・プランナーの自己開示が顧客とのインタラクションに与える影響2014

    • Author(s)
      松本大吾、石井裕明、今井重男
    • Organizer
      商品開発・管理学会第22回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] ウェディング・プランナーの自己開示が顧客とのインタラクションに与える影響2014

    • Author(s)
      石井裕明、松本大吾、今井重男
    • Organizer
      商品開発・管理学会第22回全国大会
    • Place of Presentation
      鹿児島大学 (発表確定)
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] ブランドサイト評価のための知覚相互作用性尺度の開発2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本広告学会第44回全国大会
    • Place of Presentation
      九州産業大学
    • Year and Date
      2013-11-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] 企業ウェブサイトが消費者の情報提供意図に与える影響―『自己開示』と『返報性』への注目―2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本広報学会第19回研究発表大会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2013-10-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] 統一論題報告 : 広告メディア研究と消費者行動研究の接点2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第47回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2013-10-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] 統一論題報告:広告メディア研究と消費者行動研究の接点2013

    • Author(s)
      松本大吾
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第47回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • [Presentation] ウェブサイトにおけるメディア・エンゲージメントの有効性2012

    • Author(s)
      中野香織、松本大吾、五十嵐正毅、石崎徹
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会第11回全国研究発表大会
    • Place of Presentation
      城西国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730414
  • 1.  Miyazawa Kaoru (10552119)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  IMAI Shigeo (40596657)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  内田 彩 (60632750)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  石井 裕明 (50548716)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  MILLER KEVIN (00751588)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  中野 香織 (20434269)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  五十嵐 正毅 (40615358)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

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