• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NAKANO Mika  中野 美香

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

中野 美香  ナカノ ミカ

Less
Researcher Number 60452819
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 福岡工業大学, 教養力育成センター, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 福岡工業大学, 教養力育成センター, 教授
2021: 福岡工業大学, 教養力育成センター, 准教授
2012 – 2016: 福岡工業大学, 工学部, 准教授
2012: 福岡工業大学, 工学部電気工学科, 准教授
2010 – 2011: 福岡工業大学, 工学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Educational technology / Educational technology
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
高等教育 / 議論 / 熟達化過程 / 熟達化 / コミュニケーション / 評価 / 遠隔ディスカッション / コミュニケーション能力 / グラウンドルール / バランススコアシート … More / 学士課程 / 学習コミュニティ / ポートフォリオ / 学習環境 / 評価指標 / カリキュラム開発 / 工学教育 / ディベート / 実践コミュニティ / 教授学習 … More
Except Principal Investigator
コミュニケーション / 行動分析 / 生体情報処理 / IoT / 教育工学 / マルチモーダル情報 / グループコミュニケーション / コミュニケーション研究 / マルチモーダル情報処理 / 人工知能 / グループディスカッション Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (68 results)
  • Co-Researchers

    (11 People)
  •  遠隔ディスカッション能力の熟達化過程に基づいた適応的グラウンド・ルールの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      中野 美香
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Fukuoka Institute of Technology
  •  Unified Experimental Protocol-Based Educational Data Acquisition

    • Principal Investigator
      SAKAI Motoki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Nihon University
  •  Developing Argument Balance Score Sheet as a learning portfolio for fostering argumentative abilities in argument educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nakano Mika
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Fukuoka Institute of Technology
  •  Development of the argumentation integrated model and the system for evaluation for community of practice.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      NAKANO Mika
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Fukuoka Institute of Technology

All 2023 2022 2021 2019 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] キャリア・デザインBOOK2023

    • Author(s)
      中野美香
    • Total Pages
      100
    • Publisher
      学術図書出版
    • ISBN
      9784780611403
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02849
  • [Book] 大学生からのディスカッション入門2017

    • Author(s)
      中野美香
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Book] アートマインド 書籍館:著書紹介『大学生からのプレゼンテーション入門』2014

    • Author(s)
      中野美香
    • Total Pages
      2
    • Publisher
      ジャパンアート社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Book] ディスカッション:学問する主体として社会を担う 田島充士・富田英司(編著)『大学教育:越境の説明を育む心理学』2014

    • Author(s)
      中野美香
    • Total Pages
      261
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Book] 大学生からのプレゼンテーション入門2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Book] 認知的徒弟制環境の中でのティーチング・アシスタントの学習スパイラル2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Book] 認知的徒弟制環境の中でのティーチング・アシスタントの学習スパイラル 小田隆治(編著)『学生主体型授業の冒険2:予測困難な時代に挑む大学教育』2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Book] 大学 1 年生からのコミュニケーション入門2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Book] 大学1年生からのコミュニケーション入門2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Total Pages
      117
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 講義の工夫に対する学生の評価:個別最適な学びの支援2023

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      福岡工業大学FD Annual Report

      Volume: 13 Pages: 3-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02849
  • [Journal Article] Task-independent Recognition of Communication Skills in Group Interaction Using Time-series Modeling2021

    • Author(s)
      Mawalim Candy Olivia、Okada Shogo、Nakano Yukiko I.
    • Journal Title

      ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications

      Volume: 17 Issue: 4 Pages: 1-27

    • DOI

      10.1145/3450283

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01719
  • [Journal Article] 大学初年次教育における新聞を用いた文章作成の指導法の提案: 「新聞コミュニケーション大賞」受賞意見文の分析を通して2017

    • Author(s)
      中野美香・河内山翔平
    • Journal Title

      日本NIE学会誌

      Volume: 12

    • NAID

      40021344788

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 学生―教師間のコミュニケーションのツールとしての議論教育用ルーブリックの開発と活用2017

    • Author(s)
      中野美香・麻生佑司
    • Journal Title

      日本コミュニケーション研究

      Volume: 46

    • NAID

      130007429374

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] ディスカッションを取り入れたプレゼンテーション教育の枠組み ―科目間連携のための並行反復学習―2016

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      福岡工業大学エレクトロニクス研究所所報

      Volume: 32 Pages: 50-54

    • NAID

      40020660890

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] The method of peer evaluation for argument: the learning process of Japanese college students.2015

    • Author(s)
      Nakano, M.
    • Journal Title

      the proceedings of the 8th Conference of the International Society for the Study of Argumentation

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 就職活動におけるコミュニケーション支援のための学科内SNS 「FIT Link. 電気工学科」の開発2014

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      福岡工業大学FD Annual Report

      Volume: 3 Pages: 3-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] Effects of Parallel-repeated Design of Argumentation and Management on Higher Education.2014

    • Author(s)
      Nakano, M.
    • Journal Title

      Advanced Management Science

      Volume: 3 (2) Pages: 48-54

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 議論の伝え方と内容のルーブリック評価表を用いた 試合実践前後の自己評価の変化2014

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      福岡工業大学エレクトロニクス研究所所報

      Volume: 31 Pages: 43-46

    • NAID

      40020279979

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 議論能力育成を目的とした授業における相互評価に対する学習者の認識2013

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      教育工学

      Volume: 37 Suppl Pages: 185-188

    • NAID

      110009958559

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 社会人基礎力のレベル評価に基づいた新入生面談の効果―就業力育成科目と専門科目の連携による学士力育成― 福岡工業大学2013

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      FD Annual Report

      Volume: 3 Pages: 3-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 大学 1 年生のコミ ュニケーション能力の向上を目的としたワークショップ型授業の指導法2013

    • Author(s)
      井上将・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

    • NAID

      10031160831

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] The effect of debate training on argumentative skills: The developmental process of Japanese College students.2013

    • Author(s)
      Nakano, M. & Maruno, S.
    • Journal Title

      Studies for the Learning Society

      Volume: Issue 4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 大学生のプレゼンテーション学習における目標達成プロ セス:個人差を考慮した評価方法の検討2013

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会 教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE-14-006 Pages: 29-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] The effect of debate training on argumentative skills: The developmental process of Japanese College students2013

    • Author(s)
      M. Nakano & S. Maruno
    • Journal Title

      Studies for the Learning Society

      Volume: Issue 4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] The framework of argument education for inter-curricula learning and its effect2013

    • Author(s)
      M. Nakano
    • Journal Title

      15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction.

      Volume: EARLI 2013 proceedings

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] 大学生のプレゼンテーション能力に応じた目標設定の検討-第一回発表後の達成感に着目して-2013

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

    • NAID

      10031160830

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 電気工学科の学生を対象とした就職面接対策のためのワークショップ型指導方法の提案2013

    • Author(s)
      辻森陽介・中野美香
    • Journal Title

      電気学会 教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE-14-004 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Journal Article] プレゼンテーション課題を通した学生の自己認識の変化-インタビュー調査からの考察-2012

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE 2012

    • NAID

      10031118399

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 社会人基礎力を指標としたプレゼンテーション教育のデザイン ―コミュニケーションとマネジメントの並行反復学習―2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      電気学会誌A

      Volume: 132 12 Pages: 1106-1111

    • NAID

      10031129641

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] プレゼンテーション科目におけるセルフモニタリングの 導入と効果2012

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会誌A

      Volume: 132 12 Pages: 1100-1105

    • NAID

      10031129640

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 社会人基礎力を指標としたプレゼンテーション教育のデザイン-コミュニケーションとマネジメントの並行反復学習-2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      電気学会誌 A

      Volume: 132、12 Pages: 1106-1111

    • NAID

      10031129641

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] プレゼンテーション科目におけるセルフモニタリングの導入と効果2012

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会

      Volume: A132、12 Pages: 1100-1105

    • NAID

      10031129640

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] プレゼンテーション学習を通じて大学生の主体性を促す-セルフモニタリングの導入と効果-2011

    • Author(s)
      宮本知加子,中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE2011、20 Pages: 29-34

    • NAID

      10029662309

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 大学初年次 1 年間を通した主張の構造化プロセス2011

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      日本教育心理学会第53 回総会、於北海道学校心理士会・北翔大学

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 文系・理博士人材の対話力を育むキャリア教育実践2011

    • Author(s)
      富田英司・中野美香
    • Journal Title

      大学教育九州大学高等教育開発推進センター

      Volume: 16 Pages: 79-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] プレゼンテーション教育におけるコミュニケーションに消極的な学生の自己認識2010

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE-、2011、1 Pages: 81-85

    • NAID

      10027976000

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] コミュニケーションに消極的な学生をどう支援するか-プレゼンテーション教育におけるカウンセリング技法-2010

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE-、2010、23 Pages: 47-52

    • NAID

      10026684452

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 反論スキルの訓練効果2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      日本認知科学会第27 回大会発表論文集

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] コミュニケーション能力を向上させる学習者間の相互評価支援2010

    • Author(s)
      中野裕介・中野美香
    • Journal Title

      電気学会、教育フロンティア研究会資料

      Volume: FIE-、2010、23 Pages: 53-58

    • NAID

      10026684458

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Journal Article] 工学部初年次教育における反論スキルの指導法2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Journal Title

      日本教育心理学会第54 回総会発表論文集

      Volume: 666

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] グループ・ディスカッションの初期熟達化を促進するグラウンド・ルールの策定2023

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育工学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02849
  • [Presentation] グループ・ディスカッションの熟達による目標設定の視点の変化2023

    • Author(s)
      中野 美香、酒造 正樹、酒井 元気、湯浅 将英
    • Organizer
      第37回人工知能学会全国大会(2023)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01719
  • [Presentation] グループ・ディスカッションの熟達による振り返りの視点の変化2022

    • Author(s)
      中野美香, 酒造正樹, 酒井元気, 湯浅将英
    • Organizer
      第36回人工知能学会全国大会(2022)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01719
  • [Presentation] 遠隔 ディスカッション における 「 やりづらさ 」 と 経験 の 関係2022

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育工学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02849
  • [Presentation] 学生間グループディスカッションの長期的な評価の試み2021

    • Author(s)
      湯浅将英, 酒造正樹, 酒井元気, 中野 美香
    • Organizer
      計測自動制御学会 システム・情報部門 学術講演会 2021
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01719
  • [Presentation] Multimodal BigFive Personality Trait Analysis Using Communication Skill Indices and Multiple Discussion Types Dataset2019

    • Author(s)
      Candy Olivia Mawalim, Shogo Okada, Yukiko I. Nakano, Masashi Unoki
    • Organizer
      HCII
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19H01719
  • [Presentation] アクティブラーニングとしてのプレゼンテーション教育の デザイン:VECTと並行反復学習法の効果2017

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      第23回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2017-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Presentation] 新聞コミュニケーション大賞」受賞者の論理展開と指導法の提案2016

    • Author(s)
      中野美香・河内山翔平
    • Organizer
      日本NIE学会第13回愛媛大会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2016-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Presentation] 新聞を活用した議論による価値判断力の育成:18歳選挙のための初年次教育2016

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Presentation] 自己評価表を用いたディスカッション教育における省察活動の方法(話題提供)企画セッション「省察活動の効果的導入に関する研究の現在」2016

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      第22回大学教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Year and Date
      2016-03-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Presentation] The framework of argument education for inter-curricula learning and its effect2013

    • Author(s)
      M. Nakano
    • Organizer
      15th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction.
    • Place of Presentation
      Technische Universitat Munchen,Germany.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 大学生1年生を対象としたコミュニケーション能力育成のための 短期ワークショップ型授業の効果2013

    • Author(s)
      井上将・中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第55回総会発表論文集
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • [Presentation] The parallel-repeateddesign of argumentation and management for intercurricula learning2012

    • Author(s)
      Mika NAKANO
    • Organizer
      European Association for Research on Learning and Instruction SIG 4 Higher Education Conference.
    • Place of Presentation
      Conference book. Tallin University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] The parallel-repeated design of argumentation and management for intercurricula learning2012

    • Author(s)
      Nakano, M
    • Organizer
      European Association for Research on Learning and Instruction SIG 4 Higher Education Conference. Conference book.
    • Place of Presentation
      Tallin University, Estonia
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 越境の説明力を育むディスカッションの教育方法2012

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] プレゼンテーション教育におけるコミュニケーションに消極的な学生の自己認識2011

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Organizer
      電気学会教育フロンティア研究会
    • Place of Presentation
      電気学会・東京
    • Year and Date
      2011-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] Scaffolding Japanesestudents' refutation in classroom and its effect.2011

    • Author(s)
      Mika NAKANO
    • Organizer
      14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. Conference book.
    • Place of Presentation
      University of Exeter
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 認知心理学と社会文化的アプローチのディベート:説明研究をプラットフォームとして【企画・司会】2011

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      北海道学校心理士会・北翔大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] Scaffolding Japanese students' refutation in classroom and its effect2011

    • Author(s)
      M.Nakano
    • Organizer
      14th Biennial Conference of European Association of Learning and Instruction
    • Place of Presentation
      University of Exeter, UNITED KINGDOM
    • Year and Date
      2011-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 工学部初年次教育における反論スキルの指導法2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 説明実践に見る越境性2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] The influence ofrefutation on the quality of argument and conceptual change.2010

    • Author(s)
      Nakano, M
    • Organizer
      The7th International Conference on Argumentation by International Society for the Study of Argumentation.
    • Place of Presentation
      University of Amsterdam.Netherland.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] コミュニケーション能力を向上させる学習者間の相互評価支援2010

    • Author(s)
      中野裕介・中野美香
    • Organizer
      電気学会教育フロンティア研究会
    • Place of Presentation
      電気学会・東京
    • Year and Date
      2010-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] The influence of refutation on the quality of argument and conceptual change2010

    • Author(s)
      Mika Nakano
    • Organizer
      The 7th International Conference on Argumentation by International Society for the Study of Argumentation.
    • Place of Presentation
      University of Amsterdam Netherland
    • Year and Date
      2010-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 反論スキルの訓練効果2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      認知科学会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2010-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] コミュニケーションに消極的な学生をどう支援するか-プレゼンテーション教育におけるカウンセリング技法-2010

    • Author(s)
      宮本知加子・中野美香
    • Organizer
      電気学会教育フロンティア研究会
    • Place of Presentation
      電気学会・東京
    • Year and Date
      2010-09-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] 説明にける対話スキルをどう捉えるか2010

    • Author(s)
      中野美香
    • Organizer
      日本教育心理学会第53回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22700831
  • [Presentation] Exploring Learners' Chronotope of Learning.

    • Author(s)
      Nakano, M. & Hiruma, F
    • Organizer
      4th International Congress of International Society for Cultural and Activity Research Congress.
    • Place of Presentation
      Sydney, Australia.
    • Year and Date
      2014-09-29 – 2014-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25750094
  • 1.  SAKAI Motoki (50597094)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  岡田 将吾 (00512261)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  大村 廉 (10395163)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  藤波 香織 (10409633)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  酒造 正樹 (10456155)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 6.  瀬川 典久 (20305311)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  松井 加奈絵 (30742241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  村尾 和哉 (50609295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  諏訪 博彦 (70447580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  湯浅 将英 (80385492)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 11.  魏 大名 (20306434)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi